Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Lada Vesta - xm_net

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Симеон Петров
Мнения: 19
Регистриран: 26 юли 2018
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Опел Астра

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Симеон Петров » 06 сеп 2018 08:39

И си виж свещите. Заводските са Бриск, ако не се лъжа. Като отидеш на ТО искай да ти ги сменят. Но мисля, че можеш да си ги видиш и сам.

xm_net
Мнения: 87
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 06 сеп 2018 12:24

Това, че чека на таблото не светва, не означава задължително, че диагностиката няма да "хване" грешка! Що се отнася до маслото, вече оторизираните сервизи работят с руско масло на "Росснефт" и не би трябвало да наливат друго поне, докато автомобилът е гаранционен.

strupi
Мнения: 14
Регистриран: 03 май 2010
Репутация: 6
Местоположение: Русе
Автомобил: vesta

Lada Vesta - xm_net

Мнение от strupi » 07 сеп 2018 10:11

диагностика минах юни когато имах съмнения, абсолютно нищо само оборотите бяха 770 на празен ход, колегата Росен с оранжевата веста също има подобен проблем, само че на него му гасне и колата.И той ходи на диагностика и на него нищо не видяха, явно толкова му разбират. Сигурно има нещо по токовете, най вероятно нещо по свещи, кабели или бобина някъде. Пуснах записа на майстора ми на хондата, и той ми каза че му се губи цилиндър/не е на 100 % сигурен така му прилича по записа/, проблема е че не го прави постоянно и няма как да се хване, най вероятно ще искам да се сменят свещи когато ида да сменям маслото.
А до колкото за маслата, с руско работят само в Сф и Хасково, по другите сервизи кой кво има.

xm_net
Мнения: 87
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 07 сеп 2018 12:32

Тук има посочени вероятни причини за подобно поведение на двигателя: https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-my- ... yanet.html Честно казано не съм сигурен, че голяма част от хората в сервизите ремонтиращи Лада са претърпели особено развитие от времената, когато решаваха подобни проблеми със смяна на делко или чукче и наковалня примерно (искрено се надявам да греша)! Диагностицирането на съвременните двигатели иска грамотност и много четене, а не само отвертка и пробна лампа. Няма начин да не може да се хване проблемът, то така е най-лесно - "...ми нема грешки, сичко си е наред, аре бегай, че требе да смениме едно масълце, па то си е сложна процедура"!

Rosen
Мнения: 11
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 11

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Rosen » 07 сеп 2018 13:55

Не мисля, че е коректно ние като собственици на нови автомобили с официален сервиз, да се мъчим сами да си решим проблемите.
Погледни си свещите, погледни си това, погледни си онова. Не няма да го поглеждам, защото не ми е работата.

От официалния вносител на Лада да не се чудят защо хората не си купуват техни автомобили, без значение, че предлагат толкова много екстри за толкова пари.
Моята Лада още първия месец угасна няколко пъти. Казвах си, че може да е защото не съм свикнал на автомобила.
Първият път угасна докато изкачвах един баир, и на най-високата част освободих от скорост, оборотите пропаднаха и колата изгасна със звукова сигнализация посредством зумер (същият пищи и при вдигане на ръчната спирачка).
Диагностика в София, "нищо и няма на колата".
Връщам се от София и на един завой в Мизия пак освобождавам от скорост и пак ми изгасва колата с пищене. Обаждам им се на хората от София, карам я пак, и пак нищо. Минавам дори ТО-0, сменяват ми маслото, качва се при мен да се вози началникът на сервиза в София. "Вика ми, малко обороти и даваш. Трябва да я караш с по-високи. Затова и разходът ти е висок" (не че двигателят е много силен за това купе и не се мъчи, но това е друга тема). За седановата Веста може и да е супер, но за Крос е слабичък.
След това пак на няколко път ми изгасва, но тези пъти вече бяха без пищенето.
Единият път я бях паркирал на паркинга на слънце. Преместих я да е на сянка с пуснат климатроник за да се охлади купето. Дръпнал съм ръчната, освободил съм от скорост, подадох два пъти газ на празен ход до към 2500 оборота иииии след втория път си махнах крака от газта ииии оборотите пропаднаха, колата изгасна сама...
Другият път пък намалявам да мина над изкуствена неравност, аха да включа на предавка като съм я минал, и установявам, че колата е изгаснала с пропадане на оборотите.
Закарах я преди няколко седмици в София, да я закачат на диагностиката от Хасково, че била "по-добра и с повече възможности." Връщат ми колата, няма и нищо, но за всеки случай са свалили свещите да ги "почистят" и са пренастроили дроселовата клапа. Хубаво. Колата не прави проблема няколко дни след последната "диагностика", нооо онзи ден пак ми угасна...
Очаквайте продължение.

xm_net
Мнения: 87
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 07 сеп 2018 18:43

Не мисля, че е коректно ние като собственици на нови автомобили с официален сервиз, да се мъчим сами да си решим проблемите.
Погледни си свещите, погледни си това, погледни си онова. Не няма да го поглеждам, защото не ми е работата.
Абсолютно съм съгласен, докато автомобилът е гаранционен всички отговорности при проблеми от такъв характер са за официалния сервиз! Все пак не живеем във времето на вестоносците и писмата в бутилка - има толкова начини да се направи консултация с руската страна (ако щете и чрез един що-годе свестен мобилен телефон), че оправдания няма как да има. Ако не знаеш - питаш, четеш и намираш решение! Да, не е приятно да ти дойде кола с проблем различен от стандартните процедури включени в ТО-то, но пък затова си сервиз и при това официален - за да решаваш всякакви проблеми на клиента! Още повече, че всяка намеса от страна на собственика в рамките на гаранционния срок може да се използва, като повод за незачитане на гаранцията.

Симеон Петров
Мнения: 19
Регистриран: 26 юли 2018
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Опел Астра

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Симеон Петров » 08 сеп 2018 08:30

Добре де, гаранционна е. Гледам братушките, отиват на ТО и като виждат какво масло искат да им сложат, някакво наливно, направо си питат дали може с друго по-хубаво. Казват им, ние слагаме това, но ако имате по-хубаво, купете си и ще сложим него. Гаранцията остава. Със свещите също - купуват и сменят с иридиеви. Носят си ги при ТО и им слагат тях. Гаранцията важи. Изгледал съм доста клипове и на поне 20 от тях хората имат дефектирали свещи на 1500 -2000 км пробег. И всички са Бриск. Но първо се консултират със сервиза. Така или иначе и маслото и свещите ще си ги платите при ТО. Те са консуматив. Въпросът е, че те имат по няколко дилъра в своя град или областта в която живеят и ако не са доволни от нещо отиват на гаранционно обслужване при друг. Тук избор за това нямаш. Така че разчиташ на коректността на единствения и на оторизирания сервиз там, където го има.

xm_net
Мнения: 87
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 28
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - xm_net

Мнение от xm_net » 08 сеп 2018 12:02

Симеон Петров написа:
08 сеп 2018 08:30
Но първо се консултират със сервиза.
Ето тука е разковничето колега, че първо задължително трябва да се консултираш със сервиза, за да нямаш после главоболия! Да, ама от сервиза ти казват, че всичко е наред с колата и единственият вариант за клиента е да им досажда и да им виси на главите, докато най-накрая по някакъв начин решат да си свършат работата, пък дали ще е подмяна на свещи, бобини или каквото и да е там вече е друг въпрос. Щом клиентът е дошъл с проблем и не го установяваш в момента по някаква причина, значи трябва да ти светне, че не е нещо супер елементарно и трябва да се предприемат някакви по-сериозни действия - оставяне на колата в сервиза за по-обстоен преглед, допитване до колеги, консултация с производителя и т. н. Свещите например по предписание се сменят на ТО-2 т. е. след пробег от 30000 км. и не бих се съгласил аз да си нося свещи купени от мен, само за да ми ги сменят в сервиза ако например се наложи това да стане по-рано, нали затова е гаранцията в крайна сметка - щом трябва ще ги сменят и пет пъти! По стечение на обстоятелствата мога да си купувам масла и филтри (говоря за такива с абсолютна гаранция за произход и качество) на цени поне 2,5 пъти по-ниски от тези, които ми калкулират от НАР, но ходя и ще продължавам да ходя там точно заради гаранцията. Когато си плащам за нещо, очаквам да получа насреща съответната услуга в случая и то със съответното качество. И да, както казваш разчитам на коректността на оторизирания сервиз, но не заради това, че съм много хубав, а заради това, че тази фирма е получила от мен едни пари и ще продължава да получава още по планираните занапред обслужвания в рамките на гаранционния срок!

Симеон Петров
Мнения: 19
Регистриран: 26 юли 2018
Репутация: 2
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Опел Астра

Lada Vesta - xm_net

Мнение от Симеон Петров » 08 сеп 2018 12:39

Колега, карам 20годишен Опел Астра 1.6 16V. Гледам и следя българския форум, за да си направя преценка за представителството и сервиза. Имам намерение да се сдобия с една такава каляска. Но.... правя съпоставка с моята кола, която е с подобни характеристики. Сблъсквал съм се с такъв проблем преди около 5-6 години. Паля тръгвам, върви си колата и като загрее, забива нос и почват да играят оборотите. Минава на три цилиндъра. Тогава колата беше на бензин, нямаше газова уредба. Нямаше индикация за грешки, ходих и на диагностика - всичко ОК. Отивам в един сервиз и им казвам какъв е проблема. Веднага отговора - нямаш компресия, да ама имах като на нова кола. И почнаха да ми развиват теорията как били за смяна водачите на клапаните - било от тях. Казах им, че се съмнявам , че са свещите, а те ми викат, че били чисти и нямало нагар. Да съм изчакал да се стопли времето и да ходя да сменям водачите на клапаните. Е, купих свещи и ги смених - проблемът изчезна. А можех да олекна с 400-500 лв за този безсмислен ремонт. И така е досега. Така че, хубаво е да се обсъжда и да се говори по темата. Майсторите в тези сервизи трябва да са компетентни. Говорим за едни не малко пари дадени за нещо чисто ново, което се предполага, че няма а кисне по сервизи още от първите си 1000км пробег. А честно казано, механиците могат ако не са в час със съответния модел и двигател, да набавят информация от интернет. ;)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5265
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 226
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Lada Vesta - xm_net

Мнение от LADA-2107 » 08 сеп 2018 12:54

На мен ми бяха разказвали история за човек който е купил нова Лада, но не Веста, а Нива и се е отказал от гаранцията още в началото, май платил и по-малко за колата. Някой чувал ли е нещо подобно? Дали е вярно/възможно?

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост