Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 24 мар 2021 07:40

Купена август 2016г.
Дойде време когато вече се нуждаехме от втора кола в семейството на която да може да се разчита т.е. такава може да е само чисто нова кола. Също трябваше и да е по-малка тъй като се кара главно от съпругата. Едно от най основните изисквания беше да има климатик. (Това бeше огромната грешка и недостатък на добрата вече стара 2110 че я купихме без такъв) След дълго умуване и разглеждане, и оценяване какво да се купи, най вече да не е ниска колата избора отново беше на марката Лада. По това време все още не се внасяха активно моделите Калина2/Гранта. При посещението в НАР за поръчка на кола всички гледаха там много учудено дори какви са тия дето искат нова кола която не е Лада 4х4. (hiro) Изобщо знаете повечето какъв е изобщо стереотипа за марката като цяло. Но така или иначе "претенциите" ни бяха доста високи за типичния купувач, целта беше да се купи максимално възможно ниво на оборудване. Но в крайна сметка се оказа че продажбите в ЕС са стартирали главно с базови и средно ниво на оборудване. В крайна сметка поръчахме колата без никога да сме я виждали на живо с ниво на оборудванен еквивалентно на Норма+ с мотор 1.6 16V в Русия. Това ниво в последствие стана масово за Калина 2 Крос вариантите. След 3 месеца чакане най накрая колата пристигна. Малко снимки от паркинга на НАР:
Kalina2_001.jpg
Kalina2_002.jpg
И малко двигател 1.6 16V - 98 к.с. от първите Евро 6b. Или така наречения Приоров мотор.
Kalina2_003.JPG
Малко интериор:
Kalina2_004.JPG
А тук е броени минути след регистрацията в КАТ:
Kalina2_005.JPG
Малко описание на екстрите в това ниво на оборудване: ABS, ESP, фабрична аларма с клаксона, имобилайзер, предни ел. стъкла с автоматична функция на шофьорското, заключване на вратите с копче отвътре, подгряване на предни седалки, фабрично радио с USB/SD карта с поддръжка MP3 и bluetooth hands free с 4 говорителя във вратите. Волана е с типичния за модела още от първото поколение електроусилвател на волана. Много леко се върти на място, много по леко от хидравликата на 2110 примерно. Разбира се и автоматичен климатик който може автоматично да регулира температурата, оборотите и посоката въздушната струя. Най непонятното в тая кола е защо врътката за градусите не е разграфена в градуси. Но емпирично съм установил че на средно положение най вероятно отговаря на 22 градуса. Климатика работи изключителлно добре, може би дори прекалено като за това малко купе.
DSC06875.JPG
DSC06875.JPG (109.67 KиБ) Видяна 1507 пъти
Багажника няма копче за отваряне, но може да се отваря с ключа или с дистанционното. Отделно от дистанционното може да се отварят ел. стъклата като се задържи копчето за отключване/заключване съответно.
Страничните огледала са доста големи, идеално за жена.
Чистачките са с програмируем интервал. Има и асистент за напомняне да се смени предавката, термометър за външна температура, бордови компютър. Мигачите са с електронно управление и затова бъзера в таблото се ползва да имитира сигнала от цъкащото реле. :mrgreen:
Колата е с CAN шина, за тези които това ги вълнува.
Две въздушни възглавници с пренатягане на коланите.
Волана се регулира по височина само.
Има и датчици за налягане в гумите които са от Рено/Нисан, по скоро от Нисан, но контролера за тях е custom изпълнение което не е като на Рено. Поради този факт зимните гуми се карат със светеща лампа, не е разумно всеки сезон по 50лв. за обучение просто. (За Веста този проблем има решение, но това в другата тема)
Самото радио е с големи копчета, не като някои коли, което е много удобно по разбитите ни криви улици. Целят се лесно в такива условия.
Возията е коренно различна от на предишните модели, но и не е стегната като на Крос версията. По добра от на други нови коли. Бих се изразил по люшкашта като за обикновени хидравлични амортисьори. Това е леко минус защото с този мотор колата е като оса - набира се много бързо. Бих казал че това е идеална кобинация за това купе и тегло, по мощен мотор не е нужен. Както и той влиза в малкия данък.
Шумоизолацията има подобрения спрямо предишните модели, но не е значителна, все още това е едно от нещата които не са на ниво.
Колата дойде с гуми летни Pirelli Cinturato P1 185/55/15
Разхода чисто извън градско на дълги разтояние така и не съм го засичал досега. Средно смесено със каране в София дава 6.6л/100км.
Колата към днешна дата е на малко над 46000км само, като аз съм лично съм минал с нея не повече от 5000км. Така че оценката ми е спрямо този скромен пробег.
И толкова в този пост, следва...
Последна промяна от curse_m на 24 мар 2021 22:13, променено общо 1 път.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 24 мар 2021 07:54

Малко снимки отдолу как изглежда, по отношение антикорозионна обработка аз бих казал че заводски това е отлично, както и навсякъде кухините са допълнително обработени също.
Снимки:
DSC03309.JPG
DSC03310.JPG
DSC03311.JPG
DSC03311.JPG (246.45 KиБ) Видяна 1497 пъти
DSC03312.JPG
DSC03312.JPG (238.73 KиБ) Видяна 1497 пъти
DSC03313.JPG
DSC03313.JPG (224.35 KиБ) Видяна 1497 пъти
DSC03316.JPG
DSC03316.JPG (170.13 KиБ) Видяна 1497 пъти
Отзад за сложени и шумоизолиращи подкалници, които се срещат в други марки по принцип:
DSC03315.JPG
DSC03315.JPG (147.41 KиБ) Видяна 1497 пъти
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 24 мар 2021 08:23

И малко настоящо оборудване, заден парктроник Valeo с 4-ри датчика, и настоящия пробег:
IMG_20210222_083334.jpg
IMG_20210222_083334.jpg (164.94 KиБ) Видяна 1492 пъти
Малка снимка от подготовката за зимата:
DSC07267.JPG
DSC07267.JPG (228.11 KиБ) Видяна 1492 пъти
И една зимна от малкото сняг тази зима:
IMG_20210127_082456_small.jpg
Отделно бяхме от първите които си купихме фабрични гумени стелки за Калина 2. Много е хубаво когато стелките са направени за конкретната кола. :)
А това е досегашната скромна сервизна история, накои изводи може сами да си извадите:
Дата Километри Бележка Цена
12.09.2016 2820 ТО-0 в НАР 100лв.
17.09.2016 3500 Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Лада Имидж. 55 + 7.2 = 62.20лв.
28.10.2016 - Стелки 99999111873382, 4бр. джанти 14“ оригинални за Калина 2 47 + 440 + 20 = 507лв.
31.10.2016 - 4 бр. зимни гуми Nokian WR-D4 175/65/14. 371.76лв.
22.03.2017 9820 ТО-1 в НАР 150лв.
22.03.2017 9895 Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Лада Имидж. 55 + 7.2 = 62.20лв.
- - Комплект резервни крушки Около 60лв.
15.05.2017 - Капачки джанти 21920310101410 4бр. 24лв.
19.03.2018 20106 ТО-2 в НАР (Въздушен филтър неоригинален) 150лв.
19.03.2018 20181 Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Лада Имидж. Смяна филтър купе Champion CCF0419C. Контролно засичане с доливане до макс разход масло 0.03л/1000км разход.
55 + 7.2 + 16.5 = 78.70лв.
05.11.2018 - 4бр. Зимни гуми Nokian WR-D4 175/65/14 380лв.
14.11.2018 29700 ТО-3 в НАР (Въздушен филтър неоригинален) 125лв.
14.11.2018 29775 Смяна свещи Лада Имидж 21120-370701086. Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Лада Имидж. Смяна филтър купе Champion CCF0419C. Контролно засичане с доливане до макс разход масло 0.03л/1000км разход. 15.1 + 55 + 7.2+16.5 = 93.8лв.
17.11.2019 39924 Смяна масло Motul X-cess 5W40, маслен филтър Bosch P3274, въздушен филтър Bosch S9061. Смяна филтър купе Champion CCF0419C. Горивен филтър Bosch F5273. Смяна спирачна течност Motul DOT 5.1. 55 + 10 + 13 + 16.5 + 24 + 23.4 = 141.9лв.
xx.07.2020 - Смяна крушки къси светлини Osram Ultra Life H7 23.88лв.
28.07.2020 - Доливане на антифриз Лада Имидж G12 0.2л. 9.6лв.
27.12.2020 45211 Монтаж парктроник Valeo 632201 221лв.

Свещите и преди и сега в НАР на гаранционни автомобили не ги сменят на 30000км както трябва а само ги проверяват. (focus) Така че независимо какъв модел карате - сменяйте си ги на 30000км. Или според зависи ако си сложите някакви по хубави от обикновените Ладови, които по мое мнение са си прекрасни. Ако карате на газ даже няма смисъл от други освен оригинални, просто ги слагате на 0.85мм. Аз лично вече не карам на газ, понеже багажника ми е по важен. Както и разхода не ме вълнува особено, но Ладите са си прилично нормални, дори по икономични от някои които само на хартия са много икономични. Примерно бордовия компютър горе долу след 200км пробег след нулиране показва близко до вярното и леко повече. Но аз не знам точно за Калинката защото не съм я карал лично достатъчно.

И тук малко в изпълнение на основната си задача бебевоз и детевоз:
IMG_20181101_171548_2.jpg
Дори е доста удобна за деца и детски кошчета, понеже вратите са прави, високи и се отварят много широко. Вътре е с прилично висок таван за да може човек спокойно да сложи дете на детското столче. За малка кола не са много колите които имат тази практичност.
И не на последно място високия пътен просвет, което е основна причина повечето коли на пазара да ги броя за неставащи за каране у нас.

И да не забравя да спомена че качеството на материалите в купето е видимо подобрено както и дизайна на самата сглобка спрямо предишните модели. Дори по-добро от и по скъпи коли. Естествено таблото е пластмасово, все пак е бюджетна кола, но е монолитно и скърцане не просто няма, то е невъзможно. :)

Това е засега, поради ситуацията с корона вируса пробега и на тази кола намаля драматично. Даже за първи път в живота си ще сменям масло по време, а не по километри... и това както виждате не е масло Speedol. С такова дълги години съм карал всичките си коли. В момента излезе новата генерация на това масло което е вече пълно аналогично на Lukoil Genesis Armotech 5W40, а именно Motul X-cess gen2 5W40 с което ще е следващата смяна скоро.

п.п. Не мога да кажа че в НАР всичко е лошо, ако трябва да оправят нещо обикновено ще го оправят. Пък и персонала винаги е отзивчив. Е, за доста не оборотни части се чака дооста понякога, но трябва да се има предвид че това има пряка връзка и не много големия брой движещи се по улиците Лади от нови модели не 4х4. Не са по лоши от други фирмени сервизи, просто същите шмекерии в последствие излизат по скъпо за собственика на колата при други марки. Но това е друга тема - дълга и необятна. Това което предлага Лада е просто да не се занимаваш с такива глупости ако поне малко разбираш от коли и не те е страх да се поизцапаш малко.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 24 мар 2021 12:49

И нещо което се сещам още да пропускам - сервото и помпата са променени доста спрямо предишни модели, както и заводски слагат накладки които са Тиир-299 който са осезаемо по-добри. Като цяло резултата е че колата спира мноого добре. Педала е една идея по твърд от на Веста, но доста по мек от на 2110 примерно.
Големите прозорци също дават много добър обзор, в това отношение е по-добре от Веста.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 125
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 9
Местоположение: София

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от Мишо » 24 мар 2021 14:50

Много са ти интересни темите, особено за човек, който въобще не е запознат с новите (некласикови) модели Лада. Приятно съм изненадан от тях. Вчера прочетох темата за 110-ката на един дъх.
Смятам, че с малко реклама НАР биха могли да продадат доста повече автомобили, от колкото продават.
Досега не бях виждал такава Калина в комби версия.
А в НАР според мен трябва да ви обслужват, като VIP клиенти, при положение, че сте си взели 3 нови автомобила от там.

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 09 апр 2021 23:16

Аз се ужасявам от мисълта да съм какъвто и да е вип в официален сервиз, ама айде... И 110-ката не е от НАР, но пък само те останаха. ;)
Сега малко лек тунинг. :D
От доста време се каня да го правя това но чак сега стигнах. Модела Калина 2 и крос варианта нямат усилваща греда зад бронята, както има Гранта за да е по травмобезопасна за пешеходци предницата, и по точно радиаторите нищо не ги пази. Модела Гранта е на същата база като Калина 2 затова усливащата греда зад бронята от нея става.
Първо е нужно да се махне планката на която е сложен клаксона, а той е сложен на единия крепеж за гредата. Планката е залепена яко с херметик и трябва да се изреже за да се свали:
IMG_20210409_191622.jpg
IMG_20210409_191622.jpg (85.74 KиБ) Видяна 1198 пъти

Самата греда как изглежда от магазина за сумата от 48лв и след малко боя:
IMG_20210330_085027_edit.jpg
А така изглежда след монтаж. Всичко пасва идеално. Клаксона може да се премести където е на снимката. Кабела тъкмо му стига:
IMG_20210409_191524.jpg
И отдолу съм сложил етикетчето от радиатора на климатика, който е най ценната част за защита. (hiro)
И да се надяваме че снега за тази година свърши, че минахме на летните гуми. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 22 окт 2021 20:03

И някак си с толкова малко каране в тая пандемия успя да стигне до 50000км за мааалко повече от 5г.
IMG_20211020_200527_small.jpg
В общи линии нищо интересно, просто си върви.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 833
Регистриран: 26 октомври 2010
Репутация: 44
Местоположение: Варна
Автомобил: Лада Калина
Контакти:

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от viksanlg » 27 окт 2021 06:53

Добре си се грижиш за новата Калинка.Интересно ми е Милене, как се държи като поведение колата на завоите спрямо старата Лада ако караш малко по "спортно" и на сняг .Прятно съм изненадан как изглежда отдолу по снимкиъе , които си качил тук.Предните пружини двоен конус ли са или само от едната страна и ми е любопитно стъклата на фаровете пластмасови ли са или като на моята Калина стъклени...

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 27 окт 2021 22:11

Фаровете са пластмасови.
Пружините са двоен конус отпред. За това колко се накланя спрямо 2110 може да се каже че вече нямам особен спомен как беше с обикновените амортисьори. Отдавна 110-ката е с газови амортисьори оригинални(преди бяха в червени кутии и им викаха спорт (hiro) ) и пружини от комби(2111) отзад. Откак съм свалил метана е по висока от стандартното отзад. Така да се каже вози твърдо, но сегашното и положение като стабилност в завои е по-добре от на Калина 2, само с тези дребни промени.
Но разликата във возията е осезаема в полза на Калина 2. Малките неравности ги отработва добре. Да накланя се, бих казал че усещането е по скоро субективно за хора които не са свикнали. Според мен е по-добре да се кара с джанти 15-ки. Не че е проблем с 14-ки, но усещането е по-добро. Не е като на 110-ка с 14-ки. Зимните гуми са на 14-ки. А и ESP-то не ти позволява да си чак такова диване. Определено дори стандартната Калина 2, не крос, е по висока от 2110. Това също донякъде променя усещането. Иначе зимата основния проблем е да прецениш кога да изключиш ESP-то, в някои ситуации помага добре, в други вреди. Преди всичко нещата зависят от гумите когато стане сериозно времето. :)
Много хора оплюват Лада за антикорозионната обработка, но в днешно време Ладите са по-добре от голяма част от останалите коли. :lol: И колкото човек кара по далече от София зимата, толкова по дълго ще му живее Ладата. (focus) В тоя ред на мисли дори бих казал че по-добре вече Дачия Сандеро отколкото Рено Клио. :lol:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Мнения: 2661
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 52
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

Lada Kalina 2 универсал - curse_m

Мнение от curse_m » 19 ное 2021 10:03

На прага на 6-тата зима:
IMG_20211115_142919_small.jpg
IMG_20211115_143027_small.jpg
Нещо което сега се сетих да спомена - при предишните модели Лада с предно на оригиналните гърнета първо им загиваха тръбите, и най вече средната част около скобата между двете като тази на задното гърне по цялата дължина напрактика. Тук вече има прогрес като тръбите са явно различни и са по добри като цяло. По-добри са от тези които слагат на Веста по мое мнение засега.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост