ВАЗ 2110-4 - curse_m
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Малко отвътре след наближаващи 17г. и 246615км
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
И отвън за накрая, как е станала боята, ама така по отдалеч. Не е полирана все още.
И снимка от същата позиция която тръгна всичко преди 18 месеца и чуденето какво да я правя - на пазара, на вилици или най трудното, това което последва:
п.п. Почти станах пак на 25. Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Колата премина успешно преглед, не че имах съмнения. Даже добре съм настроил и регулатора на спирачното усилие. Направо идеално да не кажа всичко. Дори момчето там се стъписа като видя че в талона пише 2007-ма година, взе я за по нова. Естествено е 3-та категория по лепенка.
За момента минах почти 200км с нея.
Работата съм сигурен че само заради това че не мога да отделя консистентно време и че го правех предимно вечер, както и не добре подготвени условия за работа, може да ускори с поне 20%. А вероятно и с до 40-50% за някой който това му е работа и преживява.
Тотално време 982 часа, 2/3 от работа поне правена вечер и до посред нощ понякога.
Малко начална ретроспекция на работата, по фази:
1. Първа фаза - 638 часа. В това се включва разглобяване, кърпене, боядисване отдолу и отвътре и сглобяване обратно до ниво пак на колела и да може сама да се движи. В това време в включено и повторно боядисване на на почти всичко отдолу пръскано с цинков грунд от спрейче и изобщо с 1к спрейчета, на студено в грубо нарушение на инструциите за материалите(лична глупост от бързане) и други неща дето от първия път не са станали. Както изработка ръчно на ремонтни детайли... с чукове и наковални.
2. Втора фаза - 231 часа. Това е подготовка и преобоядисване и закачане на всички врати, капаци и детайли обратно на колата. Тук са включени трите врати които съм ги пилил до ламарина целите с кърпене, може би това беше около 50 часа от това време
3. Трета фаза - 113 часа. Това е лепене да вибро-шумоизолация. Сглобяване на интериора, гласене на дреболии и чистене. Ревизия на някои детайли и смазване.
И едно видео, компилация от това където съм снимал клипове. Късно се сетих и е с телефон, но каквото бях насмимал го събрах:
За момента минах почти 200км с нея.
Работата съм сигурен че само заради това че не мога да отделя консистентно време и че го правех предимно вечер, както и не добре подготвени условия за работа, може да ускори с поне 20%. А вероятно и с до 40-50% за някой който това му е работа и преживява.
Тотално време 982 часа, 2/3 от работа поне правена вечер и до посред нощ понякога.
Малко начална ретроспекция на работата, по фази:
1. Първа фаза - 638 часа. В това се включва разглобяване, кърпене, боядисване отдолу и отвътре и сглобяване обратно до ниво пак на колела и да може сама да се движи. В това време в включено и повторно боядисване на на почти всичко отдолу пръскано с цинков грунд от спрейче и изобщо с 1к спрейчета, на студено в грубо нарушение на инструциите за материалите(лична глупост от бързане) и други неща дето от първия път не са станали. Както изработка ръчно на ремонтни детайли... с чукове и наковални.
2. Втора фаза - 231 часа. Това е подготовка и преобоядисване и закачане на всички врати, капаци и детайли обратно на колата. Тук са включени трите врати които съм ги пилил до ламарина целите с кърпене, може би това беше около 50 часа от това време
3. Трета фаза - 113 часа. Това е лепене да вибро-шумоизолация. Сглобяване на интериора, гласене на дреболии и чистене. Ревизия на някои детайли и смазване.
И едно видео, компилация от това където съм снимал клипове. Късно се сетих и е с телефон, но каквото бях насмимал го събрах:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
В този зимен ден да даде отчет на материалите. Ще започна това че реално заради повреда по колта реално съм смени само включвателя за стоп светлините, маркуч маслени пари и врътката за регулиране на облегалката. За останалото ръждата е виновна. От някои материали имам и неотваряни в момента, тях не ги броя.
Списък с това което съм употребил, има и още някои дребни материали които купих но така и не използвах изобщо:
HB Body 950 Stone chip, 1л. сив - - 17 - Тук заради моята глупост с цинков грунд от спрейчета и пръскане при 7-8 градуса реално 6л. отидоха фира. Така реалната бройка 11л.
HB Body 950 Stone chip спрей черен - 1 - Това цялото отиде за тръбата към резервоара и дребни ламаринки
HB Body 950 Stone chip спрей сив - 3 - Един флакон е фира от горната глупост. Ползвано за дребни корекции и трудно достъпни за пръскане места.
HB Body P981 епоксиден грунд спрей - - 2 - Това съм го ползвал за дребни детайли в интериора и кухини след кърпене където е могло пръскане, и протривания при шлайфане на грунд, горе долу флакон и половина съм изхарчил.
HB Body epoxy hardener 989 - - 3
HB Body 989 epoxy primer 4:1 - - 3 - Този грунд щеше да стигне ако не бяха грешките от първия ред.
HB Body 740 normal разредител 1л - - 4 - Така и не разбрах къде отиде толкова разредител.
HB Body S115 Auto Seal, 300ml - - 5 - Едно отиде фира от горната глупост, реално употребени около 3 и 3/4
HB Body 340 Plastofix спрей - - 1 - Половината горе долу остана.
HB Body H725 2k hardener fast - - 1
HB Body HS 4:1 P334 filler grey - - 1 - Този филер го купих за пластмасови детайли, отиде почти целия сигурно остана 100-150мл.
Auto-K антикорозионен грунд, заваръчен, спрей - - 10 - Този грунд съм го ползвал за какво ли не от грундиране на малки детайли до пръскане в кухините с тръбичка да симулира потапяне във вана където съм заварявал. Както и за временно грундиране когато даден детайл по дълго ще си играя да не ръждясва.
HB Body Flat guide спрей - - 1 - От него има останало
HB Body 770 обезмаслител, 1л. - 1
HB Body F250 кит стъкловлакно, 0.25кг - 1 - Употребил съм може би половината.
HB Body F232 кит универсален, 1кг - 1 - Почти напълно съм го изхарчил, като в началото не успвявах да дозирам добре колко да забъркам, та може и половината да е фира неупотребена.
Auto-K спрей боя спирачни апарати черен - 1 - С това пръсках задните къси спирачни тръбички ,цилиндърчета и изобщо детайли на задните спирачки
HB Body 960 2k Wash primer 1л. - 1 - С това пръсках резервоара, задните амортисьори и пружини, 1/3 съм изхарчил някъде.
HB Body 960 Activator - 1
HB Body Chassis coat 1k грунд 0.75л - 2 - С това съм пръскал всичко отдолу, като на някои места е грудна от флаконче Auto-K за основа. Изхарчил съм някъде 1.1л.
HB Body 750 Synt разредител, 1л - 1
HB Body 930 Bitumen underbody 1кг. - 1 - Това го имах от преди остнало, ползвах го за обработка на болтове и гайки след сглобяване и допълнително за тръбички отдолу на най уязвимите точки. Изхарчил съм може би 100мл някъде общо само.
Sikkens Spot Sealer Direct to metal спрей - 1- Това съм го ползвал за протривания дребни в последната фаза преди боя, като протривания имам предвид точки не по големи от 1-3мм.
Novol structure topcoat спрей боя пластмаса - 1 - Това отиде почти цялото за пластмасата под чистачките. И то главно защото я долепвах още два пъти, иначе половината някъде стига.
Автоемайл Body Color черен 1л. - 1 Това си ги имах от преди, пръсках с това резевоара който е боадисван по система wash primer, филер, боя, антигравъл.
Mipa Easy P90 кит 0.25кг. - 1 - Това съм ползвал много малко, вероятно 50-60гр. Но е много добър кит за изравняване на супер дребни вдлъбнатини 0.1-0.2мм
Mipa шегрен подова защита сив 1л. - 2 - С това съм обработил отвътре новите арки преди монтаж с два слоя, както и отвътре предните калници, коит фабрично са обработени, а не като на новите коли да няма нищо. Същото е като Body 950 само че може да се пръска от 10+ градуса. Пробвано че аз го пръсках при 11-12 градуса повечето.
Mipa PU400 полиуретанов уплътнител 310мл. - 1 - Това съм ползвал за обработка на вратите, Един флакон без малко стига за всичките 4-ри врати. Предимството му е че съхне по бързо и не се свива за разлика от Body S115, но пък то се разтяга повече от полиуретана.
Mipa обезмаслител 1л. - 6 - Това съм го ползвал с пръскалка от препрат за стъкла Medix, издържа една между 2-4 седмици в зависимост от употребата. Купувах и специално шише дето струваше 8лв. и издържа по малко. По принцип се ползва съд с помпичка, но ми харесват защото са големи по 1л най малко.
Mipa 4+1 HS филер светло сив 1л. комплект с втвърдител H5 - 3 - Тук стигнаха 2 кутии и малко може би 200мл от третата само.
Mipa 4+1 HS филер черен 1л. комплект с втвърдител H10 - 2 - Този съм го ползвал за резервоара и амортисьорите задните и дребни детайли по същата система с wash primer. Изхарчил съм по малко от половината.
Mipa EP-Primer-Surfacer 2:1 Епоксиден грунд+втърдител 1л. - 1 - От този имам още доста. Наложи се да го купя заради моята глупост от първия ред.
Mipa 2K-HS-Klarlack 2:1 CC8 акрилен лак 1л. - 3 - Такъв лак съм ползвал за непластмасовите детайли, останал ми е 100-150мл от него.
Mipa HS25 втвърдител 0.5л. - 3
Mipa 2K - Elastic 1Л. - 1 - Така и не го ползвах, еластификатор за лак за боядисване на пластмаси.
MIPA 2K-HS-LÖSER-SPRAY 400мл спрей за преливки - 1 - Това с всичките поправки отиде вероятно половината само.
MIPA 2k V25 Normal thinner разредител 1л - 3
MIPA BC Normal thinner разредител 1л - 3
MIPA BC 2:1 база металик кварц 630 (100лв/л) 1л. - 5 - Тук съм писал толкова боя но реално е 4.5+0.5 защото си имах от преди когато събрах яд 0.5л боя Dynacoat, която ползвах за боядсиване отвътре и предните арки, едва стигна на косъм. От боята ми е останала около 200мл. Боята е снимана от колата и реално е леееко по светла от това дето е по каталог. Така режих да е.
Dynacoat Clearcoat 5000 HS 1л акрилен лак - 1 - От това имах 0.6л като този лак е универсален и с него боядивах пластмасите. По може скромно впечатление обаче този лак е по-добър от Mipa и изсъхва по бързо и е по прозрачен. То и тестове из руския нет го описват като по хубав, аз го потвърждавам само.
Dynacoat Hardener Slow 0.5л - 1
Dynacoat Thinner Medium 1л - 1
Dupli Color термоустойчива боя спрей - 1
Dupli Color акрилна боя спрей черна - 3 - Това за дребни детайли, останало ми е 1/3 от едно флаконче някъде
Dupli Color боя спрей черен мат - 1 - Това за рамената на чистачките и дребни детайли, останало е доста.
Dupli Color акрилна боя спрей сива - 1 - Това за пзадните пружини, може да се брои че отиде целия.
Motip Zync Repair цинков спрей - 4 - Останал ми е може би 1/4 флакон. Това е от грешките от първия ред където два флакона са фира. Иначе съм го ползвал за пръскане в кухините, отвътре, на заварките където няма ръжда, главно на праговете. Като си направих специална тръбичка.
Motip Stone chip medium solid 0.5л спрей шегрен - 1 - Това отиде цялото за защитната ламарина на резервоара в комбинация с 1к грунда Auto-K
Motip Bitumen undercoating 0.5л спрей битумен - 3 - С това съм обработвал всичко по окачването отдолу и резервоара, и задните амортисьори, отдолу които са подложени директно на песъкоструй. Както и на гайки и болтове и капачките по купето. Отиде цялото, от последния може би може да се пръсне 2-3 пъти още за по 1 секунда.
Motip Hollow section wax 0.5л - 1 - С това обработвах предните греди отвътре.
Mipa HV Cavity wax 0.5л спрей - 6 - Всички остнали кухини. От последния флакон може би има останало 1/5.
MP FS 5 (Mipa) вибро-шумоизолация 50х50см - 8
Ръждопреобразувател Wurth 100мл - 2 - Едно цяло шишенце и още съвсем малко.
Ръждопреобразувател Kittfort 0.5л - 1 - Много добър препрат на ортофосфорна киселина основа. Става много добре за разкисване на ръжда за почистване до 0. Както и покритието което остава след изсъхване е много здраво. Останало ми е мноого малко на дъното. Разбира се трябва много добре да се премахне със шлайфане защото такива препарати не може да се боядисват с епоксиден грунд.
Ръждопреобразувател Celt 0.3л. - 1 - С това пробвах да обработя старите лостове на скоросния лост и стабилизращата щанга. Купил съм чисто нови по принцип, но не ги сложих. Този препарат за нищо не става, дори за разкисване на ръжда.
Технически спирт 1л. - 15+ - Като средство за почистване и обезмасляване-антистатик. Това се харчи много, но поне е 3-4лв/л спрямо производителя.
Коресилин 1л. - 15+ - Чистене на пистолети главно и почистващо средство общо. Ако се работи на по големи стъпки от тези които аз можех може би ще е разхода значително по малък.
Разредител АМБ 0.5л - 1 - Разредител и почистване на детайли.
Бензин 1л. - 3-4 - Почистващо средство на старото покритие отдолу, кухините фабричната вакса и брави и ключалки и механизми. Може и повече да отишъл.
Мерителни чаши 600/750мл - 25
Мерителни чаши 300/385мл - 25
Салфетки на ролка 300 къса - 2
Парцали памучни всякакви - безброй
Полирпаста Smirdex 923 Heavy Cut 0.25л - 1 - Това го купих наскоро, но ползвах от кутия друга за оправяне на някоя капка на лака. Харчи се много малко.
Полирпаста Smirdex 924 Perfect Finish 0.25л - 1 - Практически не съм ползвал почти нищо от него все още - 4-5 капки.
Абразивна гъба 3M Softback P500 super fine - 3 - Това най доброто определено спрямо останалите, но цената също е доста по висока и издържа много повече. Ползвал съм я главно за гадните гънки и много фино шлайфане на ръка.
Абразивна гъба 3M P320 medium - 3 - ова най доброто определено спрямо останалите, но цената също е доста по висока и издържа много повече. Ползвал съм го криви детайли, като една остана неползвана.
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P120 - 10 - От шкуртките от някои имам останали по 1-2 бройки, от тази не.
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P320 - 30
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P400 - 30
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P600 - 60
Водна шкуртка лист Spirdex P1200 - 3 - По малко от един лист остана.
Водна шкуртка лист Spirdex P2000 - 3 - Един лист и малко изхарчени.
Шкуртка Spirdex сух шлайф на метър P180 - 3 - Останали са 40-50см.
Шкуртка Spirdex сух шлайф на метър P320 - 3 - Останали са 20-30см.
Шкуртка някаква P100 от едно време на метър - 2
Шкуртка някаква P80 от едно време на метър - 2
Шкуртка Raider ф125/8отв. P120 - 20 - Тези шкуртки не стават за нищо, поне не за кола, но ги има във всяка железария. Затова си купих от тях, и то доста преди да тествам. Най евтини са, затова са навсякъде. По-добре да се купуват такива дето са правени за коли, особено ако ще се шлайфа кит и филер. Те там разликата е потресаваща, 3-4 пъти повече издържат Smirdex.
Шкуртка Raider ф125/8отв. P180 - 30
Шкуртка Raider ф125/8отв. P240 - 20
HB Body абразивна гъба P320 - 20 - Ръчен шлайф, не е 3M, но все пак стават.
HB Body абразивна гъба P500 - 10
HB Body абразивна гъба P600 - 20
Mipa абразивна гъба P600 - 20 - Съвсем леко по-добро от Body. Може дори преценката да ми е субективна, толкова е малка разликата.
Мини дискове 50мм за пневматичен шлайф P100 - 40 - Това за пневаматичен мини шлайф, главно заварки. Един от най полезните уреди, направо без него ще е мъка.
Мини дискове 50мм за пневматичен шлайф P320 - 5
Телени четки 50мм всякакви за бормашина - поне 20
Телени четки 75мм всякакви за бормашина - поне 20
Телени четки комплект 5бр. различни размери Verto - 5
Телена четка за флекс 115мм - 2
Коралов диск за флекс 115мм - 2 - Втория го ползвах малко диск. Но за тоя диск си трябва задължително флекс с регулиране на оборитите, иначе има риска от прегряване на ламарината.
Коралов диск за бормашина 50мм - 3
Мини телени четки ръчни по 3бр. комплект - 1 - За ръчно чистене с накисване на ръжда. За малки петна. Ръчно е единствения начин. С бормашина не става, освен за грубото почистване.
Дискове за рязане и шлайфане за гриндер Dremel 540 5бр. - 2 - Това е едно супер полезно нещо за гадни, завряни заварки да се изшлайфат.
Комплект режещи дискове PROXXON PRXN 28818 38мм, 5бр. - 2 - Това е едно супер полезно нещо за гадни, завряни ламаринки да се изрежат.
Дискове за рязане метал 115мм - 20+
Ламелен диск за шлайфане 115мм P120 - 10+ - Ползвам ги главно за заварките, по едрите правят риска от предобряне голям. Като и крайния резултат е оптимално гладък за по нататъшна работа.
Ламелен диск за шлайфане 115мм P100 - 3
Ламелен диск за шлайфане 115мм P80 - 3
Ръкавици работни Wurth - 20+
Ръкавици нитрилни кутия 100бр. - 3 и някоя и друга латексова, вероятно още 30-40-50
В тази сметка влиза един лист 2х1м 0.8мм поцинована ламарина която отиде цялата. Още едно парче поцинкована ламарина 0.6мм 0.5х0.5м някъде от едно време дето цинка е 40-60 миркона, а не като на сегашните 7-15-20 микрона. Още един лист ламарина поцинкована 1.2мм парче някъде 0.5х1м. И едно дребно парче черна ламарина 1.5мм 0.3х0.3м вероятно.
Малко се получи хибрид между Body и Mipa, но тъкмо бяха стигнал до някъде и близката железария започна да продава продукти Mipa. Щеше да е с Dynacoat хибрид, но те за повечето неща нямат у нас малки разфасовки. Така че щях да започна с Mipa. Шагрен също нямаше да ползвам Body 950, а щях да взема Body 951. Но вече беше късно като стигнах до информацията каква е разликата. Иначе шегрена на Mipa на вид не виждам разлика с 950. Като цена са много близо.
За материали по сегашни цени не мога да кажа абсолютно точно колко са отишли, че половината не са купувани онлайн и не съм писал цени. Но грубо всичко със все частите дето съм купил , като задния мост и ламарините може би някъде 3000лв са отишли. Това в комбинация от 982 часа които са труд. Ако това ще го прави сервиз по принцип то по-добре да се купят всички ламарини и да се изрязва от тях, за материали ще отидат по сегашни цени поне още 1500лв. Но времето за ремонт ще е наполовина поне. Или цената на този ремонт, който не вярвам че има майстор дето ще го направи така(Дори отчитайки моите грешки), ще струва колкото е струвала цялата кола чисто нова. (14400лв едно време) Ако не е гаражен майстор, а сервиз който плаща и данъци и заплати ще е още 30% отгоре. Е, и наличието на камера се очаква да значи че боята ще е като от завода на вид. Ама обикновено е само очакване, дето не е реалност.
п.п. И това е супер евтино, ако беше някоя премиум кочина ще трябва значително повече. Но баланса на финансовото безсмислие е запазен.
п.п. Забравих нещо много важно - Филтър цедки за боя и изобщо материали за боядисване Mipa 190 микрона 40 броя, останали 2. Лака и боята е особено важно цедката, особено на металик. Като не всичко съм филтрирал, само за лицеви детайли и без епоксиден грунд. Никъде не съм ползвал мокро на морко защото няма как, навсякъде имаше нещо за изправяне и запълване. А ордолу епоксидния грунд нарочно е версия за шлайфане и реално е с дебелина 100-120 микрона повечето, тука там леко по тънко, тук там леко по дебело, все пак в арките и отдолу се пръска трудно че да се дозира плавно. Както и тренировка е нужна, а аз отдолу и затова го ползвах.
п.п. Тел заваръчна не помня каква е, но е каквато се ползва, не е от големите вериги железарии 0.8мм 5кг ролка, отиде под една ролка, има прилично останало. Газ защитен за заваряване смес аргон-CO бутилка 8л - 6 пъти пълнена, последната е празна почти, на 15 бара е. Газа е евтин - пълнене на тая бутилка между 15-20лв в зависимост къде.
п.п. Скоч- брайт на метър някакъв - 0.5м
Восъчна кърпа Mipa - 1 - Една е достатъчна за цяла кола. Но става само за този цвят защото като се бърше базата обира цветния прах.
п.п. Ако добавим че типично в такива ремонти ремонтират и двигател, та и скорости, качествено такова упражнение става огромна сума.... но не за Лада.
Списък с това което съм употребил, има и още някои дребни материали които купих но така и не използвах изобщо:
HB Body 950 Stone chip, 1л. сив - - 17 - Тук заради моята глупост с цинков грунд от спрейчета и пръскане при 7-8 градуса реално 6л. отидоха фира. Така реалната бройка 11л.
HB Body 950 Stone chip спрей черен - 1 - Това цялото отиде за тръбата към резервоара и дребни ламаринки
HB Body 950 Stone chip спрей сив - 3 - Един флакон е фира от горната глупост. Ползвано за дребни корекции и трудно достъпни за пръскане места.
HB Body P981 епоксиден грунд спрей - - 2 - Това съм го ползвал за дребни детайли в интериора и кухини след кърпене където е могло пръскане, и протривания при шлайфане на грунд, горе долу флакон и половина съм изхарчил.
HB Body epoxy hardener 989 - - 3
HB Body 989 epoxy primer 4:1 - - 3 - Този грунд щеше да стигне ако не бяха грешките от първия ред.
HB Body 740 normal разредител 1л - - 4 - Така и не разбрах къде отиде толкова разредител.
HB Body S115 Auto Seal, 300ml - - 5 - Едно отиде фира от горната глупост, реално употребени около 3 и 3/4
HB Body 340 Plastofix спрей - - 1 - Половината горе долу остана.
HB Body H725 2k hardener fast - - 1
HB Body HS 4:1 P334 filler grey - - 1 - Този филер го купих за пластмасови детайли, отиде почти целия сигурно остана 100-150мл.
Auto-K антикорозионен грунд, заваръчен, спрей - - 10 - Този грунд съм го ползвал за какво ли не от грундиране на малки детайли до пръскане в кухините с тръбичка да симулира потапяне във вана където съм заварявал. Както и за временно грундиране когато даден детайл по дълго ще си играя да не ръждясва.
HB Body Flat guide спрей - - 1 - От него има останало
HB Body 770 обезмаслител, 1л. - 1
HB Body F250 кит стъкловлакно, 0.25кг - 1 - Употребил съм може би половината.
HB Body F232 кит универсален, 1кг - 1 - Почти напълно съм го изхарчил, като в началото не успвявах да дозирам добре колко да забъркам, та може и половината да е фира неупотребена.
Auto-K спрей боя спирачни апарати черен - 1 - С това пръсках задните къси спирачни тръбички ,цилиндърчета и изобщо детайли на задните спирачки
HB Body 960 2k Wash primer 1л. - 1 - С това пръсках резервоара, задните амортисьори и пружини, 1/3 съм изхарчил някъде.
HB Body 960 Activator - 1
HB Body Chassis coat 1k грунд 0.75л - 2 - С това съм пръскал всичко отдолу, като на някои места е грудна от флаконче Auto-K за основа. Изхарчил съм някъде 1.1л.
HB Body 750 Synt разредител, 1л - 1
HB Body 930 Bitumen underbody 1кг. - 1 - Това го имах от преди остнало, ползвах го за обработка на болтове и гайки след сглобяване и допълнително за тръбички отдолу на най уязвимите точки. Изхарчил съм може би 100мл някъде общо само.
Sikkens Spot Sealer Direct to metal спрей - 1- Това съм го ползвал за протривания дребни в последната фаза преди боя, като протривания имам предвид точки не по големи от 1-3мм.
Novol structure topcoat спрей боя пластмаса - 1 - Това отиде почти цялото за пластмасата под чистачките. И то главно защото я долепвах още два пъти, иначе половината някъде стига.
Автоемайл Body Color черен 1л. - 1 Това си ги имах от преди, пръсках с това резевоара който е боадисван по система wash primer, филер, боя, антигравъл.
Mipa Easy P90 кит 0.25кг. - 1 - Това съм ползвал много малко, вероятно 50-60гр. Но е много добър кит за изравняване на супер дребни вдлъбнатини 0.1-0.2мм
Mipa шегрен подова защита сив 1л. - 2 - С това съм обработил отвътре новите арки преди монтаж с два слоя, както и отвътре предните калници, коит фабрично са обработени, а не като на новите коли да няма нищо. Същото е като Body 950 само че може да се пръска от 10+ градуса. Пробвано че аз го пръсках при 11-12 градуса повечето.
Mipa PU400 полиуретанов уплътнител 310мл. - 1 - Това съм ползвал за обработка на вратите, Един флакон без малко стига за всичките 4-ри врати. Предимството му е че съхне по бързо и не се свива за разлика от Body S115, но пък то се разтяга повече от полиуретана.
Mipa обезмаслител 1л. - 6 - Това съм го ползвал с пръскалка от препрат за стъкла Medix, издържа една между 2-4 седмици в зависимост от употребата. Купувах и специално шише дето струваше 8лв. и издържа по малко. По принцип се ползва съд с помпичка, но ми харесват защото са големи по 1л най малко.
Mipa 4+1 HS филер светло сив 1л. комплект с втвърдител H5 - 3 - Тук стигнаха 2 кутии и малко може би 200мл от третата само.
Mipa 4+1 HS филер черен 1л. комплект с втвърдител H10 - 2 - Този съм го ползвал за резервоара и амортисьорите задните и дребни детайли по същата система с wash primer. Изхарчил съм по малко от половината.
Mipa EP-Primer-Surfacer 2:1 Епоксиден грунд+втърдител 1л. - 1 - От този имам още доста. Наложи се да го купя заради моята глупост от първия ред.
Mipa 2K-HS-Klarlack 2:1 CC8 акрилен лак 1л. - 3 - Такъв лак съм ползвал за непластмасовите детайли, останал ми е 100-150мл от него.
Mipa HS25 втвърдител 0.5л. - 3
Mipa 2K - Elastic 1Л. - 1 - Така и не го ползвах, еластификатор за лак за боядисване на пластмаси.
MIPA 2K-HS-LÖSER-SPRAY 400мл спрей за преливки - 1 - Това с всичките поправки отиде вероятно половината само.
MIPA 2k V25 Normal thinner разредител 1л - 3
MIPA BC Normal thinner разредител 1л - 3
MIPA BC 2:1 база металик кварц 630 (100лв/л) 1л. - 5 - Тук съм писал толкова боя но реално е 4.5+0.5 защото си имах от преди когато събрах яд 0.5л боя Dynacoat, която ползвах за боядсиване отвътре и предните арки, едва стигна на косъм. От боята ми е останала около 200мл. Боята е снимана от колата и реално е леееко по светла от това дето е по каталог. Така режих да е.
Dynacoat Clearcoat 5000 HS 1л акрилен лак - 1 - От това имах 0.6л като този лак е универсален и с него боядивах пластмасите. По може скромно впечатление обаче този лак е по-добър от Mipa и изсъхва по бързо и е по прозрачен. То и тестове из руския нет го описват като по хубав, аз го потвърждавам само.
Dynacoat Hardener Slow 0.5л - 1
Dynacoat Thinner Medium 1л - 1
Dupli Color термоустойчива боя спрей - 1
Dupli Color акрилна боя спрей черна - 3 - Това за дребни детайли, останало ми е 1/3 от едно флаконче някъде
Dupli Color боя спрей черен мат - 1 - Това за рамената на чистачките и дребни детайли, останало е доста.
Dupli Color акрилна боя спрей сива - 1 - Това за пзадните пружини, може да се брои че отиде целия.
Motip Zync Repair цинков спрей - 4 - Останал ми е може би 1/4 флакон. Това е от грешките от първия ред където два флакона са фира. Иначе съм го ползвал за пръскане в кухините, отвътре, на заварките където няма ръжда, главно на праговете. Като си направих специална тръбичка.
Motip Stone chip medium solid 0.5л спрей шегрен - 1 - Това отиде цялото за защитната ламарина на резервоара в комбинация с 1к грунда Auto-K
Motip Bitumen undercoating 0.5л спрей битумен - 3 - С това съм обработвал всичко по окачването отдолу и резервоара, и задните амортисьори, отдолу които са подложени директно на песъкоструй. Както и на гайки и болтове и капачките по купето. Отиде цялото, от последния може би може да се пръсне 2-3 пъти още за по 1 секунда.
Motip Hollow section wax 0.5л - 1 - С това обработвах предните греди отвътре.
Mipa HV Cavity wax 0.5л спрей - 6 - Всички остнали кухини. От последния флакон може би има останало 1/5.
MP FS 5 (Mipa) вибро-шумоизолация 50х50см - 8
Ръждопреобразувател Wurth 100мл - 2 - Едно цяло шишенце и още съвсем малко.
Ръждопреобразувател Kittfort 0.5л - 1 - Много добър препрат на ортофосфорна киселина основа. Става много добре за разкисване на ръжда за почистване до 0. Както и покритието което остава след изсъхване е много здраво. Останало ми е мноого малко на дъното. Разбира се трябва много добре да се премахне със шлайфане защото такива препарати не може да се боядисват с епоксиден грунд.
Ръждопреобразувател Celt 0.3л. - 1 - С това пробвах да обработя старите лостове на скоросния лост и стабилизращата щанга. Купил съм чисто нови по принцип, но не ги сложих. Този препарат за нищо не става, дори за разкисване на ръжда.
Технически спирт 1л. - 15+ - Като средство за почистване и обезмасляване-антистатик. Това се харчи много, но поне е 3-4лв/л спрямо производителя.
Коресилин 1л. - 15+ - Чистене на пистолети главно и почистващо средство общо. Ако се работи на по големи стъпки от тези които аз можех може би ще е разхода значително по малък.
Разредител АМБ 0.5л - 1 - Разредител и почистване на детайли.
Бензин 1л. - 3-4 - Почистващо средство на старото покритие отдолу, кухините фабричната вакса и брави и ключалки и механизми. Може и повече да отишъл.
Мерителни чаши 600/750мл - 25
Мерителни чаши 300/385мл - 25
Салфетки на ролка 300 къса - 2
Парцали памучни всякакви - безброй
Полирпаста Smirdex 923 Heavy Cut 0.25л - 1 - Това го купих наскоро, но ползвах от кутия друга за оправяне на някоя капка на лака. Харчи се много малко.
Полирпаста Smirdex 924 Perfect Finish 0.25л - 1 - Практически не съм ползвал почти нищо от него все още - 4-5 капки.
Абразивна гъба 3M Softback P500 super fine - 3 - Това най доброто определено спрямо останалите, но цената също е доста по висока и издържа много повече. Ползвал съм я главно за гадните гънки и много фино шлайфане на ръка.
Абразивна гъба 3M P320 medium - 3 - ова най доброто определено спрямо останалите, но цената също е доста по висока и издържа много повече. Ползвал съм го криви детайли, като една остана неползвана.
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P120 - 10 - От шкуртките от някои имам останали по 1-2 бройки, от тази не.
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P320 - 30
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P400 - 30
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P600 - 60
Водна шкуртка лист Spirdex P1200 - 3 - По малко от един лист остана.
Водна шкуртка лист Spirdex P2000 - 3 - Един лист и малко изхарчени.
Шкуртка Spirdex сух шлайф на метър P180 - 3 - Останали са 40-50см.
Шкуртка Spirdex сух шлайф на метър P320 - 3 - Останали са 20-30см.
Шкуртка някаква P100 от едно време на метър - 2
Шкуртка някаква P80 от едно време на метър - 2
Шкуртка Raider ф125/8отв. P120 - 20 - Тези шкуртки не стават за нищо, поне не за кола, но ги има във всяка железария. Затова си купих от тях, и то доста преди да тествам. Най евтини са, затова са навсякъде. По-добре да се купуват такива дето са правени за коли, особено ако ще се шлайфа кит и филер. Те там разликата е потресаваща, 3-4 пъти повече издържат Smirdex.
Шкуртка Raider ф125/8отв. P180 - 30
Шкуртка Raider ф125/8отв. P240 - 20
HB Body абразивна гъба P320 - 20 - Ръчен шлайф, не е 3M, но все пак стават.
HB Body абразивна гъба P500 - 10
HB Body абразивна гъба P600 - 20
Mipa абразивна гъба P600 - 20 - Съвсем леко по-добро от Body. Може дори преценката да ми е субективна, толкова е малка разликата.
Мини дискове 50мм за пневматичен шлайф P100 - 40 - Това за пневаматичен мини шлайф, главно заварки. Един от най полезните уреди, направо без него ще е мъка.
Мини дискове 50мм за пневматичен шлайф P320 - 5
Телени четки 50мм всякакви за бормашина - поне 20
Телени четки 75мм всякакви за бормашина - поне 20
Телени четки комплект 5бр. различни размери Verto - 5
Телена четка за флекс 115мм - 2
Коралов диск за флекс 115мм - 2 - Втория го ползвах малко диск. Но за тоя диск си трябва задължително флекс с регулиране на оборитите, иначе има риска от прегряване на ламарината.
Коралов диск за бормашина 50мм - 3
Мини телени четки ръчни по 3бр. комплект - 1 - За ръчно чистене с накисване на ръжда. За малки петна. Ръчно е единствения начин. С бормашина не става, освен за грубото почистване.
Дискове за рязане и шлайфане за гриндер Dremel 540 5бр. - 2 - Това е едно супер полезно нещо за гадни, завряни заварки да се изшлайфат.
Комплект режещи дискове PROXXON PRXN 28818 38мм, 5бр. - 2 - Това е едно супер полезно нещо за гадни, завряни ламаринки да се изрежат.
Дискове за рязане метал 115мм - 20+
Ламелен диск за шлайфане 115мм P120 - 10+ - Ползвам ги главно за заварките, по едрите правят риска от предобряне голям. Като и крайния резултат е оптимално гладък за по нататъшна работа.
Ламелен диск за шлайфане 115мм P100 - 3
Ламелен диск за шлайфане 115мм P80 - 3
Ръкавици работни Wurth - 20+
Ръкавици нитрилни кутия 100бр. - 3 и някоя и друга латексова, вероятно още 30-40-50
В тази сметка влиза един лист 2х1м 0.8мм поцинована ламарина която отиде цялата. Още едно парче поцинкована ламарина 0.6мм 0.5х0.5м някъде от едно време дето цинка е 40-60 миркона, а не като на сегашните 7-15-20 микрона. Още един лист ламарина поцинкована 1.2мм парче някъде 0.5х1м. И едно дребно парче черна ламарина 1.5мм 0.3х0.3м вероятно.
Малко се получи хибрид между Body и Mipa, но тъкмо бяха стигнал до някъде и близката железария започна да продава продукти Mipa. Щеше да е с Dynacoat хибрид, но те за повечето неща нямат у нас малки разфасовки. Така че щях да започна с Mipa. Шагрен също нямаше да ползвам Body 950, а щях да взема Body 951. Но вече беше късно като стигнах до информацията каква е разликата. Иначе шегрена на Mipa на вид не виждам разлика с 950. Като цена са много близо.
За материали по сегашни цени не мога да кажа абсолютно точно колко са отишли, че половината не са купувани онлайн и не съм писал цени. Но грубо всичко със все частите дето съм купил , като задния мост и ламарините може би някъде 3000лв са отишли. Това в комбинация от 982 часа които са труд. Ако това ще го прави сервиз по принцип то по-добре да се купят всички ламарини и да се изрязва от тях, за материали ще отидат по сегашни цени поне още 1500лв. Но времето за ремонт ще е наполовина поне. Или цената на този ремонт, който не вярвам че има майстор дето ще го направи така(Дори отчитайки моите грешки), ще струва колкото е струвала цялата кола чисто нова. (14400лв едно време) Ако не е гаражен майстор, а сервиз който плаща и данъци и заплати ще е още 30% отгоре. Е, и наличието на камера се очаква да значи че боята ще е като от завода на вид. Ама обикновено е само очакване, дето не е реалност.
п.п. И това е супер евтино, ако беше някоя премиум кочина ще трябва значително повече. Но баланса на финансовото безсмислие е запазен.
п.п. Забравих нещо много важно - Филтър цедки за боя и изобщо материали за боядисване Mipa 190 микрона 40 броя, останали 2. Лака и боята е особено важно цедката, особено на металик. Като не всичко съм филтрирал, само за лицеви детайли и без епоксиден грунд. Никъде не съм ползвал мокро на морко защото няма как, навсякъде имаше нещо за изправяне и запълване. А ордолу епоксидния грунд нарочно е версия за шлайфане и реално е с дебелина 100-120 микрона повечето, тука там леко по тънко, тук там леко по дебело, все пак в арките и отдолу се пръска трудно че да се дозира плавно. Както и тренировка е нужна, а аз отдолу и затова го ползвах.
п.п. Тел заваръчна не помня каква е, но е каквато се ползва, не е от големите вериги железарии 0.8мм 5кг ролка, отиде под една ролка, има прилично останало. Газ защитен за заваряване смес аргон-CO бутилка 8л - 6 пъти пълнена, последната е празна почти, на 15 бара е. Газа е евтин - пълнене на тая бутилка между 15-20лв в зависимост къде.
п.п. Скоч- брайт на метър някакъв - 0.5м
Восъчна кърпа Mipa - 1 - Една е достатъчна за цяла кола. Но става само за този цвят защото като се бърше базата обира цветния прах.
п.п. Ако добавим че типично в такива ремонти ремонтират и двигател, та и скорости, качествено такова упражнение става огромна сума.... но не за Лада.
Последна промяна от curse_m на 03 дек 2023 20:28, променено общо 1 път.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Малко обновление след първите 500км. Смених горно водобранно уплътнение на вратите и от двете страни. Намерих такива, както изглежда дори най вероятно са оригинални:
Спирачките пак са зли като преди. Видяха зор докато изпилят ръждата предните дискове. И мога да кажа че най новите оригинални задни накладки Тиир имат някаква промяна в технологията, защото задните спирачки са супер ефективни, каквито не са били никога... поне за момента. Дори на прегледа макар буквално на 0км бяха впечатляващи.
И една снимка от пътя. Малкия син беше много впечатлен като дойдох да го взема с тая кола. И е вече с зимни гуми Hankook Winter i*cept rs3, като мога да кажа субективното си мнение че високите оценки на тестовете на тия гуми от тази година са оправдани, а те са много високи. Nokian вече е голяма мъка купуването им(направо ги няма), затова се налага промяна. Но едно от главните отличия спрямо Nokian Snowproof 1( и WR D4) е че когато е над 4-5 градуса го няма това усещане все едно си на желе. Да отбележа че това което гледам от тестовете за зимни гуми е главно представяне на сняг и лед, и после останалото. (За летните им също оценките са в топ 6 приблизително, че зависи и от размера.) Като цяло може би постепенно ще премина към тая марка.
Оказа се че моите са вече твърде стари и не уплътняват добре и при движение с 80+км/ч почва да свисти неестествено. Обаче дори толкова базова добавка в шумоизлацията е променила профила на пътните шумове на колата, като вече шум от вятъра се чува отчетливо над 100км/ч приблизително при предните врати където са сенниците. Както и шума на пода се е фокусирал вече зад таблото. Така че дори толкова малка промяна се усеща. Оригинално всички тия шумове са някак равномерно разпределени отвсякъде. Спирачките пак са зли като преди. Видяха зор докато изпилят ръждата предните дискове. И мога да кажа че най новите оригинални задни накладки Тиир имат някаква промяна в технологията, защото задните спирачки са супер ефективни, каквито не са били никога... поне за момента. Дори на прегледа макар буквално на 0км бяха впечатляващи.
И една снимка от пътя. Малкия син беше много впечатлен като дойдох да го взема с тая кола. И е вече с зимни гуми Hankook Winter i*cept rs3, като мога да кажа субективното си мнение че високите оценки на тестовете на тия гуми от тази година са оправдани, а те са много високи. Nokian вече е голяма мъка купуването им(направо ги няма), затова се налага промяна. Но едно от главните отличия спрямо Nokian Snowproof 1( и WR D4) е че когато е над 4-5 градуса го няма това усещане все едно си на желе. Да отбележа че това което гледам от тестовете за зимни гуми е главно представяне на сняг и лед, и после останалото. (За летните им също оценките са в топ 6 приблизително, че зависи и от размера.) Като цяло може би постепенно ще премина към тая марка.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
И като стара кола се почва с повредите на разни неща които не са пипани още. Контактния ключ ми направи на три пъти проблеми, като едния даже не можах минута да запаля. В самата контактна група нищо особено, то има само три жици на кръст и изсъхнала грес и боклуци. Малко почистване и смазване с грес за електрически контакти и пак сме в играта, разглобява се без сваляне:
Напрактика този възел ще е за смяна ако физически се счупи, контактите ще живеят докато я има колата. Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Мдаа, малко късно идват поздравленията, ама то в този форум вече всичко е бавно като реставрация на Лада... Преди всичко, поздравления за първата реставрирана 110-ка в България. Не смея да заявя че е и в света, защото в родината и сигурно има вече поне една такава. Ако въпроса е за думата – всичко възстановено в оригинален вид си е реставрация. Ремонт е за да продължи да се движи както си е, тунинга е ясен...
Така че честитки.
А иначе не спирай със сметката за часовете – от моя опит, доста отиват и за т.нар. "наладка", тоест отстраняване на кусурите след като машината тръгне да се движи.
П.С.А ако някой се чуди къде е смисъла да се възстанови точно този модел, отговора е прост като зелка: всяка кола си е част от една обща история и символ на една конкретна епоха. И всяка си струва да бъде възстановена. И добре че има хора като Curse-m които са пожертвали време и средства и за тея модели, който не са толкова популярни като класиките у нас.
Така че честитки.
А иначе не спирай със сметката за часовете – от моя опит, доста отиват и за т.нар. "наладка", тоест отстраняване на кусурите след като машината тръгне да се движи.
П.С.А ако някой се чуди къде е смисъла да се възстанови точно този модел, отговора е прост като зелка: всяка кола си е част от една обща история и символ на една конкретна епоха. И всяка си струва да бъде възстановена. И добре че има хора като Curse-m които са пожертвали време и средства и за тея модели, който не са толкова популярни като класиките у нас.
- Денис И.
- Председател на ЛКБ
- Мнения: 7200
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 137
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 21099
- Контакти:
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Най-малкото тази кола вече се счита за янгтаймер, съответно ако бяхме нормална държава щеше да е освободена от данък и ограниченията за влизане в центъра на града, макар и сега да не попада под забраната (ако не се лъжа). Милене, мисля че е време да станеш член на ЛКБ
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Още преди бая години ми беше дошла идеята да събера като колекция екземплярите на автомобилостроенето от 90-те години. Даже гледах обяви и имаше много читави опели - вектра и кадет, фордове ескорт, мондео, фиеста, ауди 80 и 100, фиати, рена, пежа... трудни за намиране бяха японските, а скъпи мерцедесите и волвата. Те и сега са си скъпи. Обаче нямаше къде да ги събера толкова много коли, а тепърва започва да се заражда носталгия и по тях, иначе става дума за коли на нищожни километри. Докато аз си търсех Лада на никакви километри, имаше доволно предложения за коли от деведесетте на около и под 10 000 км. Уви... добри идеи много, реализацията им е трудна.
Затова и много се радвам че има поне един такъв екземпляр от нашата марка. Да видим кои ще поемат щафетата за хубава Приора и Калина...
Затова и много се радвам че има поне един такъв екземпляр от нашата марка. Да видим кои ще поемат щафетата за хубава Приора и Калина...
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2944
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
ВАЗ 2110-4 - curse_m
Аз нямам претенции да е някаква ретро въстановка защото тая кола не става за това. Може да се направи, аз не съм го направил чак на такова ниво - първо не съм и имал за цел, второ не съм имал опита и грешките които съм допуснал не позволяват да се каже че е въстановена така точно. Но ако се хвана със следваща вероятно вече ще успея да постигна такава цел, като и ще си докупя още малко инструменти за целта, защото само с чук да се направи е по силите на професионален ковач. Отделно ако се прави ретро въстановка е силно желателно TIG апарат, моят е 3 в 1, но TIG заварката само съм пробвал че "работи". И поддържа само малко по умен TIG-lift, но би станал за една гаражна въстановка.(Инверторен апарат) Пък още като почвах точно се продаваше същата такава същия цвят с много пъти по-добро състояние което не изисква дори пребоядисване, но беше с 1г. по стара и без хидравлика. Дори в момента се продават по-добри екземпляри.
Просто моята е първо удряна и най вече кълцана отвсякъде. Поне няма удари които да са засегнали носещата част, което беше поне добро начало. Както и боята не е идеална т.е. лака, другото в гаражни условия не е проблем никакъв. То и гараж може да се доправи с не много средства и да се постигне идеален резултат. Но цяла кола пак не става ако резултата се очаква да е идеален. Преди всичко трябва вентилация с филтриране за голямо пръскане.
Като цяло за модела у нас е силна екзотика да има хидравлика, а да има и климатик, еле пък и двете е непосилен късмет. Аз съм виждал такава, но не мисля че някой би си я продал ако имаше поне климатик. Хидравликата може да се преживее. Те и повечето Лади които се продават и не успяват да се продадът е главно защото нямат климатик. Ако се появи някоя която има, няма значение от модела и на реална цена се продава за отрицателно време. Наскоро така гледах една Калина 2 кросс нов внос която се продаде за 3 дни в мобилето, даже си я снимах за доказателство, снимка от 8-ми януари. В момента 110-ката е в тестов период и активно преминава тест на солена баня:
Ще направим инспекция скоро за резултата дали надминава срока на годност от сервизите.
Вече минах 2500+км. Е вярно първите 100км донастройвах още два пъти скоростния лост. Просто от първия път да стане без тестово каране няма как да стане. Друго е че трябва да сменявам вече ангренажен комплект и най вече водната помпа, но в момента зора е с намирането на правилната. Щото тая се оказа дефектен уплътнителя и прокапа леко, по назад съм писал, и от преди ремонта е на добавка за спиране на течове. Държи идеално, лагера на студено просвирва(докато загрее малко) защото е влязло антифриз в него и няма да кара като заводската 200к км. И на стартера оста на бендиска е износена вече доста и понякога завърта тежко, вероятно ще сменя целия стартер, защото и другите неща са износени доста и като се замисля да купувам части и да го оправям няма много смисъл, че чарковете струват повече от самия стартер в момента.
В руския нет има много въстановени такива до перфектно ниво. Това е много популярна в Русия кола за младежи като първа кола, като най популярна е в момента Приора. Популярна е вече и така като кола за лична радост и много от тия въстановки които съм гледал са такава цел, дори от много много по лошо състояние от моята. Докато оправят тая съм ровил и гледал много и има страшно много такива, дори много които са на някой старец били които не са почти карани в заводски вид, дори от първите такива от 90-те се намират. Екзотиката е за у нас, и то не само защото е Лада, а защото у нас по принцип се продават смешни бройки нови коли и повечето служебни при това. Така че може да се каже че всички коли са екзотика тук.
Колекцията на коли, еле пък ретро, изисква сериозни постоянни разходи и е много скъпо хоби. По-малък проблем е да се сдобиеш с колата отколкото текущите неща. Аз засега имам място за още две коли, но реално мога да кажа че за ретро кола мога да подслоня само две... засега. По-добре човек никога да не казва никога.
Та така, това е за момента, тази кола целта е беше личен кеф и учебна цел. Така като стана по лъскава пак започна да прави впечатление по улиците.
Просто моята е първо удряна и най вече кълцана отвсякъде. Поне няма удари които да са засегнали носещата част, което беше поне добро начало. Както и боята не е идеална т.е. лака, другото в гаражни условия не е проблем никакъв. То и гараж може да се доправи с не много средства и да се постигне идеален резултат. Но цяла кола пак не става ако резултата се очаква да е идеален. Преди всичко трябва вентилация с филтриране за голямо пръскане.
Като цяло за модела у нас е силна екзотика да има хидравлика, а да има и климатик, еле пък и двете е непосилен късмет. Аз съм виждал такава, но не мисля че някой би си я продал ако имаше поне климатик. Хидравликата може да се преживее. Те и повечето Лади които се продават и не успяват да се продадът е главно защото нямат климатик. Ако се появи някоя която има, няма значение от модела и на реална цена се продава за отрицателно време. Наскоро така гледах една Калина 2 кросс нов внос която се продаде за 3 дни в мобилето, даже си я снимах за доказателство, снимка от 8-ми януари. В момента 110-ката е в тестов период и активно преминава тест на солена баня:
Ще направим инспекция скоро за резултата дали надминава срока на годност от сервизите.
Вече минах 2500+км. Е вярно първите 100км донастройвах още два пъти скоростния лост. Просто от първия път да стане без тестово каране няма как да стане. Друго е че трябва да сменявам вече ангренажен комплект и най вече водната помпа, но в момента зора е с намирането на правилната. Щото тая се оказа дефектен уплътнителя и прокапа леко, по назад съм писал, и от преди ремонта е на добавка за спиране на течове. Държи идеално, лагера на студено просвирва(докато загрее малко) защото е влязло антифриз в него и няма да кара като заводската 200к км. И на стартера оста на бендиска е износена вече доста и понякога завърта тежко, вероятно ще сменя целия стартер, защото и другите неща са износени доста и като се замисля да купувам части и да го оправям няма много смисъл, че чарковете струват повече от самия стартер в момента.
В руския нет има много въстановени такива до перфектно ниво. Това е много популярна в Русия кола за младежи като първа кола, като най популярна е в момента Приора. Популярна е вече и така като кола за лична радост и много от тия въстановки които съм гледал са такава цел, дори от много много по лошо състояние от моята. Докато оправят тая съм ровил и гледал много и има страшно много такива, дори много които са на някой старец били които не са почти карани в заводски вид, дори от първите такива от 90-те се намират. Екзотиката е за у нас, и то не само защото е Лада, а защото у нас по принцип се продават смешни бройки нови коли и повечето служебни при това. Така че може да се каже че всички коли са екзотика тук.
Колекцията на коли, еле пък ретро, изисква сериозни постоянни разходи и е много скъпо хоби. По-малък проблем е да се сдобиеш с колата отколкото текущите неща. Аз засега имам място за още две коли, но реално мога да кажа че за ретро кола мога да подслоня само две... засега. По-добре човек никога да не казва никога.
Та така, това е за момента, тази кола целта е беше личен кеф и учебна цел. Така като стана по лъскава пак започна да прави впечатление по улиците.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост