Непознатото "Жигули" с предно предаване

Магазини, сервизи, цени, времето, пътна обстановка, GPS, car audio, гуми, консумативи и всякакви други полезни неща
Потребителски аватар
NikShtain
Член на Лада Клуб България
Мнения: 27
Регистриран: 20 януари 2020
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105

Непознатото "Жигули" с предно предаване

Мнение от NikShtain » 26 мар 2020 09:17

Преди половин век FIAT 124 се превръща във ВАЗ-2101 и става един от най-масовите съветски автомобили. Конструкцията на италианския модел се оказва толкова сполучлива, че се задържа на конвейерите в Толиати чак до 2012 г.
Още в средата на 60-те години в СССР обаче активно се обсъжда дали набиращото все по-голяма популярност предно предаване не е по-подходящо за тамошните условия. За да оцени предимствата и недостатъците му, Централният научноизследователски автомобилен и автомоторен институт (НАМИ) разработва няколко прототипа с предни задвижващи колела на базата на "Запорожец", "Волга" и бъдещото "Жигули".
Така през 1969-а, година преди ВАЗ-2101 да влезе в серийно производство, се пръква НАМИ-0132. В Толиати разполагат с предостатъчно "фиатове" за ресурсни изпитания и един от тях е снабден с преден задвижващ мост.
За проектиране на нужните възли и агрегати от нулата не може да става и дума. Нужните компоненти са взети наготово от Peugeot 204. Френският модел има 1 130-кубиков четирицилиндров двигател с мощност 53 к.с.при 5 800 об/мин. Също като в "пежото" напречният мотор е килнат напред под ъгъл 20 градуса, за да се побере в коша.
С отпадането на нуждата от трансмисионен тунел, в който да бъде разположен карданният вал, в салона на експерименталната "жигула" се освобождава доста място. Скоростният лост е изместен на волана.
От февруари до септември 1970 г. НАМИ-0132 е подложен на сравнителни изпитания. За опоненти са избрани ВАЗ-2101 с класическото задно предаване, ВАЗ-2103 и... самото Peugeot 204. "Жигулата" с предно задвижване се оказва с 14 кг по-лека от ВАЗ-2101 и демонстрира по-добра управляемост на черни пътища, но на асфалт се справя по-зле.
В тестовете на сняг всички сравнявани автомобили показват еднаква проходимост. При изкачване обаче "пежото" изпреварва всички благодарение на по-ниското със 100 кг тегло, радиалните гуми Michelin 135R14 и по-доброто разпределение на масата. В тази дисциплина НАМИ-0132 отстъпва дори на ВАЗ-2101.
Резултатите от изпитанията слагат край на проекта за "Жигули" с предно предаване. НАМИ-0132 обаче изиграва своята роля и дава на инженерите на ВАЗ ценен опит в конструирането на автомобили с предно предаване, който по-късно ще бъде използван при разработката на "Спутник"/Samara.

Потребителски аватар
Viper
Член на Лада Клуб България
Мнения: 1138
Регистриран: 09 август 2012
Репутация: 26
Местоположение: Русе
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Непознатото "Жигули" с предно предаване

Мнение от Viper » 27 мар 2020 13:58

Ееее, поне и снимките да беше качил.
Прикачени файлове
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-3.jpg
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-3.jpg (56.82 KиБ) Видяна 70 пъти
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-2.jpg
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-2.jpg (42.6 KиБ) Видяна 70 пъти
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-4.jpg
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-4.jpg (52.36 KиБ) Видяна 70 пъти
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-1.jpg
nepoznatoto-jiguli-s-predno-predavane-1.jpg (46.5 KиБ) Видяна 70 пъти
Газ до ламарината.... и т'ва е!

Отговори

Върни се в “Полезна информация”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост