ВАЗ 2106 - Frysco

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
Живков
Мнения: 2064
Регистриран: 12 април 2008
Репутация: 99
Местоположение: Пловдив

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Живков » 09 май 2011 01:12

Да си кажем честно. Мини каналите и разните прегледи там, които са нужни. Горе-долу можеш да вържеш нещата на две-на три, за да можеш все пак да си я покараш. Но, след това ще е добре да се сменят повечето части по окачването. Визирам главно предни спирачни цилиндри. Оригиналните са хубаво нещо, но заяждат ли, няма да се оправят с раздвижване. Ще задържат отново след 4-5 месеца и ще заяждат пак. Така, като я почнеш - главини, разглобяване, чистене, сменяне на греста, регулиране на хлабините. Ако са й здрави шарнири и накрайници, не ги сменяй. Обаче, за да разчиташ на тяхна дълговечна служба, промий ги с гресьорката, напълнена с някакво масло. И някой да върти волана вътре. След това ги гресирай. Същото е добре да стане и със щангите+накрайниците. Да ти кажа разликата. Моята беше станала на 90 000, а беше с оригиналната предница и само един дясен накрайник, който смених аз. И всичко беше стегнато, яко. Още като я взех, навих гресьорки на всички шарнири ( имат болтчета, вместо тях) и дупнах всички щанги/накрайници. Когато започнах да ги гресирам - от тях излезнаха такива лайна, че не е истина. Вода, кал, пясъци, глупости и най-после чиста грес. Сложих нови маншончета. След като ги минах всичките резултатът беше - я, тая Лада можела да се кара! Волана олекна. Цялото управление, веднага отпусна. Невъобразимо леко и лесно се караше тая кола, с галене на волана.Вярно, все съм карал със 165/80/13, крива джанта не съм имал никога, но имаше разлика. Пък и е добре за тези части, щом са годни. Като цяло, фабричната предница изкарва 100 000. Това без гресиране. Смениш ли някоя част, каквото да я правиш, тоя ресурс го няма. Сайлент втулките дори да са напукани, щом не са се смачкали и изместили от център, ще карат още доста. Тях не сменяй, че ще се сменят пак догодина, дори да не си карал колата грам. Гадни са сегашните части, а хубавите са остаряли, напукани и негодни вече. Пък и ще е добре, каквато е висока и мека, да се сложат едни истински амортисьори. Само това. Не пречи да са дървени, даже става по-добре. Бях със Закс газови предни и задни. Доста твърд амортисьор на пръв поглед. На ход, обаче установих, че колата буквално лежи на пътя, бавно се накланя, не се люлее. Неравностите се поемаха по-меко и неусетно от колкото с оригиналните амортисьори, които според мен не стават за нищо. Както и да е, има работа. Ама, поне е леката - козметика, малко механика и хром.

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от BaiLamarin » 09 май 2011 11:00

Така- след многото общи приказки да кажа скромното си мнение след като я видях. Първо- не са сменяни никакви страници. Само долната престилка под бронята. Всичко иначе е оригинално. Имала е точен удар в десен рог, което е довело до деформация на коша. Не- голяма, но са отгрявали гредата и са заварявали тук- там с оксижен. Типичното некадърно правене едно време- доста по- късно се появиха стендовете за разпъване. :) Лошото е, че след дедо /който се е мъчил да я пази, но все пак си е СО /оригинал Сан Франциско даже :D /- освен този удар все са му пречели габаритите на тази кола. Като няма кон да гледа така е... :D Леки докачания тук там. За жалост след това е попаднала в ръчичките на млади кандидат ЛКБ модератори. Ръчки, деруги- добре, че е избило масло от старите и гарнитури та са се уплашили и са я продали. Нека си карат ГаУфа, он се не чупи.... Относно частите- Тодоре бъркаш- има, намират се. Всичко тотално трябва да се смени. Иначе колата е опасна за каране. Ако Радко реши да прави истинска Класика- казал съм му процедурата. Да, бавна е, ще трябват и доста инвестиции. Базата обаче е прилична- има лЕб. Той ще си прецени. Ако все пак прищрака и реши да спретнИ Идна бИгачка- не са нужни мноо пари. ФлексЪтЪ и гАзззз :D
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
mzeto
Мнения: 602
Регистриран: 20 февруари 2008
Репутация: 90
Местоположение: Габрово
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от mzeto » 09 май 2011 21:15

Едно към едно с мойта-като година, цвят, обурудване, салон. Само дето твоята е в пъти по читава и е 1600. Честита да ти е и със здраве да си я караш! (victory)
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book." - Moog "Mighty car mods"

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Лада-2104 » 09 май 2011 21:34

Малко спамец за вечеря :D ...

Абе имам и аз една такава и мисля, че ще е доста голяма конкуренция на тази ама те ... да видиме какво ще се получи :twisted:

Изображение

Изображение


Иначе с какъв бюджет разполагаш ?

Потребителски аватар
Марто
Член на Лада Клуб България
Мнения: 909
Регистриран: 31 март 2008
Репутация: 38
Местоположение: София
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Марто » 09 май 2011 21:35

tojaga написа: В грешка си! Половината от тях карат бели самари. ;)
... не знаех, че бяла Самара е модел, вишневите такива, кой модел се водят ? (banned)
Nobody gonna take my car, I'm gonna race it to the ground, Nobody gonna beat my car, It's gonna break the speed of sound, Oooh it's a killing machine, It's got everything, Like a driving power big fat tyres, and everything

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4356
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 10 май 2011 07:33

Гледам че очетата на моята Лада взеха да стават много модерен аватар... (hiro)

За бюджета, аз никога не съм заделял пари накуп за колите си.Давам ги на порции-като получа и купувам тванка-онованка... в случая обаче,за разлика от предишните ми лади, имам още един постегнат автомобил, да си върша работата-вектрата.Ладата мога да си я правя на спокойствие, независимо от сезона.
Вчера смених предните маркучи, което ликвидира проблема със спирането на предно ляво, стария маркуч се е бил запушил.Днес се надявам да успея със задното маркуче и дано до края на седмицата се оправя с номерата на колата.

Потребителски аватар
nylon
Мнения: 251
Регистриран: 25 януари 2010
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от nylon » 10 май 2011 08:18

Аз апелирам да прикрепяш и снимки на нещата, които човъркаш или подменяш/ремонтираш. Ето сега например много от колегите се чудят как си развил спирачните маркучета? :cheers:

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4356
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 210
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от Frysco » 10 май 2011 10:55

С ключове 10 и 14.Ще снимам, ама все забравям да взема фотоапарата...

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2233
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 28
Местоположение: София

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от auto_forum » 11 май 2011 18:50

Евала със здраве да си я караш. Красива е колата и за парите, за които си я взел в никакъв случай не си се минал. С интерес ще следя темата щом ще остава в оригинален вид.

bat_mial
Мнения: 74
Регистриран: 28 януари 2011
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2106 - Frysco

Мнение от bat_mial » 13 май 2011 18:08

Пак ще те ядоса и ще замине я за скрап, я напук ще бъде продадена. Губи се смисъла от идеята , но ти си знаеш. Някога съвсем друго говореше за синята и причините да я махнеш. Приятно харчене на парички по колата. Дано не са много само, че рано или късно пак ще я смениш.
Последна промяна от bat_mial на 13 май 2011 18:28, променено общо 1 път.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост