Lada Vesta SW Cross - curse_m
- toneto66
- Мнения: 131
- Регистриран: 29 януари 2009
- Репутация: 1
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: ВАЗ 21101
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Curse_m да те питам за тази добавка за почистване на двигателя ,няма ли да пречи (опасност от запушване ) нещо на хидравличните повдигачи на клапаните.всмисъл като се разграждат мръсотиите от нагар в двигателя.Изопщо има ли такъв риск,защото като караш известно време 2000-3000 км .
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Не мисля че има вроятност за проблем при все че разхода на масло не е кой знае какъв по принцип и не е станало всичко на мазут вътре. И това просто да се сменява маслото с хубаво също се доказа че не дава разлика дори след няколко смени. В случая според мен са били позапечени буталата.
Едно видео по въпроса колко зле може да има:
Аз я държах с добавката почти 10 минути да работи и смених маслото. Следващия път ще сипя пак и заветната цел е да достигнем нормални граници от 25-40ml/1000км Не съм привърженик на добавките по принцип и не ползвам такива. Преди това съм пробвал преди много години само от тия за горивната система е така за всеки случай.
Едно видео по въпроса колко зле може да има:
Аз я държах с добавката почти 10 минути да работи и смених маслото. Следващия път ще сипя пак и заветната цел е да достигнем нормални граници от 25-40ml/1000км Не съм привърженик на добавките по принцип и не ползвам такива. Преди това съм пробвал преди много години само от тия за горивната система е така за всеки случай.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
-
- Мнения: 316
- Регистриран: 19 декември 2009
- Репутация: 96
- Местоположение: Ловеч
- Автомобил: Peugeot 301
Lada Vesta SW Cross - curse_m
В посока на тая тематика, ето тук: https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... etrov.html има пример за накакъв юнак, който е навъртял 45000 км. без смяна на маслото . Е, оплакал се е после от "странна работа на двигателя" и в крайна сметка не са успели да го спасят, наложила се е смяна с нов, но има интересни снимки какво всъщност се случва в мотора при такава ситуация.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Така подминахме 90000км. Разхода на масло си остана понижен и при смяната на маслото сипах пак същата промивка да видим дали ще има промяна. Колата си върви и няма никакви проблеми.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Един кадър от "тунинга" на anti gravel покритието дето правих след известно време каране как се събира калта:
И си купих китайски евтин уред за мерене дебелина на боята: Уреда макар и евтин има поне обхват в микрометри. Спрямо сравнително мерене и след калибрация с една от пластинките в комплекта за 0.25мм показанието в общи линии е в +15um. На Вестата покритието варира между ~170-215um.
Замерих информативно на 110-ката и тя има същата дебелина. На Калинката обаче бидейки създадена и като супер бюджетна кола покритието е между 100 и 130um. Викам си тъничко е доста като за евтина кола толко. И реших да пробвам да други коли на комшиите на едно Пежо 207 където не го е пекло и то като Калинката има боя. После на една Honda CRV и тая същото. На един Hyundai Terracan малко по добре 150-160um. На други пекло ги слънцето яко на покрива им е останало по 50-60um покритие.
Та толкова за това колко били лошо боядисани Ладите, специално Веста не може да се нарече лошо хич на фона на къде по именити и скъпи коли. Даже Калинката ще е излезе че си е боядисана като всички останали.
Но с този уред веднага се вижда кой детайл е пребоядисан и как.
И Автоваз са почнали добре да смятат къде да пръскат и къде да икономисат точно като на "западна" кола. В тази зона реално почти няма поток от кал.И си купих китайски евтин уред за мерене дебелина на боята: Уреда макар и евтин има поне обхват в микрометри. Спрямо сравнително мерене и след калибрация с една от пластинките в комплекта за 0.25мм показанието в общи линии е в +15um. На Вестата покритието варира между ~170-215um.
Замерих информативно на 110-ката и тя има същата дебелина. На Калинката обаче бидейки създадена и като супер бюджетна кола покритието е между 100 и 130um. Викам си тъничко е доста като за евтина кола толко. И реших да пробвам да други коли на комшиите на едно Пежо 207 където не го е пекло и то като Калинката има боя. После на една Honda CRV и тая същото. На един Hyundai Terracan малко по добре 150-160um. На други пекло ги слънцето яко на покрива им е останало по 50-60um покритие.
Та толкова за това колко били лошо боядисани Ладите, специално Веста не може да се нарече лошо хич на фона на къде по именити и скъпи коли. Даже Калинката ще е излезе че си е боядисана като всички останали.
Но с този уред веднага се вижда кой детайл е пребоядисан и как.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Така, след изминати 4000км от смяна и добавката за промивка разхода на масло не намалява повече т.е. пак си е 70ml на 1000km. Колата е почти на 95000км. Явно повече полза от тая промивка няма да има, така че това е достигнатото положение. Дали е вече от някой толеранс на сглобка или има нещо още което не може да се отмие не е ясно, но все тая.
С настъпване на времето за летни гуми реших да си пробвам късмета малко с изправяне на джанти понеже две от летния комплект имат криво видимо и доказано. По въпроса първо малко проучване в руския нет, където се твърдеше че тия джанти са по меки. До тук добре, поръчах си и 4-ри нови гуми, така и така ще се свалят гуми, да видим всичките джанти. Гумите от последните Nokian с дот 0722, само че тегловен индекс 93, а не 89 като Pirelli-то. С тия двете марки на пазара е проблем в момента, особено голям с първите.
В крайна сметка се оказа че и четирите джанти имат криво. Оказа се че може да се изправят без нагряване. Според майстора са направени така нарочно, защото ако е като повечето от другите видове дето продават пораженията може да са по сериозни и по гумите. Явно руснаците са мислили за дупките, не е като да няма дупки у нас по чисто новопостроените и ремонтирани пътища. Всеки ден заобикалям няколко такива които си растът ли растът... ама са от нов европейски асфалт.
Цялата работа по демонтаж, изправяне и монтаж - 260лв и малко. Вероятно и джантите от зимния комплект са така, там също има две доказано криви. По натам, наесен ще ги нося и тях на изправяне.
От колата оплаквания нямам, от пътищата, от пътищата имам. Впрочем там все така нищо не се променя, строят се само нови дупки.
С настъпване на времето за летни гуми реших да си пробвам късмета малко с изправяне на джанти понеже две от летния комплект имат криво видимо и доказано. По въпроса първо малко проучване в руския нет, където се твърдеше че тия джанти са по меки. До тук добре, поръчах си и 4-ри нови гуми, така и така ще се свалят гуми, да видим всичките джанти. Гумите от последните Nokian с дот 0722, само че тегловен индекс 93, а не 89 като Pirelli-то. С тия двете марки на пазара е проблем в момента, особено голям с първите.
В крайна сметка се оказа че и четирите джанти имат криво. Оказа се че може да се изправят без нагряване. Според майстора са направени така нарочно, защото ако е като повечето от другите видове дето продават пораженията може да са по сериозни и по гумите. Явно руснаците са мислили за дупките, не е като да няма дупки у нас по чисто новопостроените и ремонтирани пътища. Всеки ден заобикалям няколко такива които си растът ли растът... ама са от нов европейски асфалт.
Цялата работа по демонтаж, изправяне и монтаж - 260лв и малко. Вероятно и джантите от зимния комплект са така, там също има две доказано криви. По натам, наесен ще ги нося и тях на изправяне.
От колата оплаквания нямам, от пътищата, от пътищата имам. Впрочем там все така нищо не се променя, строят се само нови дупки.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Вече изминаха 5г. и Вестата стана стара кола вече. Добута до скромните 96000км и малко отгоре, докато намеря време с още малко повече:
И засега малко замества в странична работа 110-ката: Взе че се и сдоби с големите нови стикери за ГТП: Гъвкавата връзка на гърнето се оказва че е по-добре да се заварява с неръждавейка, за 16000км има минимално деградация, не е като с обикновена тел. За първи път пробвам на тази кола това: И малко двигател: Антифриз не съм доливал повече от това в началото, както и сега не се налага. Аз си го обяснявам с това че явно заводски има по системата някакъв въздушен джоб който бавно се обезвъздушава и като се покара малко затова спада нивото в началото.
Спирачните дискове Brembo по модела по който се износват явно ще се сменяват както оригиналните бяха при смяна на накладките. Но пък затова пък имат предимство спрямо стандартните. Както и са значително по устойчиви на корозия. Накладките да напомня са като заводските TRW.
И понякога скърца шофьорската врата, но някъде отвътре на пантата. Ще мисля метод за смазване че хич не е удобно. Принципно всички брави и панти съм ги смазвал вече.
Ремъци и ролки засега няма да сменявам, но това ще да е заедно с антифриза ... което няма да е далеч. Самия антифриз изглежда прекрасно, все пак е G12+.
Акумулатора си е заводския и си работи нормално все още.
Друго не се сещам и всичко си е екстра.
По план график трябваше за това време да са почти два пъти повече, но пък не се сърдя, така амортизацията е значително по-малка. И засега малко замества в странична работа 110-ката: Взе че се и сдоби с големите нови стикери за ГТП: Гъвкавата връзка на гърнето се оказва че е по-добре да се заварява с неръждавейка, за 16000км има минимално деградация, не е като с обикновена тел. За първи път пробвам на тази кола това: И малко двигател: Антифриз не съм доливал повече от това в началото, както и сега не се налага. Аз си го обяснявам с това че явно заводски има по системата някакъв въздушен джоб който бавно се обезвъздушава и като се покара малко затова спада нивото в началото.
Спирачните дискове Brembo по модела по който се износват явно ще се сменяват както оригиналните бяха при смяна на накладките. Но пък затова пък имат предимство спрямо стандартните. Както и са значително по устойчиви на корозия. Накладките да напомня са като заводските TRW.
И понякога скърца шофьорската врата, но някъде отвътре на пантата. Ще мисля метод за смазване че хич не е удобно. Принципно всички брави и панти съм ги смазвал вече.
Ремъци и ролки засега няма да сменявам, но това ще да е заедно с антифриза ... което няма да е далеч. Самия антифриз изглежда прекрасно, все пак е G12+.
Акумулатора си е заводския и си работи нормално все още.
Друго не се сещам и всичко си е екстра.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Скърцането го идентифицирах. Ето зад тази гумичка трябва да се смаже механизма:
Може да бъде повдигната с отвертка или да се смаже с някаква смазка на спрей с тръбичка.Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- white_shark
- Мнения: 1297
- Регистриран: 20 април 2008
- Репутация: 34
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: ВАЗ 21093
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Смазка на спрей съм признал на Вюрт HSS2000. Много добро нещо е това. Прониква, полепва и седи с месеци даже и години. Неща, които с други спрейове не спират да скърцат и се движат трудно с това нещо тръгват като нови. Не уврежда пластмаси и гуми, така че и за тях е приложимо. В Хоуммакс го има на най-добра цена
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2940
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
За смазката - по принцип аз ползвам от много много години Motip white grease на флакон за обща употреба. Има тефлон в нея. Ползвах я едно време преди всичко за вентилатори на компютри, които не са с лагер. Това удължаваше живота им в пъти. За целта мисля че всяка подобна става.
И от преди три часа. След 5г и 5 месеца достигнахме заветния ладов пробег от легендите: В общи линии нищо интересно.
И от преди три часа. След 5г и 5 месеца достигнахме заветния ладов пробег от легендите: В общи линии нищо интересно.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 1 гост