Lada Vesta - xm_net

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 814
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от viksanlg » 05 мар 2020 19:11

За лека вдлъбнатина не бих те посъветвал да я пипаш вратата..

xm_net
Мнения: 223
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 74
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 14 апр 2020 14:25

Да споделя още нещо, което в даден момент може да се окаже полезно за някого! Още при последното ТО в НАР, на тръгване ми направи впечатление, че има някаква досадна вибрация, която се усеща при потеглянето и след повишаване на оборотите изчезва. Тогава в интерес на истината първата ми мисъл беше, че има нещо недозатегнато, някоя несложена правилно кора или нещо такова, но реших, че ще погледна по-късно за какво става дума. Така и направих - след няколко часа огледах всичко, доколкото можах без канал и подемник, отгоре откъм мотора, отстрани и отдолу, но не видях нищо нередно. Досадната вибрация обаче си остана, като се усещаше при потегляне и също така тогава, когато да кажем се превключи от по-ниска на по-висока предавка (първа-втора/втора-трета) и оборотите на двигателя не са съвсем за нея. Усеща се, като че ли някаква част изпада в резонанс и вибрира за съвсем кратко време, като при покачване на оборотите всичко се оправя. При движение с високи скорости и при каквато и да е смяна на предавки няма и помен от описаното "явление". Тъй като периодът не беше подходящ за огледи навън, а и нямах възможност за канал или подемник, оставих нещата така за по-удобен момент, като не прествах да се чудя каква може да е причината за този шум. Междувременно реших да набедя за главен "виновник" термозащитния екран, който е разположен между изпускателната тръба и купето. При първа възможност и след априлския сняг миналата седмица използвах един хубав ден, качих колата на канал и се заврях отдолу да видя какво се случва. Разгледах подробно всичко, но... нищо не видях! В смисъл не видях нищо, което да не е наред и най-вече термозащитния екран, който си бях "харесал" за причинител на дразнещия вибриращ звук. Термоекранът си беше закрепен във всички точки, дори без намек за някаква хлабина в каквато и да е посока. Разбрах, че явно не е това мястото, където трябва да търся, само дето нямах друг "заподозрян", което малко ме разочарова...
И така до миналия ден (събота), когато реших, че е моментът да сменя свещите с отдавна купения комплект Denso Iridium IK20TT. Тук искам да отбележа, че нямам никакви оплаквания от работата на оригиналните руски свещи, просто всички бензинови автомобили, които съм имал са карани само с иридиеви свещи и съм много доволен най-вече от дълговечността им. Та така, вадя там каквото трябва, като ключове и вече съм готов да отхлупя пластмасовата кора върху двигателя, когато ми направи впечатление, че сякаш кората е леко изместена в посока гърловината за наливане на масло (забелязах, че масломерната пръчка е някак прекалено близо до едната част на специалния прорез в кората направен за нея и прекалено далеч от противоположната част). Проверявам маслото поне веднъж на седмица, но признавам си - това изместване не съм го забелязал! Това нищо и никакво изместване (кората е сложена неправилно при ТО-то, за което не обвинявам никого, това може да се случи на всеки) всъщност премества предната й периферия на някакво нищожно разстояние от колекторните тръби и при вибрациите на двигателя при смяна на предавките и при определени условия (тези, които описах по-горе), кората опира в тръбите и се чува дразнещият шум. Само като почуках по периферията на кората и чух звука, който се образува при допира с тръбите бях наясно, че съм открил причината. Естествено, оставих смяната на свещите за после, извадих и наместих кората и направих няколко пробни кръгчета - както и очаквах, гадното вибриране вече го нямаше! Мисълта ми е, че е напълно възможно една нищо и никава дреболия да вкара човек в размисъл... (victory)!
После попрочетох тук-там и се оказа, че не съм открил топлата вода:
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... -lada.html
В името на експеримента пробвах го този вариант и наистина става - тапите повдигат предната част на кората, така че да няма възможност за контакт с колекторните тръби. При мен обаче засега не е необходимо, може би след време, като омекнат гумените тампони на кората ще се наложи и тази "иновация" да се ползва.
P. S. Смених ги свещите и за протокола искам да отбележа, че едната се разви на ръка, само като и показах ключа, дето се казва (виж, за това НАР няма как да ги оправдая)!

xm_net
Мнения: 223
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 74
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 17 апр 2020 17:55

Относно индикаторчето за температурата, което наскоро поставих:
IMG_Vesta_Indicator.jpg
IMG_Vesta_Indicator.jpg (28.71 KиБ) Видяна 685 пъти
Оказа се, че работи напълно адекватно и показва доста коректно температурата на охлаждащата течност. Вчера при задръстването на излизане от София (при полицейското КПП на АМ "Хемус" на отклонението за Г. Богров и Яна) при показание 103 градуса се включи принудително вентилатора за охлаждане на радиатора, докато стрелката на прибора на таблото кротко си стоеше на 90 градуса... ;)

Потребителски аватар
Georgi Samarata
Мнения: 21
Регистриран: 12 март 2018
Репутация: 0
Местоположение: Велико Търново
Автомобил: ВАЗ 2108

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Georgi Samarata » 17 апр 2020 18:01

Гледах някъде че това се прави нарочно - да показва винаги около 90 градуса или по средата защото клиентите се плашели че температурата се променяла с някой и друг градус...

xm_net
Мнения: 223
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 74
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 17 апр 2020 18:26

Така е колега, но на мен това не ми допада и предпочитам да виждам реалното състояние на нещата, а иначе идеята за реализацията на показанията на таблото мисля, че я коментирахме някъде по-назад:
1515562511_inf_pis.jpg
1515562511_inf_pis.jpg (99.85 KиБ) Видяна 683 пъти

xm_net
Мнения: 223
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 74
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 26 апр 2020 16:04

Днес, ровейки се из "съкровищата" в мазето попаднах на купената преди повече от две години предпазна решетка за входа на въздуховземането за купето:
IMG_20200426_125659.jpg
IMG_20200426_125659.jpg (133.3 KиБ) Видяна 330 пъти
И така или иначе реших да запълня малко от времето за деня. Няма да се спирам подробно на монтажа, тъй като колегата Rosen е описал операцията доста подробно в неговата тема. Общо взето работата е за 15-ина минути ако не се "закучи" ваденето на рамената на чистачките. В разни клипчета в нета има демонстрации на такова вадене с чукане по шпилките, напъване с разни отвертки и т. н., но понеже аз лично предпочитам лесната и чиста работа, използвах скобата за вадене на акумулаторни клеми. Всичко става за секунди без напъване, зор и хамалогия. За да си улесня последващия монтаж на рамената на същата позиция, използвах добре познатия "бабешки" метод с отбелязване на положението на чистачките върху стъклото с хартиено тиксо. След сваляне на пластмасовата кора, която братушките наричат "жабо" ето какво се откри отдолу:
IMG_20200426_124549.jpg
IMG_20200426_124549.jpg (49.48 KиБ) Видяна 330 пъти
IMG_20200426_125403.jpg
IMG_20200426_125403.jpg (51.01 KиБ) Видяна 330 пъти
Има си боклуци, не е като да няма! Забравих да снимам дренажните отвори - и в тях имаше доста листа, макар и да не бяха запушени. Изчистих всичко, бутнах на мястото й решетката и се получи това:
IMG_20200426_130022.jpg
IMG_20200426_130022.jpg (52.75 KиБ) Видяна 330 пъти
Да кажем, че може би веднъж годишно не е лошо да се демонтира това "жабо" и да се изчиства всичко насъбрало се там. Не е кой знае каква работа, а може да се окаже полезна!

Потребителски аватар
vis
Мнения: 41
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 6
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от vis » 26 апр 2020 16:56

Полезна работа си свършил! Само дето се съмнявам, че пластмасовата кора няма да изтърпи прекалено много монтажи/демонтажи. Иначе всички коли имат подобни недомислици. Волвото ми например събира боклуци и кал на едно много странно място: в кухините между калниците и предните врати, до праговете. Така се наблъскват, че нямат вадене, освен с отвертка или нещо друго дълго и остро. И съответно там е започнало да хваща ръжда. Фиатът ми (Фиат линеа) също събираше много боклуци и кал под капака. Толкова много, че се бяха запушили отдушниците и по някаква причина, свързана с това, вкарваше вода в купето. След почистване (вероятно първото и единствено в живота на колата) проблемът се реши. Колкото до ваденето на рамената на чистачките, аз ги вадя на другите коли, които съм имал, с рязко натискане надолу. И веднага след това се издърпват много лесно.
И пак за боклуците под капака: от известно време аз гледам никога да не паркирам колите си под дървета. Както заради боклуците, листата, игличките, които влизат под капака, така и заради разни течности и смоли, които капят от дърветата и правят едни гадни точки по боята, които нямат махане дори и с пастиране.

xm_net
Мнения: 223
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 74
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 26 апр 2020 17:54

vis написа:
26 апр 2020 16:56
Само дето се съмнявам, че пластмасовата кора няма да изтърпи прекалено много монтажи/демонтажи.
Е, не вярвам нещо да й стане на кората от това, че веднъж годишно ще се развият/завият 6 торкса! Пък и това за "веднъж годишно" го казах напосоки, на практика аз съм го направил на две години, тъй като колата ще стане на толкова през юни. То ако човек си има гараж и колата седи вътре, може и с години да не му се наложи да пипа там, ама такива дето нямаме, май не е лошо да хвърляме там по едно око през година или две. Идеята ми е, че там по принцип няма достъп и когато се съберат достатъчно боклуци (най-вече листа и прах) се получава една сериозна смес, която не е никак благоприятна за ламарините. За дренажните отвори пък да не говорим - те запушат ли се, водата обикновено си намира път към купето! За добро или за лошо моята кола специално в голяма част от времето "прекарва" под дървета или поне в близост до такива и особено есенно време, като закапят листата си се пълни доста добре в местата, откъдето това е възможно, та май ще трябва да обръщам внимание на това "скривалище"... (secret)!

Потребителски аватар
Doks
Член на Лада Клуб България
Мнения: 41
Регистриран: 19 септември 2019
Репутация: 4
Местоположение: София
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Doks » 23 май 2020 12:38

xm_net написа:
17 апр 2020 17:55
при показание 103 градуса се включи принудително вентилатора за охлаждане на радиатора, докато стрелката на прибора на таблото кротко си стоеше на 90 градуса...
При мен преди месец започна да ми прави следния номер - при работа на двигателя при спрян автомобил започна да вдига градусите. В момента в който колата потегли стрелката се връща на 90`C. За да се нормализира пак до 90`C, без да е в движение трябва да пусна печката -


Обадих се в НАР и ме извикаха за диагностика. Отидох и заключението беше - сипал си лош, некачествен бензин от което е произвело некачествена детонация. Оправихме го карай... Да ама нещата продължават по старо му. Зараждам на големите вериги бензиностанци - OMV, SHEL ECOPETROLIUM или ЛУКОЙЛ, на която уцеля или ми е на път нямам предпочитания. След 2-3 седмици пак отидох до НАР и отговора беше - "нищо не откриваме сега няма какво да направим"...
Някакви съвети..? Въртят ми се някой варианти, къде по емоционални къде не чак толкова но ми се ще да чуя и странично мнение...

sataN
Мнения: 385
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 23

Lada Vesta - xm_net

Мнение от sataN » 23 май 2020 13:52

Нормално е да вдига температура на място. Не знам на колко точно е настроена да се включва перката за охлаждане. Ако е на 100 примерно ще ти вдигне до 100 и тогава ще започне да пада. Ти като включиш климатика се включва и перката за охлаждане за това ти пада температура.

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта