Lada Vesta SW Cross - VIS

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Nicko
Мнения: 63
Регистриран: 13 ноември 2016
Репутация: 9
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Лада Гранта

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от Nicko » 20 фев 2020 20:03

То май само аз съм в плюс че моето не е кора а ламарина . Която е омазана като за световно, но пък това е и полза. В моя случай се получава при развиване на масления филтър , а лично съм наблюдавал две ТО , изобщо не провериха кутията. Въпрос - защо? Отговор- ми не е омаслена, нова е!!!!

Потребителски аватар
vis
Мнения: 41
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 6
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 21 фев 2020 08:23

И нашите са метални, колега, не са картонени :) . Принципно няма нищо хубаво в това да ти олеят кората, независимо от какъв материал е. Най-малкото - натежава. Ако е пластмасова, се деформира и т.н. Олеят ли ти кората, това означава, че са оляли и разни маркучи и гумени съеднинения, а знаем, че тях маслото ги разяжда. То си има лек за това - почистване с обезмаслител, но и това няма как да стане без да се свали кората.
amitko написа:
20 фев 2020 18:36
това важи за всички автомобили с електро-усилвател (това май са всички нови). Самия електроусилвател е доста по-прост и по-ефтин от хидравлика.
Странното е, че никой не потвърди като попитах дали усещате втвърдяване на волана след 70-80 км/ч. Дори е по-рано. Мисля, че след 60 км/ч воланът става по-тежък. Колкото до това коя от двете системи е по-добра, спорно е. Да, системата с електроусилвател е по-проста, защото липсва хидравлична течност, чието ниво трябва да се следи, помпа, която може да създаде проблеми... Освен това при системата с електроусилвател го няма това голямо натоварване, което го има при системата с хидравлика при крайни положения на волана. Дали е по-добра или по-лоша от системата с хидравлика, не знам, все още събирам впечатления. Чел съм например оплаквания от хора, чиито коли от други марки са с електроусилвател, че при остър завой при лимитната за системата скорост (около 60 км/ч, след която системата започва да действа по друг начин), можеш да останеш неприятно изненадан от рязкото втвърдяване на волана.

Потребителски аватар
amitko
Мнения: 368
Регистриран: 30 декември 2008
Репутация: 31
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от amitko » 21 фев 2020 18:21

При мен (шкода йети) втвърдяването е при скорости около 80. Реално не се усеща. Освен, че поведението е по-директно, отколкото с хидравликата на Нивата. Като тръгнеш да въртиш с хидравликата се усеща леко забавяне на реакцията, докато при електрическия усилвател няма такова нещо.

sataN
Мнения: 385
Регистриран: 05 април 2009
Репутация: 23

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от sataN » 21 фев 2020 22:55

Зависи си от колата. Например w124 я усещам по директна от колкото вестата. Иначе настройката на електроусилвателя за мен е перфектна и нямам оплаквания.

Nicko
Мнения: 63
Регистриран: 13 ноември 2016
Репутация: 9
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: Лада Гранта

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от Nicko » 21 фев 2020 23:29

Сега, вече разбрах че и на Веста са ламарини. Да ама на Гранта , там няма какво да олеят. Аз при монтажа на АГУ , така или иначе я свалих и естествено почистих. При някакви дребни замърсявания мисля че не е проблем, по ми бе интересен отговора че щом не е омаслена кутията значи е добре. А ако нямаше масло ??? Което никога никой не провери!!! Е ами решението е - “Я аз да си гледам колата лично, че да върви”, и тя си върви. До тук-62000 км. с мое обслужване от 30 000 и добавена газ.

Потребителски аватар
vis
Мнения: 41
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 6
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 22 фев 2020 08:42

sataN написа:
21 фев 2020 22:55
Зависи си от колата. Например w124 я усещам по директна от колкото вестата. Иначе настройката на електроусилвателя за мен е перфектна и нямам оплаквания.
Аз също не се оплаквам. Дори смятам, че е добре воланът да е по-твърд при високи скорости. Просто досега не бях карал кола с електроусилвател на волана, струва ми се прекалено твърд при високи скорости и исках да разбера дали и при вас е така. Пак казвам: усещам, че става по-тежък още след 60 км/ч, но истински тежък го усещам на магистралата при скорости около и над 110 км/ч. Може би критериите ни са различни, може пък всеки волан да си е с конкретен характер :) . Датчици за грешки не светят, явно така е предвиден да работи. Каквото-такова :) .

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 618
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 100
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от mzeto » 22 фев 2020 11:42

Нормално е това с волана. Идеята е при ниски скорости и маневри да ти е лек волана. Представи си ако на 140км/ч леко трепенеш при тази чувствителност какво ще стане. При много автомобили е така без значение дали са с хидравлика или ел рейка. Сервотроник май се водеше при бмв тази система например :)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Стаменов
Мнения: 113
Регистриран: 24 май 2008
Репутация: 24
Местоположение: София
Автомобил: ГАЗ-24 Волга

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от Стаменов » 22 фев 2020 15:47

amitko написа:
21 фев 2020 18:21
При мен (шкода йети) втвърдяването е при скорости около 80. Реално не се усеща. Освен, че поведението е по-директно, отколкото с хидравликата на Нивата. Като тръгнеш да въртиш с хидравликата се усеща леко забавяне на реакцията, докато при електрическия усилвател няма такова нещо.
Това със сигурност като усещане идва не от типа на усилвателя, а от типа на самото управление - при Нивата имаме кормилна кутия с трапеция и няколко шарнира, а при Шкодата предполагам си е стандартна рейка с 2 външни накрайника. Разликата е концептуална, дето се вика.

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 814
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 41
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от viksanlg » 25 фев 2020 21:42

Нито е прост, нито е евтин. Вътре е цял компютър, който тредава данни на централния компютър и се вземат данни от скоростомера и се изчислява според скоростта колко да бъде усилието на Ел.усилвателя.Ако ти се повреди датчик в скоростната кутия след време и ти отказва и Ел. усилвателя. Това го открих по трудния начин на един завой, след като ми в твърди волана зверски. Това се дължи, че компютъра не може да направи алгоритъм между скорост и сила, която е нужно да приложи на завиване. А знаете ли че може даже да си регулирате колко сила да прилага усилвателя, но това не е препоръчително от производителя... Това е доста сложна и скъпа машинка. Аз лично съм разглобявал и знам какво има вътре. Имах проблем с него и никой не успя да ми помогне дохато не открих сам една студена спойка на едната фото клетка..., та така...

Потребителски аватар
vis
Мнения: 41
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 6
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - VIS

Мнение от vis » 29 фев 2020 20:23

Чисто аритметически системата с електроусилвател на волана има по-малко части и в този смисъл е по-проста от системата с хидравлика - това имах предвид :) . Темата с волана е изчерпана - к'от, тако'а.
Сега имам нова питанка. Някой правил ли си е труда да сравни показанията за среден разход, изчислен от кАмпютъра на колата, с реалния среден разход, изчислен по системата пълно-пълно? Първото ми сравнение не е в полза на компютъра. 6.9 литра/100 км. по метода пълно-пълно (предимно извънградско) нещо не си кореспондират добре със 7.4/100 от компютъра. Експериментът е за достатъчно дълго разстояние - 1000+ км. А грешката е прекалено голяма.
И изобщо - цялото табло на Веста е пълна скръб:
- Показанията на температурата започват от 50 градуса и не мърдат от 90 - нищо че перката се включва.
- Средният разход е измислица.
- Не можеш да визуализираш едновременно часовник и термометър, което го има и в най-простата трошка от 90-те?!
- Няма цифрово показание за скоростта.
- За да занулиш средния разход, трябва да минеш през зануляване на "времето в движение" на автомобила - напълно безсмислен параметър, между другото?! А за какво е зануляването на "дневния" километраж, след като не води до зануляване на други временни параметри, никой нормално мислещ човек не може да разбере. Много посредствено, братушки.

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта