R.I.P. - ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
dkwrs
Мнения: 8
Регистриран: 29 декември 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от dkwrs » 28 сеп 2010 23:20

Всеки такива приятели да има (hiro)

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от Dragan_Trial » 16 ное 2010 23:00

В неделя (14.11.2010) най-накрая смених стартерния венец на маховика. Самия зъбен венец струваше 15 лева, а стартер ми подари един приятел. За да се смени стартерния венец трябваше да откача скоростната кутия от двигателя, да сваля съединителя и да махна маховика. Тъй като след олекотяването коляновия вал е балансиран заедно с маховика трябваше да бележа положението на маховика спрямо коляновия вал, за да не стане сакътлък. :) Слава Богу маховика си беше непокътнат, което не можеше да се каже за зъбите на стартерния му венец. След малко игра с чука и газовия котлон, вече си имах чистак-бъсак назъбен маховик! :) След още един час вече колата беше готова за зимата.

Най-радостното е, че след като приложих малко труд и творчество по системата за смукача, вече и двете клапи на карбуратора се отварят и колата наистина се отпуши сериозно. Сега, в комбинация със заварения диференциал с голямо предавателно число и късите скорости, вече почти не изпускам завой. За зимата ще е повече от достатъчно.

Друго предимство на заварения диференциал, което открих, е че ръчната спирачка вече дйства еднакво силно и на двете задни колела - просто няма начин! :)

Остана само да възстановя щетите от откраднатите два бели бъбрека (джанти) със зимните гуми на тях. А ... и да налея антифриз, да не спукаме блока...

Потребителски аватар
Venci_2105
Мнения: 451
Регистриран: 14 януари 2010
Репутация: -1

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от Venci_2105 » 17 ное 2010 09:51

Разкажи повечко за карбуратора и клапите :D .Как кое какво свърза пусни някоя снимка ако имаш :roll:

Потребителски аватар
to6o-2101
Мнения: 1087
Регистриран: 25 март 2008
Репутация: 0
Местоположение: Силистра
Контакти:

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от to6o-2101 » 17 ное 2010 12:07

Можеше просто да обърнеш венеца обратно и да си запазиш другия за черни дни ;)

Потребителски аватар
Adrian
Мнения: 155
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от Adrian » 17 ное 2010 12:09

Крадът ли още джанти и гуми :shock: ах мамицата им :x (skull)

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от Dragan_Trial » 17 ное 2010 13:03

Ами честно казано нямам снимки на карбуратора. Карбураторът ми е Solex от Самара. Проблемът беше, че има една система, която не позволява да се отваря втора клапа на карбуратора, когати си на смукач. Нали идеята на смукача е да караш на бодата смес, тоест не ти трябва много въздух (който би влезнал през втора клапа). Когато си на смукач, една ламаринка застава така, че палчето, което задвижва втора клапа не действа. Тъй като явно тази ламаринка се беше изкривила някакси и непрекъснато не позволяваше да се отваря втора клапа, взех ламаринката и я изпилих на шмиргела. Сега вече винаги мога да отварям втора клапа. И от този факт сега колата си получава порядъчна доза въздух и върви значително повече от преди. Заради разпределителния вал (300 градуса) мотора се отпушва чак някъде на 3000 оборота, но пък късите скорости и диференциал позволяват на втора предавка с тези обороти да съм с една много приятна за лъзгане скорост. Абе ще се опитам да снимам клапите на кабуратора, но не съм сигурен, че ще стане ясно от снимки. :)

Колкото до обръщането на стартерния венец наобратно ... не съм за 15 лева! :) Така си стана екстра.

Две от зимните джанти заедно с гумите ми ги откраднаха от мазето, заедно с още 3 джанти на малкото Peugeot. Явно са били цигани и не са подбирали самите джанти - важното е да е халюмин и да тежи. Явно са бързали и са прпуснали другите две зимни джанти на Ладата, четвъртата от джантите на малкото Peugeot, както и още един комплект алуминиеви джанти. Добре че не са взели разширяваните джанти от BMW, че тогава щях да избеснея много!

street_force
Мнения: 1
Регистриран: 20 ноември 2010
Репутация: 0

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от street_force » 20 ное 2010 00:19

Dragan_Trial написа: Най-радостното е, че след като приложих малко труд и творчество по системата за смукача, вече и двете клапи на карбуратора се отварят и колата наистина се отпуши сериозно. Сега, в комбинация със заварения диференциал с голямо предавателно число и късите скорости, вече почти не изпускам завой. За зимата ще е повече от достат
Ако искаш мога да ти дам още един 2 жокера за карба клапите еднопосочно ли и направи да се отварят или както са някои по стари модели една срещу друга има начин да направиш ускорителната помпа да пръска в 2 те камери

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от Dragan_Trial » 29 ное 2010 22:29

Здрасти street_force, ако си този, който си мисля, би трябвало да се познаваме. ;)

Клапите на моят карбуратор се отварят една срещу друга, сега ходих да проверя. Как може да се направи да се отварят една срещу друга? И какво ми дава това? Аз и без това винаги ги карам и двете клапи на 90 градуса! :)

Човката на ускорителната ми помпа е двойна (пръска в двете камери), но май нещо или са тънички и не пускат достатъчно, или ускорителната помпа няма достатъчно дебит за този мотор. На изключен двигател като натискам газта пръска гориво и в двете камери, но като запаля колата и подам рязко газ, колата глъхне, като чели не и стига гориво поради рязкото отваряне на дроселовите клапи и многото въздух. След половин секунда се оправя и все едно съм ритнал съединителя. Не ми пречи чак толкова много де.

Днес един приятел (Марин) си купи най-накря кола, след като брат му му размаза Мерцедеса лятото. Намерихме супер запазена BMW E30 318i от 1990г. със серво на волана, работещ климатик, без ръжда и запазен салон - бижу. Моторът вървеше повече отколкото няколко 320i, които бяхме гледали преди това. Преди малко изправихме BMW-то и Ладата на една права и два пъти BMW-то изостана назад. Просто заварения диференциал доста помага при набиране от място.

Засега съм доволен как върви колата, щом прави слънца с 15ките на сухо! :)

Иначе безумната система, която не позволява да отвориш втора клапа, когато си на смукач, представлява ей тая ламаринка, която бута палчето под нея и щангичката на газта подминава зъбчето на втора клапа. След като поизпилих ламаринката на шмиргела, вече при всякакво положение на смукача мога да си задействам втора клапа. Малко по-трудно пали, но веднъж запали ли ...

Потребителски аватар
Dragan_Trial
Мнения: 1198
Регистриран: 08 март 2008
Репутация: 3
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от Dragan_Trial » 19 окт 2011 22:08

Пичове, колата счупи двигателя (основните и биелните лагери са на леш и олекотения колянов вал не може да се шлайфа дори и на четвърти ремонтен размер) на едно от състезанията на националния събор в Сливен. От тогава тя си седи в двора на ISS в Елена и чака да се наканя да реша какво да я правя. Понеже не само двигателят е счупен, ами и купето е адски изгнило, се оказва, че нито имам двигател, нито имам купе, а уж имам кола.
Тази събота и неделя ще отида до Елена да взема регистрационните номера и да ги върна в КАТ. Мисля да си вземя няколко неща от нея. Обещал съм вече джантите (и 13ките и 15ките) на приятели. Имаше и още нещо, което бях обещал на някого, но не се сещам в момента. Ако някой от вас си харевва нещо от моята кола - пишете тук до петък на обед, защото после отивам при колата с едно комби и повече няма да я видя сигурно...

П.П.: Не ме разубеждавайте - аз си знам, че в моята ситуация това е най-разумното решение.
П.П.П.: Колата не се продава - по-скоро се купува друга. :)

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 21053 - Dragan_Trial

Мнение от BaiLamarin » 20 окт 2011 08:48

Драгане, случи се това което беше ясно. Когато обяви , че съм кух и да не се обаждам, като ти казах, че те клатят и правиш глупости, мислеше че си върха на тунинга. Колата за нищо не става- какво да те разубеждава някой? Просто с тоя супер скъп и супер ... ремонт накара доста момчета да не се занимават с лади- ами те явно са бклуци и не си струват. Да живей БМВ- они се не чупат само дрифтат... Скоро ще разбереш и някои неща за дачия. Но всичко с времето си. :cheers:
П.п. Един човек ми прати тези снимки. Които се надявах повече да не видя. Ин мемориан... Не визирам човека, а делото му. :D
http://files.offroad-bulgaria.com/Asen_Vasilev/ ... 170732.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
http://files.offroad-bulgaria.com/Asen_Vasilev/ ... get12.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Винаги съм помагал до колкото мога и поощрявал хора да правят нещо смислено технически. Но... Последвай примера на Евгени- смени купето.
Последна промяна от BaiLamarin на 20 окт 2011 13:27, променено общо 2 пъти.
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Yandex [Bot] и 1 гост