Lada Vesta SW Cross - curse_m
- Марто
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 933
- Регистриран: 31 март 2008
- Репутация: 45
- Местоположение: София
- Контакти:
Lada Vesta SW Cross - curse_m
... как ги правиш тези километри само не знам !
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Колко км изкара преди да сдаде багажа?
Руснацитв все говорят, че при всяка веста трябва да се заменят опорите на двигателя след 70000км. При теб налагало ли се е?
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2958
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Добре, да направим ретроспекция на предишните страници.
На 53000км смазване прословутите тампони на стабилизращата щанга че се разскърцаха. Назад има подробности за който го интересува.
На някъде 56-57000км изпусна един о-пръстен на една от тръбите на климатика, но не беше изпуснал целия фреон, а колкото да спре да работи. Смяна и презареждане, но е вече с фреон R134A, защото към тогавашна дата само със заявка можеха да докарат такъв че никой не го ползва и масово по новите коли ги зареждат с тоя ако дойдат. То и цената е съвсем друга, но при мен причината е липсата на 1234yf. Става без проблем, освен че има само специален адаптер за единия и другия вид за да може да се включи машината. Това упражнение ми струва 280лв.
На малко повече от 80000км смених гъвкавата връзка на гърнето.
Към днес колата е с още 200+км отгоре. Освен стандартни консумативи, свещи, масло скорости, спирачна течност, накладки и дискове нищо друго от писаното не е сменявано и няма нужда от замяна все още. За тоя пробег е долят и малко антифриз оригинален, купен докато имаше.
Предстои смяна и на антифриз като се наканя да сменя ремъците, Най-вероятно и водна помпа. Не успях по рано да стигна до това, така че май ще чака напролет. Антифриза си изглежда прекрасно на вид, производителя на фабричния антифриз дава пробег до 250000км и 5г. все пак е G12 истински, затова не съм се затревожил много.
А, щях да забравя, най важното че нали са ни много хубави пътищата - всичките 8 еднакви джанти са за изправяне, като летните бяха по зле, само те са изправени за момента. Зимния комплект все още не съм, да се докривят тая зима по европейските ремонтирани пътища. Назад има писано подробности.
Това е.
На 53000км смазване прословутите тампони на стабилизращата щанга че се разскърцаха. Назад има подробности за който го интересува.
На някъде 56-57000км изпусна един о-пръстен на една от тръбите на климатика, но не беше изпуснал целия фреон, а колкото да спре да работи. Смяна и презареждане, но е вече с фреон R134A, защото към тогавашна дата само със заявка можеха да докарат такъв че никой не го ползва и масово по новите коли ги зареждат с тоя ако дойдат. То и цената е съвсем друга, но при мен причината е липсата на 1234yf. Става без проблем, освен че има само специален адаптер за единия и другия вид за да може да се включи машината. Това упражнение ми струва 280лв.
На малко повече от 80000км смених гъвкавата връзка на гърнето.
Към днес колата е с още 200+км отгоре. Освен стандартни консумативи, свещи, масло скорости, спирачна течност, накладки и дискове нищо друго от писаното не е сменявано и няма нужда от замяна все още. За тоя пробег е долят и малко антифриз оригинален, купен докато имаше.
Предстои смяна и на антифриз като се наканя да сменя ремъците, Най-вероятно и водна помпа. Не успях по рано да стигна до това, така че май ще чака напролет. Антифриза си изглежда прекрасно на вид, производителя на фабричния антифриз дава пробег до 250000км и 5г. все пак е G12 истински, затова не съм се затревожил много.
А, щях да забравя, най важното че нали са ни много хубави пътищата - всичките 8 еднакви джанти са за изправяне, като летните бяха по зле, само те са изправени за момента. Зимния комплект все още не съм, да се докривят тая зима по европейските ремонтирани пътища. Назад има писано подробности.
Това е.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2958
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Вчера взех че реших да видя какво става със съединителя след над 100к км. Понеже в нета е пълно с оплаквания от съединител при АМТ бях проверявал с камерка какво е положението преди и може да се сравнява:
Според мен имам не повече от 20000км до смяна, като това е оптимистично. Малко ъгъла на снимката дясната не е подходящ, така успях този път да цъкна снимка.Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2958
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Онзи ден реших да проверя и почистя изпарителя на климатика, все пак вече минаха 6г и над 100к км, та не е зле да погледнем. За подходяща процедура за Веста този клип:
По описания начин може да се види визуално какво е положението, е с доста залягане. В крайна сметка аз нищо не видях като замърсявания, лъскаво и чисто си е. Ползвам филтри само с активен въглен. Но все пак си бях взел една пяна-спрей за климатици и по показания начин напълних от свете страни директно радиаторчето. Около десетина лева е. Достатъчен е един флакон за 3-4 пъти поне да се обработва. Някаква разлика съществена не усетих. Но все пак да му ударим една дезинфекция.
По описания начин може да се види визуално какво е положението, е с доста залягане. В крайна сметка аз нищо не видях като замърсявания, лъскаво и чисто си е. Ползвам филтри само с активен въглен. Но все пак си бях взел една пяна-спрей за климатици и по показания начин напълних от свете страни директно радиаторчето. Около десетина лева е. Достатъчен е един флакон за 3-4 пъти поне да се обработва. Някаква разлика съществена не усетих. Но все пак да му ударим една дезинфекция.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2958
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Наканих се най накрая да сменя и ангренажния комплект. За целта си взех комплект Gates KP15631XS-1 който е с водна помпа. Тази водна помпа е като оригиналните с прави лопатки.
И пистов ремък и ролка оригинални т.е. Contitech 6PK1039 Elast и ролката INA.
Бях взел още една ролка Gates с идеята да я слагам на Калинката, ама се оказа че няма да стане. Но интересното е че ролката Gates T39472 всъщност също е INA, 1:1 със оригиналните. Единствената разлика е гравировката че няма номера на Автоваз.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2958
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
Старата водна помпа нямаше все още никакви признаци на протичане:
Краткия ми анализ от Вестата и Калинката е че ремъците и ролките всичките пределния им живот е около това както Автоваз последно го специфицираха 90к км или по точно без проблем 100к и малко отгоре, дори до 120к ще карат. Ако колата не се кара много то може и 8г да не се сменяват, но това ще е по мое мнение максимума на ролките на ангренажа и по точно греста им. Самите ремъци няма да им е проблем, сигурно и 10г ще карат.
Така да се каже гръмките реклами едно време че новия ангренажен комплект Gates който сложиха първо на Приора че ще кара 180к км са преувеличени, може на примерно такси и да стане защото ще ги навърти за 3г и по-малко. Но пак е рисково.
И линк към една тема как да си направим ключ за натягане на ролки тип Gates, че това го няма е така по магазините:
curse_m @ Самоделен ключ за натягане на ремък
И за финал малко за ладомразците и легендарно огромния им разход: След само 1.6км проблег след откачане на акумулатора който нулира само бордовия компютър. Стигнахме пробег 104401км, всичко друго си е наред.
Но все пак имаше луфт приличен. Както и самите ролки всичките имаха лек луфт вече. Можеха да карат още малко принципно, но явно това си им е предела около 100к км. Самия ремък имаше много леки напуквания. Пистовия ремък беше явно разтегнат и износен вече, така че и този комплект такъв пробег му е типичния. Натягането на ремъка е с хубав самозастопоряващ механизъм, но натягането е с камък T55 който няма как да се използва на това място, затова върши работа и хубаво шестограмно Г-образно ключе 8.
При АМТ е дори леко по сложно защото за да се свали стартера за пробката на антифриза трябва да се откачи и единия актуатор който е на вилката на съединителя:
И вече сме готови за палене:
И новия антифриз е Motul Auto Cool Optimal G12. Готови сме за следващите 6г. Краткия ми анализ от Вестата и Калинката е че ремъците и ролките всичките пределния им живот е около това както Автоваз последно го специфицираха 90к км или по точно без проблем 100к и малко отгоре, дори до 120к ще карат. Ако колата не се кара много то може и 8г да не се сменяват, но това ще е по мое мнение максимума на ролките на ангренажа и по точно греста им. Самите ремъци няма да им е проблем, сигурно и 10г ще карат.
Така да се каже гръмките реклами едно време че новия ангренажен комплект Gates който сложиха първо на Приора че ще кара 180к км са преувеличени, може на примерно такси и да стане защото ще ги навърти за 3г и по-малко. Но пак е рисково.
И линк към една тема как да си направим ключ за натягане на ролки тип Gates, че това го няма е така по магазините:
curse_m @ Самоделен ключ за натягане на ремък
И за финал малко за ладомразците и легендарно огромния им разход: След само 1.6км проблег след откачане на акумулатора който нулира само бордовия компютър. Стигнахме пробег 104401км, всичко друго си е наред.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2958
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Lada Vesta SW Cross - curse_m
В подготовка за зимата отнесох на изправяне и втория комплект джанти, най-накрая. Зимния комплект има леко по тежки поражения в крайна сметка които не се оправиха напълно идеално, но не се вижда отдалеч. Каквото такова, вечни работи няма особено използвани у нас.
На километри не сме напреднали кой знае, приблизително 108000км.
Инфлацията е налице и тая процедура отиде вече на приблизително 340лв. Така да се каже по меки са, предвидени са да може да се изправят. Все пак се карат в страна от четвъртия свят...На километри не сме напреднали кой знае, приблизително 108000км.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост