ВАЗ 2106 - Frysco

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 01 юли 2014 20:40

Трябва да се прегледа механизма на лостовете, че има някакъв луфт явно.Нямах време да го видя...

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 18 окт 2015 13:39

Наближава края на сезона, а аз не съм писал тук от миналата година.Автомобила си е все така добре, въпреки че си имах технически неволи, успях да се справя сам и нещата вървят напред и нагоре.
Тая година започна със посещение на Classic racing 2015, там естествено учавствах само като паметник на културата, демек не съм се пускал по пистата.Тоест пуснах се, но на парадна обиколка, даже качих Владо Мантата и фемили да ги повозя, да видят те що е то истинска кола, стига с тея орели.
Изображение


Иначе се заформяме все по-мощна група в Лада клуб...
Изображение


Често се събираме на НИМ...
Изображение
Изображение
Изображение


И на разходки ходим...
Изображение
Изображение

Друго интересно тази година-отидох на три ретро събора-в Созопол, в Хасково и в Стара Загора...
Изображение
Изображение
Изображение


...като от Стара Загора дори колата взе специална награда:
Изображение
Едно признание което ме трогна, хубаво е да те отличат.

Техническите ми грижи бяха свързани с главното предаване.Още на Класик рейсинга през март се случи случка-взе да тече масло от гарнитурата на редуктора на задния мост.След това, чак някъде до Юли месец, колата почти не съм я карал.Тогава излезнах на една разходка... и маслото изтече напълно, което за мене беше неочаквано, тъй като в гаража нямаше течове.В следствие от прегряването, меката втулка се е предала и се е смачкала още повече, при което щръкнал пиньона и зацепването на хипоидната предавка е отишло по дяволите:
Изображение
Наложи се да сваля този редуктор, да му взема касетата на диференциала и да с сглобя оригиналния редуктор на тази Лада, който имаше завлякла ос на касетата-така го купих:
Изображение

След това, смених и дясната полуоска, поради твърде голям луфт на лагера.И вече се кара много по тихо, приятно и спокойно, което няма как да не ме радва.Ладата сега носи само приятни емоции, винаги така съм си представял че трябва да са нещата, дано да останат и занапред същите...

П.С.Използвах снимки и от албумите на колегите Митко (combi), пак Митко (Speeder) и Влади (GT51).

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6069
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 320
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от LADA-2107 » 19 окт 2015 14:13

Да ти метна моя диференциал от синята 2101 да ми го направиш, че уж е нов пък вие на умиращ вълк.

К'во е това грозното синьото до ЛАДАТА дето е в Хасково?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 20 окт 2015 21:45

Давай го.
П.С.Това синьото е много хубав автомобил.Да го пазиш.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от KingoftheROAD » 21 окт 2015 10:24

Frysco написа: Техническите ми грижи бяха свързани с главното предаване.Още на Класик рейсинга през март се случи случка-взе да тече масло от гарнитурата на редуктора на задния мост.След това, чак някъде до Юли месец, колата почти не съм я карал.Тогава излезнах на една разходка... и маслото изтече напълно, което за мене беше неочаквано, тъй като в гаража нямаше течове.В следствие от прегряването, меката втулка се е предала и се е смачкала още повече, при което щръкнал пиньона и зацепването на хипоидната предавка е отишло по дяволите:
Наложи се да сваля този редуктор, да му взема касетата на диференциала и да с сглобя оригиналния редуктор на тази Лада, който имаше завлякла ос на касетата-така го купих:
Изображение
Как се прави диференциала? Малко разяснения, чертежи на стойката/стенда. Имам два индикаторни часовника, та искам да се пробвам.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 21 окт 2015 19:49

На стойката чертеж нямам, щото си я издялках в работата набързо.Много е неудачна, трябва да измисля по-добра.А приспособлението за индикаторите е от комплекта специални инструменти за сервизи на ВАЗ.Навремето го купих целия комплект за 500 лв.

За това как се прави-по руский понимаешь?Че ще ми е по-лесно да ти дам линк към клип, отколкото да обяснявам на сухо.

Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от KingoftheROAD » 21 окт 2015 22:58

понимаем конечно, ссьилкку давай

А какво представлява този комплект инструменти? някакви снимки под ръка?

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 22 окт 2015 06:44

Амии, нямам снимки-представлява един голям дървен сандък, всеки инструмент е увит в блажна хартия.Има купища дорници, разни обратни чуци и няколко скоби...

https://www.youtube.com/watch?v=Le64gYfQDxk - част 1.
https://www.youtube.com/watch?v=K5V0ExIIXRM - част 2.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 14 фев 2016 21:59

След като направих това през зимната пауза, днес беше достатъчно хубаво и пролетно време, за да я изкарам да направя едно тестово каране, да видя резултата.Реших да се разходя по подбалканския път, до разклона за гара Негушево.Температурата продължава да се повишава по светофарите в града.Извънградско я напъвах, напъвах, но се държи сякаш по добре отпреди...Изненадата дойде, когато направих обратния завой на разклона за гара Негушево и поспрях малко.Оставих колата да поработи малко... и след някоя и друга минутка, температурата вече беше почти в червеното.В този момент усетих, че не ми се е включил вентилатор.Бях си извадил телефона да поснимам малко по обратния път, реших че няма какво да мъдря, включих камерата, пуснах парното (на идване се движих без парно) и веднага потеглих.Ето клипа:
https://youtu.be/Hi_FfxnIpPw
Температурата влезе за секунди в червеното, но веднага след това спадна, както се вижда и на клипа.След като се установи отново на нормалното си място, продължих да напъвам колата, доколкото пътя и трафика позволяват (тя и 160 си вдига иначе...) но температурата си седеше там.Изглежда все пак има файда от новата водна помпа?
При второто спиране, в края на клипа, изследвах причината да не се пуска вентилатора.Открих я при бушоните-извадило се кабелчето от бушониерата.То аз сам съм си виновен, че ровичках около бушоните зимата... важното е че се ориентирах и се оправих, иначе на връщане през града, по светофарите без вентилатор, щеше да кипне.Бях се запритеснявал докато снимах клипа, честно казано...
Последна промяна от Frysco на 14 фев 2016 22:20, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 246
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 14 фев 2016 22:17

И понеже аз нещо пощръклях напоследък с тоя телефон, снимам снимки, клипове, после побликувам... като невидял.Ето още три клипчета:
https://youtu.be/wd8Qr6oPEus
На това си настройвам сместа на празен ход.Винта за качество се беше саморазвил и сместа беше богата.Свещите бяха станали на катран.Реших да я настроя с помощта на прозрачната свещ която имам.Общо взето на клипа не се вижда как въртя винтовете с отвертката, понеже съм глупав и не пуснах светкавицата на телефона да свети...
https://youtu.be/07i8G8Z5Otw
https://youtu.be/3xrGjz1B8aU
На тези две се хванах да си оправя малко ъгъла на затворено състояние на контактите.На първото клипче установих че е 50 градуса, исках да го направя 55... след като от първия път не стана, реших че ще ми трябват двете ръце и спрях камерата.На второто клипче е резултата.

И на трите клипа звука на двигателя е доста странен, но в действителност не е така, работи си доста меко и тихо.Вероятно е от резонансите в гаража.

Отговори

Върни се в “Оригинали”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта