ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 308
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 50
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 03 ное 2016 12:06

Откакто подкарах Волгата, за Жигулата не ми остава време и почти не я карам. Въпреки, че бях решил тая година да я карам само нея.
На път за ретро парад в Бургас се скапа алтернатора. Беше български, слаган чисто нов при реставрацията. Оказаха се четки. Колегите в Бургас удариха рамо, и сложих други четки пред хотела. Почна да зарежда. Покарах още един ден из Бургас - работеше идеално.
Тръгнахме си за София, лампата пак светна. Заряд - нула. Действието се развива в понеделник следобяд. Добре че е колегата Йоан от Стара Загора. Дойде, донесе и сменихме генератора с нов в полеви условия.
Установих, че върху генератора покапва антифриз от иначе новата тетка с датчик. Изхвърлих я, вече допълнителната перка се пуска с копче. Никакви течове, всичко е наред.
И последно - ходих до Перник по линия на Волгите и колегата Сашо ми подари плафончета за Жигулата. Интересното им е , че са от първите - полско производство, с матово стъкло и сребристо бутонче. Такива бяха на колата изначално.
Ето. Вляво - съвременен руски плафом, вдясно - полски за 2101 от началото на 70-те:
Изображение

Много съм доволен:
Изображение

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 90
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 0
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Мишо » 03 ное 2016 21:23

Не знаех,че първите плафони са матови. Мислех че са станали такива с времето. :D

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 308
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 50
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 15 мар 2017 14:20

Нещо ме е хванала носталгията.
Ето как изглеждаше Жигулата преди години, в предишния й живот.
2002-ра лятото й смених 4 калника и външните прагове (заварени върху старите по стара тенекеджийска традиция).
Краят на юли взех книжка, колата беше готова. На 103000км. Боята беше български авто емайллак, боядисвана е в импровизирана камера в с. Герман. Помня, че труд и материали ми излязоха към 400 лева тогава. Още 250 на тенекеджията.
Карах я по-малко от месец и направих катастрофа. По моя вина Пежо Партнер буквално ми размаза предницата. Чак таванът беше изкривен. Воланът беше излязъл през отвора на челното стъкло. Разминах се с натъртвания. След много мислене какво да я правим, надделя емоцията.
Последва ново възстановяване. Сменихме лявата страница на коша, стенатамежду кпето и мотора, рамката на челното стъкло беше изправена, както шофьорската вратаи тавана. Нов капак, предни калници и маска тип 21011 с така мразените от мен четири отвора зад бронята.
Снимки от процеса няма.
Ноември 2002ра я подкарах и така до 2008ма ми беше ежедневна кола.
2005г.
Изображение

Изображение

Карах я активно зимата. Не е странно, защо ръждата почна да избива.
Изображение

Вътре е с второто й поред табло. Първото беше тотално натрошено от катастрофата и някъде към 2004г. сложих това. То е исторически некоректно - монтирано е на 2101 между 1974 и 1978, а оригиналното беше с повечето каналчета (такова е в момента). Вижда се, че има ключ за АГУ. Между 2004 и 2013 карах основно на газ.
Виждат се й самоделните ми кори с говорители Sanyo.
Чистачките са с електриеска пръскачка от Шкода. Огледалото е сменено с такова с черна лайсна, оригинално беше с бяла, но се натроши.
Изображение

С бойните Semperit Toplife 2 165/80R13. Купих ги с първата ми заплата.
Изображение

Под капака. За 3 години - от 2002 до 2005г. кошът е успял доволно да ръждяса, понеже след катастрофата боята е пръскана директно върху транспортния грунд. Виждат се пръскалки от Шкода 120Л с двойни дюзи и механизъм за чистачки от по-късен вариант.
Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 308
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 50
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 20 мар 2017 14:50

Първо изкарване от около 6 месеца.
Изображение
Никога не съм я оставял така да прашаса, ама ето, оставих я. Занимавам се с Волгата и Нисата основно и така Жигулата остана малко на заден план. По нея няма какво да се прави. Всичко е така, както съм го искал. Запали от раз и работи отлично.
Кара ми се нещо по-ретро и тази година може би ще я държа на стенд бай.
При положение, че е с нови гуми и акумулатор, от друга гледна точка, да не я карам, си е чиста разсипия.
В неделите все не ми остава време да дойда на среща, може пък е така да си я изкарвам отвреме на време.

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2050
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 93
Местоположение: Пловдив

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Живков » 21 мар 2017 20:57

Е, така е. Няма как да движиш едновременно всички МПС-та. И ти ги насъбра класическите символики от тази епоха. Есенцията е по-важна и тя е такава, че Жигулито сега изглежда като детска играчка. Пак те поздравявам за резултата от цялата тази история. Не я заряза тази кола и това е. Дано и в бъдеще да бъде така. :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост