Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21093 - white_shark

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 11
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 15 юли 2018 10:53

Ето снимки :)
Прикачени файлове
IMG_20180714_170507.jpg
IMG_20180714_183643.jpg
IMG_4518.JPG
FB_IMG_1529877725912.jpg
FB_IMG_1529877725912.jpg (60.2 KиБ) Видяна 2772 пъти
FB_IMG_1529877734768.jpg
FB_IMG_1529877734768.jpg (58.64 KиБ) Видяна 2772 пъти

Потребителски аватар
wolfram
Мнения: 244
Регистриран: 17 юни 2009
Репутация: 6
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от wolfram » 23 юли 2018 11:40

Колега, сега ти виждам темата.
Честито, макар и вече ще й чукнеш почти годинка.
Да си жив и здрав, и колата, да си я караш с удоволствие!
Спомням си, че беше с един Московец ти, но най-накрая си се присъединил към правилната марка (hiro)
Тодор Живков написа:Характерно за тази марка е, че може да бъде основа за стаж на млад шофьор. Дори е задължително, човек да мине през руската школа. Да види, да усети,как стоят нещата в живота. За това,че лесно няма и ежедневно трябва борба.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 11
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 29 юли 2018 22:12

След ъпгрейда по спирачките реших да опитам още нещо. Поръчах стабилизираща щанга от Лада 2170 Приора. Разликата е в дебелината -> 20мм срещу 16мм за оригиналната на Самара. Щангата си пасва 1:1 на захватите по купето и носачите. Единствено на едно място тунела леко се пречуква,за да не опира. Биалетите и тампоните на нея естествено са други заради дебелината, но скобите за гредите се ползват същите.
Разликата в поведението на колата е осезаемо. На правите отсечки преминава през неравностите без да се клати като преди. В завоите се накланя по-малко и се изправя много по-бързо след излизане от завоя. Доближи се малко от малко към поведението на западните коли от нейните клас и години с две думи... Там където я тествам до сервиза има един "мръсен" завой, който преди минавах с 60-70, а сега успявам с 80-90км/ч. Струва си според мен подмяната.
Отделно ми изчезна и едно леко притропване,което е идвало от поизносените биалетки на оригиналната щанга. (victory)
Прикачени файлове
IMG_20180726_114216.jpg
IMG_20180726_114230.jpg

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1535
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 53
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от tojaga » 29 юли 2018 23:39

От години търкалям такава щанга. Мога да потвърдя изложените по-горе от теб неща.

Потребителски аватар
mitaka_bg_pd
Мнения: 1078
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 17
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 21013

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от mitaka_bg_pd » 02 авг 2018 14:33

След толкова хубави мнения, нямам търпение да тествам моята 24мм на жигавицата от 19 мм стандартна :)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 11
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 16 сеп 2018 16:56

Днес се навършва една година от покупката на Ладата. Съвсем случайно получих днес и подарък за нея - две елипсовидни тонколони Sony Xplod от мой приятел. Преди има няма месец купих два кръгли Akai за отзад,но ще ги сменя с тези като най-вероятно с една нова кора направо.
По колата няма кой знае какви промени иначе. Напълних вратите и праговете със собственоръчно забъркан от мен коктейл против влага и ръжди през зимата. Смених маслото в скоростите отново с по-хубаво. Един зумер за фаровете си сложих,че навика,че всичко угасва със завъртане на ключа като при италианките, ми играе лоша шега тук. Сложих нови свещи Brisk A-Line. Монтирах най-после оборотомер да има къде да гледам за какво става дума...не че е особено важно,но :)
Направихме и едно участие така между другото на ретро парада в Созопол и така.

Предстои да свалям главата за една бърза ревизия. Има разминаване в компресията между цилиндрите и малко неравномерна работа. Ще ги припасна клапаните, ако има увредени ще се сменят , едни нови гумички и сглобяване с една нова гарнитура зимата да не я мисля. В тоя ред на мисли какви трябва да са хлабините при Самара,че нямам книжка в която да погледна...главата предполагам,че се стяга на 9-10кг. :)
Прикачени файлове
IMG_20180909_131959.jpg
IMG_20180817_183424.jpg
IMG_20180830_100658.jpg
IMG_20180901_151859.jpg

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6753
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от Денис И. » 16 сеп 2018 17:47

https://www.ladaclub-bg.com/%D0%BC%D1%8 ... %B2%D0%B0/ - свали си едно от тия ръководства за Самара и виж последното приложение там има всички моменти на затяжка, много полезно инфо и има бутонче за принтиране. Като можеш да си го принтираш в PDF за да го имаш под ръка, а не всеки път да отваряш мултимедийното ръководство.

Понеже съм пич ще ти ги пратя :) Ама си свали ръководството - много е полезно.
Прикачени файлове
Приложение 1. Основные данные.pdf
(52.3 KиБ) Свален 5 пъти
Приложение 3. Моменты затяжки р.pdf
(66.52 KиБ) Свален 2 пъти
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 11
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 27 окт 2018 02:37

Така време е отново за малко допълване на темата.
Както стана ясно от горния пост бях решил да правя някаква ревизия заради неравномерна работа на двигателя и някаква странно висока компресия в 1 и 4 цилиндри и ниска във 2 и 3...

Началото на месеца свалих главата. Личеше,че е прехвърляла между двата средни цилиндъра компресия. Гарнитурата не беше оригинална. При разкопчаването на клапаните положението стана драматично. Имах един сцепен изпускателен клапан, а почти всички бяха корозирали по стеблата - сигурен знак,че е попадала вода от колектора,който при свалянето беше доста разхлабен. Но това не е всичко както се казва в ТВ рекламите. Водачите на изпускателните клапани бяха толкова износени,че последните играеха по 2-3мм наляво надясно. Гумичките също не бяха оригиналните. Стана ми ясно,че е правен няккъв ремонт,но доста нескопосано.След оглед реших,че няма какво да се спасява от тези клапани ами ще иска направо нови клапани+водачи и подмяна в сервиз за глави.
С доста драма в търсенето,поръчка и чакане взех клапани Freccia, водачи АЕ и Metelli и гумички Corteco(те се намериха без клизма).
Главата преди да замине в сервиза си поиграх с портовете. Всмукателните ги поотворих леко и изгладих. Изпускателните не съм ги отварял просто малко ги зачистих от остатъците от първобитната отливка. И така пратих главата в сервиз.

През това време докато двигателят седеше обезглавен сшед малко умуване взех решение да му пусна и едни сегменти и да видя какво се случва надолу. Зимата бях споделил че картера никога не беше отварян като му сменях гарнитурата. Та за втори път го свалих пак аз. Лагерите бяха оригиналните и в отлично състояние. Шийките на коляновия вал също. Там реших да не сменям нищо. Изваждайки буталата установих,че вторият компресионен сегмент и на всички беше запекъл. Буталата бяха чисти,нямаха никъде нагар освен по челото,но тия сегменти не се движеха свободно. Подмених ги с оригинални Lada. Докато си почивах пуснах един сегмент в цилиндъра. Не си носех луфтомера,но имаше ключ от поне 1мм. И така набързо смених сегментите и затворих отново долнището.
След пристигането на главата последва закопчаване на клапаните и беше готова за качване на двигателя и реглаж на хлабини на клапаните. Събрах с гарнитури на главата и на колекторите Royal Conta... турски. Имах и една друга руска. Тази първата ми се стори по-културна изработка и беше по-тънка,което веднага наклони везните в нейна полза като фаворит :lol: Хубаво намазах с Reinz около каналите за водата да си няма пак вземане даване с новите ми клапани..
Всичко хубаво останаха хлабини само...не е нещо,което не съм правил на фиата си,но и тук имах страхотна драма и нищо не беше така какво очаквах. Явно "майсторите" преди мен добре са дълбали леглата и дори с новите клапани само на един влезе пластина 0.05... преди да разпилея всичко с една пластина 0.15 ги проверих и влизаше плътно без на един,където въобще не влизаше. Явно преди мен някой не е знаел нужните хлабини и я е пооплескал. А те са доста по-големи от 0.15...
Няма да влизам в подробности през какво минах,че още ми е прясна "травмата",но обиколих целия град да търся някои екзотични размери пулове,мерих 1500 пъти...още толкова сглобявах и разглобявах,за да дойде всичко както си трябва. Дойдоха накрая някакви хлабини в нормите,понаредих кабели, маркучи, тръби,сипах масла/води и колата беше готова за първо палене...но снощи акумулаторът не му се работеше и се прибрах без да я чуя.

Днес със нови сили и зарядно под ръка взривих машинката. Покъдя си докато обгорят мръсотиите,поработи доста време на място всичко нормално. Наредих кори, капаци,дреболии и се прибрах до вкъщи с нея. По-късно я изкарах да я пробвам. Има така осезаема разлика. Върви доста леко. Реагира на газта по-бързо. Работи по равномерно на ПХ. Не се сдържах и я извадих малко извън града да видя как е на 5-та. Преди на нагорнищата ми замаляваше. Мислех,че е заради дългите 5-та и диференциал ама май си е било от двигателя (hiro) Сега си върви в баира без да умалява и дори ако я натисна си ускорява. Сега ще гледам да отстраня някои други неща и да изкарам малко километри без да я тормозя да послегнат сегментите малко.

Общо взето засега толкова. Ревизията излезе почти основен ремонт, но резултатът според мен е задоволяващ. Тези дни ще видя ако съм снимал нещо да кача,че не ми беше много до снимки.

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1230
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 11
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 15 ное 2018 21:32

Ето малко снимки.
Онзи ден си взех една туба 4л. антифриз червен концентрат. Още малко ще подвижа с вода да се убедя,че не губи и ще и го сипя.
Бях свалил зимните гуми от джантите,защото имаше две проблемни,които губеха налягане. Вече са изчистени и боядисани. Тези дни трябва да ги обуя с нови вентили и да нямам проблеми зимата.

Междувременно навъртях едни 7-800км. С всеки изминал километър колата върви по-хубаво и хубаво. Винаги си знаех,че тази Самара не върви като хората за кубатурата си и наистина се оказах прав. Разликата спрямо това,което беше е огромна.Смукача почти не го ползвам. Пали от четвърт студена на газ, държи си обороти. Средният ми разход спадна с около 4-5л (secret) ...обаче този на гуми може би ще се увеличи,защото вече си върти 15-ките с лекота (focus) (shocked) (tease)
Прикачени файлове
IMG_20181015_195115.jpg
IMG_20181016_160600.jpg
IMG_20181016_175516.jpg
IMG_20181018_150633.jpg
IMG_20181020_103508.jpg
IMG_20181021_180736.jpg

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта