ВАЗ 2106 - Frysco

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 293
Регистриран: 27 септември 2014
Репутация: 21
Местоположение: Пловдив
Автомобил: ВАЗ 2107
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от KingoftheROAD » 15 фев 2016 00:35

гледам на първия клип 3600 об./мин ~ 100км/ч. това на 5-а ли е? преполагам, че ГП е 3,9.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1518
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Kiril » 15 фев 2016 02:04

Четиристепенна е кутията.На пета предавка оборотите се въртят около 3000 при 100км/ч с 4.1 и 3.9 диференицали

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4438
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 241
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 15 фев 2016 07:50

Да, четиристепенна е.Диференциала е 4.1.

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2284
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от auto_forum » 15 фев 2016 10:39

И аз си я правя центровката по същия начин. Уреда и прозрачната свещ.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4438
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 241
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 05 юли 2016 19:27

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

... малко нови снимки... откъм ремонти, сменена сонда на резервоара-на старата се откъсна едната пластина за нивомера.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4438
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 241
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 06 мар 2023 19:19

След известно прекъсване, колата се завърна при мене. Повечето знаят историята, на кого и защо я продадох, знаят и че после съжалих за това решение, затова и страшно се зарадвах на решението на втория собственик (всъщност третия, ако не броим и прекупвача) да я продаде и да се обади именно на мене първи. Не ми трябваше много време да взема и аз своето решение. Всъщност бях готов веднага да го кажа, но си дадох няколко часа да помисля и да поговоря с други лададжии. Колебанието ми беше не за друго, а за това какво да правя с другата Лада която имам в момента и за която не съм пускал тема - една тъмнобежова 2105. И нея си я уважавам, но такова количество работа още един път не съм готов да вложа. Нея поне на първо време няма да махам, ще търся варианти просто да и намеря подслон. Но за съжаление има много за оправяне и не носи такова удоволствие да я караш.
А шестицата вече е в гаража ми (гаража си даже...) и е с талони на мое име. Естествено, веднага и направих едно тестово кръгче около и във София, има само дребни неща за дооправяне, но като цяло дори е с подобрения... вече е с кормилна кутия от 2105, съответно с карданен кормилен вал. Има и петстепенна кутия, нещо което самия аз исках да и сложа, но се колебаех че ще разваля автентичността и. Но след толкова години, за себе си изясних че концепцията на тая кола не е само да е хубава, ами и да е кола за каране. В ретро музея има същата, втори такъв музеен експонат никому не е нужен.
Много съм щастлив от това че си е пак при мене. Тази кола е парче от моя живот, който ме е учил да бъда търпелив и упорит за да постигам целите си. И такива неща не трябва да се захвърлят толкова лекомислено...
285912070_1393197547825654_6856642802444142534_n.jpg
332422930_6117843684947043_7425226361931798600_n.jpg

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2899
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 90
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от curse_m » 08 мар 2023 09:30

Надявам се накрая си разбрал че тая кола е завинаги твоя и като я продадеш съжаляваш. Труда по въстановката и вложените пари никой няма да ти ги плати ако теглиш чертата реално. Поне не за такава кола все още. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6047
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 318
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от LADA-2107 » 10 мар 2023 13:47

Според мен тук изобщо не става въпрос за пари. Всичко е на емоционално ниво и сантиментална стойност. На Радо още като я продаваше му беше ясно, че няма да си върне парите. Тук става въпрос за времето, труда, емоциите свързани с възстановяването на колата, нещата на които тя го е научила и така нататък. Преживяванията, посетените места, мероприятия....

Потребителски аватар
curse_m
Член на Лада Клуб България
Мнения: 2899
Регистриран: 16 април 2008
Репутация: 90
Местоположение: Лакатник
Автомобил: ВАЗ 21104

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от curse_m » 10 мар 2023 19:09

Не се изразих добре. То е ясно че кола се въстановява по сантиметални подбуди, по икономически няма смисъл. Но исках да кажа че дори човек да реши да я продава, цената която и взима не плаща вложенията. И ако се замисли само над това би трябвало да се откаже. :)
Lada Vesta SW Cross, Lada Kalina 2 универсал, Lada 21104

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4438
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 241
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 26 мар 2023 18:43

Преди малко се прибрах от Калояново. Беше наситен на емоции ден и ми се иска да го споделя, защото много хора от клуба се погрижиха да е такъв.
С някои процедурни хватки излъгах смяната на времето и се събудих почти в толкова, в колкото си ставам обикновенно, преди шест часа. И моментално със ставането взех решение - днеска изкарвам ладата и отивам на Дракона, да откриваме заедно сезона. Че тея мотористи ме раздразниха вчера, само те ли имат да откриват сезони?
Речено-сторено, кафе, душ, протеинови фафли за закуска - да има сили, и с железния кон поехме в тихата сутрин по магистралата. Бре, хайвана върви като пощурял. С тая пета предавка, прошка няма за никого, 120-130... аз никога не съм я карал полека по магистралата, но преди бяха едни обороти, дето да ти се свие сърцето. Сега са точно там някъде в графиките за въртящия момент и максимална мощност. Час и малко и стигнах на пистата. Точно в момента, в който влизаха една стабилна група лади. Извинявам се на Йоан и Сашо че почти не им обърнах внимание, обаче се оказа че там имало още много други от старата гвардия, към която се числя и аз.
Първия който срещнах, беше DVDidko.FCE или както си го знаем, Дидко. То емоции, то прегръдки, то чудо. Къде съм се затрил и какво съм направил със сланините си :) Втория беше shishko, Крум Георгиев, нашия си състезател със самарата Жълтия звяр. Звяра вече го кара щерка му, а Крум се е преквалифицирал от състезател в главен механик. Доста време сновах около колата, без да им се обаждам, виждам го че не може да ме познае, обаче исках да се понасладя на тая кола отново. Колко съм я обичал навремето, колко палци съм изтискал да завърши състезанието и ако може на по-челни позиции. После се обадих на Крум, казах му кой съм и се посмяхме много...
И така, хубаво беше. Видях още много хора, някои исках да ги видя, като например Жоро Боев, ама уви - стана време да си тръгваме. Може би трябваше да се завлека още в събота и да запазя една стая някъде там, па да се видим като нормалните хора, ноо... има варианти това да се оправи-

Колата има какво да се оправя по нея, нещо със задния мост не е наред. Явно тампоните които слагах навремето, не държат. Другото засега няма да го споделям, защото е само моя си догадка.

Отговори

Върни се в “Оригинали”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост