ВАЗ 2101 - Мишо
ВАЗ 2101 - Мишо
Ще го чуя след празниците.
ВАЗ 2101 - Мишо
Много красива кола! Трудно е да си представим колко пари, усилия и време са инвестирани във възстановяването му. Собственикът на колата много уважение!
Работя като уеб програмист в магазина Makeup. Ходя на ВАЗ 2106 от 3 години.
ВАЗ 2101 - Мишо
Благодаря за хубавите думи!
В крайна сметка дадох таблото на тапицер. Резултатът - средна работа. Ще продължавам да се оглеждам за читав екземпляр от първите.
Лайсните ги правих с огледално фолио, с което смятам да направя и тези по корите на вратите.
Напоследък в главата ми се върти мисълта да оборудвам колата с 5-та предавка. Съвсем скоро се сдобих с една 5 скоростна кутия на добра цена.
Отворих да погледна, какво се случва вътре. Понеже явно е стояла дълго време на открито в нея имаше вода и масло, което е довело до корозия по колелата на първа и втора предавка. Така или иначе никога не бих сложил втора употреба кутия без да я ревизирам.
Та се чудя, дали да ремонтирам тази кутия и да я сложа или да направя 4 - степенната кутия на колата 5 - степенна.
Дилемата идва от това, че 5 - степенната кутия е с по-дълги предавки и е правена за по-големи двигатели от 1198 кубиковия при 2101, съответно не искам да става по-мудна.
В крайна сметка дадох таблото на тапицер. Резултатът - средна работа. Ще продължавам да се оглеждам за читав екземпляр от първите.
Лайсните ги правих с огледално фолио, с което смятам да направя и тези по корите на вратите.
Напоследък в главата ми се върти мисълта да оборудвам колата с 5-та предавка. Съвсем скоро се сдобих с една 5 скоростна кутия на добра цена.
Отворих да погледна, какво се случва вътре. Понеже явно е стояла дълго време на открито в нея имаше вода и масло, което е довело до корозия по колелата на първа и втора предавка. Така или иначе никога не бих сложил втора употреба кутия без да я ревизирам.
Та се чудя, дали да ремонтирам тази кутия и да я сложа или да направя 4 - степенната кутия на колата 5 - степенна.
Дилемата идва от това, че 5 - степенната кутия е с по-дълги предавки и е правена за по-големи двигатели от 1198 кубиковия при 2101, съответно не искам да става по-мудна.
ВАЗ 2101 - Мишо
Спрях се на варианта да добавя 5-та предавка към моята 4-скоростна кутия, за да запазя предавателните числа от 1-ва до 4-та предавка. В действителност 5 скоростната кутия от 2107 е съвсем малко "по-дълга" и вероятно няма да се усети, но ще се наложи да се смени и приводът на километража, за да не лъже, понеже има 3 вида такива.
На снимката по-долу има таблица, в която се вижда предавателното число на всяка предавка за всеки модел скоростна кутия и броя зъби на всяко зъбно колело. В момента съм с числата от най-горния ред и дилемата беше дали да оставя тях или да сложа готова скоростна кутия от 2107, чиито числа са на последния ред.
Поразрових се из необятните руски сайтове и разбрах следното нещо:
Разликата в предавателните числа на кутиите за 2101 и 2107 се получава от това, че зъбното колело на първичният вал (4 от долната снимка) и пъровото зъбно колело (1) на междинния са с различен брой зъби при двете кутии, а въртящият момент за всяка предавка (освен 4-та, която е директна) минава през тях.
Има два варианта, да се направи 4 степенната кутия 5.
Единия е да се сменят първичният вал (4), междинният вал (1), оста за задна (21), да се добавят колела за 5-та предавка (16 и 18) и да се подменят най-задната част от корпуса,лоста за превключване ,лостовете местещи вилките, но така ще се получи кутия от 2107, която вече имам.
Другият (този на който съм се спрял) е да се добави 5-тата към жигуловата 4 скоростна кутия.
За целта се запазва оригиналният първичен вал (4). На межинният вал отзад (1) се пробива отвор, в който се навива резба, за да може да се монтира колелото за задна и 5-та предавка (18) и отново, вилки, лост корпус и останалите подробности.
В крайна сметка ще се запазят всички предавателни отношения и ще имам жигулова кутия с 5-та предавка с предавателно отношение 0,898 (както на вторият ред от таблицата).
Вече съм набавил нужните части за да мога да сглобя читава кутия, 5 - скоростната кутия е разглобена и готова за операцията. Остана да сваля 4-степенната и да направя гореописаното.
На снимката по-долу има таблица, в която се вижда предавателното число на всяка предавка за всеки модел скоростна кутия и броя зъби на всяко зъбно колело. В момента съм с числата от най-горния ред и дилемата беше дали да оставя тях или да сложа готова скоростна кутия от 2107, чиито числа са на последния ред.
Поразрових се из необятните руски сайтове и разбрах следното нещо:
Разликата в предавателните числа на кутиите за 2101 и 2107 се получава от това, че зъбното колело на първичният вал (4 от долната снимка) и пъровото зъбно колело (1) на междинния са с различен брой зъби при двете кутии, а въртящият момент за всяка предавка (освен 4-та, която е директна) минава през тях.
Има два варианта, да се направи 4 степенната кутия 5.
Единия е да се сменят първичният вал (4), междинният вал (1), оста за задна (21), да се добавят колела за 5-та предавка (16 и 18) и да се подменят най-задната част от корпуса,лоста за превключване ,лостовете местещи вилките, но така ще се получи кутия от 2107, която вече имам.
Другият (този на който съм се спрял) е да се добави 5-тата към жигуловата 4 скоростна кутия.
За целта се запазва оригиналният първичен вал (4). На межинният вал отзад (1) се пробива отвор, в който се навива резба, за да може да се монтира колелото за задна и 5-та предавка (18) и отново, вилки, лост корпус и останалите подробности.
В крайна сметка ще се запазят всички предавателни отношения и ще имам жигулова кутия с 5-та предавка с предавателно отношение 0,898 (както на вторият ред от таблицата).
Вече съм набавил нужните части за да мога да сглобя читава кутия, 5 - скоростната кутия е разглобена и готова за операцията. Остана да сваля 4-степенната и да направя гореописаното.
ВАЗ 2101 - Мишо
В крайна сметка проектът със скоростната кутия се получи.
Първо разглобих закупената 5 - степенна кутия и измих всички части от нея.
След, което свалих 4-степенната от колата и бях готов за действие.
.
Разглобих и 4-степенната кутия и стигнах до момента да разпробием междинния вал и да навием резба в него, както е при 5-скоростната кутия.
Задачата се оказа доста трудна за стругарите в София поради твърдостта на валовете, но в крайна сметка с обикаляне и голяма упоритост от моя страна, се получи това,което исках.
Започнах да сглобявам.
И вече в готово състояние. В кутията сложих нови лагери, муфи и вилки.
Оказа се, че освен тампонът на 5-скоростната кутия макар и с малко е различна и гредичката, която го държи. Разбрах го разбира се, като монтирах кутията на колата. Смених и съединителя, тъй като новият руски, който сложих при реставрацията тресеше доста осезаемо на полусъединител. Чудех се дали да взема само фрикционен диск, но комплект LuK с отстъпката идва на 80 лв, а концепцията е доста по-добра от оригиналната.
За всеки случай сглобих и другата кутия, ако случайно тази изтропа.
Като обобщение:
Купих кутия от 2107, от нея взех 5-тата предавка и я сложих в Жигуловата кутия, така кутията от 2107 се превърна в 4 - степенна (или кутия за 2105)
А Жигуловата стана 5 степенна.
Карах колата пробно по околовръстното и се държи доста добре. От кутията не се чуват притеснителни шумове. Тресенето на полусъединител изчезна, а самият съединител е много по-приятен, скоростите също влизат една идея по-добре.
За съжаление нямам оборотомер, за да тегля чертата и да видя какво се случва, но за пробата ще вържа един.
Първо разглобих закупената 5 - степенна кутия и измих всички части от нея.
След, което свалих 4-степенната от колата и бях готов за действие.
.
Разглобих и 4-степенната кутия и стигнах до момента да разпробием междинния вал и да навием резба в него, както е при 5-скоростната кутия.
Задачата се оказа доста трудна за стругарите в София поради твърдостта на валовете, но в крайна сметка с обикаляне и голяма упоритост от моя страна, се получи това,което исках.
Започнах да сглобявам.
И вече в готово състояние. В кутията сложих нови лагери, муфи и вилки.
Оказа се, че освен тампонът на 5-скоростната кутия макар и с малко е различна и гредичката, която го държи. Разбрах го разбира се, като монтирах кутията на колата. Смених и съединителя, тъй като новият руски, който сложих при реставрацията тресеше доста осезаемо на полусъединител. Чудех се дали да взема само фрикционен диск, но комплект LuK с отстъпката идва на 80 лв, а концепцията е доста по-добра от оригиналната.
За всеки случай сглобих и другата кутия, ако случайно тази изтропа.
Като обобщение:
Купих кутия от 2107, от нея взех 5-тата предавка и я сложих в Жигуловата кутия, така кутията от 2107 се превърна в 4 - степенна (или кутия за 2105)
А Жигуловата стана 5 степенна.
Карах колата пробно по околовръстното и се държи доста добре. От кутията не се чуват притеснителни шумове. Тресенето на полусъединител изчезна, а самият съединител е много по-приятен, скоростите също влизат една идея по-добре.
За съжаление нямам оборотомер, за да тегля чертата и да видя какво се случва, но за пробата ще вържа един.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2101 - Мишо
Много добре колега! Малко хора биха се хванали да ремонтират или преправят скоростна кутия, освен ако не говорим за спортни цели. Повечето само сменят.
Правих нещо подобно преди година и малко, но кутията още стои на рафта в гаража. Така и не и дойде реда.
Правих нещо подобно преди година и малко, но кутията още стои на рафта в гаража. Така и не и дойде реда.
ВАЗ 2101 - Мишо
Ти си направил по-трудното. Тази кутия на земята се сваля за час, а ако имаш и условия може и по-бързо.
Иначе нормално е хората, просто да сменят. Отварянето на скоростна кутия за повечето е нещо много сложно, а всъщност из мрежата има тонове информация и смятам, че всеки който знае от коя страна се хваща отвертката ще се справи.
Иначе нормално е хората, просто да сменят. Отварянето на скоростна кутия за повечето е нещо много сложно, а всъщност из мрежата има тонове информация и смятам, че всеки който знае от коя страна се хваща отвертката ще се справи.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2101 - Мишо
Прав си, просто хората ги мързи или не им се занимава, а често не разполагат и с време. Аз също не бях правил скоростна кутия, нямах представа дали и какво ще стане, а и да си призная не съм търсил кой знае колко информация освен кое колко се стяга. Бих я пробвал, но просто нямам канал, а и подгодяща кола. Иначе правих още вдна Самарова, тя тръгна и за сега работи.
ВАЗ 2101 - Мишо
След преработката на скоростната кутия и сглобяването на колата, се появиха вибрации между 80-100 км/ч, които ги има на 4-та предавка, но са по-осезаеми на 5-та. Карданът ме ядосваше доста след сглобяването на колата а си бях наумил на всяка цена да посетя ретропарада в Бургас и Лада събора в с. Аспарухово и си купих чисто нов от НАР. В обедната почивка в деня на пътуването (на квартален канал) сложих новия кардан с надеждата пътуването до Бургас да е без вибрации. Да ама не... Вибрациите си ги имаше, макар и не толкова силни - все пак дразнещи.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 8df.md.jpg
С вибрации, без вибрации - целта беше ясна и потеглих.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... afb.md.jpg
Имаше много добри автомобили от цял свят. Въпреки, че знаех че ГАЗ 21 е голям автомобил, не предполагах че Жигулата изглежда, като полско фиатче до него.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 4a0.md.jpg
Спечелих и награда от гласовете на хората, което ме изненада предвид факта, че имаше автомобили от 30-те, 40-те, 50-те, от Щатите, Англия, Германия, а Жигулата в каквото и състояние да е си остава съветска масовка.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 4aa.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... f64.md.jpg
Имахме уговорка със свобственика на небезизвестния червен Москвич, да идем заедно до събора.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 1ac.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... b15.md.jpg
Пътят минава през Айтос и е доста разбит, но за сметка на това живописен.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 5c0.md.jpg
Имаше доста коли, а организацията беше на доста добро ниво.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 691.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 894.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 013.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 423.md.jpg
Тук е момента да благодаря на всички, които счетоха, че моята Жигула заслужава награда за най-добре реставриран автомобил.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 52f.md.jpg
И обратно към Бургас.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... a09.md.jpg
На другия ден твърдо решен да се отърва от вибрациите огледах всичко възможно от скоростната кутия до диференциала.
Откачих кардана и на място вдигах 80-100 км/ч , за да изключа останалите възли от трансмисията от подозрения.
Единственото нередно, което забелязах по цялата трансмисия беше деформираната гредичка на висящия лагер (не знам от кога е така, вероятно от преди реставрацията).
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... db8.md.jpg
С опора на правилните точки и сила, я докарах до нормалната и форма.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... fe2.md.jpg
Въпреки това вибрациите си останаха. Единствената ползва от новия кардан, е че изчезна един звънтящ звук при движение с около 80-100 км/ч.
Газ към София.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 590.md.jpg
Паркирайки пред вкъщи в София чух, че на празен ход се е появил шум в мотора.
На другия ден я разглобих - веригата опасно отпусната. Оказа се, че по някакъв начин обтегачът е изпуснал и не си върши работата. С нов нещата се оправиха.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 715.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 2d2.md.jpg
Та така, изкарахме си много хубаво. Относно вибрациите - реших да си дам малко почивка и не се хванах да търся проблема веднага.
П.С. Има някакъв проблем с разпознаването на снимките от pichost, затова съм ги пуснал, като линкове.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 8df.md.jpg
С вибрации, без вибрации - целта беше ясна и потеглих.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... afb.md.jpg
Имаше много добри автомобили от цял свят. Въпреки, че знаех че ГАЗ 21 е голям автомобил, не предполагах че Жигулата изглежда, като полско фиатче до него.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 4a0.md.jpg
Спечелих и награда от гласовете на хората, което ме изненада предвид факта, че имаше автомобили от 30-те, 40-те, 50-те, от Щатите, Англия, Германия, а Жигулата в каквото и състояние да е си остава съветска масовка.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 4aa.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... f64.md.jpg
Имахме уговорка със свобственика на небезизвестния червен Москвич, да идем заедно до събора.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 1ac.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... b15.md.jpg
Пътят минава през Айтос и е доста разбит, но за сметка на това живописен.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 5c0.md.jpg
Имаше доста коли, а организацията беше на доста добро ниво.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 691.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 894.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 013.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 423.md.jpg
Тук е момента да благодаря на всички, които счетоха, че моята Жигула заслужава награда за най-добре реставриран автомобил.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 52f.md.jpg
И обратно към Бургас.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... a09.md.jpg
На другия ден твърдо решен да се отърва от вибрациите огледах всичко възможно от скоростната кутия до диференциала.
Откачих кардана и на място вдигах 80-100 км/ч , за да изключа останалите възли от трансмисията от подозрения.
Единственото нередно, което забелязах по цялата трансмисия беше деформираната гредичка на висящия лагер (не знам от кога е така, вероятно от преди реставрацията).
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... db8.md.jpg
С опора на правилните точки и сила, я докарах до нормалната и форма.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... fe2.md.jpg
Въпреки това вибрациите си останаха. Единствената ползва от новия кардан, е че изчезна един звънтящ звук при движение с около 80-100 км/ч.
Газ към София.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 590.md.jpg
Паркирайки пред вкъщи в София чух, че на празен ход се е появил шум в мотора.
На другия ден я разглобих - веригата опасно отпусната. Оказа се, че по някакъв начин обтегачът е изпуснал и не си върши работата. С нов нещата се оправиха.
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 715.md.jpg
https://pichost.name/images/2020/08/21/ ... 2d2.md.jpg
Та така, изкарахме си много хубаво. Относно вибрациите - реших да си дам малко почивка и не се хванах да търся проблема веднага.
П.С. Има някакъв проблем с разпознаването на снимките от pichost, затова съм ги пуснал, като линкове.
Последна промяна от Мишо на 06 мар 2021 01:14, променено общо 1 път.
ВАЗ 2101 - Мишо
В крайна сметка направих пробата с колата във въздуха. Оказа се, че чисто новият (купен от НАР) кардан е крив. На видеото се вижда и биещата шайба на фланеца на диференциала, но самият фланец се върти направо.
https://photos.app.goo.gl/BbnJ82f1SWatoVLv6
Та имайте си едно на ум с частите, дори с "оригиналните"
В крайна сметка пратих оригиналния кардан в гр. Кубрат за балансиране. В Кубрат, защото още при сглобяването на колата в София не намерих място, където да го балансират, защото не можели да го захванат - затова си купих и нов (крив).
Получих го от Кубрат след известен период на чакане в този вид.
https://pichost.name/image/5pmaX
Беше доста добре опакован, с стикер на сервиза.
Монтирах го и положението беше доста по-добро, но все пак на 5-та при ускорение между 80-90 км/ч имаше леки вибрации. Единственото, което ми дойде на ум да направя беше да разменя, така наречените гумени карета между двата кардана. С това вече се простих с вибрациите.
Единственото досадно, което остана е луфт в диференциала, който се появи след, като му смених семеринга по време на реставрацията. Като гледам обаче, колко успешно се регулира този луфт, по-скоро ще се ориентирам към друг диференциал.
https://photos.app.goo.gl/BbnJ82f1SWatoVLv6
Та имайте си едно на ум с частите, дори с "оригиналните"
В крайна сметка пратих оригиналния кардан в гр. Кубрат за балансиране. В Кубрат, защото още при сглобяването на колата в София не намерих място, където да го балансират, защото не можели да го захванат - затова си купих и нов (крив).
Получих го от Кубрат след известен период на чакане в този вид.
https://pichost.name/image/5pmaX
Беше доста добре опакован, с стикер на сервиза.
Монтирах го и положението беше доста по-добро, но все пак на 5-та при ускорение между 80-90 км/ч имаше леки вибрации. Единственото, което ми дойде на ум да направя беше да разменя, така наречените гумени карета между двата кардана. С това вече се простих с вибрациите.
Единственото досадно, което остана е луфт в диференциала, който се появи след, като му смених семеринга по време на реставрацията. Като гледам обаче, колко успешно се регулира този луфт, по-скоро ще се ориентирам към друг диференциал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост