Lada Vesta SW Cross - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
strupi
Мнения: 37
Регистриран: 03 май 2010
Репутация: 16
Местоположение: Русе
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от strupi » 26 мар 2021 11:30

Колеги, да питам освен автостол63, друг руски интернет магазин с доставка до България знаете ли ?

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 27 мар 2021 08:56

За първи път чувам за този магазин, все пак благодаря за него. От много години не съм си купувал нищо от Русия, но не съм ползвал онлайн поръчки.
Една снимка какви са датчиците за налягане в гумите на Веста и къде се намира ID-то:
TPMS_Vesta_sensor.jpg
Как изглеждаше пробката след като успях да я отвия:
DSC07312.JPG
DSC07312.JPG (116.95 KиБ) Видяна 3572 пъти
Има шанс да не отвивана изобщо, а да са ползвали помпа за маслото. В руския нет има много оплаквания че пробката заводски е яко затегната и с нормални средства не може да се отвие. Така че това може да е просто проблем на прилична серия от модела Веста.
IMG_20200711_095858_small.jpg
И една снимка с параметрите от кашона на оригиналните заводски джанти:
IMG_20201208_141359.jpg
IMG_20201208_141359.jpg (55.46 KиБ) Видяна 3572 пъти
И снимки от обучението на автомата с DDT4All, мисля се вижда ясно какво се избира за целта:
Менюто:
learn.JPG
Преди:
Start_data.JPG
След:
End_data.JPG
Нужен е ELM327 v.1.5 на USB, както и такъв който е bluetooth когато е през телефон.

За обучение на датчиците за налягане нужно да се препише номера от датчика отбелязано по горе и да се въведе като първите две цифри се записват винаги 00. Може да се отбележи в за обучение на датичиците гаранционно НАР си бяха напълно коректи и съвестни защото преписаха и ми да дадоха на листче старите номера от другия комплект гуми. :)
Екрана с менюто за въвеждане, отбелязаното копче на снимката трябва да е натиснато иначе промените няма да се изпълнят:
4.JPG
И екрана за гледане текущите настройки:
3.JPG
Датчиците за налягане са от тип който не се нуждае от първоначална инициализация и активация като някои видове. Просто се преписва ID-то, монтира се и се напомпва гумата и той се активира. Във варианта на Веста която е без показания за налягането на таблото, то положението и реда на въвеждане на датчиците няма значение.
Има режим за самообучение който като се активира след няколко километра системата сама си засича номерата.
С ECU Tweaker са съжаление дори в последните версии на базата за Веста обучението на датчиците не сработва, щеше да е много удобно да е от телефон. Обучението на автомата сработва, тествал съм.
Друго което съм направил е да си активирам реалното показание на температурата на двигателя, въпреки че това много не ме бърка. Просто да си я гледам. В това отношение на Калина2/Гранта е по добре защото температурата се гледа в цифров вид на таблото с резолюция 1 градус.
Това което не ми харесва в колата специално е че дневните светлини са с крушки, всичко в тая кола много добре и накрая крушки. Можеше поне като на X-Ray да са led, по модерно изглежда. Въпреки че аз съм си монтирал led крушки за дневните Osram, единствено ми се наложи да разменя полюсите на самата крушка + и - за габарит, защото се оказах наопаки. Лека засечка така да се каже, на самата букса не става защото е капсулована и перата са така комбинирани твърдо.
Надявам се този пост да е полезен за Вестоводите! :cheers:

п.п. В общи линии аз лично имам само две забележки към НАР в отношението си към гаранционните коли. Първо да сменят свещите когато пише че трябва, това е просто фатално! И защото от опит само няколко пропуснати запалвания са достатъчни за частична или пълна повреда на бобина и всички последствия от това на други възли. И второ да наливат някакво по сностно масло, поне Лада Ултра(не Лада профешънъл). А може поне да е Лукойл люкс 5W40(това у нас е правено в Румъния принципно, но не виждам проблем с него, много хора го ползват). И да дават остатъка от тубата, някак доверието леко се повишава. При мен специално 15000км са около 300 моточаса.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

xm_net
Мнения: 312
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 95
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Peugeot 301

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от xm_net » 27 мар 2021 16:58

curse_m написа:
27 мар 2021 08:56
Първо да сменят свещите когато пише че трябва...
М-да-а, ако пък вземат та рекат да сменят и спирачната течност, както е по предписание на ТО (на 45к километра), току-виж че повишат доверието в себе си (hiro)!

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 27 мар 2021 17:48

Само дето официално от сайта на Автоваз дават спирачна течност на 90000км.
https://www.lada.ru/service/to.html
Но това е безсмислено след като примерно аз сменях накладки на 60000км. ;) Както и антифриза заводски е G12 така че той до 5г. няма никакви проблеми, освен ако пробега не стане голям.(Калина 2/Гранта е същото) Едно време така за 110-ката си купих четки за генератора и стартера че си мислех че ще ги сменям на 60000км... е още не съм ги сменял на 240000км.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

xm_net
Мнения: 312
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 95
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Peugeot 301

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от xm_net » 27 мар 2021 18:33

Интересно, виждам сериозен прогрес в обслужването ;)! Допреди две години грубо, в обема на ТО-3 влизаше и смяната на спирачната течност, бях постнал снимка в темата на някой от колегите с Vesta, но не ми се търси сега. Явно сериозно се развива марката, щом са решили да удължат двойно пробега. Както и да е, за НАР това е добре дошло, ако пък вземат фабрично да слагат едни иридиеви свещи да кажем, та да не ги пипат по 90-100к километра ще им дойде дюшеш :D!

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 27 мар 2021 20:05

Това със свещите е стратегически най сериозната шмекерия, защото като почне да дава пропуск в запалване се почва една диагностика, после ако има късмет някой ремонт като нова бобина или повече. Така леко ламбда сондата и катализатора си отиват.... в кобинация с маслото - катализаторна приказка. Прилично пъти съм слушал от хора особено с Ниви колко били скапани руските инжекциони и как се били родили като са ги преправили на карбуратор. :whistle:
Между другото за оригиналните свещи междината максимално допустимата е 1.2мм, като на 30000км тя достига между 1.15-1.2мм практически.
Едно време Ладите бяха с гадна спирачна течност, не знам каква, ама на 45000км визуално на нищо не приличаше. На Вестата на 60000км изглежда бистра като нова. Както бяха и фабрично с Тосол-40. :D В немско дилъра преди да ги продаде е сменявал всички технически течности. Обаче тия времена отдавна са минали.
Най готините клиенти у нас за всички марки са такива като горско, енерго, полиция и др. подобни големи... дето тече, и тече... :D

п.п. Оригиналните Лада антифриз и спирачна течност се правят от фирма Sintec.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

xm_net
Мнения: 312
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 95
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Peugeot 301

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от xm_net » 28 мар 2021 22:39

strupi написа:
26 мар 2021 11:30
Колеги, да питам освен автостол63, друг руски интернет магазин с доставка до България знаете ли ?
Мисля, че бях поръчвал и от https://ladatorg.ru/, но доколкото имам спомен за чужбина изпращат само по-дребни неща. За съжаление май съм изтрил комуникацията с тях по тези въпроси...!

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 май 2021 07:39

Покрай многото теми в руския нет за съединители на Лади с АМТ нещо вътрешно ме глождеше и реших с камерката да видя какво става със съединителя на 67775км. Точката от която може да се види е отвора на вилката на съединителя.
Image_2021-05-23 15_11_58_940.JPG
Image_2021-05-23 15_11_58_940.JPG (201.64 KиБ) Видяна 2928 пъти
Феродовия все още има доста, за съжаление не се вижда другата страна понеже може да се вкара само под ъгъл, но да предположим че е нормално всичко и е симетрично. Проблема е да накараш мотора да спре под походящ ъгъл с лека помощ на една дървена клечка и държане на N. (hiro)
Image_2021-05-23 14_49_26_748.JPG
Image_2021-05-23 14_49_26_748.JPG (171.18 KиБ) Видяна 2928 пъти
Изглежда че Автоваз са започнали да смазват и опората на вилката, защото на първите Вести явно не са я смазвали.
Но затова пък вече всичко е с глава Torx.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 29 юли 2021 22:10

Една картинка че с тая кола може и някаква работа да се върши, по товароносима е от предните модели:
IMG_20210627_111146.jpg
Подминахме 70000км:
IMG_20210729_071321.jpg
И сега смених маслото на 10000км и сме вече с Motul X-Cess 5W40 gen2.
https://www.motul.com/us/en-US/news/pro ... xcess-gen2
Доливал съм същото масло в този период, но при последното засичане показа 0 мл. разход. Да видим дали ще е така в следващия интервал.
И измих нааканото от чайките. :D
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 69
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 20 авг 2021 09:07

Във феСбука се появи въпрос за това с какви LED крушки може да се сменят крушките на дневните светлини. Аз ползвам тези, модел 7515DWP-02B:
IMG_20210820_084340_small.jpg
Тези са униполярни и на двата канала на светене 5 и 21W. Не светят забележимо по силно от обикновените крушки, дори изобщо, но определено греят по малко. :D
Казвам го защото първо бях взел друг модел Osram който се оказа че имат посока и се наложи на габарита да разменям полюсите на самата крушка, така си ги ползвам на едната кола. И това е пипкава процедура да се разглоби крушката. А защо на габарита - за да не нарушавам целостта на платката за по важния канал - дневни светлини.
Да се разменят жиците на самата букса не става, защото пластините са по две нацяло и няма как да се преправи. Така е и на Калина. Нито Веста, нито Калина/Гранта имат диагностика за изгорели крушки така че грешки, мигания и пиукания няма при тях. Така че редовно не зле да си оглежда човек колата светят ли крушките. За разлика от това модел 2110 има диагностика за изгоряла крушка който се изразява във светването на една лампичка на бордовия компютър и звуков сигнал еднократен. Тази диагностика стандартно там не покрива късите и дългите светлини само.
Така че поне модел Osram 7515DWP-02B става за Лада с крушка W21/5W. И изглежда по модерно. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост