Боядисване и кърпене в гаражни условия
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2959
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Боядисване и кърпене в гаражни условия
Продължаваме с малките полезни инструменти. Етотакъв набор от пластмасови шпакли, водят ги за сваляне на тежести от гуми, е много удобен за остъргване на старото антигравъл покритие без да се наранява долния слой, на епоксиден грунд за корекции също става:
И такова пистолетче за боядисване с въртящо се казанче. То е много удобно защото позволява да се грундира без проблем под всякакви ъгли и отдолу нагоре най вече малки участъци. Както и самото то е супер евтино, беше 20-тина лева. Може да се брой че поради ниската си цена е консуматив, но ще издържи повече от една кола... стига да се чисто горе долу добре. Удобно е са по немърливо отношение без да му пука на човек.
Това че е с малка дюза, мисля 0.6мм беше, не е проблем за епоксиден грунд, само леко по рядък трябва да е.Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2959
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Боядисване и кърпене в гаражни условия
И бюджетен метод за отстраняване на стичане на лака. За целта е нужен резец за макетен нож и трупчета малки за водна шкуртка. В общи линии се продават някакви готови но най вече може да си ги изреже човек сам. Например от строителна маламашка и дърво. Пример:
След това с трупче и шкуртка P2000. И ако има нужда се повтаря. Накрая се полира. Според мен най-добре да се финишира шлайфането със шкуртка P2000 защото после лесно се полира. По ситни също може да се ползват, но типичната паста 1-ви номер се справя без проблем с тази едрина. Ако е много стеклото се може да се шлайфа и с по едри, но под P1200 вече е много рисково да не се протрие лака, както и може да остави твърде дълбока резка някъде.
Има доста клипове показващи как се прави, но масовата част действат направо с ножчето и стържат навсякъде, което е много рисково. Има и специален инструмент за такива неща, но той си е скъпичък а и също се затъпява в крайна сметка. Например Mirka 7872000111. И с такъв уред ще трябва и тренировка за употребата му. С метода по горе с ножчето е доста по безопасно за начинаещ.
На самото ножче от двете страни се залепва хартиено тиксо с цел да вдигне леко режещата част и да се стърже само където се е стекло, без да се наранява околната част. Това е идеята на тиксото. Преди да се прави това трябва лака да е напълно изсъхнал и самата капка, защото иначе има почти 100% риск да се отлюпи и ще стане дупка до базата.
И се получава нещо такова. Стърже се докато се добие малксимално гладко.След това с трупче и шкуртка P2000. И ако има нужда се повтаря. Накрая се полира. Според мен най-добре да се финишира шлайфането със шкуртка P2000 защото после лесно се полира. По ситни също може да се ползват, но типичната паста 1-ви номер се справя без проблем с тази едрина. Ако е много стеклото се може да се шлайфа и с по едри, но под P1200 вече е много рисково да не се протрие лака, както и може да остави твърде дълбока резка някъде.
Има доста клипове показващи как се прави, но масовата част действат направо с ножчето и стържат навсякъде, което е много рисково. Има и специален инструмент за такива неща, но той си е скъпичък а и също се затъпява в крайна сметка. Например Mirka 7872000111. И с такъв уред ще трябва и тренировка за употребата му. С метода по горе с ножчето е доста по безопасно за начинаещ.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2959
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Боядисване и кърпене в гаражни условия
Малко на тема инструменти за оправяне на вдлъбнатини. Най добрия вариант е да се вземе комплектс за PDR, това е най-малко инвазивно, но е ограничено за работа преди да се започне с търкането със шкуртка, защото лепилото не държи на гола ламарина. Маха се със спирт. Ето такъв комплект бих казал че е като минимум:
Обратният чук служи и за други неща. Например с него може да се изтеглят и ламарини. Дедовски най прост метод(без спотер) е един обикновен болт М6 поне 50мм се точкова с телоподаващото в мястото на заварката и после с чука се издърпва. За по голяма прецизност може да се заостри болта. Този метод е много ефективен за корекции след деформация на детайл при заваряване на парче за поправка на частичен гнилоч. (Все пак целта ни е под 1мм кит, иначе не правим нищо.
)
Друг набор който е просто необходим е комплект тенекеджийски чукове с наковални, например такъв: Като лопатките които са посочени на снимката са най важния иструмент за изправяне.(Те може и да се направят, примерно от стара голяма пила) Обикновените чукове не са оформени подходящо за тая работа. В набор като този има базови наковални, но като цяло може да се налага да се правят допълнително според усмотрението и нуждата.
Също и по-голям чук е с такава глава е доста полезен: (може да се търси по магазините и като шлосерски чук, в някои сайтове така го пишат)
Допълнително е добре да има човек голям чук от твърда пластмаса, текстолит, дори дървен. Както и чук за дограми.(на първата снимка е такъв в PDR комплекта) С тях може да се правят корекции и оформяне без да се уврежда ламарината.
Наковалня също е много необходим инструмент, по-голяма по-добре, поне 25кг. Като алтернатива може да е парче жп релса 50см например.
Различни парчета винкел и тръби също се ползват успешно за огъване на ламарини правене на прости приспособления за изработка на детайли.
И разбира се менгеме няма смисъл да подчертавам че без него не може, поне 120мм челюсти. Дори евтините китайски са доволно добри.
Сега има доста по улесняващи живота инструменти за тенекежийство но те струват някои доста пари и всичко е до желание и възможности. Но може и с ръчни инструменти да се оправи човек, дори да е много по бавно.
Само ще изброя базовите такива:
1. sheet metal shrinker stretcher
2. english wheel
3. sheet metal roller
4. sheet metal bender - такъв уред лесно се прави, стига да има желание.
Пиша ги така по лесно да се намерят в нета да се види какво представляват.
Може и по-голям комплект с лостове за избутване, но горното е най евтиния вариант. Обратният чук служи и за други неща. Например с него може да се изтеглят и ламарини. Дедовски най прост метод(без спотер) е един обикновен болт М6 поне 50мм се точкова с телоподаващото в мястото на заварката и после с чука се издърпва. За по голяма прецизност може да се заостри болта. Този метод е много ефективен за корекции след деформация на детайл при заваряване на парче за поправка на частичен гнилоч. (Все пак целта ни е под 1мм кит, иначе не правим нищо.

Друг набор който е просто необходим е комплект тенекеджийски чукове с наковални, например такъв: Като лопатките които са посочени на снимката са най важния иструмент за изправяне.(Те може и да се направят, примерно от стара голяма пила) Обикновените чукове не са оформени подходящо за тая работа. В набор като този има базови наковални, но като цяло може да се налага да се правят допълнително според усмотрението и нуждата.
Също и по-голям чук е с такава глава е доста полезен: (може да се търси по магазините и като шлосерски чук, в някои сайтове така го пишат)
Допълнително е добре да има човек голям чук от твърда пластмаса, текстолит, дори дървен. Както и чук за дограми.(на първата снимка е такъв в PDR комплекта) С тях може да се правят корекции и оформяне без да се уврежда ламарината.
Наковалня също е много необходим инструмент, по-голяма по-добре, поне 25кг. Като алтернатива може да е парче жп релса 50см например.
Различни парчета винкел и тръби също се ползват успешно за огъване на ламарини правене на прости приспособления за изработка на детайли.
И разбира се менгеме няма смисъл да подчертавам че без него не може, поне 120мм челюсти. Дори евтините китайски са доволно добри.
Сега има доста по улесняващи живота инструменти за тенекежийство но те струват някои доста пари и всичко е до желание и възможности. Но може и с ръчни инструменти да се оправи човек, дори да е много по бавно.
Само ще изброя базовите такива:
1. sheet metal shrinker stretcher
2. english wheel
3. sheet metal roller
4. sheet metal bender - такъв уред лесно се прави, стига да има желание.
Пиша ги така по лесно да се намерят в нета да се види какво представляват.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2959
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Боядисване и кърпене в гаражни условия
И накъде без свредла за точкови заварки:
Има и по хубави методи, но доста по скъпи. Свредлата вършат работа добра.
Като цяло като види човек формата на тия свредла може да се ги направи направи сам с шлифовалката и диск Dremel 540(от по назад). Дори по добра форма може да се докара.
Аз бях успял да го докарам до такъв ефект, като центъра е много по остър и минимално издаден: Така или иначе свредлата се изхабяват и в един момент ще трябва някак да се заточват.
Затова не е лошо да има под ръка и шмиргел някакъв. От най евтините 250W върши работа.
Длето секач по тънко за отделяне на старите ламарини също трябва. По хубаво, по-добре. Има и пневматични секачи, евтини, с тях по-малко инвазивно е от делянето на ламарините от точковите заварки.
Ножица за ламарина, може най проста от железарията. За ламарина си върши работа.
размерите са 6.5, 8, 10мм.Има и по хубави методи, но доста по скъпи. Свредлата вършат работа добра.
Като цяло като види човек формата на тия свредла може да се ги направи направи сам с шлифовалката и диск Dremel 540(от по назад). Дори по добра форма може да се докара.
Аз бях успял да го докарам до такъв ефект, като центъра е много по остър и минимално издаден: Така или иначе свредлата се изхабяват и в един момент ще трябва някак да се заточват.

Длето секач по тънко за отделяне на старите ламарини също трябва. По хубаво, по-добре. Има и пневматични секачи, евтини, с тях по-малко инвазивно е от делянето на ламарините от точковите заварки.
Ножица за ламарина, може най проста от железарията. За ламарина си върши работа.
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2959
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Боядисване и кърпене в гаражни условия
И да не знабравим този основен и много необходим инструмент като песъкоструй.
За тази цел е такъв евтин пистолет върши прекрасна работа: Най-добре да е с такава с тръбичка за да може да се ползва направо кофа. Пясък обикновен речен строителен от близката железария и сито с отвор не по-голям от 1мм. И да не е прекалено ситно съответно. Пясъка трябва да е сух, както и влагоуловител задължително трябва да има, без регулатор. Изобщо за песъкоструя регулатор не трябва. Компресор от типа който коментирах в началото става за тая работа като на един път може спокойно по 40-50кв.см. да се минават. Не с дебела ръжда. Ако ръждата е дебела по-добре първо да се мине на едро с телена четка, дори на флекс, и тогава с песъкоструя. Дори и по големи площи може, но вече ще работи компресора в реално време. Компресор 400л/мин входящ дебит се справя да държи налягане в реално време, но не е добре за компресора да се прекалява. Колкото и голяма да е бутилката на компресора все ще е малко. За много сериозно и бързо песъкоструене има други леко по различни установки и компресора им пак отива на трифазен. Но в тия случаи тръбичката направо се набучва в камарата пясък тип един Камаз, образно казано.
Все пак може така с найлони да се огради на ъгъл на стена че да се събере обратно повечето пясък. Бих казал че 2-3 чувала пясък от железарията са доволно много за тая работа, ако се и събират. Ако пясъка е мокър и времето е влажно и не може да изсъхне, то със сешоар за горещ въздух може да се суши на "чашки" и да се пресява. но това е бавна операция за правене, правил съм я.
Така че и сешоар строителен за горещ въздух е хубаво да има под ръка.
Има такива песъкостуйни пистолети без прахови, които са торбичка за събиране на пясък и са изключително удобни за точкови поправки. Нещо като това: И хич не са скъпи. В тази установка разхода на въздух е осезаемо по малък. В комплекта си има ситен абразивен пясък. Той е толкова ситен че по дебела ръжда има много време да я сваля.(0.2 мм мисля се води) Но пък такъв ситен абразивен пясък прониква много добре в порите. Такъв пясък се продава в малки разфасовки по 1кг. Но този включен в комплекта е достатъчен като се има предвид почти 100% събирането му обратно, загубите зависят и на какъв ръб се чисти също.
С това мисля че вече покрих като изброяване основния набор от инструменти които са нужни като за гаражен ремонт, така че да може да се свърши хората на прилично високо ниво. Не броя разните инструменти като ключове и т.н. за авторемонт, те са отделно. Всичко над това би било допълнителна екстра с която да се върши работа по-добре и по бързо.
И не на последно място да се свърши работата на такова ниво че ръждата да не съсипе този огромен труд след няколко месеца или 1-2 зими. Все пак усилието което се влага е огромно като труд, всичките тия инструменти струват много по-малко.

За тази цел е такъв евтин пистолет върши прекрасна работа: Най-добре да е с такава с тръбичка за да може да се ползва направо кофа. Пясък обикновен речен строителен от близката железария и сито с отвор не по-голям от 1мм. И да не е прекалено ситно съответно. Пясъка трябва да е сух, както и влагоуловител задължително трябва да има, без регулатор. Изобщо за песъкоструя регулатор не трябва. Компресор от типа който коментирах в началото става за тая работа като на един път може спокойно по 40-50кв.см. да се минават. Не с дебела ръжда. Ако ръждата е дебела по-добре първо да се мине на едро с телена четка, дори на флекс, и тогава с песъкоструя. Дори и по големи площи може, но вече ще работи компресора в реално време. Компресор 400л/мин входящ дебит се справя да държи налягане в реално време, но не е добре за компресора да се прекалява. Колкото и голяма да е бутилката на компресора все ще е малко. За много сериозно и бързо песъкоструене има други леко по различни установки и компресора им пак отива на трифазен. Но в тия случаи тръбичката направо се набучва в камарата пясък тип един Камаз, образно казано.

Така че и сешоар строителен за горещ въздух е хубаво да има под ръка.
Има такива песъкостуйни пистолети без прахови, които са торбичка за събиране на пясък и са изключително удобни за точкови поправки. Нещо като това: И хич не са скъпи. В тази установка разхода на въздух е осезаемо по малък. В комплекта си има ситен абразивен пясък. Той е толкова ситен че по дебела ръжда има много време да я сваля.(0.2 мм мисля се води) Но пък такъв ситен абразивен пясък прониква много добре в порите. Такъв пясък се продава в малки разфасовки по 1кг. Но този включен в комплекта е достатъчен като се има предвид почти 100% събирането му обратно, загубите зависят и на какъв ръб се чисти също.
С това мисля че вече покрих като изброяване основния набор от инструменти които са нужни като за гаражен ремонт, така че да може да се свърши хората на прилично високо ниво. Не броя разните инструменти като ключове и т.н. за авторемонт, те са отделно. Всичко над това би било допълнителна екстра с която да се върши работа по-добре и по бързо.
И не на последно място да се свърши работата на такова ниво че ръждата да не съсипе този огромен труд след няколко месеца или 1-2 зими. Все пак усилието което се влага е огромно като труд, всичките тия инструменти струват много по-малко.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
- v_gelinski
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 1156
- Регистриран: 15 септември 2011
- Репутация: 110
- Местоположение: Кюстендил/София
- Контакти:
Боядисване и кърпене в гаражни условия
Зимата пясък се суши много удобно на печка на въглища. То по същата технология може и лятото на котлон де, но са допълнително разходи. Зимата печката така и така гори, за една нощ едно голямо тенджере с пясък може да се изсуши спокойно.
Тогда нажмут водители стартеры И по лесам, по сопкам, по воде....
- curse_m
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2959
- Регистриран: 16 април 2008
- Репутация: 93
- Местоположение: Лакатник
- Автомобил: ВАЗ 21104
Боядисване и кърпене в гаражни условия
Нещо което забравих. Една много полезна вещ е одеяло за заваряване. Не е нужно да е някакво мега яко, от най тънките върши чудесна работа. Даже по-добра работа защото се огъва лесно. Аз ползвах ESAB MD550 2х1м.
Ръкавици за заваряване не е нужно да се взимат от тези за заварчици, те са дебели и неудобни за държане на финни детайли. А и заваряването на ламарини по кола не е на такива огромни токове че да хвърлят големи топки разтопен метал. Обикновени ръкавици от железарията от тънка естествена кожа вършат прекрасна работа. И е добре човек да прави тая работа с дрехи с дълги ръкави и дълги панталони от естествени материали поне. През найлоните минава лесно. Сега може и с къси гащи и тениска, и джапанки, ама това си е на собствена отговорност и концетрация.
С помощта на него може да се завие около малък участък и да се залепи на форма със хартиено тиксо. Така може да се прави точкова кръпка без да увреждат околни здрави участъци. А пръските който има повреждат силно старите покрития. Макар да не се вижда че има прогаряне, все пак остават малки точки които след не много време ще набъбнат в ръжда. Повечето хора в клиповете си заваряват е така без да пазят околните детайли. Важно е и стъклата където не се демонтират също да се покрият с нещо, например по дебел картон от кашон. Защото пръските правят директно дупка в стъклото. Е, не са големи, но при вглеждане се забелязват. Одеялото е силно препоръчително около мястото на непосредствено заваряване. На 50см примерно разстояние, около, вече и с парче картон става.Ръкавици за заваряване не е нужно да се взимат от тези за заварчици, те са дебели и неудобни за държане на финни детайли. А и заваряването на ламарини по кола не е на такива огромни токове че да хвърлят големи топки разтопен метал. Обикновени ръкавици от железарията от тънка естествена кожа вършат прекрасна работа. И е добре човек да прави тая работа с дрехи с дълги ръкави и дълги панталони от естествени материали поне. През найлоните минава лесно. Сега може и с къси гащи и тениска, и джапанки, ама това си е на собствена отговорност и концетрация.

Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта