ВАЗ 2101 - Мишо

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 116
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 4
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 17 апр 2020 08:58

Ще го чуя след празниците.

tanchik
Мнения: 2
Регистриран: 14 май 2020
Репутация: 0
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от tanchik » 15 май 2020 11:00

Много красива кола! Трудно е да си представим колко пари, усилия и време са инвестирани във възстановяването му. Собственикът на колата много уважение!
Работя като уеб програмист в магазина Makeup. Ходя на ВАЗ 2106 от 3 години.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 116
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 4
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 01 юни 2020 10:50

Благодаря за хубавите думи!

В крайна сметка дадох таблото на тапицер. Резултатът - средна работа. Ще продължавам да се оглеждам за читав екземпляр от първите.

Изображение Изображение
Лайсните ги правих с огледално фолио, с което смятам да направя и тези по корите на вратите.
Изображение Изображение
Изображение

Напоследък в главата ми се върти мисълта да оборудвам колата с 5-та предавка. Съвсем скоро се сдобих с една 5 скоростна кутия на добра цена.
Изображение
Отворих да погледна, какво се случва вътре. Понеже явно е стояла дълго време на открито в нея имаше вода и масло, което е довело до корозия по колелата на първа и втора предавка. Така или иначе никога не бих сложил втора употреба кутия без да я ревизирам.
Изображение

Та се чудя, дали да ремонтирам тази кутия и да я сложа или да направя 4 - степенната кутия на колата 5 - степенна.
Дилемата идва от това, че 5 - степенната кутия е с по-дълги предавки и е правена за по-големи двигатели от 1198 кубиковия при 2101, съответно не искам да става по-мудна.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 116
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 4
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 05 юни 2020 16:32

Спрях се на варианта да добавя 5-та предавка към моята 4-скоростна кутия, за да запазя предавателните числа от 1-ва до 4-та предавка. В действителност 5 скоростната кутия от 2107 е съвсем малко "по-дълга" и вероятно няма да се усети, но ще се наложи да се смени и приводът на километража, за да не лъже, понеже има 3 вида такива.

На снимката по-долу има таблица, в която се вижда предавателното число на всяка предавка за всеки модел скоростна кутия и броя зъби на всяко зъбно колело. В момента съм с числата от най-горния ред и дилемата беше дали да оставя тях или да сложа готова скоростна кутия от 2107, чиито числа са на последния ред.
Изображение

Поразрових се из необятните руски сайтове и разбрах следното нещо:
Разликата в предавателните числа на кутиите за 2101 и 2107 се получава от това, че зъбното колело на първичният вал (4 от долната снимка) и пъровото зъбно колело (1) на междинния са с различен брой зъби при двете кутии, а въртящият момент за всяка предавка (освен 4-та, която е директна) минава през тях.

Изображение

Има два варианта, да се направи 4 степенната кутия 5.

Единия е да се сменят първичният вал (4), междинният вал (1), оста за задна (21), да се добавят колела за 5-та предавка (16 и 18) и да се подменят най-задната част от корпуса,лоста за превключване ,лостовете местещи вилките, но така ще се получи кутия от 2107, която вече имам.

Другият (този на който съм се спрял) е да се добави 5-тата към жигуловата 4 скоростна кутия.
За целта се запазва оригиналният първичен вал (4). На межинният вал отзад (1) се пробива отвор, в който се навива резба, за да може да се монтира колелото за задна и 5-та предавка (18) и отново, вилки, лост корпус и останалите подробности.

В крайна сметка ще се запазят всички предавателни отношения и ще имам жигулова кутия с 5-та предавка с предавателно отношение 0,898 (както на вторият ред от таблицата).

Вече съм набавил нужните части за да мога да сглобя читава кутия, 5 - скоростната кутия е разглобена и готова за операцията. Остана да сваля 4-степенната и да направя гореописаното.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 116
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 4
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 24 юни 2020 16:28

В крайна сметка проектът със скоростната кутия се получи.
Първо разглобих закупената 5 - степенна кутия и измих всички части от нея.
След, което свалих 4-степенната от колата и бях готов за действие.

Изображение.

Разглобих и 4-степенната кутия и стигнах до момента да разпробием междинния вал и да навием резба в него, както е при 5-скоростната кутия.
Изображение
Задачата се оказа доста трудна за стругарите в София поради твърдостта на валовете, но в крайна сметка с обикаляне и голяма упоритост от моя страна, се получи това,което исках.
Изображение

Започнах да сглобявам.
Изображение Изображение Изображение

И вече в готово състояние. В кутията сложих нови лагери, муфи и вилки.
Изображение Изображение

Оказа се, че освен тампонът на 5-скоростната кутия макар и с малко е различна и гредичката, която го държи. Разбрах го разбира се, като монтирах кутията на колата. Смених и съединителя, тъй като новият руски, който сложих при реставрацията тресеше доста осезаемо на полусъединител. Чудех се дали да взема само фрикционен диск, но комплект LuK с отстъпката идва на 80 лв, а концепцията е доста по-добра от оригиналната.
Изображение

За всеки случай сглобих и другата кутия, ако случайно тази изтропа.

Изображение Изображение Изображение

Като обобщение:
Купих кутия от 2107, от нея взех 5-тата предавка и я сложих в Жигуловата кутия, така кутията от 2107 се превърна в 4 - степенна (или кутия за 2105)
А Жигуловата стана 5 степенна.
Карах колата пробно по околовръстното и се държи доста добре. От кутията не се чуват притеснителни шумове. Тресенето на полусъединител изчезна, а самият съединител е много по-приятен, скоростите също влизат една идея по-добре.
За съжаление нямам оборотомер, за да тегля чертата и да видя какво се случва, но за пробата ще вържа един.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5720
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 266
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от LADA-2107 » 25 юни 2020 00:34

Много добре колега! Малко хора биха се хванали да ремонтират или преправят скоростна кутия, освен ако не говорим за спортни цели. Повечето само сменят.

Правих нещо подобно преди година и малко, но кутията още стои на рафта в гаража. Така и не и дойде реда.

Потребителски аватар
Мишо
Мнения: 116
Регистриран: 14 април 2011
Репутация: 4
Местоположение: София

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от Мишо » 25 юни 2020 09:25

Ти си направил по-трудното. Тази кутия на земята се сваля за час, а ако имаш и условия може и по-бързо.
Иначе нормално е хората, просто да сменят. Отварянето на скоростна кутия за повечето е нещо много сложно, а всъщност из мрежата има тонове информация и смятам, че всеки който знае от коя страна се хваща отвертката ще се справи.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5720
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 266
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101 - Мишо

Мнение от LADA-2107 » 26 юни 2020 11:18

Прав си, просто хората ги мързи или не им се занимава, а често не разполагат и с време. Аз също не бях правил скоростна кутия, нямах представа дали и какво ще стане, а и да си призная не съм търсил кой знае колко информация освен кое колко се стяга. Бих я пробвал, но просто нямам канал, а и подгодяща кола. Иначе правих още вдна Самарова, тя тръгна и за сега работи.

Отговори

Върни се в “Оригинали”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост