ВАЗ 21093 - white_shark

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 04 окт 2021 21:18

Ами днес купих помпа. Предложиха ми в нормален магазин Hepu и някаква английска обаче честно казано след тия дискове TRW, които се изкривиха за нула време, а струваха немалко пари ми се досвидя да купувам скъпа помпа. Като ще хвърлям да не ме е яд както е в момента.
Отбих се в Лада магазина, в който си ходя от време на време, и взех EuroEX помпа. Пише Унгария на кутията, но според мен е някакъв опаковчик тази фирма. Вътре няма никакви щампи на лога и т.н. както е на оригинални помпа на снимката, освен един надпис EX2108. И е с наклонени витла.
От същия магазин си бях купил същата марка ролка за ангренажа, която няма проблем засега. Човекът е стар търговец, имал е и дълги години Самара и ме увери, че от години ги продава и няма нито една рекламация докато за руските е получавал нерядко. С него и немалко пъти сме дискутирали за различните марки части кое става, кое не и досега не ме е подвеждал. И така. Остава да я сменя и да видим колко ще изкара (victory)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 05 окт 2021 15:28

За ваденето на мотора и смяната на гарнитурите.... Не, че искам да ти секвам ентусиазма, ама е адски много труд и накрая може да се окаже, че е бил за нищо. 4 Самари съм имал (както знаеш), всички омасляваха малко или много.

Черната - след основен ремонт - капеше под делкото, направо се стичаше по скоростната кутия - О-пръстени сменях, с кореселин обрезмаслявах, със силикон мазах, пак същата работа; капака на клапаните - нова гарнитура без силикон/нова гарнитура със силикон все омаслено. Отдолу не помня как беше. Имах желание да е както трябва, тъй като не ми допадаше идеята двигател от ремонт да е целия в масло - сменях, сменях... Накрая стигнах до извода, че ми е по-лесно да мия двигател веднъж на две седмици от колкото да се занимавам с глупости. (Хайде да кажем, че този двигател преди основния ремонт е имал пробег. Капаци, картери... Може да са били криви вече.)

Бялата Самара - на 55 000 км кола - като нова. Двигателя маслена лейка - от всякъде. Да кажем, че всичко е спекло и се е втвърдило от стоене. С нови гарнитури навсякъде и като се има предвид, че почти не се караше, пак беше започнала да омаслява от тук - от там.

Червената първата - от както съм я взел омасляваше, два пъти свалях глава (по други причини) - със смяна на гарнитурата на капака на клапаните и семеринг на разпределителния вал - полза никаква. Все едно си полял двигателя с кофа масло отгоре.

(До тук изброените поне не оставяха следи където са паркирани.)

Червената последната не само, че двигателя е лейка, ами където спра се окапва.

Много писане стана, извинявай ако има нещо, ама.... Седни си помисли дали ти се занимава с глупости.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от curse_m » 05 окт 2021 20:55

По принцип е така на Самара и... не съвсем. :D Единствените места на които не съм намирал решение пълно е на бензиновата помпа на бакелитения водач и на делкото. Но под не решение имам предвид че въпреки всичко там "запотява" и образува петно на няколко хиляди километра или месеца, което просто може да се забърше с парцал. Слабите места са принципно капака на клапаните и от пренатягане се изкривява. Впрочем това е проблем на всички 8 клапанови Ладови мотори с предно до най новия дето пуснаха тая година на който капака и главата са кардинално променени. На бензиновата помпа също от пренатягане се криви и помпата и основата. Те може да се престържат и да се изправят. На делкото какво ли не съм правил и накрая купих О-пръстен гарнитурка Mastersport, да, да точно такава, червена. Тя е лееко по дебела от оригиналните. С малко още термоустойчив силикон силикон Ceresit CS28, за по сигурно, там не тече. Ама не тече сигурно повече от 5г. Това е и единственото място на което съм слагал силикон. Преди нанасяне на силикона се обезмаслява до идеално че да залепи.
Всички останали места се лекуват без проблем, а ползвам само оригинални семеринги и гарнитурки, и тази на капака на клапаните оригиналната е бяла. Има черни дето ги пробутват за оригинални по магазините, ама дори да са, те са стари като света вече. Вече отдавна не се занимавам да купувам от другаде освен от НАР части, освен ако там няма това дето ми трябва. Е някои консумативи купувам други по принцип. Самарата като ходи миналия месец на преглед пак беше атракция как изглежда тая кола под капака, всяка година е . А не е някаква кола с претенции, просто пенсионерска кола която е дори с оригинална овехтяла боя на реални към 120000км вече. ;)
И все пак е добре като се мие колата да се мие и мотора, то и калта става проблем с времето. (victory)

п.п. Има ги вече и като комплекти, и за доста други неща вече има такива:
https://www.avtochasti-lada.bg/%D0%BE%D ... ption=true

https://www.avtochasti-lada.bg/%D0%B3%D ... rue&page=4

https://www.avtochasti-lada.bg/%D0%9B%D ... 0100604086
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 06 окт 2021 08:25

Точно такава бяла гарнитура бях ползвал за капака на клапаните и пак омасляваше. Отгоре гумичките под гайките които държат капака също от НАР и там омаслява.

Бензиновата помпа е ясна. Тя е същата каквато е при класиките. Бакелита и той е същия. По един и същ начин омаслява на Класика и на Самара.

Браво ти казвам за ентусиазма. Аз съм на 32-33 години и вече нямам нерви и желание да се занимавам.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от curse_m » 06 окт 2021 09:02

Още си млад. ;) Но за да тече както казах има и други причини. ;) На повечето Лади точно тия места са окепазени от предишните им собственици обикновено и изисква известно усилие да се оправи, не голямо. А и човек който няма време по-добре да си направи една кола като хората и да си я кара 5-10г. навместо постоянно да ги сменя с... други кочини. ;) Повечето хора само купуват-продават кочини и постоянно се занимават с някакви ремонти, дали лично дали с сервизи все тая. Аз лично нямам време за тия неща отдавна. Затова на кола втора ръка се влага един път усилие като хората и после не се занимаваш почти, не повече от нещо дребно 1-2 пъти в годината. Е зависи и според колко се кара, но да кажем че за пробег 10000км годишно ще е нещо такова.
Горе-долу си изглежда така и сега, макар че тая снимка е от преди 5г:
DSC04594_small.JPG
DSC04597_small.JPG
Все пак някои хора караме такива коли от дълги години, понаучили сме нещо. (focus)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от curse_m » 06 окт 2021 10:48

Друго място за части оригинални е и https://www.bhv-bg.com/ , но там е главно за Нива. В общи линии останалите се снабдяват от НАР, когато продават нещо оригинално. Едно време по удобни ми бяха други магазини като локация, когато онлайн пазаруването за тия неща направо го нямаше и те се снабдяваха също от НАР.
И един стар вностел който все още има някакви части за Лада: https://www.bulauto.net/products/browse ... ADA-000140
Има други, но продават главно алтернативи с неясно качество и неясен произход... нещо като квартални магазинчета. ;)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 09 окт 2021 22:38

Помпата е сменена вече. Старата се оказа странно разбита откъм задната част. Доста голям луфт и чукане имаше, но не беше протекла.Обтяжната ролка се беше разсъхнала малко и я натъпках с грес. Дано изкара безпроблемно до смяна на ремъка.
От цялото това сваляне на ремъци, ролки, шайби нещо сякаш мръдна центровката на запалването, защото започнах да чувам аванс на висока предавка и по-ниски обороти на нагорнище. Няма логика при положение, че всичко си е зацепено както трябва ама набързо "пренаписах" с ключе 10 картите на запалването и горивото и колата вече пали, работи и върви както си трябва (tease) (hiro)
Купих си много яко преливащо фолио-сенник за предното стъкло отгоре, но се сетих, че ще минавам преглед скоро и с тоя стикер изсран в нищото ще стане тъпня... Сенникът е 20см и ако трябва стикера да не е върху него ще дойде в средата на стъклото. Ще се наложи някакси да го намаля или да не го слагам... :cry:

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 10 окт 2021 09:39

Имах горе на стъклото бяла лента на предишната Самара. Писаха ми фиш. Не знам колко е преливащ твоя и до колко е законно. Прочети първо.

Иначе върши чудесна работа. Освен, че изглежда добре, не се налагаше да пускам сенници.

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 287
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 17
Местоположение: Монтана

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от MOTO`manqk » 10 окт 2021 12:45

Аз съм ЧУЛ че може до 11 сантиметра сенници, иначе слагай го брато, винаги е по яко със сенници, даже на твойта кола бели ще стоят супер(според мен), аз не мога да се възползвам от сенници щото седа на високо(big aass :lol: ) и със сенник особенно па на Класика на и без това малкия прозорец не виждам нищо...

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта