Lada Vesta SW Cross - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 23 мар 2021 02:21

Купена юни 2018г.
И така от донякъде на майтап преди години... та чак досега където вече за трети път правя глупостта да купя нова Лада. :D
А екземпляра за който е темата е Lada Vesta SW Cross максимално ниво на оборудване което се продаваше у нас т.е. 1.6 16V с AMT кутия или по просто казано автомат робот с един съединител.
Малко снимки.
Ден първи на паркинга на НАР след дългото чакане да пристигне:
DSC07012.JPG
И още от първите дни:
DSC07021.JPG
DSC07047.JPG
DSC07049.JPG
А тази е актуална към днешния ден:
IMG_20210322_172250.jpg
Мисля че водя по пробег сред Кросовете. :mrgreen:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 7069
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 130
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от Денис И. » 23 мар 2021 09:55

Честита придобивка! Какво ще споделиш за автомата?
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

xm_net
Мнения: 312
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 95
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Peugeot 301

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от xm_net » 23 мар 2021 14:14

Моята я взех на 16-ти юни същата година :D! Е, да кажем, че вече не е моя, но са наборчета, така да се каже :lol:!

cem05
Мнения: 4
Регистриран: 23 февруари 2020
Репутация: 0
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от cem05 » 23 мар 2021 16:26

Със здраве да я ползвате.


Изпратено от моят moto g(9) plus с помощта на Tapatalk


Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 24 мар 2021 23:25

Стигнахме и до Вестата. :D
Започвам с това че според мен това е Ладата която истинските фенове чакат от 20г. сигурно да се появи. Макар и много от агрегатите по нея да са от най различни производители от къде ли не по света. Като SW Cross версията е просто върха на това което чакаме толкова дълго. Е, ако имаше и някакъв паркетен вариант на 4х4 щеше да е вече перфектно. Аз лично още от момента в който видях че подобен модел ще излезе чаках да дойде момента с нетърпение да си я купя. :lol: И естествено този път си казах че вече ще успея да си купя максималното ниво на оборудване. Автомата леко не беше предвиден, но сега щях да си го избера и него като първа опция. Както и съзнателно пропуснах първия внос, отделно че пак си чаках още над 3 месеца да пристигне. Все имам претенции дето не са налични. (hiro)
Понеже интереса е най вече за АМТ кутията започвам с нея. Превключването на предавките е леко бавно, по скоро като ръчно превключване в спокоен режим на каране. Донякъде има значение как и колко точно се натиска педала за да не се получава ефекта на забиване на муцуната при преключване, или поне да е минимален и не винаги. Даже някъде след 20000км този ефект доста намаля или аз по скоро му свикнах. Много често дори не се и разбира. Реално с този мотор който е леко немощен за това купе комбинацията е добра - той не може да бърза прекалено че да бързаш толкова да превключваш бързо. :lol: Като цяло далече не е DSG, но пък и това решение си има и предимства като най вече че е с обикновен съеднител на обикновена цена. И самата конструкция е максимално проста. В началото може би някъде към 15000км при по агресивно каране един път ми светна лампата за загрял съединител, което леко ме втрещи и си казах ще се търси решение за самостоятелно обучение на автомата. И така след не много ровене в руския нет се оказа че има такова - DDT4All проекта, който е за Рено основно, но в него има и X-Ray.( С него става и да се обучат датчиците за налягане в гумите.) Така направих обучение на автомата и при следващите подобни карания повече тая лампа не светна. Даже вече на всеки 15000км му правя обучение. Може би затова вече на 66000км все още съединителя е жив. Колко още ще е не знам. Бих препоръчал на всички с такава кутия да си я обучат поне веднъж на до 15000км когато вече съединителя се е напаснал. Процедурата отнема по малко от 10мин. на място, напълно автоматично, и е цъкане на 3 копчета с команди. Освен това като цяло е много приятно карането с автомат, особено в градска среда. Както и круиз контрола вече има истински смисъл на автомат, защото и сам си сменя предавките. Дори донякъде се разлигавих да карам колата често само с копчето от волана без да пипам педалите. :lol:
Ръчния режим на предавките може би е леко по бърз, но пък е удобен много когато ще изпреварваш на къси отсечки и да се подготвиш. И да с този мотор тая кола може да изпреварва. (focus) Отделно има асистент за потегляне по наклон, което е мноого полезна екстра. Няма режим P (паркинг) просто за целта се включва на A или R. Аз мисля че и няма нужда, така е по просто.
Много често автомата превключва предавки при моето каране на доста високи обороти, дори доста често до 5000-6000 оборота. А той се развърта по лесно до толкова, по лесно от на Калинката 2. Аз донякъде затова отдавам повишения разход на масло който наблюдавам - около 0.12л/1000км и е стабилен откакто го засичам почти отначалото досега. В руския нет има доста описано за пръскалките на масло към буталата на този мотор и ефекта с високите обороти. Но каквото такова, времето ще покаже. Отделно че имах глупостта да карам с маслото дето наливат в НАР - Speedol до 30000км... заради гаранцията. Което е нов рекорд за мен като изтърпяна гаранция на Лада, 110-ката я изтраях само до 22000км.
Другото учудващо е че разхода който реализирам в смесен режим на каране със София е между 7.0-7.2л/100км. По висок разход от 7.6/100 не съм правил още. Извън градско дори съм слизал на 6.14л/100км това до Варна, скорост между 80 и 120км/ч грубо. Естествено повечето време скорост към 80км/ч.
Колата понеже е от първите е Евро 6b и си е 106к.с., докато следващите които бяха Евро 6d temp са задушени до 102к.с.
Малко снимки интериор:
DSC04602.JPG
DSC04603.JPG
DSC04603.JPG (206.64 KиБ) Видяна 2854 пъти
DSC04604.JPG
DSC04604.JPG (205.79 KиБ) Видяна 2854 пъти
DSC04606.JPG
DSC04606.JPG (209.98 KиБ) Видяна 2854 пъти
И разбира се да имаш стелки които са правени специално за колата и пасват идеално си е много добре:
DSC07111.JPG
DSC07111.JPG (195.18 KиБ) Видяна 2854 пъти
Най от най яките неща в тази кола е багажника и неговата организация, която не може да се види в много и доста по скъпи коли. Изпълнен е на нива с кутии в които човек да си слага различни неща. И не си мислете за инструменти, аз във всичките Лади имам само ключ за гуми.
DSC04609.JPG
DSC04609.JPG (201.37 KиБ) Видяна 2854 пъти
DSC07024.JPG
DSC07024.JPG (168.91 KиБ) Видяна 2854 пъти
DSC07026.JPG
DSC07026.JPG (184.08 KиБ) Видяна 2854 пъти
DSC07027.JPG
DSC07027.JPG (113.92 KиБ) Видяна 2854 пъти
Материала на кората в багажника и на самите кутии е доста добър сравнено с по скъпи коли, примерно Пежо 2008 в което кутията под кората си е чист стиропор дето се рони само на пипане. Самите капаци за дебели и здрави така че спокойно да си слагаш тежки неща отгоре. Пробвано с цимент, плочки и т.н. В това отношение кроса осезаемо е по товароносим от предишните модели. (hiro)
Снимка на мотора:
DSC07052.JPG
И има уплътнител отпред на предния капак за да не става мотора в кал целия след първия дъжд.
Последна промяна от curse_m на 26 мар 2021 20:48, променено общо 2 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 мар 2021 00:06

Описание на екстрите, поне доколкото се сещам:
Четири ел. стъкла. Но за разлика от Калина 2/Гранта няма автоматична функция за шофьорското стъкло.
Ел. огледала с подгряване.
Автоматичен климатик.
Леки led подветки на дръжките на вратите, в краката на шофьора и пасажера.
Отделно два led плафона за отпред и отзад с индивидуално управление кой да свети при отворена врата.
Лампи в багажника. Цялото осветление в купето е с интелигентно управление и се изключват сами при заключване на колата или след определено време.
Автоматични чистачки.
Автоматични фарове.
Регулиране на седалката на шофьора по височина и лумбално регулиране - ръчно.
Четири въздушни възглавници.
Имобилайзер
Фабрична аларма с клаксона.
Подгряване на предни седалки с три степени на регулиране.
Подлакътник с кутия за вещи.
ABS, ESP.
Бордови компютър.
Термометър за външна температура.
Мултимедия с навигация с 4-ри високоговорителя. Като отпред пищялките са отделно високо сложени.
Парктроник с камера за заден ход и маркери за посока.
Часовника на таблото се сверява автоматично от GPS-а.
Датчици за налягане в гумите от Рено/Нисан като модула е същия като на Клио, Дачия и други.
Ел. усилвател на волана, като се регулира по височина и дълбочина.
Автоматично активиране на задни чистачки в зависимост дали за ползвани предните.
Круиз контрол.
Ограничител на скоростта.
Мултифункционален волан.
Заключване на вратите с копче
Блокиране на отварянето за задните стъкла с копче.
Задните прозорци са допълнително тонирани.
Пръскалките предните за чистачките са с дифузьори.
Багажника има бутон за отваряне.
Фабричните гуми са Pirelli Cinturato P7 205/50/17.
Колата няма ключалки, има но е скрита и не се отваря лесно. Все пак трябва да може да се отвори ако погине акумулатора. (hiro)

Шумозиолацията вече тук е на истинско ниво, може да се каже че Автоваз най накрая взе че реши заводски един от основните недостатъци на марката - шумоизолацията.

Малко снимки как изглежда отдолу:
DSC04561.JPG
DSC04562.JPG
DSC07084.JPG
И тампоните на стабилизращата щанга са полиуретанови при мен, смазани фабрично с грес. (focus)
DSC04571.JPG
DSC04571.JPG (200.78 KиБ) Видяна 2847 пъти
Антикорозионната обработка е идеална бих казал, като кухините са обработени фабрично.

п.п. По принцип от вариантите които се продаваха когато е с ръчна кутия има подгряване на задни седалки и предно стъкло. Което за мен е леко непонятна комбинация но...
Последна промяна от curse_m на 25 мар 2021 01:08, променено общо 2 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 мар 2021 00:25

И малко сервизна история досега:
Дата Километри Бележка Цена
12.07.2018 - Оригинални стелки за Веста 125лв.
24.07.2018 2750 TO-0 160лв
- - Комплект резервни крушки Около 60лв.
30.10.2018 - Капачки за джанти от Приора. (Една капачка открадната и гумата изпусната, на някой му бях взел място пред блока явно.) 24лв.
07.11.2018 - Зимни гуми Nokian WR-D4 205/50/17 935лв.
14.11.2018 - Мрежа за багаж багажник за Веста 36лв.
17.12.2018 14526 TO-1 (SCT маслен филтър ?!) 200лв.
01.04.2019 - Оригинална капачка за джанта от Vesta SW Cross 8.40лв.
19.04.2019 - Оригинални джанти за Vesta SW Cross 17” и комплект датчици за налягане в гумите. Обучение на датчиците за налягане в НАР 1557.40 + 50 лв.
03.06.2019 29863 ТО-2 288лв.
04.06.2019 30000 Смяна свещи Лада Имидж 21120-370701086. Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Лада Имидж. Филтър купе Bosch M 5011. Смяна пробка картер с Corteco 220100S. 15.1 + 55 + 7.2 + 24 + 5= 106.30лв.
27.10.2019 44466 Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Bosch P3274, въздушен филтър Bosch S0343. Смяна филтър купе Bosch М 5011. 55 + 10 + 32 + 24 = 121лв.
26.01.2020 53000 Смазване втулките на стаблизиращата щанга.
23.03.2020 - Две нови летни гуми PIRELLI CINTURATO P7 205/50 R17 89V 388.70лв.
xx.06.2020 - Ремонт климатик в сервиз 6+ Люлин – смяна на 2 опръстена. Изпуснал малко фреон до ниво да спре, да охлажда почти. Тъй като се оказа че е голям проблем да се намери и презареди с R1234yf беше презареден с R134a.(Климатичната система е същата и за двата варианта) 280лв.
11.07.2020 59883 Смяна спирачни дискове Brembo 09.9878.75, предни накладки TRW GDB3332DTE, задни накладки TRW GDB1384. Смяна спирачна течност Motul DOT 5.1. 219.60 + 81 + 52.20 + 23.4 = 376.20лв.
Смяна свещи Лада Имидж 21120-370701086. Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Bosch P3274, въздушен филтър Bosch S0343. Смяна филтър купе Bosch A8540. 15.1 + 55 + 10 + 32 + 32 = 144.10лв.
28.07.2020 - Доливане на антифриз Лада Имидж G12 0.2л. 9.6лв.

Джантите бяха едно от нещата дето съм чакал доста дълго - половин година. Но по това време в руския нет четох че по принцип са си били трудно намираеми за свободна продажба поради дефицит.

И си купих нов хубав ключ квадрат Hans за новата пробка на картера, че оригиналната въпреки че имам хубави накрайници шестограми и звезди 1/2 Force я отвих с тръбния ключ, истински голям и як от соц. време! (shocked)

Свещите и преди и сега в НАР на гаранционни автомобили не ги сменят на 30000км както трябва а само ги проверяват. (focus) Само дето болтовете на бобините на свещите на Веста са плобирани и си личи когато са отвивани... е изобщо не бяха ги отвили дори. Така че независимо какъв модел карате - сменяйте си ги на 30000км. Или според зависи ако си сложите някакви по хубави от обикновените Ладови, които по мое мнение са си прекрасни. За да не разправяте легендите за скапаните руски инжекциони... само дето отдавна всичките са Bosch.

При мен тампоните на стабилизиращата щанга издържаха до над 50000км преди да се разкърцат. Реално им нямаше нищо, и само ги смазах с хубава грес. Досега няма проблем.
DSC07323.JPG
DSC07323.JPG (126.58 KиБ) Видяна 2842 пъти
DSC07318.JPG
За да се смажат тампоните трябва да се разкачи стабилизращата щанга от двете страни. Рейката пречи да се отвият болтовете от двете страни, но е достатъчно да се отвие само единия, а другия другия колкото може. За целта е препоръчително да има човек тресчотка с чупеща глава, защото е трудно за достъп.
DSC07319.JPG
DSC07325.JPG
DSC07325.JPG (144.75 KиБ) Видяна 2842 пъти
На 60000км смених накрадките отпред и отзад. Износиха се еднакво. Крос версиите по принцип са с дискови спирачки отзад. Предния спирачен апарат е от Рено/Дачия и има същия недостатък предна и задна накладка да не се износват еднакво, задната се износва с поне 1мм повече. Самите накладки можеше вероятно да искарат още 5000км. Смених и предните спирачни дискове... с по хубави от оригиналните Рено, които ръждясват повече от Ладовите на предните модели. Накладките фабрично са TRW, аз такива си купих.
DSC07337.JPG
DSC07339.JPG
DSC07342.JPG
DSC07346.JPG
DSC07346.JPG (138.89 KиБ) Видяна 2842 пъти
DSC07349.JPG
DSC07356.JPG
DSC07356.JPG (323.23 KиБ) Видяна 2842 пъти
Реално си спира същото. А колата си спира по принцип много добре. Педала е доста лек. Смених си и спиранчата течност с Motul dot 5.1. Задните дискове ще искарат още едни накладки без проблем.

Поради стечение на обстоятелствата описано по горе и корона вируса климатика е вече с фреон R134a. Работи по същия начин както и преди. Просто не ми се заминаваше да водя борба за R1234yf. Отделно че той е значително по скъп и леко огнеопасен. (focus)
Последна промяна от curse_m на 25 мар 2021 07:06, променено общо 9 пъти.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 мар 2021 00:33

Малко снимки от на 60000км:
IMG_20200711_094408.jpg
IMG_20200711_094430.jpg
И малко оправяне на "мацаницата":
IMG_20200711_114642.jpg
Бордовия компютър обикновено показва с около 0.2-0.4л повече от реалното, но винаги повече. Като след нулиране адекватно показание има след около 200км. Преди това докато натрупа данни показанието може да се мени от нереално много до нереално малко, например 9/100 или 5.6/100. (hiro) Ако дълго време не се нулира - над 500км то показанието е много стабилно и близко до истината.
IMG_20200711_094551.jpg
Доливане на 0.2л антифриз:
IMG_20200728_183804.jpg
IMG_20200728_183804.jpg (61.73 KиБ) Видяна 2839 пъти
Малко от междусезонната подготовка:
DSC07236_small.JPG
И една зимна за край:
IMG_20210129_082752.jpg
Това е засега и пробег 66108км. :cheers:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
vis
Мнения: 163
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 21
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от vis » 25 мар 2021 13:30

Доста изчерпателно представяне! Може да е от полза за мераклиите да си купят веста крос, а те никак не са малко, но жалко, че вече не ги внасят и бъдещето на марката изобщо в ЕС изглежда повече от несигурно.
За повишения по компютър разход писах няколко пъти в моята тема. И при ръчната скоростна кутия е така и е особено фрапиращо непосредствено след зануляването. А то - зануляването на всички временни данни, е крайно неинтуитивно и изобщо не му вдявам логиката :D . Аз съвсем случайно открих как се прави, а именно - чрез зануляване на параметъра за часовете, през които колата е била в движение. Само оттам и по никакъв друг начин, няма нормална проста команда да се занулят временните данни. Като преди това обаче трябва да си занулил "дневния" километраж, иначе не става :) . Минава се и през настройките за часовата зона?! :mrgreen:
За подгрева - на моята има подгрев на предното стъкло и на предните седалки със сигурност, така че тук информацията ти за подгрева при модели с ръчна СК не е съвсем точна. Не съм обръщал внимание дали и задните седалки са с подгряване. Колкото до отделенията в багажника, първоначално и аз им се зарадвах, но вече повече от година не държа почти нищо там, защото достъпът не е особено лесен. Не ми е удобна и дръжката, за която се хваща петата врата, за да се затвори - най-редовно си закачам часовника в ръба на петата врата. За откраднатата капачка - няма как за толкова време да не си забелязал, че просто падат, ако не ги уплътниш с нещо.
Аз не смятам да се отказвам от гаранцията, а турското масло Speedol не ме притеснява. Никой не прави ментета на неизвестни марки. Но пък от друга страна не смятам да чакам интервала за смяна от 15 000 км, а планирам да го сменям на не повече от 10 000 км., което не знам как точно ще се отрази на отношенията ни с НАР. Между другото, при моята, която е на около 21 000 км. също леко намалява маслото. Не съм го засичал колко точно, но след 6000 км. от предишната смяна вече не е на максимума. Същото разбира се се наблюдава и при други чисто нови коли от други марки. И при астрата ни е така, а имам преки наблюдения, че е така и при чисто нова шкода октавия.
Абе не е лоша колата, но не е и "върхът на сладоледа". Кача ли се на астрата, която е на около 50 000 км, усещането е съвсем друго и не е в полза на ладата. Въпреки това си я карам с кеф, доставя ми много положителни емоции! Но доста ме притесняват отношенията на Авто ВАЗ с ЕС и не съм убеден докога изобщо ще можем нормално да обслужваме тези автомобили, без да стигаме до поръчки от руски онлайн магазини.
Пожелавам ти още много безаварийни!
Последна промяна от vis на 25 мар 2021 14:01, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 мар 2021 14:00

Имай предвид че това масло Speedol най вероятно го наливат в ментетата на марковите масла. :D Все пак е най лесно да вземеш нещо свръх евтино и него да налееш в маркова туба и да го продаваш скъпо. :D Това масло няма начин за тази си цена да има адекватни добавки в него които да гарантират безпроблемна работа. Аз имам и друго съмнение че е довело до леко запичане също на маслените сегменти, защото като сравнявам с Калинката истинското масло което наливам потъмнява по бързо на Вестата. Но това ще отнеме време да се потвърди, и аз мисля да минавам на 10000км интервал на смяна и ще се разбере. Този мотор принципно няма причина за повишен разход на масло, просто това не е мини турбо изващение от модерен тип дето разход на масло да е дори нормално явление, и пак си има граници. Аз лично карам с Motul X-Cess 5W40 повече от 10г. на всичките ми коли. ;) Не че е единственото добро което става, и често купувам по 3-4 туби т.е кашонче наведнъж от вносител. Иначе това че Автоваз не продават в ЕС вече не ме притеснява, подобни проблеми имаше и с Приората едно време, с която исках да сменя бързо бързо 2110-ката, най вече за да има климатик... ама уви. Вярвам че скоро Автоваз ще се завърне!
Тези дребни шмекерии ги правят всички у нас, затова обичам нещата да са в мой контол, а не някой да ме заплашва как щял да скъса гаранцията. И както казваше един съфорумник преди много години - Ладата не е кола, това е начин на мислене.
:cheers:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост