Lada Vesta SW Cross - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2942
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 19 ное 2021 10:34

Малко презимни снимки отдолу:
IMG_20211115_141938_small.jpg
IMG_20211115_141959_small.jpg
Гърнената като качество не ми харесват особено, по зле са според мен от на Калина 2. Но мисля че че искарат 100000км на бензин.
И изненада! Поредният винт, който не изпуска почти. Но ще се ходи на гумаджия малко по натам като отмине навалицата. (hiro)
IMG_20211115_143425_small.jpg
Подминахме 72500км.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 852
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от viksanlg » 21 ное 2021 10:27

Странно решение за укрепване на изпускателната система, но изглежда стабилно с тези тампони...
Иначе гумите Пирели...браво браво...Джантите на ладата много ми допадат!
Много добро решение изглежда и предпазната ламарина под двигателя , а не като моята Калина само частична отпред .

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2942
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 10 дек 2021 09:38

Това как са закрепени имаше много коментари и из руския нет като се появи модела, дори първите Вести бяха с един тампон в предния край но не издържаше и Автоваз решиха проблема като сложиха втори. (hiro) Предпазната ламарина всъщност е по-малка и от на Калина 2, просто подрамника стои там, но тая ламарина и при Веста и при Калина 2 е осезаемо по дебела от на предните модели.
И малка нощна снимка:
IMG_20211201_184231_small.jpg
IMG_20211201_184231_small.jpg (159.04 KиБ) Видяна 3439 пъти
Тези дни в това дъждовно студено време наистина се виждат достойнствата на копчето "Defrost MAX" и докато повечето коли се движат със тотално запотени стъкла дето нищо не се вижда във Вестата всичко е кристално ясно. :P Същата екстра я има и Калина 2, там дори е по полезна защото някак стъклата се запотяват повече принципно. Най хубавото е че е автоматично управляемо. Така че климатика не е само за лятото. :lol:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2942
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 30 дек 2021 17:28

Така, за да не пиша за всички Лади поотделно ще пиша тук за разхода на масло със смяна на 10000км за Вестата и всичките с едно и също от "новия модел" масло Motul X-Cess gen2 5W40, което е леко по рядко по спецификация при 100 градуса - 13.5 срещу 14.2 при старото. Новия вариант е като препоръчваното от LUKOIL GENESIS ARMORTECH 5W-40, което за последните модели би трябвало да е по подходящо.

Вестата след 3000км - разход същия 0.12л/1000км, сега е на ~74000км. Малко е странно защото в последните 3000км преди смяна мисля беше щеката не беше мръднала предния път с предния модел. Ще следим още.
Калина 2 след 3500км - разход не се забелязва на щеката, сега е на ~50500км. Типично трябва да е така и чак към 7000км да започва да намалява.
21104 след ~6000км - тук разхода се повишава до 0,066л/1000км което е повече от двойно от средното регистрирано с предния модел за последните години - до 0.03л/1000км. Но и колата е на 246000км вече и може да е и индикатор за смяна на гумичките вече, пък и си е вече доста стара. А този двигател няма модерни предпоставки за разход като горните, въпреки че си приличат.
Та това е засега. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2942
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 яну 2022 09:27

И тъй с първия сняг преди 2 седмици стана чудо... да видя снегорин в наше село. При това в 7:30 сутринта по тъмно и в снеговалеж на тясно място в следствие на което ме забърса при разминаването леко отзад, аз стоях на място:
IMG_20220111_092151.jpg
Чудих се да се занимавам ли със застрахователи или не след проучване в НАР дали имат тия две части, имат ги и... се отказах. Просто ще се разхождам поне 3 пъти и ще си утрепя сумарно дори вероятно повече от един ден и разходите ще ми бъдат почти като цената на тия детайли. Затова със сешоара за горещ въздух успях според мен добре да замаскирам долната лайсна за 2 мин, която е част от бронята, а горната струва 38лв и ще си я купя скоро. Не мисля да я сменявам за толкова малко, но да си я имам за всеки случай.
А снегорина за да не успее да изманеврира покрай мен причината беше на вече че беше с десен волан. Аз винаги съм смятал че не трябва да се разрешава у нас регистрацията на такива МПС-та защото е опасно! А това дребен незначителен пример защо е така. :)
Бих казал че тия пластмасови елементи на крос вариантите вършат прекрасна работа.
И затова в тая "тежка" и "изненадваща" зима си карам тия дни 110-ката. :D
А тази сутрин реших да видя дали пали още. :D Но понеже беше само -17 градуса нямаше смисъл да снимам. И едно клипче което съм снимнал преди почти по същото време от годината при същата температура:

Вече подминахме 75000км.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
tojaga
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1700
Регистриран: 23 февруари 2008
Репутация: 88
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21083

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от tojaga » 28 яну 2022 21:13

Миленски, относно маслата! Напоследък гледам доста клипове в тубата и чета относно маслата, които са от 4 и 5 група, основа на PAO (Polyalphaolefin) + Естери. Тези масла са по-скъпи, но съществено с по-добри по всички показатели от колкото хидрокрекнговите. След направена проверка от моя страна има доста призводители, които предлагата подобен вид масла в БГ-то. А относно разхода на масло на ладите ти, повече от добре! Особенно при новите ти каляски, при които по дифолт го дават да гори в повече от това, което си описал. Давам няколко линка: https://bugulma-lada.ru/bg/kpp/vybiraem ... t-pao.html

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2942
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 29 яну 2022 08:54

Евгени този канал го следя и него, както и другите които той споменава, и други дето не споменава. :) Чудил съм се доста по въпроса.Та обобщено. Но мислейки между редовете, а и леко помогна това че излезе Motul X-Cess gen2 5W40, стигнах до извода че просто ще мина на по новия модел и че за Лада е достатъчно API SN. Двигателите на Лада не са някакви супер-бипер мега технологична скрап каквато е на почти всичко съвременно. Те са си обичайна класическа технология с чугунен блок и бонус мини буталца. Специално Вестата според мен направих грешка че карах с това което наливат НАР до 30000км, мислех че наливат масло Лада което е Роснефт по това време, а не тоя Speedol. Дали има някакво запичане в сегмените или просто не достатъчен късмет в толерансите на частите в конкретния двигател не мога кажа или да не обиждам повече продукцията на Speedol - не знам. Факт е че Калинката която е със същия двигател 1:1 като железа напрактика която още от ден първи не съм я карал с друго освен с каквото си купувам по принцип изобщо там нещата са идеални. На нея както съм казвал и преди картинката беше, отивам за ганрационно ТО и щом се върна веднага изливам това дето са наляли и си сипвам мойто. (hiro) На 110-ката на 20000км почнах аз да си слагам това дето тогава УЖ слагаха, като мисля на 60000км минах на Mobil 5W40, а след това и до ден днешен е на Motul. Но 110-ката си е тотално класически идиото устойчив двигател. :) Изобщо аз го купувам на едро един вид, всички коли с него. Даже и на дядо Самарата. :lol: Аз не карам градско почти, едва ли е повече от 10% така всички мега нови технологии като 3-цилиндъра турбо, старт-стоп, хибриди и т.н. са ми безполезни напрактика. Това което си мисля че има значение като разлика е какво прави АМТ кутията. Естествено тя се опитва винаги да включва най ниски обороти, но когато настъпиш да ускоряваш държи доста по високи обороти от това което ми се иска и бих ръчно правил т.е. отива на 6000 лесно и често. А и не съм от пенсионерите все още, настъпвам си я доста, все излизаме късно за училище. :lol: И все пак разхода на масло си е постоянен и не е драматичен 0.12л/1000км което може и да се дължи на това често отлитане до такива обороти. Даже тоя разход е прекрасен на фона на масовата съвременна скрап.
За избора на масло специално за Лада бих казал че на сайтовете на производителите винаги в техния селектор за масло се стремете да ползвате руския вариант на сайтовете има защото има разлики. ;) В Русия все още са на Евро-5 и според мен вече след Евро-6b всичко вече извращение с предела на разумните възможности на технологията на двигателите с вътрешно горене с много съмнителна екологична полза... и лъжлива както сте чули. :D
Отделно на Веста се слага и алуминиев картерен капак с който Ладите които са побират 4.1л масло(АМТ винаги е алуминиев) при смяна спрямо 3.1л с металния от преди, така според мен заради повечето масло интервал на смяна с хубаво масло от 15000км е нормален принципно, докато на тези с металния смятам че е нужно на 10000км.
Аз лично извода който съм си направил от четенето/гледането и опита е че масло тип 5W40 API SN е най подходящия избор за всички модели които са Евро 3-4-5-6, така че и катализатора да живее максимално. Да не конкретизирам марки така казано, но у нас е много трудно за доста от марките да си сигурен какво купуваш, а много други изобщо ги няма. :cheers:

п.п. Аз лично бях на косъм да мина на японска високотехнологична скъпа скрап, но излезе на косъм Вестата. Европейска не бих купил за нищо на света. Нов дизел в лека кола е вече глупост, предвид и какво става.(Въпреки че мразя дизелите. :lol: ) Та сме спасени по пътя към тока. (hiro)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

xm_net
Мнения: 316
Регистриран: 19 декември 2009
Репутация: 96
Местоположение: Ловеч
Автомобил: Peugeot 301

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от xm_net » 30 яну 2022 22:32

curse_m написа:
25 яну 2022 09:27
Чудих се да се занимавам ли със застрахователи или не след проучване в НАР дали имат тия две части, имат ги и... се отказах. Просто ще се разхождам поне 3 пъти и ще си утрепя сумарно дори вероятно повече от един ден и разходите ще ми бъдат почти като цената на тия детайли.
Само споделям моя опит с подобно поражение ако нямаш нищо против:
IMG_20200125_121628.jpg
Огледът при застрахователя ми отне около 30-40 минути, включително с чакането и оформянето на документите. Понеже не ми се занимаваше с допълнителни ходения и носене на фактури, поисках щетата да се изплати по експертна оценка - става най-бързо и за нови автомобили си заслужава, плаща се добре и покрива разходите по ремонта. Майсторът го направи така, че изобщо да няма разлика с първоначалния вид, та за човек, който си разбира от работата, възстановяването на тази пластмаса не е проблем. Както си споменал, долната част на пластмасовата лайстна е част от бронята и е един детайл. По принцип бронята идва сива и ако искаш, тогава ти я боядисват в цвета, който е за конкретния автомобил (не е безплатно разбира се). Ако решиш да я купиш, не те съветвам да използваш бояджийските им услуги - на моята не улучиха цвета. Съжалявам, че не я взех сива и не я дадох да ми я боядиса момчето, което прави пластмасите и което впоследствие я монтира - офертата беше наполовина от тази на НАР! С две думи - мисля, че си заслужава да се ползва застраховката, но разбира се, както е модерно да се казва сега: "Всеки сам си ПРЕЦЕНЯ"... :cheers:

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2942
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 31 яну 2022 07:20

Аз не съм в София, ако си забелязал. :) Бояджииски услиги в София вече не ползвам, просто качеството не е задоволително. А тези на НАР нямам и намерение. Те ползват външен сервиз, т.е. кофти е. По натам ще се разправям с това.
п.п. Големия детайл от бронята е отделен елемент и може само той да се смени. ;) Аз лично имам опит от преди много години с боядисване на пластмаса и бих казал че винаги ще си личи че е боядисано. Имам дори всички необходими инструменти. :D За такива детайли варианта е само смяна и пак ще си личи колкото е по стара колата заради нееднаквото излагане на слънце. Ако е доста стара колата разбира се. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 852
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от viksanlg » 18 фев 2022 21:31

Милене,120 грама на 1000 км не е за подценяване.Тоест ти до смяната от 15к, доливаш кило и половина масло,което не е по малко от една трета или дажо клони към половината от общото количество....Замислял ли си се да минеш на 10/40 да видиш дали ако е по-гъсто ще намали разхода.Учудва ме ,че има такъв разход на масло!

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост