Lada Vesta SW Cross - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1686
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от tojaga » 01 апр 2022 13:41

Нови са ти колите. Аз мой тази зима я карах както никога пред това в предишните зими и солта и е.ба майката на ламарината. Изби ръжда почти от всякъде, все едно си гепил дребна шарка ;)

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 01 апр 2022 14:41

По скоро имах предвид че в София живота на колите(и обувките) е най тежък, все пак сакън някой да не се подхлъзне с летните гуми в снега. (hiro)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 02 апр 2022 21:42

В това ветровито време с примеси на дъжд реших да видя как изглежда ангренажния ремък, така и така раглобявах да видя на Калинката и наближаваме 78000км.
IMG_20220402_180405_small.jpg
IMG_20220402_180832_small.jpg
До колкото може да се прецени без да се разглобява изглежда отлично. Но на тази кола не е толкова лесно да се работи по нея. Един час отвиване и завиване на едно винтче на капака на секлетно място. (hiro) Отделно е доста тясно. Някои неща може да са по лесни ако се работи отдолу, но определено отгоре само е гадно. В това отношение Калинката и 110-ката са доста по-добре. Отделно че се налага да се подпира мотора че да се свали един тампон на двигателя, за да се свали капака. Отделно че разни тръбички все се мотат в ръцете.
Както и да е, със смяна на ангренажа не мисля да се занимавам скоро.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 28 апр 2022 14:11

В тези отежняващи се времена като караш дълго зад тирове се случват чудеса:
IMG_20220428_134447_small.jpg
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
vis
Мнения: 163
Регистриран: 25 януари 2020
Репутация: 21
Местоположение: Пазарджик
Автомобил: Лада Веста

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от vis » 29 апр 2022 08:18

Този разход 5,9/100 за колко изминати километра е? Защото аз занулих всички временни данни на моята в началото на годината и сега за около 3 000 изминати километра разходът ми е 9,1/100 :) . Но тази година я карам много рядко на дълги разстояния и предполагам затова се е вдигнал и разходът. Другата промяна е, че от началото на годината карам само с Shell V-power 95, реших да пробвам за известно време, нещо като един вид почистване на горивната система. А и събирам точки за масло от Shell.
П.П. Не знам дали наистина горивата V-Power имат някакви почистващи и прочее магически функции, но като вървеж не усещам абсолютно никаква промяна.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 29 апр 2022 09:17

Пробега е 20км в дадения момент. Иначе разхода ми се движи 7-7.2, типично по същия път показва толкова. При това не се движа обикновено никак бавно и по пресечен терен. Гумите ми се износват предимно от външната страна. :D Реално съм правил най нисък разход 6.14 по метода пълно-пълно на равно и дълго. Реален разход по висок от 7.8 не съм правил досега, това е на къси разстоя и относително къси, 3-40км. За средно 600км с едно зареждане.
Бензин съм карал много дълго със Shell, Еко и Лукойл (над 100к км от всяка), както и доста десетки хиляди километри с А98 и А100 (Вестата поне половината и проблег е с такъв). Освен че с последните върви леееко повече, друга разлика не съм видял. От Еко вече не зареждам защото не е приятно при -15 градуса да лежиш под колата да размразяваш бензинов филтър, след тртия път ги зачертах завинаги. (hiro) В последните години карам преди всичко с Лукойл А95, просто в момента ми е най удобно. Преди нова година карах с Shell V-Power 100 докато събера количките. (hiro) На Вестата което ми е странно разлика в разхода може да се каже че няма. На 110-ката обаче със А98 съм правил разход дори 4.8/100км на равно с 80-100км/ч, за нея с А95 в такива условия разхода е 5.2л. За мен най същественото е да не се зарежда от старовремски неугледни забутани бензиностанции, още повече че Веста няма сменяем бензинов филтър. Теглото на Веста Крос си казва своето, гарантира поне 0.5л отгоре разход спрямо другите модели. Така законите на физиката са запазени на тази планета, не като в рекламите. :D
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 26 юни 2022 21:51

Така достигнахме 4г. и 80863км. :)
Малко антикризисно запасяване, че не се знае новите цени колко изненадващи ще са:
IMG_20220616_105123_small.jpg
Сега малко за разхода на масло, до 6000км всичко си беше по старо му - 0.12л/1000км. Но вече за втори път се случва на 8000км като проверявах щеката беше мръднала съвсем малко и на 11000км кажи речи разхода на масло беше наполовина. Е това е мистерия. :D Както и да е, предварително се бях подготвил с е такава добавка за промивка на двигател в маслото преди смяна:
IMG_20220617_133422_small.jpg
IMG_20220617_133422_small.jpg (53.22 KиБ) Видяна 1284 пъти
Това беше лесната част, ще видим дали ще се промени нещо.
Сега малко тунинг. :D Тъй като съм разчастил 110-ката, в нея идентифицирах прорамирано гниене на предния боруш където има сандвич от 3 ламарини. И докато на 110-ката всичко е омацано заводски с anti gravel и херметик за заварки, освен там, зад пружината предната, то реших да видя как е при Калина 2 и Веста. Е при Калина 2 е точно като на 110-ката, само дето е още млада да ръждясва. (hiro) На Вестата обаче си личи че Рено са имали думата и Автоваз са поикономисали зад подкалниците и да позапушим някоя дупка през която може да влиза солчица. Като точно при ботушите предните дори изобщо не са мацали с нищо допълнително, дори херметик няма.
Затова се заех да коригирам нещата още сега с херметик HB Boby S115 и 950 anti gravel, и малко броя на спрей горе долу близка:
IMG_20220621_072710_small.jpg
За едната дупка си направих подръчна тапа от парче пластмаса и отгоре с битум HB body 930, както и другите дупки с него.
IMG_20220621_105857_small.jpg
IMG_20220621_120609_small.jpg
IMG_20220621_120609_small.jpg (149.69 KиБ) Видяна 1284 пъти
IMG_20220621_120649_small.jpg
IMG_20220621_120649_small.jpg (166 KиБ) Видяна 1284 пъти
На Веста е удобно да се прави така, отнема два дни технологично време. Но ще стане и само с битум дебело.
И като си преглеждах колата отдолу гледам гъвкавата връзка на гърнето прокъсана малко отгоре. Запалих да видя какво става и изненада - леко свисти. Та така и при мен това преко сили издържа 80000км, Рено качество, не е като на 110-ката тая гофрета да надживее гърнето чак... на 230000км. Самото средно гърне не мисля че ще искара много още, вероятно тая връзка ще искара по малко, но ще видим. Затова тоя път реших да експериментирам като я заварих с неръждавейка тел.
Старата връзка:
IMG_20220624_203406_small.jpg
IMG_20220624_203406_small.jpg (134.22 KиБ) Видяна 1284 пъти
И разбира се не всички гайки на катализатора се отвиха, една дори от 10 беше станала 9 но това не и помогна да се отвие. Затова човек е добре да има гриндер да отреже старата. После разпробиването беше най трудната работа:
IMG_20220625_084249_small.jpg
IMG_20220625_090503_small.jpg
IMG_20220625_135336.jpg
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 26 юни 2022 21:55

И малко цялостен изглед след 4г.
IMG_20220625_151021.jpg
И профилактично си смазах втулките на стабилизиращата щанга, оказва се че като го няма гърнето някак е по лесно.
Смених и маслото в скоростите. Тук източих 2.15л и налях 2.25л.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 7070
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 130
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от Денис И. » 28 юни 2022 10:20

Много ми харесва, че споделяш всичко, което се случва по колата - позитивно и негативно. Така човек може да си направи реална оценка за колата и качествата и/или недостатъците ѝ.
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2744
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 72
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 14 сеп 2022 07:45

Така, вече 3000км след тази промивка за двигател Ресурс се оказва че има ефект. :) След направено засичане разхода пада от 120ml на малко под закръглено 70ml. Долях някъде 0.2л за да дойде на макс пак. Бих казал че вече може да твърдя че с мини буталцата не се правят експерименти с маслата т.е. Speedol. Изобщо трябва да се сипват качествени неща, не са като тия от едно време дето преглъщат всякакви помии. Преведено на показания на щеката това е 1 мм, може би и малко. Вероятно на 10000км ще е малко под средата. При следващата смяна мисля пак да сложа такава добавка, докато спре да има ефект. Поне според клипове в интернет на особено затлачени двигатели правят по няколко такива промивки наведнъж.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост