Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21093 - white_shark

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1227
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 14 дек 2017 12:31

Както казва един приятел "Ладата е като селски двор - винаги има работа по нея" 😁😁😁
С падането на температурите стартера взе да прави номера да не иска да върти до такава степен да не мога да запаля. Сложих друг резервен една идея по-добре,но не каквото трябва да е. Купих ремонтен комплект втулки и четки и му направих обслужване. Страшни нерви имах с втулката в кутията.Избиването беше с клизма,след което си помислих,че ей сега набивам и нм какво да стане и пак греда. Новата втулка влизаше свободно и се въртеше. Мерих я 15/12 външен/вътрешен. Старите майстори от съседните сервизи изкараха две шепи втулки между,които намерих 16/12,но тя пък бе голяма. Явно изработката на втулката бягаше с малко и тъй като в събота следобед няма стругар,който да ми помогне направих супер олд скул побългаряване - калайдисах леко и равномерно втулката по външния диаметър и я набих така. Калая се премачка и уплътни. Нови четки, почистване,смазване и вече върти доста бодро.
Почистих и масата от акумулатора към купето както и тази на двигателя профилактично.
Свалих релето с четките на алтернатора за проверка. Имаха още хляб и ги върнах. Имам лек проблем с мъждукаща лампа,което е предизвестник на избил диод,но пък заряда е 14в. На този етап няма да пипам,че алтернатора не е СССР-ски,а Iskra Slovenia и ми казаха,че части почти няма...а моя справка в нет-а показа,че ремонта на тоя алтернатор ще стъпи почти колкото нов. По нататък може да взема направо нов ако ще е така.
Изскубах остатъците от аларма, монтирах два говорителя отзад на оригиналните места и с това приключихме с ел-аджийската част на тоя етап.

Доставката на накладки ще се забави заради празниците,а аз имах лошо стържене отзад. Сашо помогна с едни челюсти за временно да не съсипя барабана,но за мое учудване нямаше отлепена и свършила челюст,но явно феродото е било толкова изпечено,че е стържело. Със сашовите колата спира тихо и добре...ще ги оставя дорде свършат както казват чичките - да не бутам нещо което работи. Впечатли ме саморегулиращия се механизъм на Самарата. Сработи при първите натискане и дърпане на ръчна спирачка след което барабаните се въртяха супер леко без да опират.

Продължаваме напред с подготовката за зимата. Миналата седмица монтирах пластмасови подкалници,които свалих и под тях металните подкалниците и дъното отвън бяха измазани с грунд.
Отгоре им ударих една ръка черна боя като боядисах и праговете и рамките на вратите да добие малко свеж вид. Заиграх се и със спирачките и амортисьорите,че бяха поръждясали.Остава да върна пластмасите,с които колата добива по-модерен вид и да напълня кухините с масло,а по-достъпните места да намажа с четка със смес от масло и грес.

Онзи ден от скрап случайно си намерих малка и свежа бутилка 25л.,която взех за скромна сума. Снощи уволних 60л. бойлер от зората на демокрацията. Остана място на самоделната стойка за бутилката на която по-нататък мисля да напъхам някаква кутия-органайзер и в нея да седят въже,кабели,шишета с масло и спирачна течност за доливане...да не е търкалят из багажника.
Снимки малко по-късно :)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1227
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 15 дек 2017 21:50

Ето малко снимки. Междувременно колата е с нова гарнитура на картера. Последния свалих,защото имаше ударено. Изправих го,смених масления филтър и налях едно ново 15/40 масло. Двигателя е доста чист вътре,което ме радва. Предвид малкото километри може би с 10/40 ще е по-добре,но имах такова. Следващата смяна може да е с 10/40.
Не знам дали споменах,че добавих и по два тампона на пружина отзад да не ми опират гумите. Колата както се вдигна,вози по-стари и стана по-стабилна в завоите.
А днес разстъргах леко централния отвор на две от фиатските ми джанти за отпред. Скоро ще трябва да се преобуваме,че не се знае дали няма да ни изненада сняг по морето отново.
Прикачени файлове
IMG_20171203_141823.jpg
IMG_20171203_153316.jpg
IMG_20171211_160901.jpg
IMG_20171211_180813.jpg
IMG_20171211_203402.jpg
IMG_20171213_192438.jpg
IMG_20171214_180938.jpg
IMG_20171215_173357.jpg
IMG_20171215_173347.jpg

Потребителски аватар
pimix
Мнения: 115
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от pimix » 29 дек 2017 22:51

Браво колега, става много добре. С интерес следя темата ти. Първите снимки на колата когато я купи бяха леко отчайващи, но като гледам как
Действаш по нея не се съмнявам че ще стане една много прилична Самара.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1227
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 31 дек 2017 17:53

Колата определено не е манекенка и еталон за Самара, но като за кола реално спасена от скрап си е добра. Вчера я изкарах сефте извънградско и без проблеми измина 80км пълна догоре с багажа за НГ в проливния дъжд без никакви проблеми. Свършил съм още някои неща по нея ам саа дреболии,а и в момента не ми се пише 😁
Ето две три снимки за изпращане на старата 2017г.
Прикачени файлове
IMG_20171228_155817.jpg
IMG_20171228_160122.jpg
IMG_20171230_161652.jpg
IMG_20171231_140939.jpg

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1227
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 12 яну 2018 02:36

Нова година с нови ъпдейти.Оригинален термостат Лада,нови маншони на каретата и ново масло в скоростите. Старото,което източих беше двигателно налято явно от заблуда по масовия мит,че за Самара няма подходящо масло за кутията и се сипва моторно. След справка по руските форуми взех 80w90 GL4 на Газпромнефт. Имаше и разни други аналози,но синтетични и ми се сториха излишен финансов риск предвид шумната кутия,която допуснах,че може и да иска ремонт/подмяна. С новото масло обаче кутията млъкна,скоростите се превключват вече доста по-леко и мазничко и в движение е също много по-тихо...преди все едно мелеше орехи особено на по-ниски обороти на висока предавка.
С новия термостат температурата се достига още по-бързо и не играе в такива големи граници. Перката преди й се завиваше свят...сега ме е страх да не вземе да клеяса.
Появи ми се проблем със спирачките. Педалът почна да се връща супер бавно. Мислих,мислих от какво може да е-помпа,раздути маркучи,блокирали цилиндри... и днес реших да почна от отпред,където и приключи сагата. Смазката на водачите беше се превърнала в клей и се движеха кофти. Изчистих,смазах наново,раздвижих буталата до крайни положения профилактично и сглобих обратно. Педалът вече се връща. Явно лепкавите водачи ми изиграха лош номер и напрегнаха нервната ми система,че новичката ми оригинална помпа е починала 😂😁. Накладките имат още хляб,отделят доста прах,но сякаш след 2-3 спирания от 100-120км/ч почват да се "пързалят" по диска или поне създават такова усещане. Като марка са Rona унгарско производство. В руските тестове пишат,че са добри. Нямам идея дали не са оригиналните на колата предвид,че преди мен не е пипано почти никъде... Ще има смяна по-нататък времето. Бях си поръчал от навън на нещо няма да я бъде и може да си търся някакви свестни тук.
Обух я със зимните гуми в очакване на снега,но май няма да го видим тази година и скоро може пак да е на летни,че е комична с тънките 14-ки.
Засякох градски разход на отсечки 5-10км тръгни-спри от малко под 13 и някакъв смесен от около 11,но все е из някакви терени с много завои, баири и много рядко се вкарва на 5-та(много дълга тая 5-та бре) почти единствено на 4-та, а на места 2-ра дори 1-ва така че не е много адекватен терена,за да се засича разход ама горе долу е някакъв нормален като за условията.
И засега това. Хайде малко снимки,че те са най-приятното из такива теми 😁😎
Прикачени файлове
IMG_20180106_162546.jpg
IMG_20180106_162606.jpg
IMG_20180107_161258.jpg
IMG_20180107_162708.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 227
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 12 яну 2018 08:04

Последната снимка много ми харесва. Нещо се заблуждаваш, 14-ките стоят много добре на колата. Не знам какво не ти харесва.

Черната я карах с 14-ки, а сега червената с 13-ки, както са си с ръждата по тях. (hiro)

Потребителски аватар
pimix
Мнения: 115
Регистриран: 28 август 2009
Репутация: 1

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от pimix » 14 яну 2018 22:16

И аз съм съгласен с горното мнение, мисля че колата изглежда много добре с 14-ките. Много ми харесва като цяло. Не се сещам дали беше написал някъде преди в темата, извини ме ако си, коя година е тази Самара? По принцип Самарите доста изгниват, моята например беше изгнила на всичките типични места за модела, а на тази и е много запазено купето. Поздрави, очаквам нови снимки да и се порадвам.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1227
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 15 яну 2018 01:10

Ами първата й регистрация е на 17 март 1994г. И по вин номера излиза,че се е пръкнала на тоя свят в периода 1993-1994.Интересно ми е обаче,че навсякъде по нея пише Сделано в СССР, а СССР съществува до 1991г...Отделно от 1991г. до 1994г. четох,че се произвеждат паралелно коли с дълга и къса предница като през последната година тези с къса муцуна почти отпадат поради спад в търсенето. Тази може би е една от последните такива.
Купето наистина е доста запазено. Има някакви дребни забележки,които предвид кекавостта на Самара не ги броя за такива. Нямам идея как се е съхранила. Жената,от която я купих сподели,че като я купили била гаражна и като нова,но "старите я разсипаха за няколко години". Най-вероятно повечето от тези 24г. е преживяла в гараж,което я е спасило :)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1227
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 7
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 21 фев 2018 21:35

Отдавна не съм досаждал със скучната си Лада.
Набързо да се отчета.
По въпроса със спирачките. Минаха се два дни и пак имах ядове с педала. Проблемът се оказа фалшива спирачна течност! На студено дори се налагаше да го връщам с крак... като загрее и се оправяше малко.Бях я купил от близка бензиностанция - руска някаква нова марка Felix. Нищо не си купувайте на тая марка... Източих цялата система и сипах такава каквато съм си сложил на Москвича и съм доволен - ВАМП. Вече имам най-после нормални спирачки!
Междувременно смених и предните накладки с нови SCT. Такива карам и на Типото и пак съм доволен и не ми се рискуваше повече с някакви измислени и марки. Вече слагам каквото съм проверил,че иначе двойни и тройни работи правя...

Междувременно имах страхотни ядове с парното. Изби радиатора,после кранчето и накрая един маркуч вътре. Взех нов радиатор,нов кран и маркучи(благодарности на Вальо Гелински за последните две). Радиатора на картинка беше един,но дойде Master Sport. Смърдя на бакелит около седмица,но вече обгоря и няма ядове. Няма и течове вътре засега...дано така си остане.
Казах вътре,защото се пренесоха отвън. Текна ми от фланеца на главата,на който се слага термостат. Снощи като истински москвичист си изработих гарнитура и си я смених. Засега уж не тече от никъде ама аз съм се приготвил психологически за някоя нова изненада от някъде.
Смених или по-точно набих втори семеринг на избирача на скоростите долу и вече не ми капе масло оттам. Регулирах малко и ръчната спирачка,че нещо се напаснаха челюстите и лоста отиде много горе. Сега си хваща идеално.
Като по-голям ремонт остава засега предницата. Здрава е за годините,но искам да сменя всички тампони,втулки,накрайници и шарнири след което да й се направи някаква по-добра настройка от заводската и да стъпва уверено в завоите. Това ще се случи на пролет някъде надявам се. Ако някой има препоръки какви части като марки да ползвам ще се радвам да сподели...

Междувременно махнах задните подкалници. Според мен е грешка да се монтират отзад на Самара подкалници. Имаше доста влязла кал особено на веждите...много по-бързо ще загние отколкото ако ги няма,но се мие редовно. Не мисля да ги връщам обратно.
Врътнал съм около 2-3000км на количката. Не е пипнала маслото хич. Засякох я няколко пъти градско гори 13 при нормално каране и 15 като я натискам. Нормално като за малък Бургас :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5268
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 227
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 22 фев 2018 08:34

SCT накладки веднъж съм купувал - задни за Класика, но така и не ги монтирах. Едната имаше пукнатина във феродо и ме достраша да не се отлепи на парчета - много лошо блокират колелата по този начин.

И аз замислям ремонт на предницата напролет. После ще ги мерим - коя е по-стабилна.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост