Lada Vesta - xm_net

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
xm_net
Мнения: 239
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 81
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 03 дек 2019 15:24

Nicko написа:
03 дек 2019 14:14
Поне на този етап няма да изкараш много със сменените свещи.
Ами не знам, ще видим колко ще изкарат, пък и аз все пак си запазих оригиналния комплект, защото те всъщност си работеха перфектно. В моя случай конкретно, тези които сложиха са същите, като свалените от колата - специално ги сравних. Да, не са "върхът на сладоледа", но пък дори само това би трябвало да е основателна причина да се сменят на предписания пробег.

sataN
Мнения: 390
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 23

Lada Vesta - xm_net

Мнение от sataN » 03 дек 2019 23:12

При мен denso IK20TT дават по добър разход на газ.

Nicko
Мнения: 63
Регистриран: 13 ноември 2016
Репутация: 9
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Лада Гранта

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Nicko » 03 дек 2019 23:21

В смисъл- повече от безупречно засичане на газ и на двете марки свещи ли?? А как може да се направи това????

Nicko
Мнения: 63
Регистриран: 13 ноември 2016
Репутация: 9
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Лада Гранта

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Nicko » 03 дек 2019 23:31

Те и при мен си бяха супер, но реално си имат и пробег знаем го. След смяната- ненравеща ми се работа на двигателя след 5-6000 км. Менящи се обороти и всичко дразнещо, свалих свещите и какво да видя, дано не съм ги изхвърлил но все едно са регулирани по познатия ни начин в 80 те години. Да поударим полюса и да оправим разстоянието. Както е известно- това знае това прави брах ядове с една 110 заради “оригинални” свещи на едни хора които са си я закупили нова на времето. Това им е продадено на хората, в интерес на истината това се продава и на нас сега, не че е нещо скъпо ама...

sataN
Мнения: 390
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 23

Lada Vesta - xm_net

Мнение от sataN » 04 дек 2019 11:04

20к км на газ с оригиналните бриск и още 30к км с денсото има разлика ;)

xm_net
Мнения: 239
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 81
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 16 дек 2019 19:12

Да направя една вметка относно свещите...! Писах до АО "АвтоВАЗ" относно това, дали свещите се сменят задължително на пробег от 30000 км. и отговорът дословно е този: "Замена свечей зажигания должна быть проведена по достижении следующих интервалов пробега: 30.000км, 60.000км, 90.000км, 120.000км, 150.000км, 180.000км."

Rosen
Мнения: 97
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 20

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Rosen » 19 дек 2019 17:59

И ако не ги сменят какво следва?
Може ли да отпадне гаранцията, дори и ако ТО е направено в оторизирания сервиз?

xm_net
Мнения: 239
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 81
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 20 дек 2019 08:51

Не знам какво следва, не съм питал за това, писах им понеже ми стана интересно как така "...шефът на НАР има заповед от руснаците..." (цитирам приемчика) свещите да не се сменят, а само да се проверяват, което по принцип е в противоречие със съдържанието на дейностите провеждани при ТО-2. Изхождайки от моя случай дълбоко се съмнявам свещите да се сменят, така както е предписано, освен ако не си поискаш сам, както направих аз. Всъщност не знам как е по другите сервизи, аз говоря само и конкретно за този в София, нямам представа, дали "заповедта" е стигнала и до другите... ;)!

xm_net
Мнения: 239
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 81
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 28 дек 2019 00:22

Така, понеже напълно подкрепям мнението на колегата Rosen, а именно, че е добре всички, каращи новите модели на Лада, да споделят за проблемите с които се сблъскват при експлоатацията на тези автомобили ще добавя и аз нещо в тази посока. От известно време (за съжаление не мога да кажа откога точно) забелязах едно странно "ромолене" при работата на двигателя на празен ход. Поне за момента не мога да открия някаква закономерност кога и в резултат на какво се появява, но отчитам, че го има в по-голямата част от времето, докато двигателят работи на неутрална предавка. Понякога при натискане на съединителя, този шум изчезва, а понякога не се влияее от това, дали педалът на съединителя е натиснат или не. Няма никакви странични ефекти по работата на скоростите - предавките се включват без проблем, при движение на каквато и да е предавка не се чуват никакви паразитни шумове и т. н., "ромоленето" се чува само и единствено на празен ход. Оприличавам го на шум от нещо, като втулка нахлузена на въртяща се ос или вал, но без да лагерува върху оста (вала). Поинтересувах се доста по темата и се оказа, че това далеч не е прецедент при модела Веста (и не само). Като имам предвид прочетеното и споделено по темата от други притежатели на модела, стигам до извода, че причината е във феродовия диск на съединителя. Ето тук има едно хубаво видео, което казва много по въпроса: https://ruvid.info/ustranenie-pricina/p ... uvb9I.html Да кажем, че е доста дълго, но най-интересното е показано в интервала от 4-тата до 5-тата минута на клипчето - шумът за който става дума почти напълно съвпада с този, демонстриран от колегата при клатенето на диска във вертикална посока (имам предвид вертикалната посока на видеото, тъй като при нормален монтаж на диска посоката е хоризонтална). Разбира се, шумът реално е доста по-тих, което е разбираемо - чува се през кожуха на съединителя, а не директно, както е на клипчето и затова бих го оприличил на "ромолене". Така или иначе колата е надхвърлила пробег от 30000 километра (за радост на официалния сервиз) и съединителят и аксиалният лагер вече са извън гаранция и затова не бързам да предприема спешни мерки. От една страна подозирам, че отговорът им ще бъде, че това е нормален шум при работа на празен ход, а от друга се притеснявам, дали ако все пак решат да сменят диска (най-вероятно за моя сметка, което не е кой знае какъв разход), няма да поставят същия модел Valeo, за който има нееднозначни отзиви, че е с лошо качество. Ще изчакам да минат празниците и мисля за начало на Новата година да направя едно профилактично посещение на НАР, да видим какво ще ми кажат оттам и дали ще чуя някакво смислено обяснение по въпроса...!

Потребителски аватар
toneto66
Мнения: 118
Регистриран: 29 януари 2009
Репутация: 1
Местоположение: Димитровград
Автомобил: ВАЗ 21101
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от toneto66 » 28 дек 2019 22:44

Ммдааа на мен туй лято ми сменяха съединителя на десятката и ми сложиха на Valeo съединител .Та и при мен се получава това ромолене на празен ход на двигателя.Ту се появява ту изчезва странна работа.Преди това с руския съединител намаше такова нещо.
А аз си мислех,че е нещо от скоростната кутия .А с нея съм нямал никакви проблеми до сега.

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост