ВАЗ 2105 - Frysco

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1470
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 73
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Дрон » 24 май 2019 11:34

Вместо спрей, вземи си един лидълски патлак за 20лв и най-евтиния акрил, поне след това има шанс да се оправи.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Frysco » 24 май 2019 15:29

Патлака ако можеше да работи без компресор, щях да го взема. Обаче компресор в гаража си не искам - мястото е малко и освен това съм в блок и не бива да бръмча много. Един път вече имаше скандали, от тогава се налага да работя само на затворени врати, което също изключва варианта да пръскам с компресор вътре. Въобще, това си е гараж, а не работилница и като такова има ред ограничения в ползването му.

Искам да опитам със спрей все пак. Нагледах се с видеа от рутюба, има много хитрини които не знаех - например че има дюзи които пръскат на метла и с тях покрива "замечателно". Или пък че с игличка за гуми може да си го напомпаш пак, когато налягането падне. Въобще, ареозола е по близо до моите условия за работа, а може да се окаже че има начин да стават работите.

Имах някакво неопределено желание да водя видеоканал за колата, за работата по нея и въобще друго интересно което ми падне... днеска отидох в технополис да гледам екшънкамери, обаче... ами като погледах, погледах и се замислих, а кой ще седне да обработва видеа? А въобще на мене грам не ми се занимава да се правя на журналист. Да пиша - бива, пиша с желание, ама с говоренето ме няма. И не взех нищо и си тръгнах...

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1470
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 73
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Дрон » 24 май 2019 20:29

Спреовете не са за автомобили, особено боя - грунд да, има места където иначе не може, има и специални грундове, дето ги има само на спрей. Но боята в спрея е 1к - което автоматично я прави говнобоя! Не засъхва, не държи и на всичкото отгоре освен коресилин или смивка после няма махане за да се сложи нормално покритие
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Frysco » 24 май 2019 21:17

Ще се опитам, то като изключим калника другото е съвсем малко. Пък и като цяло концепцията не е "конфетка", то и оригинала не беше. Сега е на ръжда, с говнобоя пак ще е по добре. Радостното е че останалото си е съвсем приемливо, въпреки че е кривичко, оригиналната боя все още си важи.
Не че не мога да я закарам да ми боядисат калника нормално, за един детайл няма да е скъпо, ама имам желание да се оправя сам с това... поне засега. Окончателното решение ще взема като офлякам тоя калник със спрей, той така или иначе си е жертва.
Ех, едно време се боядисваше масово с четки, мечета, спрейове, алкидна боя... между другото като алкидната боя нищо друго не се разлива така гладко, вярно че тамън изсъхне след година и половина и прегори и отново е за боя, ама... гледахме да няма ръжда и бяхме доволни. През 90-те пребоядисана руска кола която да вади гланц беше нещо свръхестествено. Не само аз, ами и много хора не знаеха нищо за полирането, тогава окислената оригинална боя се считаше за заминала и подлежеше само на пребоядисване. В по-късни години се появиха шкурки 2000 и нагоре и започнаха да ги ползват за подготовка, тогава имаше едно учудване, как след като минеш окислената оригинална боя, тя изведнъж започва да изглежда по-добре. Първите полирпасти които се появиха бяха на 3М, а преди това полирпасти се водеха само ваксите (много хора и досега бъркат понятия и смятат че ваксирането е полиране, а търкането с абразив е пастиране...). Тогава започна да се разкрива чудото наречено полиране на боя и критично мислещите хора се светнаха, че има начин и за оригиналните бои. Сега вече има гъби и пасти каквито не може и да ти хрумнат че съществуват. Аз лично за една година успях за моите си нужди да открия това което ми е необходимо. Сега си спасявам боите на колите успешно и единствено ми остава да отработя методите за локалните поправки. Компресор и пистолет вече споменах че е изключено.

Ако успея да си отработя схемата - ще споделя всичко и мисля че на много хора ще им е полезно, единственото което ме притеснява е че все по-малко хора влизат за да го прочетат. От над 100 прегледали темата съм сигурен че 2/3 са ботовете на търсачките. Затова и бях тръгнал за камера и да правя видеоблог.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5443
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 243
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от LADA-2107 » 24 май 2019 22:28

Веднъж от бързане и желание бях забравил на една акрилна боя да и добавя втвърдителя. Засъхна, не лепне, ама няма махане. Задръства шкурката, някакъв ужас. Вярно с кореселин я бърсах. Голяма мъка, две бутилки от скъпия.

Не съм чел тямата, не знам дали ще я прочета, като чух идеите на Радо за колата в общия чат и на лично, не знам дали има смисъл. Все едно не е кола за него самия, а за продаване или ще учи сина си/жена си да шофира, а може би за агрономия на село.

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 99
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 23
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Стаменов » 25 май 2019 00:47

Е, сега това последното беше крайно като изказване, а и доста нетактично. Не съм автора, но чак аз се засегнах.
Като не си чел, що щеш в темата, колега?

Мен разбира се не ми е никакъв проблем да прочета и осмисля пет реда един след друг, и разбрах горе долу каква е идеята, или по-скоро емоцията на Фриско. Поздравления и успех, дано новата му покупка му достави желаното удовлетворение.

Обаче имам и един доста банален въпрос - къде е въпросната мивка, където така добре се мият двигатели, и най вече дъна на подемник?
На самообслужване ли е?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Frysco » 25 май 2019 01:18

Не, не е на самообслужване, мога да я споделя, но цената е солена, а резултата не оправда очакванията ми. След мивката ми се наложи да довърша с парцал и четка на доста места по коша, не ми измиха хубаво калниците отвътре, въпреки че помолих - по точно, не изми ръба най-горе, въпреки че изрично помолих. Взеха ми 60 лв за това измиване.
Въпреки това обаче, не са излишно дадени пари, защото тая услуга с миенето отдолу е рядкост, а преимуществата от нея за мене са големи - предстоят ремонти отдолу и значително по-малко мръсотия ще се сипе по мене.

На мене мнението на Сашо не ме притеснява или обижда, познаваме се. Това че не е съгласен с някои мои възгледи няма как да ме засегне. Аз обичам да опитвам нови неща, обичам и да опитвам да направя някои банално известни по нов начин.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1470
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 73
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Дрон » 25 май 2019 15:14

25лв на Копенхаген в Дружба... мият на подемник
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Frysco » 25 май 2019 17:34

Полека лека почнах, свалих вратите и взех да ги позачиствам. Свалянето не беше особенно трудно, само двата болта на пантата отпред долу не се развиха и се наложи да ги разпробия. Останалите ги развих с ударна отвертка. За мое съжаление, се оказа че парафин има богато, но ръждата си работи под него, което общо взето означава, че не е достатъчен да попречи на корозията. Това разруши една моя теория... а после се оказа че парафин и ръжда отдолу се чисти само с огнемет, но понеже не исках да разкарвам пожарната чистих дълго и тъжно с парцал и разтворител. Резултата е на последната снимка - засега толкова, утре ще мисля как да изжуля люспите ръжда отвътре.
Прикачени файлове
IMG_20190525_155245.jpg
IMG_20190525_155238.jpg
IMG_20190525_170006.jpg
IMG_20190525_170000.jpg

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4349
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2105 - Frysco

Мнение от Frysco » 25 май 2019 17:45

Тези снимки ми ги е пратил Жоро миналата година, когато за пръв път ми споменаха за тази кола. За сравнение добавям и по новите, да се види разликата от почистване, полиране, нови клинове на стъклата, стопове и махнатите решетки.
Прикачени файлове
IMG-0330511956b075fa8290c60d6762fe96-V.jpg
IMG-761f9468d6328cfd62614448a78e23e7-V.jpg
IMG-56ccdc7e8cbade3daed265f7430cca6c-V.jpg
IMG-252ccc41a50e71ca980dabc322db673a-V.jpg
IMG-b107e7c5af8ab547d9d402cccf1f808f-V.jpg
IMG_20190510_112003.jpg
IMG_20190511_102020.jpg

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост