ВАЗ 2106 - Frysco
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
Re: ВАЗ 2106 - Frysco
Трябва да се прегледа механизма на лостовете, че има някакъв луфт явно.Нямах време да го видя...
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
Наближава края на сезона, а аз не съм писал тук от миналата година.Автомобила си е все така добре, въпреки че си имах технически неволи, успях да се справя сам и нещата вървят напред и нагоре.
Тая година започна със посещение на Classic racing 2015, там естествено учавствах само като паметник на културата, демек не съм се пускал по пистата.Тоест пуснах се, но на парадна обиколка, даже качих Владо Мантата и фемили да ги повозя, да видят те що е то истинска кола, стига с тея орели.

Иначе се заформяме все по-мощна група в Лада клуб...

Често се събираме на НИМ...



И на разходки ходим...


Друго интересно тази година-отидох на три ретро събора-в Созопол, в Хасково и в Стара Загора...



...като от Стара Загора дори колата взе специална награда:

Едно признание което ме трогна, хубаво е да те отличат.
Техническите ми грижи бяха свързани с главното предаване.Още на Класик рейсинга през март се случи случка-взе да тече масло от гарнитурата на редуктора на задния мост.След това, чак някъде до Юли месец, колата почти не съм я карал.Тогава излезнах на една разходка... и маслото изтече напълно, което за мене беше неочаквано, тъй като в гаража нямаше течове.В следствие от прегряването, меката втулка се е предала и се е смачкала още повече, при което щръкнал пиньона и зацепването на хипоидната предавка е отишло по дяволите:

Наложи се да сваля този редуктор, да му взема касетата на диференциала и да с сглобя оригиналния редуктор на тази Лада, който имаше завлякла ос на касетата-така го купих:

След това, смених и дясната полуоска, поради твърде голям луфт на лагера.И вече се кара много по тихо, приятно и спокойно, което няма как да не ме радва.Ладата сега носи само приятни емоции, винаги така съм си представял че трябва да са нещата, дано да останат и занапред същите...
П.С.Използвах снимки и от албумите на колегите Митко (combi), пак Митко (Speeder) и Влади (GT51).
Тая година започна със посещение на Classic racing 2015, там естествено учавствах само като паметник на културата, демек не съм се пускал по пистата.Тоест пуснах се, но на парадна обиколка, даже качих Владо Мантата и фемили да ги повозя, да видят те що е то истинска кола, стига с тея орели.

Иначе се заформяме все по-мощна група в Лада клуб...

Често се събираме на НИМ...



И на разходки ходим...


Друго интересно тази година-отидох на три ретро събора-в Созопол, в Хасково и в Стара Загора...



...като от Стара Загора дори колата взе специална награда:

Едно признание което ме трогна, хубаво е да те отличат.
Техническите ми грижи бяха свързани с главното предаване.Още на Класик рейсинга през март се случи случка-взе да тече масло от гарнитурата на редуктора на задния мост.След това, чак някъде до Юли месец, колата почти не съм я карал.Тогава излезнах на една разходка... и маслото изтече напълно, което за мене беше неочаквано, тъй като в гаража нямаше течове.В следствие от прегряването, меката втулка се е предала и се е смачкала още повече, при което щръкнал пиньона и зацепването на хипоидната предавка е отишло по дяволите:

Наложи се да сваля този редуктор, да му взема касетата на диференциала и да с сглобя оригиналния редуктор на тази Лада, който имаше завлякла ос на касетата-така го купих:

След това, смених и дясната полуоска, поради твърде голям луфт на лагера.И вече се кара много по тихо, приятно и спокойно, което няма как да не ме радва.Ладата сега носи само приятни емоции, винаги така съм си представял че трябва да са нещата, дано да останат и занапред същите...
П.С.Използвах снимки и от албумите на колегите Митко (combi), пак Митко (Speeder) и Влади (GT51).
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6069
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
Да ти метна моя диференциал от синята 2101 да ми го направиш, че уж е нов пък вие на умиращ вълк.
К'во е това грозното синьото до ЛАДАТА дето е в Хасково?
К'во е това грозното синьото до ЛАДАТА дето е в Хасково?
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
Давай го.
П.С.Това синьото е много хубав автомобил.Да го пазиш.
П.С.Това синьото е много хубав автомобил.Да го пазиш.
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
Как се прави диференциала? Малко разяснения, чертежи на стойката/стенда. Имам два индикаторни часовника, та искам да се пробвам.Frysco написа: Техническите ми грижи бяха свързани с главното предаване.Още на Класик рейсинга през март се случи случка-взе да тече масло от гарнитурата на редуктора на задния мост.След това, чак някъде до Юли месец, колата почти не съм я карал.Тогава излезнах на една разходка... и маслото изтече напълно, което за мене беше неочаквано, тъй като в гаража нямаше течове.В следствие от прегряването, меката втулка се е предала и се е смачкала още повече, при което щръкнал пиньона и зацепването на хипоидната предавка е отишло по дяволите:
Наложи се да сваля този редуктор, да му взема касетата на диференциала и да с сглобя оригиналния редуктор на тази Лада, който имаше завлякла ос на касетата-така го купих:
![]()
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
На стойката чертеж нямам, щото си я издялках в работата набързо.Много е неудачна, трябва да измисля по-добра.А приспособлението за индикаторите е от комплекта специални инструменти за сервизи на ВАЗ.Навремето го купих целия комплект за 500 лв.
За това как се прави-по руский понимаешь?Че ще ми е по-лесно да ти дам линк към клип, отколкото да обяснявам на сухо.
За това как се прави-по руский понимаешь?Че ще ми е по-лесно да ти дам линк към клип, отколкото да обяснявам на сухо.
- KingoftheROAD
- Мнения: 293
- Регистриран: 27 септември 2014
- Репутация: 21
- Местоположение: Пловдив
- Автомобил: ВАЗ 2107
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
понимаем конечно, ссьилкку давай
А какво представлява този комплект инструменти? някакви снимки под ръка?
А какво представлява този комплект инструменти? някакви снимки под ръка?
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
Амии, нямам снимки-представлява един голям дървен сандък, всеки инструмент е увит в блажна хартия.Има купища дорници, разни обратни чуци и няколко скоби...
https://www.youtube.com/watch?v=Le64gYfQDxk - част 1.
https://www.youtube.com/watch?v=K5V0ExIIXRM - част 2.
https://www.youtube.com/watch?v=Le64gYfQDxk - част 1.
https://www.youtube.com/watch?v=K5V0ExIIXRM - част 2.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
След като направих това през зимната пауза, днес беше достатъчно хубаво и пролетно време, за да я изкарам да направя едно тестово каране, да видя резултата.Реших да се разходя по подбалканския път, до разклона за гара Негушево.Температурата продължава да се повишава по светофарите в града.Извънградско я напъвах, напъвах, но се държи сякаш по добре отпреди...Изненадата дойде, когато направих обратния завой на разклона за гара Негушево и поспрях малко.Оставих колата да поработи малко... и след някоя и друга минутка, температурата вече беше почти в червеното.В този момент усетих, че не ми се е включил вентилатор.Бях си извадил телефона да поснимам малко по обратния път, реших че няма какво да мъдря, включих камерата, пуснах парното (на идване се движих без парно) и веднага потеглих.Ето клипа:
https://youtu.be/Hi_FfxnIpPw
Температурата влезе за секунди в червеното, но веднага след това спадна, както се вижда и на клипа.След като се установи отново на нормалното си място, продължих да напъвам колата, доколкото пътя и трафика позволяват (тя и 160 си вдига иначе...) но температурата си седеше там.Изглежда все пак има файда от новата водна помпа?
При второто спиране, в края на клипа, изследвах причината да не се пуска вентилатора.Открих я при бушоните-извадило се кабелчето от бушониерата.То аз сам съм си виновен, че ровичках около бушоните зимата... важното е че се ориентирах и се оправих, иначе на връщане през града, по светофарите без вентилатор, щеше да кипне.Бях се запритеснявал докато снимах клипа, честно казано...
https://youtu.be/Hi_FfxnIpPw
Температурата влезе за секунди в червеното, но веднага след това спадна, както се вижда и на клипа.След като се установи отново на нормалното си място, продължих да напъвам колата, доколкото пътя и трафика позволяват (тя и 160 си вдига иначе...) но температурата си седеше там.Изглежда все пак има файда от новата водна помпа?
При второто спиране, в края на клипа, изследвах причината да не се пуска вентилатора.Открих я при бушоните-извадило се кабелчето от бушониерата.То аз сам съм си виновен, че ровичках около бушоните зимата... важното е че се ориентирах и се оправих, иначе на връщане през града, по светофарите без вентилатор, щеше да кипне.Бях се запритеснявал докато снимах клипа, честно казано...
Последна промяна от Frysco на 14 фев 2016 22:20, променено общо 2 пъти.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2106 - Frysco
И понеже аз нещо пощръклях напоследък с тоя телефон, снимам снимки, клипове, после побликувам... като невидял.Ето още три клипчета:
https://youtu.be/wd8Qr6oPEus
На това си настройвам сместа на празен ход.Винта за качество се беше саморазвил и сместа беше богата.Свещите бяха станали на катран.Реших да я настроя с помощта на прозрачната свещ която имам.Общо взето на клипа не се вижда как въртя винтовете с отвертката, понеже съм глупав и не пуснах светкавицата на телефона да свети...
https://youtu.be/07i8G8Z5Otw
https://youtu.be/3xrGjz1B8aU
На тези две се хванах да си оправя малко ъгъла на затворено състояние на контактите.На първото клипче установих че е 50 градуса, исках да го направя 55... след като от първия път не стана, реших че ще ми трябват двете ръце и спрях камерата.На второто клипче е резултата.
И на трите клипа звука на двигателя е доста странен, но в действителност не е така, работи си доста меко и тихо.Вероятно е от резонансите в гаража.
https://youtu.be/wd8Qr6oPEus
На това си настройвам сместа на празен ход.Винта за качество се беше саморазвил и сместа беше богата.Свещите бяха станали на катран.Реших да я настроя с помощта на прозрачната свещ която имам.Общо взето на клипа не се вижда как въртя винтовете с отвертката, понеже съм глупав и не пуснах светкавицата на телефона да свети...
https://youtu.be/07i8G8Z5Otw
https://youtu.be/3xrGjz1B8aU
На тези две се хванах да си оправя малко ъгъла на затворено състояние на контактите.На първото клипче установих че е 50 градуса, исках да го направя 55... след като от първия път не стана, реших че ще ми трябват двете ръце и спрях камерата.На второто клипче е резултата.
И на трите клипа звука на двигателя е доста странен, но в действителност не е така, работи си доста меко и тихо.Вероятно е от резонансите в гаража.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта