Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от Frysco » 06 май 2018 21:03

Да не ти е на закъснение разпределителния?

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 06 май 2018 23:20

Ами мисля,че не е защото "дърпах" аванса докато започнах да чувам добре познатото металичеако причукване от което разбрах къде е зоната в която трябва да го оставя...Та нагласих го аванса,но не се получава.Или ти имаш впредвид самия вал да съм объркал зацепването? :roll: Възможно е пбаче пък можели нагоре да си върви така ако е объркан?...Мисля да.пробвам с по малък смесител примерно 24 или 26мм сега съм.с.30мм...дросела на тоя колектор е мн малък...мисля 40 е и да.не е от това :roll: ....Имам.и една GT15-ка от 1,9 ТДИ амаа това нещо е като водна помпа.от мотор,толкова е малка :? Сърце не ми дава.да.я.сложа.....Идеи?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от Frysco » 07 май 2018 14:02

Вала имам предвид. Може, ако вала е на закъснение върви във високите повече от нормалното, но пък ниските ги няма никакви. Ако е на предварение става обратното. Ако е точно зацепен само, се получава балансирано поведение, според ладовата си крива де. Друга идея е да получаваш високо налягане в изпускателния колектор, така наречения бекпрешър, което спъва много нещата. Може да се хване и по доста високата температура на колектора. Хващаш един инфрачервен термометър, даваш газ и мериш. Може да мериш тръбите и една по една, за да хванеш някакви разлики в изгарянето на цилиндрите ако имаш. За да ти изчиства изгорелите газове си трябва стабилно направена и съвестно изчислена изпускателна система с резонатори. Това разтоварва турбината и влияе доста върху поведението, иначе с гърнета едно към гьотере са много лагави нещата.

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 13 май 2018 21:02

Днес реших да проверя иии имаше изненада...Когато разглобих нещата бяха така...

Изображение Изображение

Тей кат гледам май на предварение даже иде или бъркам?...Ако е така е много зле работата...Презацепих с един зъб и коляновиявал дойде точно на средната черта...Нещо май не е така...Запалих колата...Пали много лесно и хубаво работи.Не съм я пробвал още...

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1531
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от tojaga » 13 май 2018 22:54

Frysko ще излезе прав! Разпределителният вал е в закъснение при това не с малко! Дано след презацепването тръгне, както очакаваш!
Последна промяна от tojaga на 13 май 2018 23:06, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 13 май 2018 23:01

Всъщност да колега сега като се замисля,какво точно е имал впредвид Frysco,направо си е прав!НО ще видим дали ще се усети толкова разлика колкото се надявам! :)

Благодарско на Frysco :cheers: ,за точния съвет,защото това нещо нямаше го погледна доста време ако изобщо се бях сетил че може да е това някаква причина (stupid)

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от Frysco » 14 май 2018 10:35

Моля, пак заповядай. Мене често ме критикуват, че съм прекалено много теоритик и прекалено малко практик, обаче много пъти през теорията уцелвам някакви проблеми от раз... макар, че има и обратните случаи.
За усещането, не е за вярване колко много се променя поведението на колата точно от зацепването на валовете.

И за да се възползвам от евентуално спечеленето доверие, пак ще намекна леко, че изпускателния колектор е тотал щета, него ако го разплетеш, няма да лагва грам и колата ще хвръква само като кихнеш срещу педала на газта. Тези колектори в заводски изпълнения са направени така, първо щото е по-технологично да е отлят от чугун, във форма, в която на пунтакито ще му се съберат всичките тея кокали под капачето и второ щото идеята там е турбината малко да подпре пълненето в средни към високи обороти. По същия начин седят нещата и на редица други бензинови турбо коли. Лага реално не се усеща, защото и турбината работи на сравнително ниско налягане. В момента в който пожелаеш да дава някакво по сериозно налягане, откъм топлата част нещата почват много да се смачкват, не може да се завърти като хората, защото налягането на изгорелите газове е високо, кюнците не могат да ги дръпнат... същото като камина с прецакан комин.
При атмосферна кола, дължината на отделните тръби на изпускателя за всеки цилиндър, между отделните обединения, разположението на резонаторните елементи е от критично значение за да се изчистват самите цилиндри. При турбо колата, инерцията на топлата част на турбината помага на цилиндрите да се изчистят, затова там дължините на елементите не са толкова критични, диаметъра е съществен, но затова пък резонаторите след гърнетата, диаметрите и дължините значително облекчават работата на турбината, оттам тя чисти цилиндрите.
Все пак, в крайна сметка, нали си даваш сметка, че за да ти надуе студената перка примерно 1 бар, газовете трябва да се потрудят върху топлата перка.

За мене с тоя изпускателен колектор всичко приключва някъде около 0.5 бара. Което не значи, че колата няма да върви добре и с такова налягане, при тая степен на сгъстяване вероятно ще е приятна за каране.

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 22 май 2018 20:21

Колата тръгна по-добре,ОБАЧЕ все още далеч от исканото :( Сега пали по лесно,държи хубаво обороти и риспонса е с идея по добър,но за дрифт не става :( ...Пробвах я на пистата на Бухово иии какво става...Влизаш в завоя натискаш газта и няма никоййй...Изведнъж идва повера иии обратен...Да не говорим и,че волана не се връщааа...Имам чувството че задния мост се мести без синхрон с купетоо :lol: ...Иначе се набира доста мъжката.макар и на под 0,9 налягане....И за капак започна да ми изключва втора...Сигурно нещо фиксаторите не съм наместил добре като отварях кутията да я огледам...Писна ми вече не ми се занимава :| ...

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 227
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от LADA-2107 » 23 май 2018 08:16

О колега, така е с нашите бараки. Не се отчайвай. Остави я няколко дни, седмици или месеци да отлежи. Да ти мине малко и на теб. След това когато почувстваш вдъхновение, с нови сили скачаш пак в играта. Аз например редувам тенекиджийска и бояджийска работа с механична и вмъквам по някой събор или ретро парад между другото. Живота не е само работа, но не е и само ядене и пиене.

LadaSport
Мнения: 160
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 8

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от LadaSport » 23 май 2018 14:51

Проблем има на решенията но както казват хората, въпроса е колко на дълбоко в джоба искаш да се бръкнеш. За съжаление няма евтино опре ли се до спорт. Не се отказвай, събери кураж, обмисли нещата и отново продължи.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост