ВАЗ 21093 - white_shark

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5691
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 24 яну 2019 07:46

Много добре, браво. Добре си се справил.

Ей, сега видях каква голяма плоча има под комутатора. При таковa охлаждане никога няма да прегрее.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 424
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 76
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от m_g » 24 яну 2019 09:31

Отлична работа!

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1261
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 30 юни 2019 10:54

Отдавна не съм писал по темата...
По колата няма кой знае какви промени. Предсъборно направих реглаж на клапаните,защото нещо цъкаше. Излвзоха само два по-хлабави. Докато жилата бяха откачени свалих капака на карбуратора,защото имаше две изскубани шпилки и направо го направих с болтове навити отдолу нагоре със запилени глави и намазани с лепило. Хайде сега нека се измъкват (tease)
Смених маслото една идея по-рано. Минах на Total Racing 10w50 пълна синтетика. Сложих и една добавка на Bardahl ей тъй да има. Определено има ефект. Мотора поутихна,спря и да ми го гори каквато склонност имаше с минералното. Смених съответно въздушен филтър и свещи. Не си купувайте въздушни филтри на скъпи марки - файда няма. Не съответстват размерите и или хлопат в кутията или се въртят. Хвърлих се на хубав(чиято кутия хвърлих и не успях да върна),който замених в последствие с някакъв за 4лв.,който заспа. Свещи нямаха други в наличност освен BERU и не ми се чакаше два дни за NGK или Denso. И с тях си работи машинката.
Докато сглобявах също установих,че имам счупено краче,където се закача пружината на едната тежест на центробежния регулатор. Отделно и вакуумния регулатор се оказа спукан...а и това делко сълзеше масло и направо си купих ново.
Общо взето под капака дейностите се изчерпват с това.

Другото,което от много време се канех беше да си сменя карето на скоростите с такова от Калина,за да пооправя малко мъртвия ход на лоста.Викнах си едно от НАР с ново маншонче.
Преди поставянето се изисква малко скъсяване на частта,където влиза кухата тръба идваща от лоста. Не съм снимал колко,но като ги сложите самарското и калинското на равна повърхност ще видите колко е нужно,за да станат еднакви. Оттам малко със шкурка се зачиства дупката,за да се наниже на избирача излизащ от кутията. И за финал с флекса се запилява едно ръбче,което поне на мен ми пречеше да затягам законтрящото болтче по-лесно.
Резултатът - много добър да не кажа отличен. Скоростите влизат супер точно с нормалното щракване, лостът седи стегнат, мъртъв ход почти липсва. :lada: (victory)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1261
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 05 яну 2020 20:23

Колата е все още жива. Почти не пиша, защото само карам. Няма кой знае какви подобрения...преди около месец смених алтернатора с чисто нов 73А вместо оригиналния 60А. Взех си и два пълнителя за амортисьорите - еднотръбни, газови Plaza. Не съм ги монтирал все още...мисля да е на пролет като минат зимните месеци - направо ако има нещо приключило по предницата да сменямна един път и да мина реглажа.
Изхвърлих турския изпарител между другото. Сложих електрическо Ланди. Колата работи доста по-добре и разходът мръдна още малко надолу.
По Коледа си направих и малък подарък - 14 цола алуминиеви джанти. Подготвям ги за боя и чакам новите зимни гуми да дойдат да ги окомплектовам и заменя тенекиените.
Каня се и един стартер да си взема редукторен ама да видим кога ще е...засега е това :)

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5691
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 264
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от LADA-2107 » 07 яну 2020 08:11

"Почти не пиша, защото само карам. "

От това по-хубаво няма!!! На моята Самара нещо и скърца имам съмнение за шарнир - колкото и странно да звучи. (shocked) (shocked) (shocked)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1261
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 12 яну 2020 00:29

:whistle:
IMG-d15fbb4ea85bf364d96038aaa3730276-V.jpg

Потребителски аватар
MOTO`manqk
Мнения: 252
Регистриран: 05 септември 2008
Репутация: 11
Местоположение: Монтана

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от MOTO`manqk » 12 яну 2020 21:21

По принцип не съм им фен много много на самарките, ама твойта е ееебааах тааая стойкарка!!!! Биха завидели руските деведесетарски мутри (tease)

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1261
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 20 апр 2020 18:23

Време е за периодичния ми ъпдейт на темата за свършеното по колата :topiclock:
То не е много, но в крайна сметка се извърши някаква дейност. Италианския ми изпарител не кара много и взе да изтърва газ. Ядосах се и купих нов. Турски (hiro) Гори отново повечко,но поне не смърди и работи добре.
Тъй като кутията ми има известни луфтове и шумове подменям маслото по-често. Честно казано не следя километри ами го правя на усет. Та смених го с ново - Cyclon 80w90 GL4. Поутихна си пак кутията и така до следващата смяна или кутия ако намеря читава. Онзи ден смених и това в двигателя. Този път сипах полусинтетика Hilber 10w40 и отново една добавка на Bardahl.
Подготовката ми за боя се движи със "завидни" темпове - купих си преден калник. Трябва ми една задна вежда, но с тази забрана не мога да стигна до цеха където ги произвеждат. Не знам може и тук да има по магазините не съм се сетил да проверя. Харесал съм си и боя,но ще я взема като започна подготовката. Засега сме в очакване на по-устойчиво топли дни.
Днес,тъй като аз съм малко контузен, със съдействието на моя приятел Ванката (m0m0) със синьото комби бяха монтирани предните пълнители на амортисьорите - газови Plaza както бях споменал горе. За целта макферсоните се свалят, разглобяват, изхвърля се оригиналното съдържание(единият стержен се оказа крив и в маслото имаше и доста стружки), изсипва се маслото, зачиства се корпуса и се монтира пълнителя. Работата е абсолютен plug and play. Новите пълнители си идват с нова гайка за стягане в корпуса и доста плътен прахоуловител. Първите ми впечатления са много добри. Поведението е много стегнато, вози доста тихо, в завоите се накланя по-малко и се изправя много бързо след излизане...яко пък има неравности в завоя не подскача като преди.При спиране също се усеща много по-сигурно. Въобще само положителни отзиви.
Между другото всичко по предницата макар,че е вече на 20-25 000км. и я карам доста душманската с ниски гуми е изненадващо здраво...тампони, накрайници, маншони на полуоски(всичко от НАР) както и шарнирите(марка АР). Мислех,че има нещо разбито,но шумът е бил от патроните на амортисьорите. Като се попадне на читави части предницата държи доста.
Замалко да забравя друга съществена промяна. Изхвърлих 2108 разпределителния вал и сложих от карбураторна 2110. Има известни разлики във фазите и височината на гърбиците.Колата получи допълнителна тяга в целия диапазон от обороти. В ниските се усеща повече въртящ момент като това не влияе на високите - колата си дърпа добре и там. Не съм си играл да меря ускорение, но доста по-лесно достига 160-170 спрямо преди.
Общо взето е това. Едни накладки TRW се търкалят в багажника за слагане, но има още хляб в тези и отлагам във времето. На някакъв руски тест на накладки за 2108/2109 бях попаднал и тези бяха в ТОП-а и си навих на пръста, че ми трябват такива. Като ги монтирам ще драсна има ли разлика с евтинджосите в момента SCT (victory)
Прикачени файлове
IMG_20200420_162119.jpg
IMG_20200420_165003.jpg

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1598
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 68
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от tojaga » 22 апр 2020 23:19

Евала за прогреса!
Това, което ще ти препоръчам и желанието ти да изкараш някой друг метър вътрящ момент и мощност в повече, е да се насочиш към главата. Работота е свъзана с разходи, но резулатата е оправдан. С две думи: портване, олекотяане на клапаните с фаски под малък ъгъл, друг профил на горивната камера, портване на всмукателен колектор, преработване на карбуратора и евентуално друг разпределителен вал. Всичко разбира се зависи от това, какво искаш да постигнеш. 2110 валът е леко, така да се каже дериват на 2108. Разлиака има поради това,че фазите са преместени с няколко градуса в предверение и всмукателният клапан отваря с 0.6 мм повече. По-скоро си изпитал плацебо ефекта от това, че върви повече, но по-скоро си докарал правилните хлабини клапните и центровка на запалването.
Евала за амаовете - монотръбни. Окачването е повече от важно и описаните неща от поведението са нормални след смяната им. Помисли за задните, и те не са маковажни.
Относно спирачките, аз бих преминал на 258/260 мм вентилирани дискове със правлините накладки за тях. TRW са ОК, но АТЕ според мен са правилните, но това е лично мое мнение. Задният кръг го преработи като на Класика, с тройник.
Марките на маслата, с които си полял механиката, не съм ги чувал. Дано са читави! Не, че аз карам с известни, но това разбира се е въпрос на избор.
Относно ламарите и алтернативното гориво, нямам мнение!
Поздрави и успех!

Потребителски аватар
white_shark
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1261
Регистриран: 20 април 2008
Репутация: 22
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 21093

ВАЗ 21093 - white_shark

Мнение от white_shark » 23 апр 2020 01:06

Не мисля на тоя етап да разглобявам двигател и да чопля още. От тази Лада честно казано не съм си погледнал Москвича 2г. вече... (secret) (stupid)
Засега ме задоволява откъм вървене и спиране...даже идеално си спира с тази помпа и серво. Развъртял съм и кръговете и не е на Х, така че просто едни по-читави накладки на тоя етап са достатъчни. А и в крайна сметка си ми е всекидневната кола и нямам намерение да участвам в някакви спортни мероприятия. Просто от време на време да дам тема за размисъл на някой друг повярвал си на светофара (tease)
Днес иначе се хванах и я подкарах на бензин за първи път откакто я имам. Позанимавах се с маркучи,бензинови помпи и това онова докато запали, но в крайна сметка колата заработи доста добре. Не ми се занимаваше да й размествам центровката само. От ниски до средни почти няма разлика с газта, но нагоре се усеща за какво става дума. Над 5500 леко се чува аванса ама с предварение като за газ и с 95 бензин - нормално. Може би със 100 октана ще върви безпроблемно с тая настройка. На леко каране гори доста прилично.
За разликите между валовете не мисля,че е плацебо ефект. Определено нещата мръднаха и колата върви леко, реагира по-живо при подаване на газ... което за автомобил с такава проста конструкция на 30+ години в съвременния пъргав трафик е доста добър ъпгрейд. Доста изчетох преди да го сложа. Според мен при положение,че се монтира толкова лесно(не е нужна промяна в степента на сгъстяване,раздвижно колело и т.н.) е по-добре неговото ползване пред това на 2108 вал.
Прикачени файлове
s4AAAgAAPOA-960.jpg

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост