Lada Vesta SW Cross - VIS

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
xm_net
Мнения: 292
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 92
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 30 мар 2021 15:37

vis написа:
30 мар 2021 14:27
Минах през TPMS RESET от менюто и се оправи. Не знам на какво се дължи и дали щеше да се оправи и от само себе си, ако бях покарал малко.
Да, оправят се от само себе си, не е нужно да ги ресетваш от менюто!

Потребителски аватар
vis
Мнения: 116
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 12
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 30 мар 2021 21:14

А за съединителя? Няколко пъти замирисва на кисело и гадно като на прегрял съединител. Отскоро имам гараж, който е доста стръмен и още не съм му свикнал с габаритите. И вече 2-3 пъти като вкарвам колата мирише на загрят метал. Преди време същото ми се случи по един черен път под неголям наклон, когато трябваше да изляза на главния път.
П.П. Шкодата и опела почти не ги карам, а ги вкарвам без никакви ядове.
Някой забелязвал ли е нещо подобно?

xm_net
Мнения: 292
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 92
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 30 мар 2021 21:43

И това ми се е случвало - в интерес на истината един-единствен път! Наложи се да ползвам подхода към подземните гаражи на блока (доста стръмен между другото), за да обърна, влязох донякъде напред и когато тръгнах да излизам на заден ход се наложи това да стане с доста газ и замириса яко на феродо. Не мога да коментирам нищо за съединителя, защото ми се случи само веднъж и то когато току-що бях взел колата и все още не бях й свикнал на отделяне, полусъединител и т. н., та може и от задкормилното устройство да е било всичко... (secret)!

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2571
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 39
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от curse_m » 30 мар 2021 21:53

Самите датчици за налягане в гумите имат малки батериики(тип CR2032 или подобни) които им стигат средно за поне 5г. употреба. За да се постигне това самия датчик спи през повечето време и практически не консумира енергия. Когато колата е в движение датчика се буди периодично - примерно 10-15 минути и изпраща текущия статус, реално не е само самото налягане.(Да не изпадаме в подробности какво може да прави самия датчик реално.) Самата кола обаче може да не показва никакви параметри като Веста и много други или да има показания на таблото за налягането. Когато гумата загуби налягане и то спадне под минималното зададено той се буди и праща моментално статус и аларма че има проблем с гумата. Самите датчици предават на доста по голямо разтояние от самото колело, като хващат дори ако гумаджията работи на 10 метра вътре в серивиза. Това води при смяна на гума/и лампата да светка моментално. Чете се дори когато колата не е на контакт. След въстановяване на налягането датчика не праща новия статус докато колата на тръгне нанякъде и след някой километър изпраща състоянието и лампата изгасва. От менюто на таблото с функцията за нулиране се нулира статуса веднага, за да не дразни че свети лампата. Радвайте се че Вестата не е като някой коли с 5 датчика. (hiro)
За съединителя е желателно на първо ТО да се регулира, понеже вече се е напаснал. Това се прави и след смяна на съединител по принцип. Естествено тия процедури все сам ми се е налагало да си ги правя и да се сещам за тях. :D А задкормилното устройство понякога също е причина, но се изисква много дивотия. :D

п.п. При АМТ кутията е същото, вече съм го тествал че се налага.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2571
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 39
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от curse_m » 31 мар 2021 08:16

... И като стана дума за чисто нови коли, преди месец и половина мой познат си купи чисто нова кола за 65 000 лв. По-добре да не издавам марката, но на втория ден след покупката колата влезе в авариен режим и все още е в сервиза. Първите 2-3 седмици след това по колата не е правено абсолютно нищо, просто е събирала прах в сервиза. После дошъл някакъв "учен", който единствен знаел как да ѝ бае, след 15 минути поставил диагнозата и сега чакат заветната част. Да, дали са му оборотна кола, но е много кофти начало за една нова връзка :) .
...
Ето затова вече съм с купени 3 чисто нови Лади, при това си мислех че първата ще я карам не повече от 5г. и пак нова ама от по хубава марка. Да ама минаха много повече години, та и нови се появиха. (hiro) Просто разходки по сервизите не са ми любимите занимания. То аз и не ходя по сервизи, реално най старата след така наречената гаранция е ходила само два пъти за реглаж на предница. :D В Автоморга съм влизал последно поне преди 8г+. :lol:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5820
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 282
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от LADA-2107 » 31 мар 2021 10:05

Имам въпрос свързан с датчиците на гумите. Обясниха ми, че при някои коли е много важно кой датчик къде е и развитието е стигнало до такива ниво, че ако размениш две гуми започва да дава грешки. При други нямало значение. Дори имало хора които събират всички датчици хвърлят ги в резервната гума и повече не се занимават с глупости.

Как стоят нещата при Лада Веста?

Потребителски аватар
vis
Мнения: 116
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 12
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 31 мар 2021 10:19

Интересен въпрос. Даже бях написал, че съм разменял джантите, но после се сетих, че не съм сигурен, че е така. По време на сезонната смяна на 4 гуми (нямам резервни джанти) съм разменял местата на летните гуми, с които купих колата. Нямам идея обаче дали гумаджията е поставил джантите на старите им места, защото ги демонтираше/монтираше по двойки. Не ми е светвала грешка.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2571
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 39
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от curse_m » 31 мар 2021 10:48

Няма значение на никоя нова Лада къде са сложени гумите(все още), защото Не се засича кой къде стои. Така че номера с всички в резервната ще сработи. Лично не виждам смисъл, по-добре да се ползват по предназначение. На колите които имат на таблото показания с какво налягане е всяка гума има значение коя къде е. Те имат приемници до всяко колело. На колите от висок клас обикновено не сработват и така наречените универсални датчици и си закован към оригиналните, които от своя страна ти ги продават на дори десеторна цена само защото е премиум колата. (hiro) Вътре датчика си е със съвсем същия чип и съвсем всичко си му е същото като на всички останали, софтуера е само леко променен за по гадно. Реално самите чипове ги правят 2-3 компании. (hiro)
За Веста Крос специално е много добре да работи тая система винаги че с тия 17-ки после е по скъпичко и неприятно. А и тая екстра си е хубава, само да не я правеха всички да е прецакан потребителя. Иначе е елементарно да направят да има 8 датчика записани и автоматично да си познава с кой комплект е сега, ама никой не го прави.

п.п. Лека добавка - номера с датчиците в резервната може и да не сработи, дори вече вероятно на всички не сработва защото самия датчик има умен сензор за движение и е много вероятно като стои в багажника да не предава при което до 15-тина минути ще светне лампата защото колата се движи, а никой не се обажда.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

xm_net
Мнения: 292
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 92
Местоположение: София
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от xm_net » 31 мар 2021 14:32

Това с точното място на всяка гума и датчик съответно, вече е минало. Имах Renault VelSatis и при него беше така: в основата на вентила на всяка джанта си има цветно пръстенче (червено, черно, жълто и зелено) по което се извършва ориентацията коя за къде е. Веднъж обучени по определен ред, гумите си "искат" точното място и всяка размяна води до светване на лампата на таблото и съответното съобщение на борд-компютъра (Рено-то отчиташе точното налягане в атмосфери на всяка една от четирите гуми). За радост нещата вече не стоят така, пък и доста е тъпо всеки път при смяна на гуми да гледаш бележки коя къде е била, за да не се разменят и да се освятка таблото (stupid)!

Потребителски аватар
vis
Мнения: 116
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 12
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 11 апр 2021 20:03

Днес минах през дупка по един уж хубав път между пазарджишките села Паталеница и Ляхово и изкривих двете десни джанти. За късмет, ако можем да говорим за късмет в ситуацията, белята стана на 200 метра от един автосервиз. Оставих колата в сервиза, свалихме джантите, а човекът ме закара заедно с тях до Пазарджик и утре ще търся сервиз да ги изправят. Надявам се да не им се е случило нещо непоправимо.
Та в тази връзка после мисля да закарам колата и на стенд. Някой правил ли е това упражнение? Лада Веста фигурира ли в базите-данни на повечето сервизи, които тестват сходимостта или ще трябва да се разкарам до НАР?

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта