ВАЗ 21093 - white_shark

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 23 авг 2020 18:06

Не съм писал от май...а лятото е почти към края си.
До събора нищо особено не се случи по колата както се и видя. След прибирането реших,че е време за боя. Както знаете колата е всекидневна и седи на улицата 365 дни в годината и идеята на боядисването беше да стане един нюанс на червеното просто. Подготовката трая два уикенда точно, беше извършена от мен без особено старание, а боята нанесе нашия общ приятел Николай познат като Мауса. Най-важните неща, които се случиха покрай това пребоядисване беше премахването на газовото от калника и антената отпред. Всичко вече е събрано до гърловината за бензина и няма грозна тапа на калника.
След боята префолирах стоповете наново с по-светло фолио, защото със старото не ми харесваше видимостта в слънчево време. Остава да сменя и това на прозорците с ново. Монтирах нови пластмасови подкалници отпред, нови тампони в пружините отзад...дреболийки някакви.
Вчера смених дисковете и накладките. Старите бяха поотънели доста. Новите,които взех с някакви перфорирани, накладките бях купил преди време TRW Lucas. Още се напасват, но сякаш колата спира по-добре. Остава да направя ревизия отзад на барабаните и да сменя жилата на ръчната спирачка с новите, които имам приготвени.
Сдобих се и със седалки от Алфа Ромео ГТВ - сиво платнено рекаро. Идеални за кола без климатик. Тях ще видим кога ще им изобретя захващане.
На дневен ред е смяна на скоростна кутия. Моята е шумна, трудно превключва на моменти, имам разбито вътрешно каре...и съм приготвил кутия от 1.3 с по-късия диференциал 3.9 вместо 3.7, две нови полуоски с нови вътрешни карета...остави да купя съединител и семеринг за коляновия вал при подмяната да сменя и тях. Кутията ревизира Сашо от Стара Загора. Оказа се,че да намериш читава кутия за Самара е трудно начинание. Тази не беше в особено цветущо състояние и се наложи Сашо да подмени някои неща и се надявам в крайна сметка да работи по-добре от моята, а не обратното...
Общо взето това е засега
Прикачени файлове
IMG-ad480febab907e0057a5daeffbca4258-V.jpg
IMG-ac85c418f43b117cba6f48e51bae2056-V.jpg
IMG-f9a325accddf1f6365a9156ec4e0111b-V.jpg
IMG-12d7d250ba1ecd4bd2deb7cda157a8c4-V.jpg
IMG-4cc47800a2c569eb631401a45814a182-V.jpg
IMG-b3cb8b50363b0c18f7362d7612614451-V.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 23 авг 2020 20:29

Много е добре, на живо още по-добре! Няма и спомен от това което беше когато я купи. Браво!

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 24 авг 2020 16:00

Така е. Може да не е супер манекенка, но определено доживя по-добри времена сравнение с кантара, който я чакаше ако и аз не я бях купил (victory)
Прикачени файлове
1597524390765.jpg

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 287
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 17
Местоположение: Монтана

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от MOTO`manqk » 24 авг 2020 16:04

Евала! (victory)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 02 окт 2021 18:56

Мина над година и не съм писал и ред...честно казано не помня какво съм направил по колата за този период, но ще се опитам да се отчета отгоре отгоре. Някакви сериозни ремонти и аварии да чукна на дърво е нямало. Само и предимно каране.
Та пролетта правих врътки с едни скоростни кутии и тогава използвах момента да сменя съединителя. Бях се сдобил с някакъв олдскуул комплект на Sachs от UK. При демонтажа се установи, че колата не е с руски съединител ами цял комплект на Luk. Почти никакво износване нямаше, нито съм имал проблеми, но така и така се сваляше кутия бях решил да сменя, семеринг, съединител и да знам, че няма да има ядове. Единствената разлика е, че със Sachs-а ходът нужен на педала, за да работи коректно всичко е доста къс. Свалих педала надолу оттам и на спирачката и вече ми напомня на Фиата ми - къс, но достатъчен ход като на нормална кола.
Преди има няма месец си купих нов дълбок волан с червен маркер и червен конец в тон с цветът на колата, защото моя се поразпадна съвсем. Смених и зеленото радио със същото, но в червена подсветка също да се връзва цветово.
Преди няколко седмици смених задното гърне с големия накрайник, чиято кривка над моста изгни, с оригинално както и изхвърлих тъмните стопове и сложих два оригинални СССР-ски полирани с паста. Светлините се виждат се доста по-добре, а и колата изглежда по-готино с тях.
И последно миналата седмица тийнеджърското в мен нещо взе превес и реших да смъкна колата...още на първата предна пружина не ми хареса какво стана, ядосах се и отидох и купих 4 нови пружини. Малко се навири особено отзад, но пък возията е доста по-хубава. Стегна се доста и не се накланя толкова както преди въпреки, че центърът на тежестта отиде нагоре. Задните пружини, които свалих бяха смазани спрямо новите - не седяха под никакво напрежение като я вдигнах на крик и си играеше нагоре надолу..неслучайно без гумените тампони между витките гумите суркаха в подкалниците. Отпред също има чувствителна разлика в твърдостта.
Надявам се да послегне малко отзад...мисля да пробвам да й напълня багажника с 10-12 туби от по 10л с вода да поседи известно време натоварена белкем падне малко.
Общо взето е това засега...качвам и някоя друга снимка да не са само драсканици и да е интересно (victory)
Прикачени файлове
IMG_20210816_154955.jpg
IMG_20210924_234345.jpg
IMG-0c39ddcaba87f433ef187ee88dcb6176-V.jpg

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1653
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 78
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от tojaga » 02 окт 2021 20:40

Определно е висока, особенно с новите пружини. По-добре висока с нови, отколкото малко по ниска с амортизирани пружини и нестабилност.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 03 окт 2021 19:15

И естествено след като я похвалих вчера днес вече имаме проблем...още вчера ми се дочу нехарактерен шум на празен ход. Днес свалих капака на ангренажа и установих, че водната помпа се е разлуфтила. Няма течове, но дори с опънат ремък като се хване колелото има ясно доловим радиален луфт. Ще се сменя. Ремъкът и ролката имат още 20-25 000км. живот и подхождайки като старите Лада-чички няма да сменям неща, в които има още каране, а само каквото е необходимо в момента (hiro)
Днес смених и свещите. Бях с някакви триполюсни сложени за временно преди година, когато чисто новите ми Brisk (явно менте или такова им е качеството) взеха да се чупят дали от топлината, дали от вибрациите... Днес навих Bosch Double Platinum. Колата работи сякаш по-стабилно студена. Оборотите се вдигнаха и не й трябва смукач както със старите. Има файда (victory)
Та така...утре ще търсим помпа. Тази в момента е ITN и е на около 35 000км. ако не ме лъже паметта. За 20-тина лв. толкоз. Ще видим утре какво ще ми предложат по магазините.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 04 окт 2021 14:03

Ангренажен ремък за тази кочина до колкото помня беше около 20 лв Континентал, даже дали не беше по-малко. От НАР (пристига в кутия на АвтоВАЗ, а вътре е Гейтс) също беше на такава цена.

Заслужава ли си да разглобяваш два пъти?

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1278
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 24
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 04 окт 2021 14:14

То ангренажа на тая кола се сменя за 30мин...ама не мисля да го сменям сега, защото мисля в близко бъдеще да извадя мотора, да сменя всички гарнитури, че няма място, от което да не таи масло(особено от маслената помпа и главата/блока) и като го оправя ще му го сменя. Иначе за цените си прав (victory)

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от curse_m » 04 окт 2021 19:19

Много лачена станала! :)
С Luk съединител плавността на хода е мноого голяма, което според виждането е и плюс за някои хора. Така както го описваш този съединител дето си сложил прилича на това как работи оригинален, който и за мен е по удобен ако човек има навика да понастъпва. До колко последно съм купувал все още за двигателите от Самара до 21124 ролките са VBF т.е. руски, но ремъква вече е Gates в оригиналните кутии. Аз лично нямам никакви забележки нито към предишните Балаково, нито към Gates. Може би Gates Ще издържи повече години преди да се напука, поне това е мое лично субективно мнение. И с двата вида съм карал повече от един път. Руските ролки също няма проблем с тях, а съм карал с тях повечко ремъци. Ресурса им е за толкова за колкото е специфициран - за Самара 75000км.
Свещи ако не си сигурен в магазините дето пазаруваш най добре си купи оригинални, спокойно си карат без проблем зададения интервал 30000км. Водна помпа на Самарата преди 6г. сложихме от новия вид ето такъв с правите перки:
(снимка на точно тази помпа дето сложих)
DSC06572_small.JPG
Осезаемо се усеща подобреното охлаждане особено при каране на черен път, това при оригинален режим на пускане на перката при 99 градуса. Осезаемо по рядко се пуска. Не че с предишния вид има проблеми, но с този осезаемо по рядко се пуска перката. С такъв вид са и Веста и Калина 2/Гранта и мога да кажа че и там е така. И номера е да искаш такава която е от новия вид гравирана с логото Лада, защото от предните има и такива които не са TZA, а Luzar и вече може да се каже че и аз проверих че качеството е по ниско при тях на 110-ката. Но пак ресурса е по голям от на мететата дето се продават.
С две думи с оригиналните части всичко е ясно, точно и предвидимо... в повечето случаи когато Автоваз не е решил да експериментира пакетирайки в сините кутии нещо друго.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта