ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 214
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 24 апр 2017 09:57

Колега супер,ама да беше драснал и няколко реда какво точно е това на снимката,защото виждам че са БМВ бутала,ама блока не е същия и нещо немога да конфигурирам нещата освен ако не си с Нивов блок и тия бутала не са.на 84мм? :roll: Илии 1,3 верига? :roll: ...Едно е сигурно....Ако толкова излизат буталата 100% се отказвам от тая конфигурация :|

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4357
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от Frysco » 24 апр 2017 18:15

Не е нивов блок... освен ако не е от Нива 1.6 де.

Потребителски аватар
vigosa
Мнения: 30
Регистриран: 07 март 2009
Репутация: 0
Местоположение: Раковски

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от vigosa » 24 апр 2017 22:07

Извинявам се :cheers: ! Блока е 1,3 верига , буталата са същите като на колегата Станьо , Отрязах изпъкналото и пак излизат с 1мм,но го реших с една гарнитура с дебелина 1,8мм по поръчка от Горна Оряховица .Моторът вървеше доста прилично ,но го продадох на колега от Пловдив.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от Живков » 24 апр 2017 22:07

Една сметка от мен. Понеже ми стана интересно. Височината на блок 21011 е 207,1 мм., тази на 2106 е 215,9 мм. Разликата е 8,8 мм. :) Разликата, между компресионната височина на БМВ буталото и това на Лада 1600 или 2105 такова е не ми се рови за това. Вероятно е поне 5 мм., може би и отгоре. 21011 е блока, колянов вал 2103/2106, като твоите бутала+стандартните биели за този двигател. Няма как да е 06, понеже баварските бутала са много по-ниски от шестицовите и в 2106 блока+неговите биели ще слязат още по-надолу в цилиндъра при ГМТ. Това от гледна точка на челата. 1,8 или 1,9 мм. беше недохода на блок 2106., та с твоите бутала прецени до къде ще отидат. А, чак толкова някой да си снижи 06 блока малко е вероятно. Поне на мен не ми се вярва така да се направи, защото накрая и по-къси болтове ще трябват (не става номера с повече шайби), и чугуна започва да поддава около маслени\водни магистрали. Не е работа. Друго, какво те притеснява, Станьо ? Буталата излизат прекалено много над блока ли ? Нищо му няма. По-добре е така, отколкото да са в една равнина или много, много малко под/ над него. ако наистина сглобяваш тази идея в двигател 2105, направи си добре сметката. Трябва да имаш лунички в челата на буталата и дълбочината им да позволява превъртане на коляно вал при напълно отворен клапан. Съборази го, когато прецениш какъв разпредвал ще употребиш за твоята концепция. Възможно е това, което коментирам да няма нищо общо с реалността на колегата, който е показал снимка на неговия цилиндров блок. :whistle:

ПС Ако мотора на снимката си го продал на младо момче с бежаво Жигули, значи точно него ми донесоха преди време. За центровки и карбуратор. Искаше да кара на Калояново, което мина. Много добър, точен и и качествен ремонт сте направили. :idea: Точно с такъв обтегач беше. Когато го въртях на манивела за реглаж клапани и други работи, много плътно, равномерно и трудно се превърташе манивелата. Дори с бавно въртене, не пропуска и връща от компресията назад. Това ми направи впечатление. Значи и главата е добра.

Потребителски аватар
vigosa
Мнения: 30
Регистриран: 07 март 2009
Репутация: 0
Местоположение: Раковски

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от vigosa » 24 апр 2017 22:27

На Иван го продадох ,благодаря за добрите отзиви ,да мотора е доста сериозен който ме е виждал по съборите знае ,че вървеше прилично само трябва хубаво хранене,

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 214
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 25 апр 2017 01:50

Така е за буталата Живков,ама повечето бутала БМВ са на 84мм а те са с доста по висока компресионна/нещо около 40мм беше/.Затова се заблуждавам от снимката да не са такива.Моите ги дават.31,7мм компресионна ОБАЧЕ това го смятат от площа/сечението на челото незнам.и аз как да го кажа а не от най изпъкналата част на буталото!До колкото знам Ладовите бутала.са с точно 38мм компресионна?Притеснява ме изпъкналостта над.цишиндъра.заради.този "джоб" който ще се помучи между буталото и гарнитурата.Той определенп няма да "действа" в посоката в кпято трябва.Разбирате ме какво искам да кажа...Обмислям и друг вариант...Понеже ровя в каталози за бутала.намерих няколко подходящи модела с компресионна височина малко под 31мм и диаметър 80-81мм което на хартия е идеално за.мен,ОБАЧЕ са на все по малки бутални болтовеее...Въпроса е има ли кой и къде да ми направят втулки на Ладовите биели и от 22 например да стане на 20? :roll:

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 214
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 25 апр 2017 23:30

Пууу да му незнае!!! :evil: Днес продължих с мисленето и какво да му мисля повече?Не става!След като колегата постна нагледно какво ще се случи мисля,че вече ми е спукана работата!ДА,за атмосферен тунинг е перфе!Обаче за турбо ми изглежда доста—доста сгъстен!В комбинация със свалените почти 2мм от челото на буталото което иначе е малко над 5мм дебело нещо не ми харесва идеята! :evil: Всякакво го мислих и няма как освен с гарнитура 3мм!!!Демек,—няма как! :evil: Май ще се отказвам от тоя строук и ще си я надувам 1,3 какво да правя :| ...Сега се замислям,понеже така и така пръснах мотора на части дали да хвана да го посгъстя с плоски бутала и по—ниска гарнитура? :roll:

Изображение

намерих един всмукателен колектор,само да ми дойде ще видим дали ще стане :roll:

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 214
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 27 апр 2017 23:01

Днес намерих колектор от Пунто турбо...

Изображение

Иии разлика имаа....Отгоре-надолу Лада колектора,Пунто колектора и най-долу Уно колектора...

Изображение

Портовете са му на 30мм точно като Ладовия ии нещата вече са ОК!Е ще има.заигравка по начина на захващане към главата но съм.измислил всичко!...Междувременно той е по-хубав и че е с Т25 фланец иии пасна идеално тази турбинка от Волво 1,7 турбо бензин има си и водно охлаждане.Не е голяма но аз и не искам.драгаджийка а кола с добър риспонс.А и вече е ясно,че няма да е 1600+ ии Импрезовата вече хептем ми големее...

Изображение

Утре се надявам да ми дойде всмукателният колектор да видя и там как ще е....А сега отново ви моля да.ми.отговорите има ли смисъл според вас да мина на бутала без лунички и ниска гарнитура с цел сгъстяване и колко ще се сгъсти? :roll: ....Frysco наистина има оптибелт и гейтс ремъци за тая кола-намерих (victory)

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 214
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 30 апр 2017 01:11

Днес взех и колектор...Fiat Punto 1,6 MPI 88 коня...Емии 1:1 с Punto GT turbo колектора е само дето го има в повече и по евтин :) ...

Изображение

Тоя мотор си е направен за тоя колектор егати :D ...

Изображение Изображение

Това издълбаното отгоре на капака на клапаните не е случайно! :D

Взехби заден мост с дискови спирачки ама за него по натам...

Хора кажете моля ви Дали да слагам буталата без лунички и колко ще сгъстя мотора ако ги сложа...Има.ли смисъл изобщо?

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 214
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.6 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 30 апр 2017 11:44

Всъщност сметнах го.Излиза,че с буталата без лунички и гарнитура с около 0,3-0,35мм степента ще ми отиде на около 9,5-9,6 ако съм смятал правилно :) Демек устройва ме идеално за LPG-то :D

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта