ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от curse_m » 15 окт 2021 10:42

Стабилизираща щанга от Гранта не става също, същата е като на Калина 2. Даже на Гранта/Калина2 вероятно имат някаква разлика дори от Калина 1, защото каталожния номер почва с 2190. Така че от Приора. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от LADA-2107 » 18 окт 2021 13:01

Това което аз разбрах, може и да греша разбира се. Стабилизиращите щанги на Самара, 2110 и Приора имат еднаква форма и размер, разликата е единствено в дебелината.

Самара - 16 мм
110-ка - 18 мм
Приора - 20 мм

При Калина 1 щангата е 20 мм дебела, но извивките са малко по-различни. Конкретно "гърбицата" над изпускателната система е по-висока, поради което тази щанга не може за се ползва за Самара - ще опре в тунела на пода, над изпускателната система. При Калина 2 не знам как е. Може и да е както при старата Калина.

При Гранта стабилизиращата щанга е 22 мм, но средната част е права (без "гърбица"), като още при тампоните за закрепване към купето слиза малко надолу. Идеята е да мине под изпускателната система.

Теча в купето го установихме капе някъде под предното стъкло. Дали е точно от стъклото не знам, но се надявам. Повдигнах уплътнението и нацърках силикон по цялата обиколка. Подсуших всичко вътре и наръсих гранули "Силикагел" да оберат останалата влага (ако има такава). И така в очакване сме на следващия дъжд. :)

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от curse_m » 18 окт 2021 15:34

Светна ми че съм го снимал това (stupid) и може да го видиш в моята тема за Калина 2. Обаче като се загледах между Самара и тая щанга ще трябва според мен да се преправя двуцевката на изпускателния колектор на Самарата.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1653
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 78
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от tojaga » 18 окт 2021 22:02

Карам с Приора стабилизираща щанга от години. Потвърждавам, че управляемостта се подобрява осезателно. Според мен няма нужда от по-дебела щанга, самарата и без това е под тон и една по-дебела щанга, от един момент, ще влоши нещата. Това, което обаче подобрява управляемостта на друго ниво са триъглни носачи, с тях нещата стават доста интересни, особено, когато преминаваш от ляв в десен завой или обратно. Другото е, че се намали значително склоността на колата да недозавива. Явно разпредлението на усилията по окачването се променя и колата става по-предсказуема и позволява да се натиска доста повече при нужда, особенно в бързи завой.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от LADA-2107 » 22 окт 2021 14:45

Колата се кара всеки ден по 3-4 км. Жената ходи с нея до работа и обратно. Аз рядко я карам. Не мисля да инвестирам много пари и нямам амбиции за спорт (Шшшшшшшт някой да не каже на жената какво съм писал. Тя иска да ходи на Калояново.). Окачването и сега е твърдо, по-твърдо от моите представи за нормално караме, но на собственичката така и харесва. Тя хареса колата, тя я избра, предимно тя я кара. Аз и шанга от Приора не знам дали ми трябва, но искам да купя и подаря на жената, да се радва, да се чувства спортно!

Обмислям и 16V глава. С микропроцесорно запалване е двигателя, което ползва датчици засичащи движението на маховика и един за температура. Няма нищо общо с главата (с иключение на един вакуум). Мога да мина към 16 клапана, но не е задължително да ползвам инжекцион. Може и с плочка за газ на дросела или....
Прикачени файлове
IMG_20210802_132757.jpg

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от LADA-2107 » 22 окт 2021 14:58

curse_m, видях ти темата. Явно на Калина 2 ползват същата стабилизираща щанга както на Гранта. Точно това ми е идеята и на мен. Искам точно такава щанга да взема и да я прекарам под изпускателната система, а не над нея както е оригинално.

Ако не стане ще се мислят варианти. Може щангата да се пусне малко надолу, като се подложи между тампоните и купето. Ако има място може и изпускателната система да се повдигне леко нагоре.

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1653
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 78
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от tojaga » 22 окт 2021 17:43

Аууууу, няма такава колхозна работа на показаната снимка по горе от теб. Направо се изплаших! Бях попадъл на списък с нещата нужни за преработката от 8V карб на 16 V инжекция, не са малко , но и не чак толкова много. По-добре си го направи както трябва! Сашо нали червената ти Самара, която превърна в бъги, я купи с 16V глава направена, кво стана?

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от curse_m » 22 окт 2021 19:52

Направо готова и не се занимаваш с глупости, даже и по евтино ще излезе и газ си има дори: ;)
...
п.п. ВАЗ 2112 1.5 16V - както всички прилични обяви изчезна бързо. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от LADA-2107 » 28 окт 2021 14:03

Както споменах по-горе колата е на жената, кара я, иска си я. Затова ще се стяга и прави именно тази кола. Освен това вече нямам време и нерви да купувам и продавам коли всяка година.

Евгени, главата замина за "скромната" сума от 300 лв (ако не ме лъже паметта) в комплект с инсталацията и компютъра. Имах тогава големи проблеми с регистрирането на колата и бях много ядосан. Може би е било грешна и прибързана постъпка от моя страна, ама здраве да е.

Инжекцион не знам дали ми се занимава да я правя. В момента колата се кара на газ. Монтирам ли инжекцион, после трябва и газов инжекцион. И ще излезе повече от стойността на колата.

Все пак купих щанга от Гранта. Да видим ще успея ли да я присадя и какъв ще е ефекта.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5904
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 286
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21083 - A.Diqnow

Мнение от LADA-2107 » 08 ное 2021 10:56

От както имаме колата, за втори път свалям стартер. На първия му бяха свършили четките. Втория имаше проблем с муфата за свободен ход в бендикса. В крайна сметка успях да направя от двата един - работещ (за сега :) ).

Някои хора биха казали: "Защо се занимаваш с глупости, купи си един нов - РЕДУКТОРЕН!".

При наличието на три стартера, два от които СССР и един "Динамо Сливен" - ново производство (ново... ново... вериятно преди 10 години (поне)) не ми се даваха пари за стартер сглобен в България с китайски части и с лепенка "Сливен" (вероятно капсулован без възможност за ремонт). Вярвам в качеството и ремонтопригодността на "старото мат'риЯл!

Продължаваме напреК!!!

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта