Lada Vesta - xm_net

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
sataN
Мнения: 373
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 19

Lada Vesta - xm_net

Мнение от sataN » 27 фев 2019 23:16

На мен ми пращат spedol 5w40, директно го сменям с motul 5w40 excess (victory)

strupi
Мнения: 31
Регистриран: 03 май 2010
Репутация: 15
Местоположение: Русе
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от strupi » 28 фев 2019 08:34

spedol 5w40,синтетика или полусинтетика пращат от нар ?
Последна промяна от Денис И. на 28 фев 2019 13:16, променено общо 1 път.
Причина: Нарушено правило: https://forum.ladaclub-bg.com/rules#multiquote

sataN
Мнения: 373
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 19

Lada Vesta - xm_net

Мнение от sataN » 28 фев 2019 13:19

spedol zeta 5w40 мотула е по добър. Иначе пращат в смисъл, обслужвам я е доверен сервиз а нараджиите пращат консумативите щ.

strupi
Мнения: 31
Регистриран: 03 май 2010
Репутация: 15
Местоположение: Русе
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от strupi » 28 фев 2019 13:27

аз като сменях маслото изпратиха Лада 5w40 полусинтетика, малко странно ми беше за нов двигател полусинтетика ама каката от нар се тръшна и отсече такова е по спецификации.

xm_net
Мнения: 185
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 66
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 06 апр 2019 09:54

Днес останах приятно изненадан от данъка на автомобила за текущата (2019-та) година - само 74,99 лв. срещу 286,32 лв. за миналата година (victory)! Доста сериозно намаление, което няма как да не ме радва!

strupi
Мнения: 31
Регистриран: 03 май 2010
Репутация: 15
Местоположение: Русе
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от strupi » 07 апр 2019 22:51

и аз в Русе платих същата цена.

xm_net
Мнения: 185
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 66
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 16 юни 2019 12:31

Да се отбележим за протокола - днес 16-ти юни, точно една година с Vesta SW Cross и изминати 20564 км.! До тук нямам забележки към атомобила, всичко работи нормално, няма хлопане и тропане, скърцане на пластмаси и други подобни. Вече повече от месец климатроникът е неизменна част от постоянно използваните системи при пътуване и както и миналото лято се справя на ниво със задачата да осигури комфорт в купето за водача и пътуващите. Почти 6000 км. след смяната на маслото, същото не е мръднало от горното ниво по масломерната пръчка. С две думи - скука, само наливаш и караш! Точно, както обичам :whistle:!
IMG_20190614_135544.jpg

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 531
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 29
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

Lada Vesta - xm_net

Мнение от 1300 » 14 юли 2019 21:49

Колега,какво се случи със седана?Имате ли някаква информация къде се намира-автоморга или?
"1300" since 1979

xm_net
Мнения: 185
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 66
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 22 юли 2019 22:27

Колега, не знам каква е съдбата на седана! Знам само, че застрахователят си прибра колата от НАР (там стоеше, докато минат всички процедури по оценка на щетата и т. н. формалности) и нямам представа какво се е случило после с този автомобил. Вносителят (НАР ООД) беше отправил оферта към застрахователя да изкупи колата, за да я ползва за резервни части, но от "ЕвроИнс" (там беше застрахована) отказаха и си я прибраха, а какво са направили с нея после нямам идея...

xm_net
Мнения: 185
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 66
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 20 ное 2019 19:09

Така, днес минах ТО-2, което следва да се направи при пробег от 30000 км. и включва смяна на масло, маслен филтър, въздушен филтър, филтър купе и свещи. С колата всичко е наред, няма проблеми до момента, вече сме със зимните гуми, всичко работи коректно, а разходът на масло за изминатите 15000 км. е съвсем приличен (снимката с показанието по масломерна пръчка е от вчера).
IMG_20191117_130918.jpg
IMG_20191117_130918.jpg (39.79 KиБ) Видяна 492 пъти
Искам обаче да се спра малко по-подробно на всичко с което беше свързано поредното ТО без да давам квалификации и оценки. Който е чел "сагата" с първата ми Веста (седан) е прочел за отношението и приятното впечатление, което оставиха у мен хората от НАР по време на целия процес. Не се отказвам от нито една дума от написаното тогава, но с течение на времето и след поредната среща свързана с решаване на технически въпроси (слава Богу, не проблемни) вече започвам да имам известни съмнения в някои посоки. Ще бъде малко дълго за четене, но който издържи - издържи ;)!
И така, преди около месец може би се обадих в НАР, за да попитам за комплект капачки за джанти и тъй като в момента нямаше налични, хората ми обещаха любезно да ме запишат и когато ги има, да ми звъннат. Така и стана, вчера получих обаждане от момчето, което работи на авточастите, че са налични и мога да мина да си ги взема. Разговорихме се малко и споменах, че всъщност ми остават по-малко от 200 км. пробег до минималния праг за съответното ТО (ТО-2) и дали мога директно да закарам колата за обслужване и да си взема поръчаните капачки. Момчето каза, "не е проблем, че пробегът не е достигнал 29500 км., проблем е ако е надхвърлил 30500 км...." и да звънна на приeмчика, за да запиша час в сервиза. Звъня на приемчика веднага (за протокола денят е вторник) и питам любезно, дали до края на седмицата мога да мина с Веста-та за ТО-2. Човекът също толкова любезно ми отговаря, че до края на седмицата (още три пълни дни) няма как да се случи и аз си казах: "Е, хубаво, имат си работа хората! Ще остане за другата седмица..." След работа реших да мина през НАР, за да си взема капачките и да не ангажирам хората да ми ги пазят още седмица примерно. Докато се питахме какво и как е с колата и оправяхме плащането, споменах, че съм звъннал да питам за обслужване, но няма опция за тази седмица. Момичето (Пънар) зяпна учудено: "Как така няма? Я изчакайте момент!" Влезе в сервиза (който е ходил в магазина на НАР знае, че те имат вход от авточастите директно към халето) и след няма и минута се върна: "Искате ли да вкарате колата сега?" Аз се чудя какво става, но понеже вече бях поел друг ангажимент отказах и се разбрахме да отида на другия ден сутринта т. е. днес. И така отивам аз тази сутрин навреме, както е редно, идва приемчикът и сядаме на пишем работната карта. Следва следният диалог:
Аз: "Понеже така и така трябва да се сменят свещите, бих искал да си взема тези, които в момента са на колата!"
Приемчикът: "Ама ние не ги сменяме свещите, сменят се само ако има нужда!"
Аз: "Е, как така не ги сменяте, като в обема на ТО-то влиза смяна на свещи! Защо изобщо карам колата за гаранционно обслужване, след като вие преценявате какво и дали да се смени!?!"
Човекът погледна някаква "сламка" с това кое и кога се сменя, измърмори нещо и взе ключа, за да вкара колата в халето. Аз се качих в стаята за чакащи и... зачаках. По едно време идва приемчикът и носи две свещи - една стара и една нова. "Ето тази е от вашата кола. Работила е безупречно, няма смисъл да се сменя". Аз от своя страна му показвам съдържанието на ТО-2 от руския сайт на марката https://www.lada.ru/service/to.html, където едно от нещата, които се сменят по презумпция са свещите. "Нашият шеф има заповед от руснаците, свещите да не се сменят ако са добре" - казва ми приемчикът. Бре казвам си, колко ли да струват тия свещи щом не искат да ги сменят, сигурно са цифра! И питам: "Добре, каква е цената на свещите?", "Ами нямам представа!" - ми отговаря човекът отсреща (shocked) !!! Е, казах им да сменят свещите и да ми върнат оригиналните и се отказах от по-нататъшен диалог.
И така, всичко е готово, отивам да си взема сервизната книжка, подписвам документите и виждам "грандиозната" цена на свещите - 3,60 лв. за брой с ДДС (stupid) - руски оригинални свещи АУ17ДВРМ за 16-клапанов двигател (каквито всъщност се оказаха и тези свалени от колата)! Цената за комплект е под 15 лв., а смяната едва ли отнема повече от 5 минути. Не разбирам, защо трябва аз да изисквам да се смени нещо, което производителят е предписал ясно и недвусмислено. Какъв е смисълът да отида след 5 или 10к километра с евентуален проблем в свещите и да се сменят едва тогава?
Тук ще ви върна на факта, който споменах в началото, а именно за липсата на свободни часове за цялата седмица. Е, тръгнах си от сервиза в 11.35 ч. и за това време дойде цифром и словом само един автомобил - възрастна 2107-ца с още по-възрастен собственик, която дори и не беше вкарана в халето за времето през което бях там!
Това е общо взето - на тръгване намерих всичко сменено в багажника поставено в оригиналните опаковки от новите филтри, а също и свещите с наистина хубав керемиден цвят на изолаторите без следи от опушване или нагар. Е, както и очаквах кората при филтъра на купето не беше защракната правилно, но това го оправих още на място. Та така, чудя се толкова ли е трудно нещо да се направи, така както трябва да бъде - нищо повече от това...!?!

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост