Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21093 - white_shark

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 88
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от Стаменов » 22 фев 2018 13:35

Малко уточнение - марката Felix наистина е сравнително нова, като за антифризите става. Даже може би е най-доброто от руските - това е завода Тосол-синтез в Дзержинск.
Сега очевидно си разширяват линията като бутилират някакви незнайни масла, течности и др. под своя марка. Кой ги произвежда не е ясно. Само антифризите са техни и от много години карам само с тях.

А иначе за подкалниците за жалост си е така. Много често са нож с 2 остриета, ако не направо вредни. Много от западняшките гният именно заради ФАБРИЧНИТЕ си пластмасарии, зад които се набиват килограми вечно мокра кал. Спасението може би наистина е редовно миене с мощни струйки (колкото и да не съм им фен за миенето отгоре) и редовен контрол.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1536
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от tojaga » 22 май 2018 23:16

Я напиши, какво се случва със спирачките?

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 23 май 2018 00:21

Еми пак бавно връщане на педала. Зимата беше по-осезаем проблема. Сега е по-добре,но не е каквото трябва да е. Смених няколко помпи на новото серво,сменях различни марки течности...все едно и също. Имам стари сервопарати чиито мембрани сигурно са скъсани,защото колата на празен ход работи все едно маркуча е откачен...с това от НАР си работи добре,спира добре,номер се връща... Клапанът е нов и работи. Просто пореден проблем със серво. Не мисля повече да купувам ново. Ако намеря някое старо работещо ОК. Ако ли не от отпадъци си свалям една сходна помпа със серво,което ще се събере на мястото си от западна кола и си решавам проблема. Ама защо да е така...карал съм Самара с много хубави оригинални спирачки. Защо и аз да не съм така...

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5312
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 23 май 2018 08:22

Защото две еднакви Лади няма - старо правило, едно от първите неща които научих от форума. Отделно от това когато караш чужда кола ти се струва "голяма работа". Бил съм в такова положение. Отивам пробвам някоя кола - чудо. Купувам я - същият боклук като другите.

На мен никога не ми се е случвало такова бавно връщане на педала. Ти нали смени спирачните маркучи? Огледай тръбичките. Случайно някоя да не е ударена или да е затлачена отвътре с батак.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1536
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от tojaga » 23 май 2018 08:31

Регулаторът за спирачното усилие за задният мост сменили го? Ако не си го, смени го!

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 24 май 2018 08:36

Всичко е наред по тръби и маркучи. Не е и регулатора. Просто сервото е дефектно. Ще я оправя аз както си знам ;)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5312
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 25 май 2018 19:58

Някой бе казал: "Колкото по-малко руски части има в една руска кола, толкова по-малко проблеми.".

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1536
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от tojaga » 25 май 2018 22:42

Регулаторът може да задържа и да се получва този ефект на бавно връщаш се педал.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 26 май 2018 00:52

На угасено се връща бързо и нормално. Карал съм с блокирал регулатор,без такъв и с работещ...не се отразява на връщането на педала, а само на спирането. За мен е сервото нещо. Ще видим какво ще измисля. Имам няколко идеи и варианти. Ще я направя по някое време :)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 12
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 14 юли 2018 20:34

Така значи...сервото си умря окончателно на връщане от Дряново. При всяко натискане на педала на скорост при голям вакуум той си оставаше долу. За фъщенето и работата на двигателя няма да коментирам. Така допреди няколко часа днес,когато изхвърлих всичко ладово и монтирах серво с помпа Bendix от Ланча Дедра.
Избрах такова,защото това беше единствената кола на отпадъци със здрави тръби и течност в системата, което ми позволи да пробвам на натискане,че всичко е видимо наред. Отделно исках помпа с 4 извода,да не правя схеми с тройни и, допълнителни тръбички и т.н.
Взех си 4 броя преходници от 10х1 към 10х1.25 с които да мога да си навия ладовите тръби. Стругар ги преработи на конус,за да уплътнят. Оттам удължих стержена към педала и го направих с регулировка като на Москвич (hiro) Ползвах един болт м10, дълбока гайка й вилка от самарово серво накрая,за да се закача нормално. Планката между купето и сервото разпробих на нови места,защото старите не пасваха въобще. Нататък вече е ясно. Внимателно се накривяват тръбите да дойдат и другото е стягане на гайки,сипване на течност и обезвъздушаване. Много приятно се изненадах,че на казанчето си пасна ладовата капачка с поплавъка на нея и не се наложи да режа и снаждам кабелчета. Маркуча на клапана също си пасна като диаметър.

Като резултат вече колата има нормални спирачки. Тя и преди спираше,но усещането беше странно. Сега педалът се натиска по леко и се връща като на кола бързо. Ходът не е като на Ланчата къс,но не съм я и карал тази кола и може и там да е бил такъв. На типото е същата помпа със серво и е доста къс. Иначе спрямо ладовите серво и помпа е по-късно, но не с много. Най-вероятно разликата може да идва и от различните компоненти по системата на Ланчата и на Ладата. Но мисля да видя какво мога да направя с регулирането на задните челюсти. Май има какво да се спечели още малко оттам. Тоя саморегулиращ механизъм някакси не му вярвам на 100%, че си върши работата максимално. Но резултатът е много доволен и след малко мисля да си покарам с кеф (tease)
По-късно ще кача снимки на тоя ъпгрейд както и някоя друга на колата. Имаше малко промяна по външния вид, доста неща пооправих преди събора като изцяло нова предница,пребоядисване на детайли, нови гуми и т.н. Който беше най вероятно я видя. Който не е бил ще кача после...не че представлява кой знае какъв интерес тая кола ама да върви темата :)

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост