Lada Vesta SW Cross - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 933
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 45
Местоположение: София
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от Марто » 23 ное 2023 16:40

... как ги правиш тези километри само не знам ! :cheers:
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Doks
Мнения: 73
Регистриран: 19 септември 2019
Репутация: 10
Местоположение: София
Контакти:

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от Doks » 25 ное 2023 13:38

curse_m написа:
05 юли 2023 20:32
Гъвкавата връзка на гърнето се оказва че е по-добре да се заварява с неръждавейка, за 16000км има минимално деградация, не е като с обикновена тел. За първи път пробвам на тази кола това:
Колко км изкара преди да сдаде багажа?
curse_m написа:
05 юли 2023 20:32
И малко двигател:
Руснацитв все говорят, че при всяка веста трябва да се заменят опорите на двигателя след 70000км. При теб налагало ли се е?
222681.750.jpg
222681.750.jpg (35.57 KиБ) Видяна 1651 пъти
YIAAAgDckeA-960.jpg
YIAAAgDckeA-960.jpg (91 KиБ) Видяна 1651 пъти

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2958
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 25 ное 2023 19:30

Добре, да направим ретроспекция на предишните страници. :)
На 53000км смазване прословутите тампони на стабилизращата щанга че се разскърцаха. Назад има подробности за който го интересува.
На някъде 56-57000км изпусна един о-пръстен на една от тръбите на климатика, но не беше изпуснал целия фреон, а колкото да спре да работи. Смяна и презареждане, но е вече с фреон R134A, защото към тогавашна дата само със заявка можеха да докарат такъв че никой не го ползва и масово по новите коли ги зареждат с тоя ако дойдат. :lol: То и цената е съвсем друга, но при мен причината е липсата на 1234yf. ;) Става без проблем, освен че има само специален адаптер за единия и другия вид за да може да се включи машината. Това упражнение ми струва 280лв.
На малко повече от 80000км смених гъвкавата връзка на гърнето.

Към днес колата е с още 200+км отгоре. Освен стандартни консумативи, свещи, масло скорости, спирачна течност, накладки и дискове нищо друго от писаното не е сменявано и няма нужда от замяна все още. ;) За тоя пробег е долят и малко антифриз оригинален, купен докато имаше.
Предстои смяна и на антифриз като се наканя да сменя ремъците, Най-вероятно и водна помпа. Не успях по рано да стигна до това, така че май ще чака напролет. Антифриза си изглежда прекрасно на вид, производителя на фабричния антифриз дава пробег до 250000км и 5г. все пак е G12 истински, затова не съм се затревожил много. :D

А, щях да забравя, най важното че нали са ни много хубави пътищата - всичките 8 еднакви джанти са за изправяне, като летните бяха по зле, само те са изправени за момента. Зимния комплект все още не съм, да се докривят тая зима по европейските ремонтирани пътища. :? Назад има писано подробности.
Това е. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2958
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 17 мар 2024 08:49

Вчера взех че реших да видя какво става със съединителя след над 100к км. Понеже в нета е пълно с оплаквания от съединител при АМТ бях проверявал с камерка какво е положението преди и може да се сравнява:
Image_2021-05-23 14_39_38_855.JPG
Според мен имам не повече от 20000км до смяна, като това е оптимистично. Малко ъгъла на снимката дясната не е подходящ, така успях този път да цъкна снимка.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2958
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 18 юни 2024 10:44

Онзи ден реших да проверя и почистя изпарителя на климатика, все пак вече минаха 6г и над 100к км, та не е зле да погледнем. За подходяща процедура за Веста този клип:

По описания начин може да се види визуално какво е положението, е с доста залягане. :lol: В крайна сметка аз нищо не видях като замърсявания, лъскаво и чисто си е. Ползвам филтри само с активен въглен. Но все пак си бях взел една пяна-спрей за климатици и по показания начин напълних от свете страни директно радиаторчето. Около десетина лева е. Достатъчен е един флакон за 3-4 пъти поне да се обработва. Някаква разлика съществена не усетих. Но все пак да му ударим една дезинфекция.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2958
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 01 юли 2024 08:21

Наканих се най накрая да сменя и ангренажния комплект. За целта си взех комплект Gates KP15631XS-1 който е с водна помпа. Тази водна помпа е като оригиналните с прави лопатки.
IMG_20240331_085043_small.jpg
IMG_20240331_085119_small.jpg
IMG_20240331_085106_small.jpg
И пистов ремък и ролка оригинални т.е. Contitech 6PK1039 Elast и ролката INA.
IMG_20240314_165059_small.jpg
Бях взел още една ролка Gates с идеята да я слагам на Калинката, ама се оказа че няма да стане. Но интересното е че ролката Gates T39472 всъщност също е INA, 1:1 със оригиналните. Единствената разлика е гравировката че няма номера на Автоваз.
IMG_20240327_184916_small.jpg
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2958
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 01 юли 2024 08:42

Старата водна помпа нямаше все още никакви признаци на протичане:
IMG_20240629_142016_small.jpg
Но все пак имаше луфт приличен. Както и самите ролки всичките имаха лек луфт вече. Можеха да карат още малко принципно, но явно това си им е предела около 100к км. Самия ремък имаше много леки напуквания. Пистовия ремък беше явно разтегнат и износен вече, така че и този комплект такъв пробег му е типичния. Натягането на ремъка е с хубав самозастопоряващ механизъм, но натягането е с камък T55 който няма как да се използва на това място, затова върши работа и хубаво шестограмно Г-образно ключе 8.
IMG_20240629_195601_small.jpg
IMG_20240629_195632_small.jpg
IMG_20240629_195632_small.jpg (124.65 KиБ) Видяна 734 пъти
При АМТ е дори леко по сложно защото за да се свали стартера за пробката на антифриза трябва да се откачи и единия актуатор който е на вилката на съединителя:
IMG_20240629_195725_small.jpg
И вече сме готови за палене:
IMG_20240629_180646_small.jpg
И новия антифриз е Motul Auto Cool Optimal G12. Готови сме за следващите 6г. :)

Краткия ми анализ от Вестата и Калинката е че ремъците и ролките всичките пределния им живот е около това както Автоваз последно го специфицираха 90к км или по точно без проблем 100к и малко отгоре, дори до 120к ще карат. Ако колата не се кара много то може и 8г да не се сменяват, но това ще е по мое мнение максимума на ролките на ангренажа и по точно греста им. Самите ремъци няма да им е проблем, сигурно и 10г ще карат.
Така да се каже гръмките реклами едно време че новия ангренажен комплект Gates който сложиха първо на Приора че ще кара 180к км са преувеличени, може на примерно такси и да стане защото ще ги навърти за 3г и по-малко. Но пак е рисково.

И линк към една тема как да си направим ключ за натягане на ролки тип Gates, че това го няма е така по магазините:
curse_m @ Самоделен ключ за натягане на ремък

И за финал малко за ладомразците и легендарно огромния им разход: :D
IMG_20240630_120220_small.jpg
След само 1.6км проблег след откачане на акумулатора който нулира само бордовия компютър. Стигнахме пробег 104401км, всичко друго си е наред. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2958
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Vesta SW Cross - curse_m

Мнение от curse_m » 22 окт 2024 20:21

В подготовка за зимата отнесох на изправяне и втория комплект джанти, най-накрая. :roll: Зимния комплект има леко по тежки поражения в крайна сметка които не се оправиха напълно идеално, но не се вижда отдалеч. Каквото такова, вечни работи няма особено използвани у нас.
IMG_20241022_170241_small.jpg
Инфлацията е налице и тая процедура отиде вече на приблизително 340лв. Така да се каже по меки са, предвидени са да може да се изправят. Все пак се карат в страна от четвъртия свят...
На километри не сме напреднали кой знае, приблизително 108000км. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост