Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
A.Dianow
Мнения: 328
Регистриран: 09 май 2010
Репутация: 5

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от A.Dianow » 26 ное 2018 19:34

Здравейте след дълго отсъствие от форума и след продажбата на последната ми Самара бях решил да прекратя хобито, но както повечето от вас знаят крастата си остава краста :D :D . След повече от година почивка февруари 2018г. си закупих поредната Самара от гр. Шумен. И след дълго търсене на що годе запазена Самара поне от към купе един ден попаднах на обява в карс.бг като самарата на снимки изглеждаше запазена. Звъннах по сочения телефон и след уговорка по телефона на следващия ден отидохме на оглед. На първо виждане огледах купето като то ми беше приоритет, имаше нормалните ръжди както всяка 28 г. Самара. задните вежди бяха започнали да гният единия панел бе натиснат леко и отзад по бомбетата имаше наченки на ръжда, но нищо плашещо, също така шофьорската седалка няма облегалка само седло бе останало. Като пода отдолу беше учудващо здрав и доколкото на място погледнах под калниците бяха си перфектни. Преминахме след това oгледох двигателя но когато отворих предният капак какво да вида самарата се оказа със микропроцесорно палене нещо ново за мен. Двигателя е 1.5 със пет степенна скоростна кутия. Та идеята ми за колата бе да си я карам за кеф като първо да обработя купето против ръжда и там където има нужда да се изкърпи колата и да се усили. след това да се насоча към спирачките и окачването и накрая двигателя. Първото нещо което направих бе да разглобя интериора, че кранчето на парното на купето е протекло и всичко бе мокро.
IMG_20180223_150332.jpg
IMG_20180225_092333.jpg
IMG_20180225_092338.jpg
IMG_20180225_095212 (1).jpg
IMG_20180225_095515.jpg
IMG_20180225_112951.jpg
. Смених крана с нов, забърсах подсуших. и изпрах седалки и мокета с махнах грозна та бутилка за газта като сложих бутилка на мястото на резервната гума.. Като след седмица като изсъхнаха сглобих колата. Като сложих една спортна седалка и един волан за леко спортна визия.
IMG_20180327_173019.jpg
. И така си я карах до преди седмица като не я разглобих вече за цялостна обработка на купето против ръжда.
IMG_20181030_155411 (1).jpg
IMG_20181102_095534.jpg
IMG_20181102_095529.jpg

Потребителски аватар
A.Dianow
Мнения: 328
Регистриран: 09 май 2010
Репутация: 5

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от A.Dianow » 26 ное 2018 19:59

Ето още малко снимки от разглобяването.
IMG_20181102_095507.jpg
IMG_20181102_095523.jpg
IMG_20181102_095556.jpg
IMG_20181102_095613.jpg
IMG_20181102_095631 (1).jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5319
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от LADA-2107 » 27 ное 2018 12:08

Честито колега! Жив и здрав да я караш и много да те радва. Добре си го замислил. Работиш с размах, не на дребно. Много ми харесват такива хора. Успех с работата!!! Ще следя темата. 8-10 години карах класики, от 2-3 години съм на Самара. Вече съм имал три. Ще се радвам да се запознаем на някой събор.

Потребителски аватар
A.Dianow
Мнения: 328
Регистриран: 09 май 2010
Репутация: 5

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от A.Dianow » 05 дек 2018 17:37

Малко продължение по темата след като разглобих колата, доста прочетох из руски форуми и сайтове за усилването на самарско купе и поставяне на ролджейк. Разбрах, че се усилват двете задни бомбета, отпред в двата ъгала на пода се пуска
90-градусова паланка с капак отгоре която после се ползва за предните пети на ролджейка, а ламарина е 3мм дебела петите на ролджейка също са с дебелина 3мм. И между двете бомбета се затваря безшевна тръба (доколкото четох и гледох клипове всеки слага тръба с различно ф което варира от ф38 до ф50л, за да стане като разпънка. А аз се спрях на безшевна тръба ф48 дебела 3мм. Сега някой от вас ще питат защо се спрях на точно тоя размер ами поради простата причина, че на повечето марки по хомулогация дават повечето тръби да са ф48х2.5мм. Изработих си планките като един преди обед мерех и рязох. Но всички знаем, че нищо не става лесно и по закона на Мърфи трябва да ти е гадно. Проблема дойде при огъване то на ламарина та в горната част на бомбето(отне цял следобед около 4 часа). И днес сутринта заварих петите на основаната тръба на ролджейка и изкърпихме дъното на резервна гума че нещо бяха го ооизяли мишките :D. Остана да се усили и другото бомбе да се за вари тръбата която ще играе роля за разпънка и да се усилят предните греди между пода и самата греда. За сега е толкова в събота и неделя продължаваме.
IMG_20181205_133616.jpg
IMG_20181205_133815.jpg
IMG_20181205_134633.jpg

messoto
Мнения: 14
Регистриран: 22 април 2018
Репутация: 4
Местоположение: Стамболово
Автомобил: ВАЗ 2102

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от messoto » 06 дек 2018 12:34

Браво така се прави. Честито.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост