ВАЗ 2110-4 - curse_m
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Малко предварителна пдоготовка на ботушите за монтаж. Ако беше колата хечбек или комби щеше да е много по лесно после да се боядисва, но прецених че ще ми е по лесно предварително. Трябваше и да си монтирам шпилките които липсваха, защото вероятно тези ботуши са за модификация карбуратор на която и липсват някои неща.
Подготовка за монтаж и на другите ламарини:
Резултата от оправяне на дъното отзад:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
И сваляме левия ботуш, къде поизрязан със саблен трион:
Оправяне на вътрешния калник, това се детайлите който единствено съм срещнал досега да не са поцинковани, която ми е леко странно:
Боядисваме:
Всички дупки ги взимаме със шаблон от старите части и заварките където са заводски.
Доста добре се уцелиха.
Левия ботуш вече е като истински: Колкото и да е странно тия части са боядисани с цвета на купето макар е отгоре са закрити с мокетени кори и не се виждат изобщо.


Левия ботуш вече е като истински: Колкото и да е странно тия части са боядисани с цвета на купето макар е отгоре са закрити с мокетени кори и не се виждат изобщо.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Десния ботуш:
И буквално от вече вчера последните детайли изработени: Тази ламарина която е на гърловината не намерих никъде снимка в нета с нея, освен в един клип на един руснак малки останки от нея снимани. И така я "изобретявах" по тоя клип и останките от моята.
Това е засега статуса на този вече грандиозен ремонт. Тотално време за работа досега 519 часа, в които е включено всичко - работа, несупешни опити и експерименти, тренировъчни детайли.
Чакаме да пукне пролет и да стане готова до наесен да си возя картофите.

За обработка на вътрешния калник ползвах ръждопреобразувател на основата на танинова киселина някакъв чешки. Тук си пропуснах Wurth-а който го ползвах навсякъде другаде и все още ми остава малко от едно шишенце от 100ml.И буквално от вече вчера последните детайли изработени: Тази ламарина която е на гърловината не намерих никъде снимка в нета с нея, освен в един клип на един руснак малки останки от нея снимани. И така я "изобретявах" по тоя клип и останките от моята.

Това е засега статуса на този вече грандиозен ремонт. Тотално време за работа досега 519 часа, в които е включено всичко - работа, несупешни опити и експерименти, тренировъчни детайли.
Чакаме да пукне пролет и да стане готова до наесен да си возя картофите.


Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Поздравления и адмирации за положения труд и старание! Прочетох цялата тема през последните дни, много е интересна и чакам с нетърпение да видя колата в движение. Браво!
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Благодаря! В началото не мислех да се заигравам с много подробности по колата които са окачени за купето така да се каже, но вече започнах да събирам и каквото намеря дребни чаркчета които да сменям направо.
Даже и окачването ще разглобявам на съставните му части и боядисвам. Така и така съм почнал да е всичко.
На някои части които са на 30-40к км дори съм учуден какви поражения има, при все че част от детайлите принципно са били поцинковани. Дори и последните години се караше главно зимата и то в най тежките зимни дни когато ги има. Всяка зима купувах нови гуми и се износваха до 4-5мм предните.
Явно бъркоча който сипват по улиците в София прави чудеса. Затова сега ще боядисвам допълнително и всички такива детайли, пък ще видим какво ще излезе. Ръждата е поразила най напред всичко на пътя на песъкоструя и където има ръб, от него е почнала. И тогава бавно и славно под боята странично, с цинк/без цинк все тая. След това другите места които са поразени е където е имало херметик между детайли и се е спукал, там вече около самите заварки е започнало. На задните ботуши примерно е такава картинката. Заводския херметик вече след толкова години и при студено време е като камък. Разбира се и където е имало сериозна деруга отдолу също е започнал процеса. И места на който бих казал че можеше да е по-добре запечатано заводски като на предните ботуши сандвича от многото ламарини, даже това беше причината заради която започнах този ремонт.
Но разликата спрямо предишните модели в отношение ръжда е направо драматична в положителна посока. Ако беше Самара например в такива условия щеше да е на тор буквално, то не че не съм пробвал и да видя.
В общи линии купето е направено да кара 10г без проблем, без грижи, но ако не се кара в тежки зимни условия, най вече софийски, може би ще държи и много повече.
Едно нещо е препоръчително за собствениците на такива коли е по често от никога да свалят пластмасовите лайсни на праговете и да почистват калта и пясъка. В предната част е особено зле. За съжаление пропуснах да снимам какво имаше отдолу при мен, само ще кажа че без механично въздействие не падаше от пластмасата.



Но разликата спрямо предишните модели в отношение ръжда е направо драматична в положителна посока. Ако беше Самара например в такива условия щеше да е на тор буквално, то не че не съм пробвал и да видя.

Едно нещо е препоръчително за собствениците на такива коли е по често от никога да свалят пластмасовите лайсни на праговете и да почистват калта и пясъка. В предната част е особено зле. За съжаление пропуснах да снимам какво имаше отдолу при мен, само ще кажа че без механично въздействие не падаше от пластмасата.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
След краткия студ продължаваме:
Старите може да се оправят, но все пак молците са ги почнали и за парите за които ги намерих усилието не си струва. А бях почнал единия с песъкоструя.
И малко боядисване на други части:
А този регулатор за налягането вече цената му е като на позлатен.
И като се зачудих струва ли си усилието да пиля задния мост си намерих чисто нов на старите цени от стар вносител:
И малко как след повече от 15г изглежда резервоара отвътре когато си внимавал откъде зареждаш:
Малко събиране на части, някои направо дефицитни:
Най интересно е че тези държачи за задните накладки ги намерих в различни магазини последни. 
И като се зачудих струва ли си усилието да пиля задния мост си намерих чисто нов на старите цени от стар вносител:


Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Малко каква система избрах за резервоара.
Малко песъкоструй където беше най поразено: Следи много от цинк не е са останали: Днес го пръснах отдолу и отстрани с битум от балонче. И оригинално също така имаше останки нешлайфани.
И по неволя се оказа че дясната вътрешна арка съм си купил за 2111 така, та си купих нова, този път за 2110. И отне известно време за подготовка. (Пуснах тема как се разпознават, защото и по магазините не знаят) И мога да кажа че положението с крепежите е много зле, събирал съм от всякакви магазини, дори тези за крепежни елементи, и пак в тях някои ги няма. Някои ще си ползвам старите и ги чистих и тях от ръждата. Доста части дребни купих въпреки че не ми трябват просто за да има поне минимална поръчка с цел да взема просто някой болт или гайка. Но да има запасяване, метод за спасение на парите от инфлацията.
Малко песъкоструй където беше най поразено: Следи много от цинк не е са останали: Днес го пръснах отдолу и отстрани с битум от балонче. И оригинално също така имаше останки нешлайфани.

И по неволя се оказа че дясната вътрешна арка съм си купил за 2111 така, та си купих нова, този път за 2110. И отне известно време за подготовка. (Пуснах тема как се разпознават, защото и по магазините не знаят) И мога да кажа че положението с крепежите е много зле, събирал съм от всякакви магазини, дори тези за крепежни елементи, и пак в тях някои ги няма. Някои ще си ползвам старите и ги чистих и тях от ръждата. Доста части дребни купих въпреки че не ми трябват просто за да има поне минимална поръчка с цел да взема просто някой болт или гайка. Но да има запасяване, метод за спасение на парите от инфлацията.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Уникална работа! По-добра от тази на 99% от тенекеджиите, които или не могат или просто не искат да работят на това ниво. Ремонтът на прага по каско - абсолютна мърлящина. Това е отношението на повечето "майстори", които естествено искат да изкарат максимално много пари с възможно най-малко време и усилия. Много се ядосвам на такива хитрини и тарикатщини. Виждал съм лайсна с осветление за номер, хваната със самонарезки към заден капак пак по каско (нали не се вижда). За съжаление ако искаш да направиш нещо качествено в днешни дни - това е единствения начин. Темата е супер интересна от една страна заради качествената работа от друга заради възможността да се запознаем с 2110, каквато освен тук не знам дали ще имам възможност да разгледам другаде.
- curse_m
- Мнения: 2835
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 78
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
От този модел има известно количество у нас движещи се все още по улиците, вече не толкова често като преди почти 20г, но ги има и рядко някой си я продава принципно.
В интерес на истината преди да я почна тъкмо се бях засилил с друга кола за която се подготвях самостоятелно с учебна теория от почти година преди това, не Лада. За въпросната кола и аз съм разпитвал разни майстори и в общи линии ме е яд че съм питал и съм си губил времето. За тази не съм си и помислял да питам дори. Посрещат те гледайки каква е пазарната цена на колата и въз основа на това ти обясняват как нямало смисъл.
Не че и от скъпите коли се трогват. Не мога да го разбера този начин на мислене, то ако теглим чертата така излиза че няма смисъл и жив да си. 
Но както и да е, темата я има дискутирана на дълго и нашироко по всякакви форуми у нас и общото мнение е едно и също - ако искаш да стане направи си го сам.
Достатъчно красноречиво е че в магазини продаващи автобояджийски материали имат само филери, кит, боя, лак и някое подово покритие.
За грундове, херметици и подобни не са и чували в тия магазини... чудно май не се и търсят. После защо дори на чисто нови коли след първата зима със сняг(добре че това е вече рядко явление
) и активно каране на колата, примерно над 10к км за зимата вземе че избие ръжда през ремонтираното и през чисто нови детайли дори.
След миналата зима като разрових дупката в предния десен ботуш се позачудих доста какво да правя и така спрях процеса по другата кола и реших че тази ще я ползвам и за учебни цели. Нямам претенции за съвършенство, далеч съм от това, още повече че я правя с подръчни средства и не съм си купувал (все още) някои тенекеджийски инструменти(не са скъпи евтините принципно и не са някаква извънземна технология) които ако един тенекеджия който има претенции ги няма плюс струг и фреза значи все едно нищо няма. Не виждам и смисъл от чааак толкова идеален ремонт, просто тая кола не става за ретро. Но след гледане на клипове на доста професионалисти какво правят по света, но нито един от нашата държавица,
бих казал че спрямо тях това си е истински аматьорско. Просто по света тия дето се занимават така да се каже с поръчкови неща и истински въстановки правят неща неразличими от завода, дори цели панели с ръчни инструменти правят. И никой от тях не работи с трансформаторни заваръчни машини.
Руските такива канали са по народно ориентирано и показват как с прости методи и евтини инструменти да се справи човек. Ако все пак я бях дал на някой "майстор" този филм с правене на сложни ламаринки вероятно нямаше да се прожектира, защото в този случай е по изгодно да се купуват цели панели и да се изрязват, въпреки цените в момента. В НАР ги има принципно. Някои съм ги правил просто за идеята да видя дали ще успея.
Да видим какво ще сътворим с боята в гаражни условия.

В интерес на истината преди да я почна тъкмо се бях засилил с друга кола за която се подготвях самостоятелно с учебна теория от почти година преди това, не Лада. За въпросната кола и аз съм разпитвал разни майстори и в общи линии ме е яд че съм питал и съм си губил времето. За тази не съм си и помислял да питам дори. Посрещат те гледайки каква е пазарната цена на колата и въз основа на това ти обясняват как нямало смисъл.


Но както и да е, темата я има дискутирана на дълго и нашироко по всякакви форуми у нас и общото мнение е едно и също - ако искаш да стане направи си го сам.
Достатъчно красноречиво е че в магазини продаващи автобояджийски материали имат само филери, кит, боя, лак и някое подово покритие.



След миналата зима като разрових дупката в предния десен ботуш се позачудих доста какво да правя и така спрях процеса по другата кола и реших че тази ще я ползвам и за учебни цели. Нямам претенции за съвършенство, далеч съм от това, още повече че я правя с подръчни средства и не съм си купувал (все още) някои тенекеджийски инструменти(не са скъпи евтините принципно и не са някаква извънземна технология) които ако един тенекеджия който има претенции ги няма плюс струг и фреза значи все едно нищо няма. Не виждам и смисъл от чааак толкова идеален ремонт, просто тая кола не става за ретро. Но след гледане на клипове на доста професионалисти какво правят по света, но нито един от нашата държавица,


Да видим какво ще сътворим с боята в гаражни условия.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- MOTO`manqk
- Мнения: 311
- Регистриран: 05 септември 2008
- Репутация: 21
- Местоположение: Монтана
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Така де, ама тия чуждестранни майстори кви коли ремонтират и кви са накрая парите за ремонта, от три коли може да си купи струг(едва ли не) тука тенекиджииството е толкова много подценено че просто няма на къде, основните клиенти са джамбази дето са съгласни и на вестници и кит, само и само да има вид за продажбата и ако може да е близо до безплатното, още има хора дето в техните представи цената за смяна на детайл(панел) ако ще и таван да е, е 50 лева, "Мани го тоя ми иска 200 лева за смяна на прагове!".... Е как да се получат нещата стругове и фрези да имали тенекиджиите, не се занимавам с такива ремонти, но имам приятели който са там и те уверявам че е найстина страшна мизерия при тях, ето например ти тоя труд в момента на колко си го оценяваш, плюс материали, условия(,да е топло най-малкото там където ще се боядисва............
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост