Lada Vesta SW Cross - VIS

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
vis
Мнения: 98
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 9
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 19 сеп 2020 08:24

Вчера на спокойствие реших да проверя работата на НАР по ТО-1. Маслото наистина е сменено, личи си по това, че е много светло, а леко бяха оляли и кората. Надявам се, ако са оляли маркучи, да са ги обезмаслили. Светих с фенерче, не можах да видя.
Масленият филтър не мога да го видя какъв е, но приятно се изненадах, че въздушният е оригинален на Рено.

xm_net
Мнения: 271
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 89
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 19 сеп 2020 18:56

vis написа:
19 сеп 2020 08:24
...но приятно се изненадах, че въздушният е оригинален на Рено.
Е да, въздушният филтър, който е най-, най-важният елемент от поддръжката на един автомобил е Renault, а иначе наливаме турско масло Speedol... (secret)! Дето се казва: "Скъпи на триците, евтини на брашното". ;)

Потребителски аватар
vis
Мнения: 98
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 9
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 20 сеп 2020 08:41

Ето как разсъждавам аз. В НАР ти казват, че ТО-1 струва 200 лв. За тези 200 лв. трябва да сменят масло, маслен и въздушен филтър. Трябва да направят и някакви огледи: на ходова част, за течове и т.н. Могат да ти сложат каквито те си решат филтри и масло, и обслужването пак ще струва толкова. Има въздушни филтри, които струват 7-8 лв., а има и такива по 20-30 и повече лева. Щом слагат оригинален въздушен филтър, значи идеята не е да те прецакат. Обзалагам се, че и масленият е такъв, а той е наистина толкова важен, колкото и самото масло.
Колкото до турското масло Speedol, не вярвам някой от тук пишещите да е правил тест на отработеното масло, за да коментира какви са качествата му. Сигурно е, че не е менте, защото никой не прави ментета на неизвестни марки. Като спецификации на кутията си е Ок. Щом от АвтоВаз са го одобрили, аз се доверявам на това масло.

xm_net
Мнения: 271
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 89
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 20 сеп 2020 11:48

vis написа:
20 сеп 2020 08:41
Има въздушни филтри, които струват 7-8 лв., а има и такива по 20-30 и повече лева. Щом слагат оригинален въздушен филтър, значи идеята не е да те прецакат.
Ето тук можеш да видиш колко струва оригиналният въздушен филтър Renault на абсолютно свободна продажба за краен клиент в Интернет-магазина на Лада.онлайн: https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/shop/v ... -lada.html и за да не си губиш времето с валутния конвертор аз ще ти кажа цената: между 12,50 лв. и 14,50 лв. Разликата в цената е заради факта, че след месец юли 2019-та във въздухозаборния тракт на Веста-та има известна разлика с този на моделите преди това и при този тракт се ползва по-скъпият филтър. Тук оставям настрана факта, че вносителят купува този филтър на цена доста по-ниска от тази предвидена за крайния клиент, поради разбираемите преференции, които ползва. Какво да кажем за поленовия филтър или т. нар. филтър купе? В НАР се предлага за 48 лв., а цената на този филтър (имам предвид филтър Renault) в същия магазин е малко над 8 лв. Та така, идеята на НАР не е да те прецакат - идеята е яко да те прецакат! Маслото, което наливат е пълен евтинджос и съм абсолютно съгласен с теб, че не е менте - няма смисъл да е менте за цената на която се продава този продукт и по-точно: 36 лв. за туба от 4 литра, че и с включено ДДС за масло пълна синтетика. Извади ДДС-то, извади надценката, която са си сложили, за да са на печалба (напълно естествено, разбира се) и ще получиш цена, която мен лично ме притеснява, като за нещо, което ще налея в двигателя на собствения си автомобил! Не е нужно АвтоВАЗ да е одобрил точно това масло, за да го ползват - всички производители препоръчват масла, отговарящи на определена спецификация и тъй като, както казваш "по специафикация на кутията си е Ок", няма пречка да се ползва това масло. Вярно е, че има производители на автомобили, които фаворизират определена марка масло (например Peugeot/Citroen и маслото Total), но нищо не пречи на тези автомобили да се налива, каквато и да е различна марка масло, стига да отговаря на спецификациите посочени от производителя за съответния двигател. Сигурен съм, не, убеден съм, че от НАР не могат да покажат никакъв документ с който АвтоВАЗ е одобрил, а още по-малко пък да препоръчва точно Speedol! Не искам да ме разбереш неправилно, ти си избрал да им се довериш и това си е твое право и решение, всеки си решава сам къде да си поддържа автомобила и какви консумативи да използва, но аз съм сигурен, че НАР тепърва ще губят клиенти с тези цени и с това отношение.

Rosen
Мнения: 109
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 21

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от Rosen » 21 сеп 2020 23:24

Не знам тия от НАР какво биха направили за моя проблем със скърцащите тампони на стабилизиращата щанга?
Доколкото зная, руснаците малко след като пускат Вестите в продажба,
сменяват тампоните и вместо гумени почват да слагат полиуретанови такива.
Да, но полиуретановите тампони трябва на определен период да се смазват.
Бас ловя, че никой в НАР не му пука и не я прави тая процедура.
А и дори си мисля, че АвтоВАЗ изобщо не са им казали да го правят при някое от ТО-тата...
Това масло, което наливат, си стои ей така в тубата. Платил съм го, но само толкова.
И филтрите са си такива, които аз искам. Няма нужда да ми слагат обикновен хартиен филтър.
На 45 хиляди ми предстои следващото ТО. Сега в момента съм на малко над 42 хиляди.
При това ТО се сменява спирачна течност.
Дали ще дам да ми сложат течността, която пратят от НАР?
Дали, ама надали!

xm_net
Мнения: 271
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 89
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 22 сеп 2020 12:08

Rosen написа:
21 сеп 2020 23:24
Не знам тия от НАР какво биха направили за моя проблем със скърцащите тампони на стабилизиращата щанга?
Е, колега, ако не знаеш аз ще ти кажа! В НАР ще ти кажат, че си държиш колата на слънце и затова ти скърцат тампоните, даже може да те посъветват да изчакаш първия дъжд и да минеш през някоя по-голяма локва, за да ги "смажеш" и да утихнат... ;)

Rosen
Мнения: 109
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 21

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от Rosen » 22 сеп 2020 14:04

Ама те точно така правеха. Като вали дъжд и като мина през локва спираха да скърцат.
Е, засега съм решил проблема.

Потребителски аватар
vis
Мнения: 98
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 9
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 26 сеп 2020 16:02

След като преди две седмици успешно изключих пищялката за непоставени колани на предните седалки, днес се справих и с недоразумението с активирането на задната чистачка при движение на заден ход. Ако някой тепърва смята да прави тези неща, му препоръчвам да внимава кой точно параметър променя, защото много лесно може да бъде избран съседен параметър на този, който желаем да променим. И изобщо, ПРЕДИ да променяме нещо, не е лошо да бъдат запомнени (например със снимка на екрана) всички параметри на съответната страница, за да може, ако променим нещо по невнимание, лесно да възстановим заводските настройки.
В близко бъдеще не смятам да променям нищо друго по настройките. Може би след известно време ще пробвам напълно да изключа автоматичния режим на чистачките и ще видя дали ще ми хареса.

Rosen
Мнения: 109
Регистриран: 13 януари 2009
Репутация: 21

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от Rosen » 29 сеп 2020 21:15

Той автоматичният режим на чистачките не се ли спира и само от ръчката в най-горно положение?

xm_net
Мнения: 271
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 89
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 29 сеп 2020 22:28

Rosen написа:
29 сеп 2020 21:15
Той автоматичният режим на чистачките не се ли спира и само от ръчката в най-горно положение?
Колегата има предвид автоматичното задействане на чистачката на петата врата при включване на задна предавка ако преди това са били ползвани чистачките на предното стъкло. И аз смятам, че тая "екстра" е абсолютна глупост и тъй като вчера ми пристигна правилния ELM327 още днес я деактивирах.

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост