Lada Vesta SW Cross - curse_m
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2942
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Малко презимни снимки отдолу:
И изненада! Поредният винт, който не изпуска почти. Но ще се ходи на гумаджия малко по натам като отмине навалицата. Подминахме 72500км.
Гърнената като качество не ми харесват особено, по зле са според мен от на Калина 2. Но мисля че че искарат 100000км на бензин.И изненада! Поредният винт, който не изпуска почти. Но ще се ходи на гумаджия малко по натам като отмине навалицата. Подминахме 72500км.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- viksanlg
- Мнения: 852
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Странно решение за укрепване на изпускателната система, но изглежда стабилно с тези тампони...
Иначе гумите Пирели...браво браво...Джантите на ладата много ми допадат!
Много добро решение изглежда и предпазната ламарина под двигателя , а не като моята Калина само частична отпред .
Иначе гумите Пирели...браво браво...Джантите на ладата много ми допадат!
Много добро решение изглежда и предпазната ламарина под двигателя , а не като моята Калина само частична отпред .
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2942
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Това как са закрепени имаше много коментари и из руския нет като се появи модела, дори първите Вести бяха с един тампон в предния край но не издържаше и Автоваз решиха проблема като сложиха втори. Предпазната ламарина всъщност е по-малка и от на Калина 2, просто подрамника стои там, но тая ламарина и при Веста и при Калина 2 е осезаемо по дебела от на предните модели.
И малка нощна снимка: Тези дни в това дъждовно студено време наистина се виждат достойнствата на копчето "Defrost MAX" и докато повечето коли се движат със тотално запотени стъкла дето нищо не се вижда във Вестата всичко е кристално ясно. Същата екстра я има и Калина 2, там дори е по полезна защото някак стъклата се запотяват повече принципно. Най хубавото е че е автоматично управляемо. Така че климатика не е само за лятото.
И малка нощна снимка: Тези дни в това дъждовно студено време наистина се виждат достойнствата на копчето "Defrost MAX" и докато повечето коли се движат със тотално запотени стъкла дето нищо не се вижда във Вестата всичко е кристално ясно. Същата екстра я има и Калина 2, там дори е по полезна защото някак стъклата се запотяват повече принципно. Най хубавото е че е автоматично управляемо. Така че климатика не е само за лятото.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2942
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Така, за да не пиша за всички Лади поотделно ще пиша тук за разхода на масло със смяна на 10000км за Вестата и всичките с едно и също от "новия модел" масло Motul X-Cess gen2 5W40, което е леко по рядко по спецификация при 100 градуса - 13.5 срещу 14.2 при старото. Новия вариант е като препоръчваното от LUKOIL GENESIS ARMORTECH 5W-40, което за последните модели би трябвало да е по подходящо.
Вестата след 3000км - разход същия 0.12л/1000км, сега е на ~74000км. Малко е странно защото в последните 3000км преди смяна мисля беше щеката не беше мръднала предния път с предния модел. Ще следим още.
Калина 2 след 3500км - разход не се забелязва на щеката, сега е на ~50500км. Типично трябва да е така и чак към 7000км да започва да намалява.
21104 след ~6000км - тук разхода се повишава до 0,066л/1000км което е повече от двойно от средното регистрирано с предния модел за последните години - до 0.03л/1000км. Но и колата е на 246000км вече и може да е и индикатор за смяна на гумичките вече, пък и си е вече доста стара. А този двигател няма модерни предпоставки за разход като горните, въпреки че си приличат.
Та това е засега.
Вестата след 3000км - разход същия 0.12л/1000км, сега е на ~74000км. Малко е странно защото в последните 3000км преди смяна мисля беше щеката не беше мръднала предния път с предния модел. Ще следим още.
Калина 2 след 3500км - разход не се забелязва на щеката, сега е на ~50500км. Типично трябва да е така и чак към 7000км да започва да намалява.
21104 след ~6000км - тук разхода се повишава до 0,066л/1000км което е повече от двойно от средното регистрирано с предния модел за последните години - до 0.03л/1000км. Но и колата е на 246000км вече и може да е и индикатор за смяна на гумичките вече, пък и си е вече доста стара. А този двигател няма модерни предпоставки за разход като горните, въпреки че си приличат.
Та това е засега.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2942
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
И тъй с първия сняг преди 2 седмици стана чудо... да видя снегорин в наше село. При това в 7:30 сутринта по тъмно и в снеговалеж на тясно място в следствие на което ме забърса при разминаването леко отзад, аз стоях на място:
А снегорина за да не успее да изманеврира покрай мен причината беше на вече че беше с десен волан. Аз винаги съм смятал че не трябва да се разрешава у нас регистрацията на такива МПС-та защото е опасно! А това дребен незначителен пример защо е така.
Бих казал че тия пластмасови елементи на крос вариантите вършат прекрасна работа.
И затова в тая "тежка" и "изненадваща" зима си карам тия дни 110-ката.
А тази сутрин реших да видя дали пали още. Но понеже беше само -17 градуса нямаше смисъл да снимам. И едно клипче което съм снимнал преди почти по същото време от годината при същата температура:
Вече подминахме 75000км.
Чудих се да се занимавам ли със застрахователи или не след проучване в НАР дали имат тия две части, имат ги и... се отказах. Просто ще се разхождам поне 3 пъти и ще си утрепя сумарно дори вероятно повече от един ден и разходите ще ми бъдат почти като цената на тия детайли. Затова със сешоара за горещ въздух успях според мен добре да замаскирам долната лайсна за 2 мин, която е част от бронята, а горната струва 38лв и ще си я купя скоро. Не мисля да я сменявам за толкова малко, но да си я имам за всеки случай.А снегорина за да не успее да изманеврира покрай мен причината беше на вече че беше с десен волан. Аз винаги съм смятал че не трябва да се разрешава у нас регистрацията на такива МПС-та защото е опасно! А това дребен незначителен пример защо е така.
Бих казал че тия пластмасови елементи на крос вариантите вършат прекрасна работа.
И затова в тая "тежка" и "изненадваща" зима си карам тия дни 110-ката.
А тази сутрин реших да видя дали пали още. Но понеже беше само -17 градуса нямаше смисъл да снимам. И едно клипче което съм снимнал преди почти по същото време от годината при същата температура:
Вече подминахме 75000км.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- tojaga
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1700
- Регистриран: 23 февруари 2008
- Репутация: 88
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21083
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Миленски, относно маслата! Напоследък гледам доста клипове в тубата и чета относно маслата, които са от 4 и 5 група, основа на PAO (Polyalphaolefin) + Естери. Тези масла са по-скъпи, но съществено с по-добри по всички показатели от колкото хидрокрекнговите. След направена проверка от моя страна има доста призводители, които предлагата подобен вид масла в БГ-то. А относно разхода на масло на ладите ти, повече от добре! Особенно при новите ти каляски, при които по дифолт го дават да гори в повече от това, което си описал. Давам няколко линка: https://bugulma-lada.ru/bg/kpp/vybiraem ... t-pao.html
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2942
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Евгени този канал го следя и него, както и другите които той споменава, и други дето не споменава. Чудил съм се доста по въпроса.Та обобщено. Но мислейки между редовете, а и леко помогна това че излезе Motul X-Cess gen2 5W40, стигнах до извода че просто ще мина на по новия модел и че за Лада е достатъчно API SN. Двигателите на Лада не са някакви супер-бипер мега технологична скрап каквато е на почти всичко съвременно. Те са си обичайна класическа технология с чугунен блок и бонус мини буталца. Специално Вестата според мен направих грешка че карах с това което наливат НАР до 30000км, мислех че наливат масло Лада което е Роснефт по това време, а не тоя Speedol. Дали има някакво запичане в сегмените или просто не достатъчен късмет в толерансите на частите в конкретния двигател не мога кажа или да не обиждам повече продукцията на Speedol - не знам. Факт е че Калинката която е със същия двигател 1:1 като железа напрактика която още от ден първи не съм я карал с друго освен с каквото си купувам по принцип изобщо там нещата са идеални. На нея както съм казвал и преди картинката беше, отивам за ганрационно ТО и щом се върна веднага изливам това дето са наляли и си сипвам мойто. На 110-ката на 20000км почнах аз да си слагам това дето тогава УЖ слагаха, като мисля на 60000км минах на Mobil 5W40, а след това и до ден днешен е на Motul. Но 110-ката си е тотално класически идиото устойчив двигател. Изобщо аз го купувам на едро един вид, всички коли с него. Даже и на дядо Самарата. Аз не карам градско почти, едва ли е повече от 10% така всички мега нови технологии като 3-цилиндъра турбо, старт-стоп, хибриди и т.н. са ми безполезни напрактика. Това което си мисля че има значение като разлика е какво прави АМТ кутията. Естествено тя се опитва винаги да включва най ниски обороти, но когато настъпиш да ускоряваш държи доста по високи обороти от това което ми се иска и бих ръчно правил т.е. отива на 6000 лесно и често. А и не съм от пенсионерите все още, настъпвам си я доста, все излизаме късно за училище. И все пак разхода на масло си е постоянен и не е драматичен 0.12л/1000км което може и да се дължи на това често отлитане до такива обороти. Даже тоя разход е прекрасен на фона на масовата съвременна скрап.
За избора на масло специално за Лада бих казал че на сайтовете на производителите винаги в техния селектор за масло се стремете да ползвате руския вариант на сайтовете има защото има разлики. В Русия все още са на Евро-5 и според мен вече след Евро-6b всичко вече извращение с предела на разумните възможности на технологията на двигателите с вътрешно горене с много съмнителна екологична полза... и лъжлива както сте чули.
Отделно на Веста се слага и алуминиев картерен капак с който Ладите които са побират 4.1л масло(АМТ винаги е алуминиев) при смяна спрямо 3.1л с металния от преди, така според мен заради повечето масло интервал на смяна с хубаво масло от 15000км е нормален принципно, докато на тези с металния смятам че е нужно на 10000км.
Аз лично извода който съм си направил от четенето/гледането и опита е че масло тип 5W40 API SN е най подходящия избор за всички модели които са Евро 3-4-5-6, така че и катализатора да живее максимално. Да не конкретизирам марки така казано, но у нас е много трудно за доста от марките да си сигурен какво купуваш, а много други изобщо ги няма.
п.п. Аз лично бях на косъм да мина на японска високотехнологична скъпа скрап, но излезе на косъм Вестата. Европейска не бих купил за нищо на света. Нов дизел в лека кола е вече глупост, предвид и какво става.(Въпреки че мразя дизелите. ) Та сме спасени по пътя към тока.
За избора на масло специално за Лада бих казал че на сайтовете на производителите винаги в техния селектор за масло се стремете да ползвате руския вариант на сайтовете има защото има разлики. В Русия все още са на Евро-5 и според мен вече след Евро-6b всичко вече извращение с предела на разумните възможности на технологията на двигателите с вътрешно горене с много съмнителна екологична полза... и лъжлива както сте чули.
Отделно на Веста се слага и алуминиев картерен капак с който Ладите които са побират 4.1л масло(АМТ винаги е алуминиев) при смяна спрямо 3.1л с металния от преди, така според мен заради повечето масло интервал на смяна с хубаво масло от 15000км е нормален принципно, докато на тези с металния смятам че е нужно на 10000км.
Аз лично извода който съм си направил от четенето/гледането и опита е че масло тип 5W40 API SN е най подходящия избор за всички модели които са Евро 3-4-5-6, така че и катализатора да живее максимално. Да не конкретизирам марки така казано, но у нас е много трудно за доста от марките да си сигурен какво купуваш, а много други изобщо ги няма.
п.п. Аз лично бях на косъм да мина на японска високотехнологична скъпа скрап, но излезе на косъм Вестата. Европейска не бих купил за нищо на света. Нов дизел в лека кола е вече глупост, предвид и какво става.(Въпреки че мразя дизелите. ) Та сме спасени по пътя към тока.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
-
- Мнения: 316
- Регистриран: 19 декември 2009
- Репутация: 96
- Местоположение: Ловеч
- Автомобил: Peugeot 301
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Само споделям моя опит с подобно поражение ако нямаш нищо против: Огледът при застрахователя ми отне около 30-40 минути, включително с чакането и оформянето на документите. Понеже не ми се занимаваше с допълнителни ходения и носене на фактури, поисках щетата да се изплати по експертна оценка - става най-бързо и за нови автомобили си заслужава, плаща се добре и покрива разходите по ремонта. Майсторът го направи така, че изобщо да няма разлика с първоначалния вид, та за човек, който си разбира от работата, възстановяването на тази пластмаса не е проблем. Както си споменал, долната част на пластмасовата лайстна е част от бронята и е един детайл. По принцип бронята идва сива и ако искаш, тогава ти я боядисват в цвета, който е за конкретния автомобил (не е безплатно разбира се). Ако решиш да я купиш, не те съветвам да използваш бояджийските им услуги - на моята не улучиха цвета. Съжалявам, че не я взех сива и не я дадох да ми я боядиса момчето, което прави пластмасите и което впоследствие я монтира - офертата беше наполовина от тази на НАР! С две думи - мисля, че си заслужава да се ползва застраховката, но разбира се, както е модерно да се казва сега: "Всеки сам си ПРЕЦЕНЯ"...curse_m написа: ↑25 яну 2022 09:27Чудих се да се занимавам ли със застрахователи или не след проучване в НАР дали имат тия две части, имат ги и... се отказах. Просто ще се разхождам поне 3 пъти и ще си утрепя сумарно дори вероятно повече от един ден и разходите ще ми бъдат почти като цената на тия детайли.
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2942
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Аз не съм в София, ако си забелязал. Бояджииски услиги в София вече не ползвам, просто качеството не е задоволително. А тези на НАР нямам и намерение. Те ползват външен сервиз, т.е. кофти е. По натам ще се разправям с това.
п.п. Големия детайл от бронята е отделен елемент и може само той да се смени. Аз лично имам опит от преди много години с боядисване на пластмаса и бих казал че винаги ще си личи че е боядисано. Имам дори всички необходими инструменти. За такива детайли варианта е само смяна и пак ще си личи колкото е по стара колата заради нееднаквото излагане на слънце. Ако е доста стара колата разбира се.
п.п. Големия детайл от бронята е отделен елемент и може само той да се смени. Аз лично имам опит от преди много години с боядисване на пластмаса и бих казал че винаги ще си личи че е боядисано. Имам дори всички необходими инструменти. За такива детайли варианта е само смяна и пак ще си личи колкото е по стара колата заради нееднаквото излагане на слънце. Ако е доста стара колата разбира се.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- viksanlg
- Мнения: 852
- Регистриран: 26 октомври 2010
- Репутация: 44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Лада Калина
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Милене,120 грама на 1000 км не е за подценяване.Тоест ти до смяната от 15к, доливаш кило и половина масло,което не е по малко от една трета или дажо клони към половината от общото количество....Замислял ли си се да минеш на 10/40 да видиш дали ако е по-гъсто ще намали разхода.Учудва ме ,че има такъв разход на масло!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост