ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 328
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 03 ное 2016 12:06

Откакто подкарах Волгата, за Жигулата не ми остава време и почти не я карам. Въпреки, че бях решил тая година да я карам само нея.
На път за ретро парад в Бургас се скапа алтернатора. Беше български, слаган чисто нов при реставрацията. Оказаха се четки. Колегите в Бургас удариха рамо, и сложих други четки пред хотела. Почна да зарежда. Покарах още един ден из Бургас - работеше идеално.
Тръгнахме си за София, лампата пак светна. Заряд - нула. Действието се развива в понеделник следобяд. Добре че е колегата Йоан от Стара Загора. Дойде, донесе и сменихме генератора с нов в полеви условия.
Установих, че върху генератора покапва антифриз от иначе новата тетка с датчик. Изхвърлих я, вече допълнителната перка се пуска с копче. Никакви течове, всичко е наред.
И последно - ходих до Перник по линия на Волгите и колегата Сашо ми подари плафончета за Жигулата. Интересното им е , че са от първите - полско производство, с матово стъкло и сребристо бутонче. Такива бяха на колата изначално.
Ето. Вляво - съвременен руски плафом, вдясно - полски за 2101 от началото на 70-те:
Изображение

Много съм доволен:
Изображение

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 90
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Мишо » 03 ное 2016 21:23

Не знаех,че първите плафони са матови. Мислех че са станали такива с времето. :D

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 328
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 15 мар 2017 14:20

Нещо ме е хванала носталгията.
Ето как изглеждаше Жигулата преди години, в предишния й живот.
2002-ра лятото й смених 4 калника и външните прагове (заварени върху старите по стара тенекеджийска традиция).
Краят на юли взех книжка, колата беше готова. На 103000км. Боята беше български авто емайллак, боядисвана е в импровизирана камера в с. Герман. Помня, че труд и материали ми излязоха към 400 лева тогава. Още 250 на тенекеджията.
Карах я по-малко от месец и направих катастрофа. По моя вина Пежо Партнер буквално ми размаза предницата. Чак таванът беше изкривен. Воланът беше излязъл през отвора на челното стъкло. Разминах се с натъртвания. След много мислене какво да я правим, надделя емоцията.
Последва ново възстановяване. Сменихме лявата страница на коша, стенатамежду кпето и мотора, рамката на челното стъкло беше изправена, както шофьорската вратаи тавана. Нов капак, предни калници и маска тип 21011 с така мразените от мен четири отвора зад бронята.
Снимки от процеса няма.
Ноември 2002ра я подкарах и така до 2008ма ми беше ежедневна кола.
2005г.
Изображение

Изображение

Карах я активно зимата. Не е странно, защо ръждата почна да избива.
Изображение

Вътре е с второто й поред табло. Първото беше тотално натрошено от катастрофата и някъде към 2004г. сложих това. То е исторически некоректно - монтирано е на 2101 между 1974 и 1978, а оригиналното беше с повечето каналчета (такова е в момента). Вижда се, че има ключ за АГУ. Между 2004 и 2013 карах основно на газ.
Виждат се й самоделните ми кори с говорители Sanyo.
Чистачките са с електриеска пръскачка от Шкода. Огледалото е сменено с такова с черна лайсна, оригинално беше с бяла, но се натроши.
Изображение

С бойните Semperit Toplife 2 165/80R13. Купих ги с първата ми заплата.
Изображение

Под капака. За 3 години - от 2002 до 2005г. кошът е успял доволно да ръждяса, понеже след катастрофата боята е пръскана директно върху транспортния грунд. Виждат се пръскалки от Шкода 120Л с двойни дюзи и механизъм за чистачки от по-късен вариант.
Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 328
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 20 мар 2017 14:50

Първо изкарване от около 6 месеца.
Изображение
Никога не съм я оставял така да прашаса, ама ето, оставих я. Занимавам се с Волгата и Нисата основно и така Жигулата остана малко на заден план. По нея няма какво да се прави. Всичко е така, както съм го искал. Запали от раз и работи отлично.
Кара ми се нещо по-ретро и тази година може би ще я държа на стенд бай.
При положение, че е с нови гуми и акумулатор, от друга гледна точка, да не я карам, си е чиста разсипия.
В неделите все не ми остава време да дойда на среща, може пък е така да си я изкарвам отвреме на време.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Живков » 21 мар 2017 20:57

Е, така е. Няма как да движиш едновременно всички МПС-та. И ти ги насъбра класическите символики от тази епоха. Есенцията е по-важна и тя е такава, че Жигулито сега изглежда като детска играчка. Пак те поздравявам за резултата от цялата тази история. Не я заряза тази кола и това е. Дано и в бъдеще да бъде така. :cheers:

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 328
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 апр 2017 10:41

Стана ми жал за Жигулата и се заех с привеждането й в приличен вид.
Мръсна, мръсна, ужас.
Изображение

Измих я внимателно с мека гъба и студена вода. Намазах гумите. Я, колко била хубава!
Изображение

Забърсах и двигателя от прах. Пали от раз и работи без забележка.
Изображение

Понеже с жена ми открихме сезона за ядене на сладолед, не ми остана време да я покарам, ама нищо - следващия път.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 328
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 30 май 2017 10:11

Днес стават три години, откакто завърши голямата реставрация на Жигулито.
По този случай ще ви покажа някои неща, които, струва ми се, са интересни от колекционерска гледна точка. Снощи разглеждах документите, които стояха в жабката на колата до 2002г.

Поръчката, с която колата е изпратена като нова от Толиати до гара Русе - разпределителна.
Листчето е стояло залепено на челното стъкло, когато баба ми и дядо ми за първи път са видяли колата в двора на Мототехника - София.
Изображение

Първият технически паспорт на колата.
Изображение

Изображение

Техническите прегледи някога са се правили само и единствено в КАТ. Ето печатите от техническия паспорт:
Изображение

Поръчка от автосервиз "Жигули" в Княжево.
Изображение

Календар за техническите прегледи в КАТ-София през 1985г.:
Изображение

Изображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост