Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
fenomena6909
Член на Лада Клуб България
Мнения: 398
Регистриран: 09 март 2011
Репутация: 2
Местоположение: Провадия
Автомобил: ВАЗ 21011
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от fenomena6909 » 21 окт 2011 12:56

Браво, просто браво! Като я гледам как лъщи се сещам за снимките през 89 като е купена нашата. Изпипал си я! Аз мн харесвам комбито, и бих искал да стегна нашето ама е блъскано калниците са сменяни и вече е избила ръжда, инак е гаражна и все още на ход...

Потребителски аватар
vaz_21013
Мнения: 345
Регистриран: 12 декември 2010
Репутация: 0
Местоположение: Добрич
Автомобил: ВАЗ 2105

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от vaz_21013 » 26 окт 2011 22:58

Ладата е страхотна колега стегнал си я до край.Много готина машина дано си я караш още дълги години нямам думи супер е просто :)

kristina004
Мнения: 1
Регистриран: 12 януари 2012
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от kristina004 » 12 яну 2012 16:01

ВАЗ 2101 е с класическо задно предаване, двигател 1200 куб. см.

Потребителски аватар
nylon
Мнения: 251
Регистриран: 25 януари 2010
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от nylon » 18 фев 2012 07:47

За пореден път адмирации за педантичното отношение колега. Определено не си човека, който е заслужавал това претупване на предните калници. "Тенекеджията" не е ли видял, че колата не е такси...? :evil: Всичко, което си направил ти сам е перфектно. :cheers:

Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 18 фев 2012 10:22

Искрени благодарности!

По колата почти нищо не съм правил от няколко месеца. Но просто метеорологичните условия не позволяват.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4294
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 185
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Frysco » 18 фев 2012 10:33

Еми тя е направена, какво да и правиш... Инструкцията за експлоатация в джоба и си я обслужваш стриктно, това е.

Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 28 фев 2012 23:20

Малко информация относно ноемврийските и декемврийските дейности. Публикувам ги чак сега, поради тенически причини...

Втулките за държача, които направих от шлаух издържаха 5-6 отваряния на капака и се скъсаха. Направих приблизителен чертеж на оригиналните:

Изображение


Имах под ръка тефлонова пръчка, подходяща за изработка на детайла.

Изображение

Работата я свърши опитен стругар, ето какво се получи:

Изображение

За радост паснаха идеално. Тефлона е износоустойчив материал. Ще видим дали на практика ще се прояви като такъв в конкретния случай.

Изображение


Другото нещо, с което си поиграх е разпределителя на запалването.
Основната идея беше разглабяне, почистване, настройка, сглабяне.

Ето го експоната преди профилактиката:

Изображение

Двата болта, които държат лагера на плочката се позаинатиха, но се предадоха в крайна сметка. Първоначално при завъртане на авансовата плочка на ръка, докато е закрепен и вакуум коректора не се усещаше да има проблем в лагера, но след като откачих вилката се усещаше затруднено движение в един определен участък. Свалих лагера, почистих го и го гресирах наново. Имаше подобрение, но незадоволително. В крайна сметка купих нова плочка с лагер, но не ми хареса изработката на плочката. И се спрях на варианта при който се опитах да наглася такова положение на лагера, че да се движи гладко в работния диапазон. Получи се и в крайна сметка го оставих така, поне докато намеря плочка, която да е 1:1 като оригиналната.

Почистен:


Изображение

Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 100
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Живков » 29 фев 2012 16:05

А, центробежния регулатор ? Я, я покажи валът да видим гърбиците. Знаеш ли, може да ги измериш за износване. Имаш 2 вариянта:

1- с микромер и база нови такива гърбици, което е шантава работа
2- по бай Тошовия начин, чрез мултицет и хубав транспортир скраден от ....някъде. Това е по-добър вариянт, защото ще ти даде най-точни стойности ЗА времето през което чукчето стои отворено и времето ,през което стои затворено. :idea: И на база на получените стойности - сравняваш с графиката на конкретния разпределител. Тоест - градуси.

Това е много важно за такава, контактна система по принцип. На практика и от това зависи до голяма степен коректността на цялото запалване. Когато на Жигули/Лада се износят гърбиците на разпределителя с 0,04-0,07+мм., започват да работят малко иначе. Не развиват бързо високи обороти, дори префектен двигател не върви и не дава какъвто разход трябва, трудно палят, треперят, пък и бързо износват всяко сложено ново чукче.

Друго нещо, което добре си направил е че си сменил тая проклета авансова плочка. Тя, оригиналната от онова време не е лоша. Но й се износва/раздрънква лагерчето. Това, задължително ти дава отклонение и в предварението, и в разстоянието на чукчето. Най-лошото е, че провалът на тези установени стойности/разстояния се променя непрекъснато, докато мотора работи. Той и понякога идеален да е, работи като бракуван трактор заради тези неща. Разпределите с октан-коректор, нямат такива проблеми. Там, авансовата плочка лагер няма. А, втулките за тях има отвор в корпуса, предвиден за капване на масло и подмазване на същите. Което до голяма степен удължава работата на уреда.


Може да провериш втулчиците на делкото за хлабина. Шийките на вала също. Кечето не го напоявай, кат` на Москвич. Капваш, ако е чисто ново - до 6-7 капки. И след това, като си го почистваш и подмазваш периодично - по 3-4 капки.

Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 10 окт 2012 21:01

Да поразбудя малко темата...

Делкото претърпя още няколко разглабяния и профилактики. Смених чукчето, проверих гърбиците на вала за неравномерност, но установих не повече от 1 градус несъответствие, което е допустимо. За по-точни измервания трябва да си направя по-голяма градуирана окръжност. Ще направя снимки при следващото сваляне и регулиране. Първия път сложих 7-8 капки масло на кечето за смазване на гърбиците на вала, което не беше добра идея. След няколко километра каране отворих капачката да видя какво е положението и контактите на чукчето плуваха в масло. Свалих кечето, промих го с бензин и сложих 2 капки масло. Така омаслява колкото трябва. А иначе за втулките на вала си има пробка за масло, както при делкото с октан коректора, но е леко скрита под едната щипка за капачката. Там редовно капвам масло.

Направих профилактика на карбуратора, че нещо не ми допадаше как се държи двигателя при някои режими.

Ето го красавецът:

Изображение


Доста отлагания в поплавъковата камера, подозирам разлагащ се маркуч между бензиновата помпа и карбуратора

Изображение


Изображение

Разглобих всички детайли, престояха в ултразвукова вана около 30-40 минути потопени в коресилин.
След измиването прегледах детайлите обстойно. Огъването на средната част се оказа около милиметър и реших да го подложа на "престъргване":


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Прегледах и платната на ускорителната помпа, пусковото устройство, клапана за ППХ. Всички бяха здрави освен това на клапана. Да ама се оказа, че платното не може да се подмени а се подменя целия детайл. Та пообиколих магазините и намерих след известно лутане.

Ето стария(в дясно) и новия(в ляво) клапани:

Изображение

Сглобих всички детайли, монтирах карбуратора, заали безпроблемно. Направих прецизно настройката на сместа. Последва експеримент за проверка на херметичността на клапана за ППХ. Извадих маркучето, което отива към всмукателния колектор през електронния клапан и ХА изненада! Двигателя продължи да си работи необезпокояван от моята коварна намеса...
Свалих клапана, побутнах го, оста не помръдва.... при настройката на количеството платното се е оптегнало и сега не върши никаква работа. Помъдрувах и в крайна сметка разхлабих болтовете на самия клапан, издърпах насила клапана посока навън и в това положение стегнах. Вече имаше ход от около два милиметра. Монтирах и нещата си дойдоха на мястото.

Сглобен:

Изображение

Изображение

Смених игления клапан на поплавъковата камера, понеже оригиналният си личеше че е много износен.
Направи ми впечатление, че жигльора за преходния режим към втора камера е 50, а по книга трбва да бъде 60. Всичко останало си е както трябва.

В крайна сметка не усетих кой знае каква разлика в поведението на двигателя. Втора клапа отново не е винаги адекватна. И често се случва при изкачване на наклон с леко натиснат педал на газта колата си върви, но при допълнително натискане на педала се усеща как двигателя започва да не работи добре вместо да започне да ускорява, след това връщам педала на газта и се усеща придръпване, сякаш започва да ускорява за една секунда. Този проблем е дъвкан, но засега в моя случай не мога да го реша. И друго, няколко пъти ми се случи след продължителна работа на двигателя и оставяне в режим на празен ход оборотите след минута-две да започнат да спадат и ако я оставя така след още няколко минути спадат до толкова, че колата угасва. Иначе се форсира нормално в това състояние и може да се кара без проблеми. Коментирахме с BaiLamarin и Plamil това поведение. Проверих отново регулировката на нивото, но си е нормална. Остана да проверя бензиновата помпа. Но от близо месец и половина не се е повтарял този проблем. Не знам дали новия иглен клапан има нужда от време за напасване. При проверката задържаше осезаемо по-добре от оригиналния.

Потребителски аватар
Stancho Atanasov
Мнения: 99
Регистриран: 27 юли 2009
Репутация: 0
Контакти:

Re: ВАЗ 2104 - Stancho Atanasov

Мнение от Stancho Atanasov » 29 окт 2012 15:48

Какво още се случи на старата дама през летните месеци...

Смяна на масло. Изборът ми беше MOTUL Synergie 6100 10W40 полусинтетика.

Изображение

За сега се държи добре, не го гори.

Напръсках вътрешността на гредите и повечето кухини със спрей на вюрт за тази цел. Дано да има ефект върху това купе, така податливо към ръждички.

Кормилните накрайници им дойде редът. Смених къси и дълги. Щангата с двата накрайника я оставих оригиналната. Понеже за сега не създава проблеми.

Изображение

Снабдих се с приспособление за накрайниците, но се оказа, че е подходящо само за сваляне на късите и дългите. Все пак успях да откача паразитния хебел, за да му проверя състоянието. Промих го, махнах старата смазка и сложих нова графитна. Сглобих го и пак го монтирах.

Изображение

Волана осезаемо олекна, но остана едно почукване в кормилната кутия, пробвах да го премахна с обиране на луфта, но не се получи. И си карам така.

Изображение

Оригиналните шарнири се оказаха здрави и просто гресирах долните. Монтирането на AS-METAL-ските остава за по-нататък.

Най- накрая се наканих да боядисам черните детайли по вратите и купето.

Изображение

Не съм очаквал, че облепянето ще отнеме повече от 4 часа, но резултата си заслужаваше.

Изображение

Изображение

Започна да придобива приличен вид.

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост