Евгени този канал го следя и него, както и другите които той споменава, и други дето не споменава.

Чудил съм се доста по въпроса.Та обобщено. Но мислейки между редовете, а и леко помогна това че излезе Motul X-Cess gen2 5W40, стигнах до извода че просто ще мина на по новия модел и че за Лада е достатъчно API SN. Двигателите на Лада не са някакви супер-бипер мега технологична скрап каквато е на почти всичко съвременно. Те са си обичайна класическа технология с чугунен блок и бонус мини буталца. Специално Вестата според мен направих грешка че карах с това което наливат НАР до 30000км, мислех че наливат масло Лада което е Роснефт по това време, а не тоя Speedol. Дали има някакво запичане в сегмените или просто не достатъчен късмет в толерансите на частите в конкретния двигател не мога кажа или да не обиждам повече продукцията на Speedol - не знам. Факт е че Калинката която е със същия двигател 1:1 като железа напрактика която още от ден първи не съм я карал с друго освен с каквото си купувам по принцип изобщо там нещата са идеални. На нея както съм казвал и преди картинката беше, отивам за ганрационно ТО и щом се върна веднага изливам това дето са наляли и си сипвам мойто.

На 110-ката на 20000км почнах аз да си слагам това дето тогава УЖ слагаха, като мисля на 60000км минах на Mobil 5W40, а след това и до ден днешен е на Motul. Но 110-ката си е тотално класически идиото устойчив двигател.

Изобщо аз го купувам на едро един вид, всички коли с него. Даже и на дядо Самарата.

Аз не карам градско почти, едва ли е повече от 10% така всички мега нови технологии като 3-цилиндъра турбо, старт-стоп, хибриди и т.н. са ми безполезни напрактика. Това което си мисля че има значение като разлика е какво прави АМТ кутията. Естествено тя се опитва винаги да включва най ниски обороти, но когато настъпиш да ускоряваш държи доста по високи обороти от това което ми се иска и бих ръчно правил т.е. отива на 6000 лесно и често. А и не съм от пенсионерите все още, настъпвам си я доста, все излизаме късно за училище.

И все пак разхода на масло си е постоянен и не е драматичен 0.12л/1000км което може и да се дължи на това често отлитане до такива обороти. Даже тоя разход е прекрасен на фона на масовата съвременна скрап.
За избора на масло специално за Лада бих казал че на сайтовете на производителите винаги в техния селектор за масло се стремете да ползвате руския вариант на сайтовете има защото има разлики.

В Русия все още са на Евро-5 и според мен вече след Евро-6b всичко вече извращение с предела на разумните възможности на технологията на двигателите с вътрешно горене с много съмнителна екологична полза... и лъжлива както сте чули.

Отделно на Веста се слага и алуминиев картерен капак с който Ладите които са побират 4.1л масло(АМТ винаги е алуминиев) при смяна спрямо 3.1л с металния от преди, така според мен заради повечето масло интервал на смяна с хубаво масло от 15000км е нормален принципно, докато на тези с металния смятам че е нужно на 10000км.
Аз лично извода който съм си направил от четенето/гледането и опита е че масло тип 5W40 API SN е най подходящия избор за всички модели които са Евро 3-4-5-6, така че и катализатора да живее максимално. Да не конкретизирам марки така казано, но у нас е много трудно за доста от марките да си сигурен какво купуваш, а много други изобщо ги няма.
п.п. Аз лично бях на косъм да мина на японска високотехнологична скъпа скрап, но излезе на косъм Вестата. Европейска не бих купил за нищо на света. Нов дизел в лека кола е вече глупост, предвид и какво става.(Въпреки че мразя дизелите.

) Та сме спасени по пътя към тока.
