ВАЗ 2110-4 - curse_m

Описание на автомобилите на потребителите - снимки, данни и история
Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 20 ное 2023 18:59

Малко отвътре след наближаващи 17г. и 246615км
IMG_20231120_150407_small.jpg
IMG_20231120_150429_small.jpg
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 20 ное 2023 19:03

И отвън за накрая, как е станала боята, ама така по отдалеч. (focus) Не е полирана все още.
IMG_20231120_151031_small.jpg
IMG_20231120_144213_small.jpg
IMG_20231120_144101_small.jpg
IMG_20231120_143930_small.jpg
IMG_20231120_143911_small.jpg
И снимка от същата позиция която тръгна всичко преди 18 месеца и чуденето какво да я правя - на пазара, на вилици или най трудното, това което последва: :)
IMG_20231120_143839_small.jpg
п.п. Почти станах пак на 25. :D
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 23 ное 2023 21:22

Колата премина успешно преглед, не че имах съмнения. (hiro) Даже добре съм настроил и регулатора на спирачното усилие. (hiro) Направо идеално да не кажа всичко. :) Дори момчето там се стъписа като видя че в талона пише 2007-ма година, взе я за по нова. :D Естествено е 3-та категория по лепенка.
За момента минах почти 200км с нея.
Работата съм сигурен че само заради това че не мога да отделя консистентно време и че го правех предимно вечер, както и не добре подготвени условия за работа, може да ускори с поне 20%. А вероятно и с до 40-50% за някой който това му е работа и преживява.
Тотално време 982 часа, 2/3 от работа поне правена вечер и до посред нощ понякога.
Малко начална ретроспекция на работата, по фази:
1. Първа фаза - 638 часа. В това се включва разглобяване, кърпене, боядисване отдолу и отвътре и сглобяване обратно до ниво пак на колела и да може сама да се движи. В това време в включено и повторно боядисване на на почти всичко отдолу пръскано с цинков грунд от спрейче и изобщо с 1к спрейчета, на студено в грубо нарушение на инструциите за материалите(лична глупост от бързане) и други неща дето от първия път не са станали. Както изработка ръчно на ремонтни детайли... с чукове и наковални. (focus)
2. Втора фаза - 231 часа. Това е подготовка и преобоядисване и закачане на всички врати, капаци и детайли обратно на колата. Тук са включени трите врати които съм ги пилил до ламарина целите с кърпене, може би това беше около 50 часа от това време
3. Трета фаза - 113 часа. Това е лепене да вибро-шумоизолация. Сглобяване на интериора, гласене на дреболии и чистене. Ревизия на някои детайли и смазване.

И едно видео, компилация от това където съм снимал клипове. Късно се сетих и е с телефон, но каквото бях насмимал го събрах:
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 25 ное 2023 10:34

В този зимен ден да даде отчет на материалите. :D Ще започна това че реално заради повреда по колта реално съм смени само включвателя за стоп светлините, маркуч маслени пари и врътката за регулиране на облегалката. :D За останалото ръждата е виновна. (hiro) От някои материали имам и неотваряни в момента, тях не ги броя.
Списък с това което съм употребил, има и още някои дребни материали които купих но така и не използвах изобщо:
HB Body 950 Stone chip, 1л. сив - - 17 - Тук заради моята глупост с цинков грунд от спрейчета и пръскане при 7-8 градуса реално 6л. отидоха фира. Така реалната бройка 11л.
HB Body 950 Stone chip спрей черен - 1 - Това цялото отиде за тръбата към резервоара и дребни ламаринки
HB Body 950 Stone chip спрей сив - 3 - Един флакон е фира от горната глупост. Ползвано за дребни корекции и трудно достъпни за пръскане места.
HB Body P981 епоксиден грунд спрей - - 2 - Това съм го ползвал за дребни детайли в интериора и кухини след кърпене където е могло пръскане, и протривания при шлайфане на грунд, горе долу флакон и половина съм изхарчил.
HB Body epoxy hardener 989 - - 3
HB Body 989 epoxy primer 4:1 - - 3 - Този грунд щеше да стигне ако не бяха грешките от първия ред.
HB Body 740 normal разредител 1л - - 4 - Така и не разбрах къде отиде толкова разредител.
HB Body S115 Auto Seal, 300ml - - 5 - Едно отиде фира от горната глупост, реално употребени около 3 и 3/4
HB Body 340 Plastofix спрей - - 1 - Половината горе долу остана.
HB Body H725 2k hardener fast - - 1
HB Body HS 4:1 P334 filler grey - - 1 - Този филер го купих за пластмасови детайли, отиде почти целия сигурно остана 100-150мл.
Auto-K антикорозионен грунд, заваръчен, спрей - - 10 - Този грунд съм го ползвал за какво ли не от грундиране на малки детайли до пръскане в кухините с тръбичка да симулира потапяне във вана където съм заварявал. Както и за временно грундиране когато даден детайл по дълго ще си играя да не ръждясва.
HB Body Flat guide спрей - - 1 - От него има останало
HB Body 770 обезмаслител, 1л. - 1
HB Body F250 кит стъкловлакно, 0.25кг - 1 - Употребил съм може би половината.
HB Body F232 кит универсален, 1кг - 1 - Почти напълно съм го изхарчил, като в началото не успвявах да дозирам добре колко да забъркам, та може и половината да е фира неупотребена.
Auto-K спрей боя спирачни апарати черен - 1 - С това пръсках задните къси спирачни тръбички ,цилиндърчета и изобщо детайли на задните спирачки
HB Body 960 2k Wash primer 1л. - 1 - С това пръсках резервоара, задните амортисьори и пружини, 1/3 съм изхарчил някъде.
HB Body 960 Activator - 1
HB Body Chassis coat 1k грунд 0.75л - 2 - С това съм пръскал всичко отдолу, като на някои места е грудна от флаконче Auto-K за основа. Изхарчил съм някъде 1.1л.
HB Body 750 Synt разредител, 1л - 1
HB Body 930 Bitumen underbody 1кг. - 1 - Това го имах от преди остнало, ползвах го за обработка на болтове и гайки след сглобяване и допълнително за тръбички отдолу на най уязвимите точки. Изхарчил съм може би 100мл някъде общо само.
Sikkens Spot Sealer Direct to metal спрей - 1- Това съм го ползвал за протривания дребни в последната фаза преди боя, като протривания имам предвид точки не по големи от 1-3мм.
Novol structure topcoat спрей боя пластмаса - 1 - Това отиде почти цялото за пластмасата под чистачките. И то главно защото я долепвах още два пъти, иначе половината някъде стига.
Автоемайл Body Color черен 1л. - 1 Това си ги имах от преди, пръсках с това резевоара който е боадисван по система wash primer, филер, боя, антигравъл.

Mipa Easy P90 кит 0.25кг. - 1 - Това съм ползвал много малко, вероятно 50-60гр. Но е много добър кит за изравняване на супер дребни вдлъбнатини 0.1-0.2мм
Mipa шегрен подова защита сив 1л. - 2 - С това съм обработил отвътре новите арки преди монтаж с два слоя, както и отвътре предните калници, коит фабрично са обработени, а не като на новите коли да няма нищо. Същото е като Body 950 само че може да се пръска от 10+ градуса. Пробвано че аз го пръсках при 11-12 градуса повечето.
Mipa PU400 полиуретанов уплътнител 310мл. - 1 - Това съм ползвал за обработка на вратите, Един флакон без малко стига за всичките 4-ри врати. Предимството му е че съхне по бързо и не се свива за разлика от Body S115, но пък то се разтяга повече от полиуретана.
Mipa обезмаслител 1л. - 6 - Това съм го ползвал с пръскалка от препрат за стъкла Medix, издържа една между 2-4 седмици в зависимост от употребата. Купувах и специално шише дето струваше 8лв. и издържа по малко. По принцип се ползва съд с помпичка, но ми харесват защото са големи по 1л най малко.
Mipa 4+1 HS филер светло сив 1л. комплект с втвърдител H5 - 3 - Тук стигнаха 2 кутии и малко може би 200мл от третата само.
Mipa 4+1 HS филер черен 1л. комплект с втвърдител H10 - 2 - Този съм го ползвал за резервоара и амортисьорите задните и дребни детайли по същата система с wash primer. Изхарчил съм по малко от половината.
Mipa EP-Primer-Surfacer 2:1 Епоксиден грунд+втърдител 1л. - 1 - От този имам още доста. Наложи се да го купя заради моята глупост от първия ред.
Mipa 2K-HS-Klarlack 2:1 CC8 акрилен лак 1л. - 3 - Такъв лак съм ползвал за непластмасовите детайли, останал ми е 100-150мл от него.
Mipa HS25 втвърдител 0.5л. - 3
Mipa 2K - Elastic 1Л. - 1 - Така и не го ползвах, еластификатор за лак за боядисване на пластмаси.
MIPA 2K-HS-LÖSER-SPRAY 400мл спрей за преливки - 1 - Това с всичките поправки отиде вероятно половината само.
MIPA 2k V25 Normal thinner разредител 1л - 3
MIPA BC Normal thinner разредител 1л - 3
MIPA BC 2:1 база металик кварц 630 (100лв/л) 1л. - 5 - Тук съм писал толкова боя но реално е 4.5+0.5 защото си имах от преди когато събрах яд 0.5л боя Dynacoat, която ползвах за боядсиване отвътре и предните арки, едва стигна на косъм. От боята ми е останала около 200мл. Боята е снимана от колата и реално е леееко по светла от това дето е по каталог. Така режих да е.
Dynacoat Clearcoat 5000 HS 1л акрилен лак - 1 - От това имах 0.6л като този лак е универсален и с него боядивах пластмасите. По може скромно впечатление обаче този лак е по-добър от Mipa и изсъхва по бързо и е по прозрачен. То и тестове из руския нет го описват като по хубав, аз го потвърждавам само.
Dynacoat Hardener Slow 0.5л - 1
Dynacoat Thinner Medium 1л - 1

Dupli Color термоустойчива боя спрей - 1
Dupli Color акрилна боя спрей черна - 3 - Това за дребни детайли, останало ми е 1/3 от едно флаконче някъде
Dupli Color боя спрей черен мат - 1 - Това за рамената на чистачките и дребни детайли, останало е доста.
Dupli Color акрилна боя спрей сива - 1 - Това за пзадните пружини, може да се брои че отиде целия.
Motip Zync Repair цинков спрей - 4 - Останал ми е може би 1/4 флакон. Това е от грешките от първия ред където два флакона са фира. Иначе съм го ползвал за пръскане в кухините, отвътре, на заварките където няма ръжда, главно на праговете. Като си направих специална тръбичка.
Motip Stone chip medium solid 0.5л спрей шегрен - 1 - Това отиде цялото за защитната ламарина на резервоара в комбинация с 1к грунда Auto-K
Motip Bitumen undercoating 0.5л спрей битумен - 3 - С това съм обработвал всичко по окачването отдолу и резервоара, и задните амортисьори, отдолу които са подложени директно на песъкоструй. Както и на гайки и болтове и капачките по купето. Отиде цялото, от последния може би може да се пръсне 2-3 пъти още за по 1 секунда.
Motip Hollow section wax 0.5л - 1 - С това обработвах предните греди отвътре.

Mipa HV Cavity wax 0.5л спрей - 6 - Всички остнали кухини. От последния флакон може би има останало 1/5.
MP FS 5 (Mipa) вибро-шумоизолация 50х50см - 8

Ръждопреобразувател Wurth 100мл - 2 - Едно цяло шишенце и още съвсем малко.
Ръждопреобразувател Kittfort 0.5л - 1 - Много добър препрат на ортофосфорна киселина основа. Става много добре за разкисване на ръжда за почистване до 0. Както и покритието което остава след изсъхване е много здраво. Останало ми е мноого малко на дъното. Разбира се трябва много добре да се премахне със шлайфане защото такива препарати не може да се боядисват с епоксиден грунд.
Ръждопреобразувател Celt 0.3л. - 1 - С това пробвах да обработя старите лостове на скоросния лост и стабилизращата щанга. Купил съм чисто нови по принцип, но не ги сложих. Този препарат за нищо не става, дори за разкисване на ръжда.

Технически спирт 1л. - 15+ - Като средство за почистване и обезмасляване-антистатик. Това се харчи много, но поне е 3-4лв/л спрямо производителя.
Коресилин 1л. - 15+ - Чистене на пистолети главно и почистващо средство общо. Ако се работи на по големи стъпки от тези които аз можех може би ще е разхода значително по малък.
Разредител АМБ 0.5л - 1 - Разредител и почистване на детайли.
Бензин 1л. - 3-4 - Почистващо средство на старото покритие отдолу, кухините фабричната вакса и брави и ключалки и механизми. Може и повече да отишъл.


Мерителни чаши 600/750мл - 25
Мерителни чаши 300/385мл - 25
Салфетки на ролка 300 къса - 2
Парцали памучни всякакви - безброй

Полирпаста Smirdex 923 Heavy Cut 0.25л - 1 - Това го купих наскоро, но ползвах от кутия друга за оправяне на някоя капка на лака. Харчи се много малко.
Полирпаста Smirdex 924 Perfect Finish 0.25л - 1 - Практически не съм ползвал почти нищо от него все още - 4-5 капки.

Абразивна гъба 3M Softback P500 super fine - 3 - Това най доброто определено спрямо останалите, но цената също е доста по висока и издържа много повече. Ползвал съм я главно за гадните гънки и много фино шлайфане на ръка.
Абразивна гъба 3M P320 medium - 3 - ова най доброто определено спрямо останалите, но цената също е доста по висока и издържа много повече. Ползвал съм го криви детайли, като една остана неползвана.
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P120 - 10 - От шкуртките от някои имам останали по 1-2 бройки, от тази не.
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P320 - 30
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P400 - 30
Шкуртка Smirdex 740 ф125/8отв. P600 - 60
Водна шкуртка лист Spirdex P1200 - 3 - По малко от един лист остана.
Водна шкуртка лист Spirdex P2000 - 3 - Един лист и малко изхарчени.
Шкуртка Spirdex сух шлайф на метър P180 - 3 - Останали са 40-50см.
Шкуртка Spirdex сух шлайф на метър P320 - 3 - Останали са 20-30см.
Шкуртка някаква P100 от едно време на метър - 2
Шкуртка някаква P80 от едно време на метър - 2
Шкуртка Raider ф125/8отв. P120 - 20 - Тези шкуртки не стават за нищо, поне не за кола, но ги има във всяка железария. Затова си купих от тях, и то доста преди да тествам. Най евтини са, затова са навсякъде. По-добре да се купуват такива дето са правени за коли, особено ако ще се шлайфа кит и филер. Те там разликата е потресаваща, 3-4 пъти повече издържат Smirdex.
Шкуртка Raider ф125/8отв. P180 - 30
Шкуртка Raider ф125/8отв. P240 - 20
HB Body абразивна гъба P320 - 20 - Ръчен шлайф, не е 3M, но все пак стават.
HB Body абразивна гъба P500 - 10
HB Body абразивна гъба P600 - 20
Mipa абразивна гъба P600 - 20 - Съвсем леко по-добро от Body. Може дори преценката да ми е субективна, толкова е малка разликата.
Мини дискове 50мм за пневматичен шлайф P100 - 40 - Това за пневаматичен мини шлайф, главно заварки. Един от най полезните уреди, направо без него ще е мъка.
Мини дискове 50мм за пневматичен шлайф P320 - 5
Телени четки 50мм всякакви за бормашина - поне 20
Телени четки 75мм всякакви за бормашина - поне 20
Телени четки комплект 5бр. различни размери Verto - 5
Телена четка за флекс 115мм - 2
Коралов диск за флекс 115мм - 2 - Втория го ползвах малко диск. Но за тоя диск си трябва задължително флекс с регулиране на оборитите, иначе има риска от прегряване на ламарината.
Коралов диск за бормашина 50мм - 3
Мини телени четки ръчни по 3бр. комплект - 1 - За ръчно чистене с накисване на ръжда. За малки петна. Ръчно е единствения начин. С бормашина не става, освен за грубото почистване.

Дискове за рязане и шлайфане за гриндер Dremel 540 5бр. - 2 - Това е едно супер полезно нещо за гадни, завряни заварки да се изшлайфат.
Комплект режещи дискове PROXXON PRXN 28818 38мм, 5бр. - 2 - Това е едно супер полезно нещо за гадни, завряни ламаринки да се изрежат.
Дискове за рязане метал 115мм - 20+
Ламелен диск за шлайфане 115мм P120 - 10+ - Ползвам ги главно за заварките, по едрите правят риска от предобряне голям. Като и крайния резултат е оптимално гладък за по нататъшна работа.
Ламелен диск за шлайфане 115мм P100 - 3
Ламелен диск за шлайфане 115мм P80 - 3

Ръкавици работни Wurth - 20+
Ръкавици нитрилни кутия 100бр. - 3 и някоя и друга латексова, вероятно още 30-40-50

В тази сметка влиза един лист 2х1м 0.8мм поцинована ламарина която отиде цялата. Още едно парче поцинкована ламарина 0.6мм 0.5х0.5м някъде от едно време дето цинка е 40-60 миркона, а не като на сегашните 7-15-20 микрона. (hiro) Още един лист ламарина поцинкована 1.2мм парче някъде 0.5х1м. И едно дребно парче черна ламарина 1.5мм 0.3х0.3м вероятно.
Малко се получи хибрид между Body и Mipa, но тъкмо бяха стигнал до някъде и близката железария започна да продава продукти Mipa. Щеше да е с Dynacoat хибрид, но те за повечето неща нямат у нас малки разфасовки. Така че щях да започна с Mipa. Шагрен също нямаше да ползвам Body 950, а щях да взема Body 951. Но вече беше късно като стигнах до информацията каква е разликата. Иначе шегрена на Mipa на вид не виждам разлика с 950. Като цена са много близо.

За материали по сегашни цени не мога да кажа абсолютно точно колко са отишли, че половината не са купувани онлайн и не съм писал цени. Но грубо всичко със все частите дето съм купил , като задния мост и ламарините може би някъде 3000лв са отишли. Това в комбинация от 982 часа които са труд. Ако това ще го прави сервиз по принцип то по-добре да се купят всички ламарини и да се изрязва от тях, за материали ще отидат по сегашни цени поне още 1500лв. Но времето за ремонт ще е наполовина поне. Или цената на този ремонт, който не вярвам че има майстор дето ще го направи така(Дори отчитайки моите грешки), ще струва колкото е струвала цялата кола чисто нова. (14400лв едно време) (focus) Ако не е гаражен майстор, а сервиз който плаща и данъци и заплати ще е още 30% отгоре. Е, и наличието на камера се очаква да значи че боята ще е като от завода на вид. :whistle: Ама обикновено е само очакване, дето не е реалност. (hiro)

п.п. И това е супер евтино, ако беше някоя премиум кочина ще трябва значително повече. Но баланса на финансовото безсмислие е запазен. (hiro)

п.п. Забравих нещо много важно - Филтър цедки за боя и изобщо материали за боядисване Mipa 190 микрона 40 броя, останали 2. Лака и боята е особено важно цедката, особено на металик. Като не всичко съм филтрирал, само за лицеви детайли и без епоксиден грунд. Никъде не съм ползвал мокро на морко защото няма как, навсякъде имаше нещо за изправяне и запълване. А ордолу епоксидния грунд нарочно е версия за шлайфане и реално е с дебелина 100-120 микрона повечето, тука там леко по тънко, тук там леко по дебело, все пак в арките и отдолу се пръска трудно че да се дозира плавно. Както и тренировка е нужна, а аз отдолу и затова го ползвах.

п.п. Тел заваръчна не помня каква е, но е каквато се ползва, не е от големите вериги железарии 0.8мм 5кг ролка, отиде под една ролка, има прилично останало. Газ защитен за заваряване смес аргон-CO бутилка 8л - 6 пъти пълнена, последната е празна почти, на 15 бара е. Газа е евтин - пълнене на тая бутилка между 15-20лв в зависимост къде.

п.п. Скоч- брайт на метър някакъв - 0.5м
Восъчна кърпа Mipa - 1 - Една е достатъчна за цяла кола. Но става само за този цвят защото като се бърше базата обира цветния прах.

п.п. Ако добавим че типично в такива ремонти ремонтират и двигател, та и скорости, качествено такова упражнение става огромна сума.... но не за Лада. (hiro)
Последна промяна от curse_m на 03 дек 2023 20:28, променено общо 1 път.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 30 ное 2023 09:35

Малко обновление след първите 500км. Смених горно водобранно уплътнение на вратите и от двете страни. Намерих такива, както изглежда дори най вероятно са оригинални:
IMG_20231125_162437_small.jpg
IMG_20231125_162437_small.jpg (150.3 KиБ) Видяна 1481 пъти
Оказа се че моите са вече твърде стари и не уплътняват добре и при движение с 80+км/ч почва да свисти неестествено. :D Обаче дори толкова базова добавка в шумоизлацията е променила профила на пътните шумове на колата, като вече шум от вятъра се чува отчетливо над 100км/ч приблизително при предните врати където са сенниците. Както и шума на пода се е фокусирал вече зад таблото. Така че дори толкова малка промяна се усеща. Оригинално всички тия шумове са някак равномерно разпределени отвсякъде. :)
Спирачките пак са зли като преди. (focus) Видяха зор докато изпилят ръждата предните дискове. И мога да кажа че най новите оригинални задни накладки Тиир имат някаква промяна в технологията, защото задните спирачки са супер ефективни, каквито не са били никога... поне за момента. Дори на прегледа макар буквално на 0км бяха впечатляващи. :)
И една снимка от пътя. Малкия син беше много впечатлен като дойдох да го взема с тая кола. :D
IMG_20231122_155907_small.jpg
IMG_20231122_155907_small.jpg (215.97 KиБ) Видяна 1481 пъти
И е вече с зимни гуми Hankook Winter i*cept rs3, като мога да кажа субективното си мнение че високите оценки на тестовете на тия гуми от тази година са оправдани, а те са много високи. :) Nokian вече е голяма мъка купуването им(направо ги няма), затова се налага промяна. Но едно от главните отличия спрямо Nokian Snowproof 1( и WR D4) е че когато е над 4-5 градуса го няма това усещане все едно си на желе. Да отбележа че това което гледам от тестовете за зимни гуми е главно представяне на сняг и лед, и после останалото. (За летните им също оценките са в топ 6 приблизително, че зависи и от размера.) Като цяло може би постепенно ще премина към тая марка. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 13 дек 2023 06:36

И като стара кола се почва с повредите на разни неща които не са пипани още. Контактния ключ ми направи на три пъти проблеми, като едния даже не можах минута да запаля. В самата контактна група нищо особено, то има само три жици на кръст и изсъхнала грес и боклуци. (hiro) Малко почистване и смазване с грес за електрически контакти и пак сме в играта, разглобява се без сваляне:
IMG_20231209_121946_small.jpg
Напрактика този възел ще е за смяна ако физически се счупи, контактите ще живеят докато я има колата. ;)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от Frysco » 10 яну 2024 19:51

Мдаа, малко късно идват поздравленията, ама то в този форум вече всичко е бавно като реставрация на Лада... Преди всичко, поздравления за първата реставрирана 110-ка в България. Не смея да заявя че е и в света, защото в родината и сигурно има вече поне една такава. Ако въпроса е за думата – всичко възстановено в оригинален вид си е реставрация. Ремонт е за да продължи да се движи както си е, тунинга е ясен...
Така че честитки.
А иначе не спирай със сметката за часовете – от моя опит, доста отиват и за т.нар. "наладка", тоест отстраняване на кусурите след като машината тръгне да се движи.

П.С.А ако някой се чуди къде е смисъла да се възстанови точно този модел, отговора е прост като зелка: всяка кола си е част от една обща история и символ на една конкретна епоха. И всяка си струва да бъде възстановена. И добре че има хора като Curse-m които са пожертвали време и средства и за тея модели, който не са толкова популярни като класиките у нас.

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 7200
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 137
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от Денис И. » 11 яну 2024 15:28

Най-малкото тази кола вече се счита за янгтаймер, съответно ако бяхме нормална държава щеше да е освободена от данък и ограниченията за влизане в центъра на града, макар и сега да не попада под забраната (ако не се лъжа). Милене, мисля че е време да станеш член на ЛКБ :)
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от Frysco » 11 яну 2024 18:41

Още преди бая години ми беше дошла идеята да събера като колекция екземплярите на автомобилостроенето от 90-те години. Даже гледах обяви и имаше много читави опели - вектра и кадет, фордове ескорт, мондео, фиеста, ауди 80 и 100, фиати, рена, пежа... трудни за намиране бяха японските, а скъпи мерцедесите и волвата. Те и сега са си скъпи. Обаче нямаше къде да ги събера толкова много коли, а тепърва започва да се заражда носталгия и по тях, иначе става дума за коли на нищожни километри. Докато аз си търсех Лада на никакви километри, имаше доволно предложения за коли от деведесетте на около и под 10 000 км. Уви... добри идеи много, реализацията им е трудна.
Затова и много се радвам че има поне един такъв екземпляр от нашата марка. Да видим кои ще поемат щафетата за хубава Приора и Калина...

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2944
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2110-4 - curse_m

Мнение от curse_m » 14 яну 2024 12:05

Аз нямам претенции да е някаква ретро въстановка защото тая кола не става за това. :) Може да се направи, аз не съм го направил чак на такова ниво - първо не съм и имал за цел, второ не съм имал опита и грешките които съм допуснал не позволяват да се каже че е въстановена така точно. :) Но ако се хвана със следваща вероятно вече ще успея да постигна такава цел, като и ще си докупя още малко инструменти за целта, защото само с чук да се направи е по силите на професионален ковач. :D Отделно ако се прави ретро въстановка е силно желателно TIG апарат, моят е 3 в 1, но TIG заварката само съм пробвал че "работи". И поддържа само малко по умен TIG-lift, но би станал за една гаражна въстановка.(Инверторен апарат) Пък още като почвах точно се продаваше същата такава същия цвят с много пъти по-добро състояние което не изисква дори пребоядисване, но беше с 1г. по стара и без хидравлика. Дори в момента се продават по-добри екземпляри.
Просто моята е първо удряна и най вече кълцана отвсякъде. Поне няма удари които да са засегнали носещата част, което беше поне добро начало. Както и боята не е идеална т.е. лака, другото в гаражни условия не е проблем никакъв. То и гараж може да се доправи с не много средства и да се постигне идеален резултат. Но цяла кола пак не става ако резултата се очаква да е идеален. Преди всичко трябва вентилация с филтриране за голямо пръскане.
Като цяло за модела у нас е силна екзотика да има хидравлика, а да има и климатик, еле пък и двете е непосилен късмет. Аз съм виждал такава, но не мисля че някой би си я продал ако имаше поне климатик. Хидравликата може да се преживее. Те и повечето Лади които се продават и не успяват да се продадът е главно защото нямат климатик. Ако се появи някоя която има, няма значение от модела и на реална цена се продава за отрицателно време. Наскоро така гледах една Калина 2 кросс нов внос която се продаде за 3 дни в мобилето, даже си я снимах за доказателство, снимка от 8-ми януари. :D
Lada_sell.png
В момента 110-ката е в тестов период и активно преминава тест на солена баня:
IMG_20240112_145346_small.jpg

Ще направим инспекция скоро за резултата дали надминава срока на годност от сервизите. (hiro)
Вече минах 2500+км. Е вярно първите 100км донастройвах още два пъти скоростния лост. Просто от първия път да стане без тестово каране няма как да стане. :) Друго е че трябва да сменявам вече ангренажен комплект и най вече водната помпа, но в момента зора е с намирането на правилната. Щото тая се оказа дефектен уплътнителя и прокапа леко, по назад съм писал, и от преди ремонта е на добавка за спиране на течове. Държи идеално, лагера на студено просвирва(докато загрее малко) защото е влязло антифриз в него и няма да кара като заводската 200к км. (hiro) И на стартера оста на бендиска е износена вече доста и понякога завърта тежко, вероятно ще сменя целия стартер, защото и другите неща са износени доста и като се замисля да купувам части и да го оправям няма много смисъл, че чарковете струват повече от самия стартер в момента.
В руския нет има много въстановени такива до перфектно ниво. Това е много популярна в Русия кола за младежи като първа кола, като най популярна е в момента Приора. Популярна е вече и така като кола за лична радост и много от тия въстановки които съм гледал са такава цел, дори от много много по лошо състояние от моята. Докато оправят тая съм ровил и гледал много и има страшно много такива, дори много които са на някой старец били които не са почти карани в заводски вид, дори от първите такива от 90-те се намират. Екзотиката е за у нас, и то не само защото е Лада, а защото у нас по принцип се продават смешни бройки нови коли и повечето служебни при това. Така че може да се каже че всички коли са екзотика тук. (hiro)
Колекцията на коли, еле пък ретро, изисква сериозни постоянни разходи и е много скъпо хоби. По-малък проблем е да се сдобиеш с колата отколкото текущите неща. Аз засега имам място за още две коли, но реално мога да кажа че за ретро кола мога да подслоня само две... засега. :D По-добре човек никога да не казва никога. :D
Та така, това е за момента, тази кола целта е беше личен кеф и учебна цел. :) Така като стана по лъскава пак започна да прави впечатление по улиците. (hiro)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Отговори

Върни се в “Моят автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост