Лада Веста - sataN

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
sataN
Мнения: 411
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 43

Лада Веста - sataN

Мнение от sataN » 22 дек 2019 16:36

От две години притежавам Лада веста и реших да споделя опита и неволите си със съфорумниците :)

Колата я купих 2017 година октомври месец. Преди това си направих проучване та се спрях точно на този модел, защото покриваше моите изисквания за автомобил. Колата си я получих от Нар Хасково в един прекрасен съботен ден. Като я огледах в багажника имаше комплект "КАТ" пожарогасител, аптечка и т.н. и този младеж който ми я предаде реши че те тези биле техни и си ги прибра (аз си носих оборудване с мен). В последстве се оказа, че са мои и съм си ги платил с цената за регистрация, та ми ги върнаха.
Още на първата седмица след като взех колата исках да си купя оригинални стелки (колата идва без). Обадих се в представителството в София: от там нямали налични в момента чакали доставка. Уговаряме се, като дойде доставката да ми изпратят едни стелки. След около месец все още нямам стелки - решавам да се обадя пак в София и изненада "имаме стелки тук в магазина в София последна борйка". Е нали се бяхме разбрали да ми изпратите като дойдат, как да е получих ги (прави лошо впечатление, че един вид ги молиш да си продадът стоката). Освен стелките желание да си поръчам и ветробрани и амортисьори за задния капак (понеже видях, че във каталога на lada-image . ru се предлагат. Писах на фейсбук страницата на Лада, че искам да поръчам и дали ги предлагат.
Цитат: "Амортисьорите за багажника ги няма предназначени за пазара на ЕС и не се зареждат в склада за нашия пазар. Дефлекторите могат да се заявят. Може би около 120лв. е цената." Та аз се съгласих и само на дефлектори. (Колегата щял да провери и да ми пишат пак). След 4 дни получавам отговор "120лв дефлекторите ; 90лв. амортисьорите. Могат да бъдат заявени." (вече ги има за пазара на ЕС :D ).
След известно време останових че ми липсва куката, с която се тегли колата (която се навива отпред). Обадих се на НАР хасково обясних им какъв е проблема, те се съгласиха и ми казаха че на следваща доставка на резервни части поръчат и ще ми пратят куката която липсва (по техни думи това било нормално, случвало се по-точно някои коли идвали без декоративния капак на двигателя).
Още при закупуването договорката беше, че след 10к км на колата може да се монтира газова уредба и да остане гаранцията. Твърдяха че имат сервизи навсякъде в България и ще ми монтрат газова уредба където на мен ми е най-удобо и за последващо обслужване. Колата стана на 10к май месец 2018г. Ден понеделник обаждам се в Хасково и да ми кажат къде да ида да се разбера със сервиза за монтажа. От там получавам отговор, че те щели да се обадят на сервиза да ми върнат обаждане. Ден вторник обаждане не получавам. Решавам да се обадя към 15ч да не би пък да са ме забравили. Отговора: не можем да се свържем със сервиза те сигурно много работа са имали ще се обадим. Ден сряда съответно обаждане няма. Ден четвъртък паля си колата и се явявам в Хасково сутринта тъкмо докато си пият още кафето. Като ме видяха бяха леко изненадани но ме посрешнаха с думите "Ето ние тъкмо щяхме да ти се обадим ето го човека със сервиза във Велико Търново" (понеже съм от Велико Търново. Дават ми едно листче на което пише телефонен номер и име Стоян. Обаждам се аз обяснявам за какво иде реч и отсреща човека: "тука Стоян няма аз съм Боян". Разбрахме се още на същия ден да му я закарам да я види и да се разберем. Леко вметване заради споематата по-горе кука за теглене, която все още не ми я бяха пратили дадоха ми такава. Отидох в сервиза във Велико Търново, огледа я човека и каза: "аз до сега на такива газ не съм слагал и не ми се иска да си правя експерименти с твоята кола, до вчера не знаех че ще трябва да монтирам АГУ на лади и нямам оговорки с НАР". Последва обаждане пак в Хасково пак към управителя, нямаше го та чаках обаждане". Този път получих обаждането на същия ден. След кратък разговор им обясних, че аз имам човек, който ще ми монтира АГУ и няма да има нужда обикалям България, че да ми се свърши работа само те да нямат претенции относно гаранцията на автомобила. Съгласиха се с условие, че ако стане нещо с газта те няма да поемат гаранции за нея (напълно разбираемо). Монтираха ми АГУ-то в моя доверен сервиз проблеми няма.
Мина се известно време и се зачудих защо аджеба немога да накрам алармата на моята кола да писне. След дълго ровене по руските форуми да разбера как точно трябва да работи алармата, пробвам на моята кола не става. Пробвах и на други лади работи при мен неще. Обаждам се пак във Хасково (за жалост само там и в София имат компютъра за ровене по софтуера на колата) обяснявам им какъв е проблема от там плучавам отогвор "ама ти как разбра, че не работи? ама как я пробва...аха аха...ама те някой идваха без сирени за алармата то може заради това да е (да ама те и мигачите не мигат ако беше само сирена да няма). Та на следващия ден им я закарах да я гледат, така и така съвпадаше със ТО 3 на 45к да ги съчетаем. Отидох отново в Хасково след 10 минути говорене между колата компютъра за диагностика алармата проработи. Била изключена софтуерно (инак офертата когато я купувах си пишеше алармена система). На същото това ТО смяна на спирачна течност. Понеже като рабоят върху колата неможе да се влиза в халето щетите ги остановявам в последствие. Бяха разляли спирачна течност като са наливали в разширителния съд. Бяха оляли и предните джанти със спирачна течност като са обезвъздушавали отпред. Отзад не са ояли, защто са сметнали, че смяната трябва да се извърши само отпред (отзад не бяха пипали нищо). На същото това ТО смяна на масло ми наляха масло SPEEDOL Zeta 5W40. Понеже това масло не ме кефи още на същия ден решавам да го излея и да си налея MOTUL 5w40 Xcess. Изненада: пробката на картера заоблена така, че няма развиване. Два часа мъка докато я развия да източа тоя speedol. За капак го бяха и наляли над максимума на щеката.
Наближиха месеците в които климатичната система ще трябва да работи на отопление. Пускам парното и с изненада усещам, че от ляво (страната на шофьора) духа топло, но от дясно духа хладно не е студено но не е топло както от ляво. Горе долу от ляво ако духа с 50 градуса от дясно духа с 20 градуса. Обаждам се на приемчика на НАР в Хасково(това се случва около 7-8 октомври) обяснявам на дълго и на широко какъв е проблема с цел ако няма да може сервиза във Велико Търново да оправи проблема да я зкарам директно в Хасково да не се мотаем по сервизите. Все пак НАР Хасково настояха да я оставя във Велико Търново да я видят "може пък и някой маркуч да се е извадил". Оставих я във Велико Търново на 12.10.2019г. На 14.10.2019г. от сервиза във Велико Търново се свързват с мен и ми обясниха, че то сигурно ще трябва да се сваля таблото, а те досега не са го правили и не искат да се учат на моята кола и да я закарам в Хасково. 18.10.2019г. колата е в Хасково. Обясних им какъв е проблема показах им точно какво прави колата. Казаха ми да я оставя и ще се обадят до края на деня а аз да се разходя. Разходих се аз из Хасково към обяд ми се обаждат да дойда в сервиза да ми обяснят какъв е проблема. Ето го и обяснението: гледали биле колата най-веорятно това било от клапите за топло студено при което аз ги питам "ама те две ли са?". При положение, че колата не е с двузонов климаторник няма логика вътре да има две клапи за ляво и дясно. Отговора беше, че са го гледали на схемата и е така и ще поръчат моторчета за клапите и като пристигнат ще ми се обадят да дойда да ги сменят. Понеже Русия далеч и доставикте бавно идват чакаме месец време. От това чакане аз се поизнервих и порових из drive2 и намерих тема за кола със същия проблем, като моя проблема е: радиатор на парното. Освен това си купих и един ендоскоп за андоид и пъхнах камерата в през централните отвори на парното и какво да видя: клапа за топло студено 1 брой. Работи перфектно при настройване на температурата на HI затваря напълно притока на въздух през радиатора на климатика и при намаляване на градусите постепенно отваря до край. Дата 20.11.2019г. Обаждам се в Хасково отново да видя до къде са стигнали с доставките и частите. Пак сме на филма, че тъкмо е дошъл камиона с часитите и тъкмо щели да ми се обадят. Обясних им на дълго и на широко до какъв извод съм стигнал и че с моторчета за клапи нищо няма да направят и само да обикалям България за тяхната гарнация няма да стане. Директно ги питах имат ли радиатор за парното наличен или нямат. Междувременно проверих алтернативите какви са и че мога да си поръчам радиаторче nissens и valeo със срок на доставка съответно два и три дни. Получавам обаждане отново от НАР Хасково: нямали наличен радиатор трябвало да се поръча ама то сега коледа наближава завода щял да спре по рано тази година и доставка на радиатор евентуално догодина ама кога догодина не е точно ясно. Контра отговор nissens-a и valeo-то и срока за за доставка. При което започна пазарлъка от тяхна страна, ама той радиатора няма да е същия аз:"да няма да е същия няма да пише на кутйката Лада ще пише nissens valeo и дали искат да ми монтират радиатора ако аз си го купя". Чаках да се наговорят с управителя и отговора беше, че могат да ми го сменят ама ако нещо не пасне ще си платя труда за монтажа и демонтажа.
21.12.2019г. Смених си сам радиаторчето на парното със nissens и о чудо духа еднакво топло и от двете страни. Разликата между новото и стартото каналите на питата на новото са двойно по широки от тези на стартото. Оригиналното радиаторче valeo (цялата климатична система е valeo) беше запушена 1/3 от питата. И понеже френския инженер го е измислил хем да е на по ниско от входа водата от към двигателя, хем входа и изхода на самия радиатор са от ляво и дясната част става застойна зона. Промих го но не се отпуши, излязоха всякакви мръсотии и ръжди от него. Колата е на 60к км и си е с оригиналния антифриз.

Иначе от колата съм доволен, нямам забележки, но сервизното обслужване и като цяло работата с НАР е зле.

sataN
Мнения: 411
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 43

Lada Vesta - sataN

Мнение от sataN » 22 дек 2019 17:11

Подобрение пак по климатичната система: за да не се задръства вентилатора на праното със листа дупката под чиастачките мрежичка. Иначе започват неприятни звуци при пускане на вентилатора на парното (да не говорим че тези чужди тела разбалансирват трубината и ще и съкратят живота)
Прикачени файлове
1.jpg
2.jpg
3.jpg

sataN
Мнения: 411
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 43

Lada Vesta - sataN

Мнение от sataN » 22 дек 2019 17:12

На около 40к км забелязах неравномерно износване на предния ляв диск а именно канал по средата на диска около 0,5мм дъбок и не се оправяше с времето. Реших проблема кардинално :D
Прикачени файлове
14.jpg

sataN
Мнения: 411
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 43

Lada Vesta - sataN

Мнение от sataN » 22 дек 2019 17:13

Ето я и пробката след Т.О. в Хасково на 45к км.
Прикачени файлове
5.jpg

sataN
Мнения: 411
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 43

Lada Vesta - sataN

Мнение от sataN » 22 дек 2019 17:14

Подмяната на радиатора на парното, не съм снимал всичко, но зарадин един болт трябваше да махна управлението на климатика + копчетата за заключване и ЕСП (френски инженери).
Прикачени файлове
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg

xm_net
Мнения: 271
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 89
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - sataN

Мнение от xm_net » 22 дек 2019 21:54

sataN написа:
22 дек 2019 16:36
"Ето го и обяснението: гледали биле колата най-веорятно това било от клапите за топло студено при което аз ги питам "ама те две ли са?". При положение, че колата не е с двузонов климаторник няма логика вътре да има две клапи за ляво и дясно. Отговора беше, че са го гледали на схемата и е така и ще поръчат моторчета за клапите..."
А ето какво си пише ясно и просто в обяснението на принципа на работа на "печка"-та и посочени вероятните причини за несъответствие в температурата на подавания въздух: "Температура подаваемого воздуха не соответствует заявленной (системе не хватает антифриза, засорен радиатор печки Лады Весты, в патрубках образовалась воздушная пробка и т.д.)" - иска се малко четене и нищо повече, после отхвърляне на евентуалните причини една по една! Не е сериозно при условие, че е налична и най-важното - общодостъпна, толкова техническа документация за този модел да се гадае и да се "хвърля боб" и то в официалния сервиз. Колкото бях доволен от услугите на НАР при съдействието им при процедурата по оформянето на щетата по първата ми Веста, толкова съм втрещен от това, което чета и срещам от личен опит по обслужване, ремонт и поддръжка. Ясно е, че всичко си остава в онези стари времена, когато беше валидна максимата: "Купи си руска кола, за да станеш монтьор"!

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 61
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Lada Vesta - sataN

Мнение от Ivelin__ » 22 дек 2019 22:40

sataN написа:
22 дек 2019 16:36
И понеже френския инженер го е измислил хем да е на по ниско от входа водата от към двигателя, хем входа и изхода на самия радиатор са от ляво и дясната част става застойна зона.
Може и френски да е мислил парното, но колата си е на 90% руска.

xm_net
Мнения: 271
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 89
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta - sataN

Мнение от xm_net » 22 дек 2019 22:48

Ivelin__ написа:
22 дек 2019 22:40
Може и френски да е мислил парното, но колата си е на 90% руска.
Колега, ако прочетеш това, може и да смениш малко процентите: https://dvizhok.su/parts/myi-razobrali- ... na-sdelana

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 822
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 43
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Лада Веста - sataN

Мнение от viksanlg » 23 дек 2019 11:14

Браво на братушките щом са модифицирали начина за смяна на радиатора за отопление .На калината трябва да се сваля цялото табло,знаеш ли какъв "кеф" е....

Потребителски аватар
Ivelin__
Мнения: 61
Регистриран: 25 март 2016
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Лада Веста - sataN

Мнение от Ivelin__ » 23 дек 2019 13:52

xm_net написа:
22 дек 2019 22:48
Колега, ако прочетеш това, може и да смениш малко процентите: https://dvizhok.su/parts/myi-razobrali- ... na-sdelana
Ск. кутия отдавна я смениха на 21807 - 2016 още.
Иначе някакви малки детайли вече почти няма марка да си ги прави сама, дори на мерцедес и бмв тия неща са мейд ин чайна. Аз за двигател, окачване, скорости и купе говоря, те са си руски.

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта