Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
v_gelinski
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1000
Регистриран: 15 септември 2011
Репутация: 56
Местоположение: Кюстендил/София
Контакти:

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от v_gelinski » 02 авг 2017 10:11

Не можах да намеря много информация за Г224, но http://cats0up.blogspot.bg/2012/12/2107 ... -2106.html
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 02 авг 2017 21:31

Обаче нищо не разбрах :roll: Не стига,че руският ми е малко труден за разбиране а и нещо не са ми ясни картинките :roll: Някой поне кратък превод да направи? :roll:

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4294
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от Frysco » 02 авг 2017 22:39

Превод на статията:
Издъхна ми стария заводски генератор, да поставя отново същия недозареждащ хемороид, за тая цена на която се продава, не исках... реших да сложа по-мощен. Избора падна на генератор от инжекторна Самара 73А, почти същия като на десятката, а десятката е първата Лада, която няма проблем с недозареждането. Има още един генератор с клиновидна шайба, това е самаровия Г-224, последните генератори от тази серия отдават 80А. Монтажа им по нищо не се различава, не само това, ами и на вид трудно ще ги различиш, освен че седмицовите имат две разновидности, едните приличат в корпуса на класиковите, а другите на десетковите. Изучих материалите в руския нет - видях едно страхотно текезесарство със сигнални лампи на 3 вата... наложи ми се да изобретявам велосипеда. Ето най-простото и рационално решение:
1.Трябват ви:
Един генератор от 2107 на 73А или 2108 на 80А (тук автора малко си противоречи, затова директно давам линк към въпросния генератор.Звънете на фирмата от посочения линк, цените са съвсем разумни):
http://www.bulstart.bg/bg/alternator_g2108b_73.htm
Реле за фарове РС527.
Инструменти и ръцете ви да не са две леви.
2.Сваляме стария и слагаме новия..
3.Изяждаме електрическата схема на колата.
От схемата се вижда, че заводското реле РС702 за лампата за зареждане е нормално затворено, тоест когато колата е загасена контакта е затворен, но след като запалим се появява маса на жълтия проводник и контакта се отваря и лампата изгасва.
4.Заменяме РС702 с РС527, спазвайки номерацията на изводите на самото реле-което е било на 30, поставяме пак на 30 и т.н.Сивия проводник от клема 67 на генератора изключваме и го оставяме да си виси, а на новия генератор на клема 67 включваме жълтия проводник за релето, който на стария генератор е бил включен в клема, свързваща се в неутралата на диодния мост. По този начин, при изчезването на заряда, веригата за сигналната лампа няма да се прекъсва както преди, а ще се затваря, което задейства и лампата на таблото. Ако не смените реле РС702 с РС527, генератора ще работи, но ще свети когато има заряд, а не когато няма. По желание, може да се махне сивия проводник до релето за зареждане, заедно с релето и другия му проводник на клема 15, да се изключи от бушонното табло (желателно е, за да не стане пожар или нещо такова).
Накрая се прилага и схема на 2106...

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 04 авг 2017 18:50

Благодарско колеги!Мисля,че ще се справя с преправянето (victory) Сега обаче друго питане имам.Има ли схема на водния кръг на Ладата? :roll: Пред дилема съм дали да вържа охлаждането на турбото последователно преди изпарителя с две идеи хем да грее изпарителя,хем изпарителя да охлажда до някаква степен иначе доста нагрятата вода от турбото. :roll: И нещата с термостата малко ме объркаха :roll:

Потребителски аватар
2101
Мнения: 1306
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от 2101 » 07 авг 2017 13:50

Заповядай ;)
1231.jpg

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 07 авг 2017 21:51

Ейй много благодаря колега! :cheers: Точно това се чудех най-много дали помпата вкарва или изкарва от. "чучура" :) Не че неможех да разбера катоя запаля амаа (hiro) Благодаря! (victory) Скоро ще снимам новостите :)

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 08 авг 2017 21:54

Малко ЪП...

Намерих търсения изпарител,както и място за него.Намерих си и казанче за охладителната течност (hiro) ...

Изображение Изображение

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 11 авг 2017 00:43

Намерих си маслен охладител.Изглежда малък,защото е прав но по обем е колкото приличен радиатор :) Намерих му и добро място май.

Изображение Изображение Изображение

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 15 авг 2017 21:38

Малко с времето съм кът напоследък,но каквото мога правя.казанчето за.вода пасна :mrgreen:

Изображение Изображение

И с подръчни материали(части от интериор на едно Рено 19 :mrgreen: ) измайсторих тоз "нож".Мисля добре се получи.

Изображение

Потребителски аватар
stanio.turbinata
Мнения: 218
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 0

ВАЗ 2101 1.3 Турбо - stanio.turbinata

Мнение от stanio.turbinata » 31 дек 2017 00:52

Не съм писал отдавна,но днес запалих и карах даже :)

Въпроса е че турбото на обороти не въртии...има мазане има всичко но някакси тегаво върти.Било стояло много турбото?Дали ще се оправи според мен не...Водата охлаждаща турбото завира като чай :D Иии тоя мотор вярно е като лейкааа...Масло протече от няколко места (focus) ....Иначе колата макар и ма бууст според мен от около 0,5-0,6 (нямах уред) тръгваше с вратите на 2-ра кат влезе в бууст :D Даже и на 3-та на лигав Хасфалт...вярно студено е и гумите сааа...но съм доволен.Яко газ и давах и освен това което споменах друго няма.Водата ще трябва да.я.пренаредя явно...Нещо турбото я сгрява яко и не е гууд....Имаше някои неща доправени но ще ги кача по натам...

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост