Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 юни 2014 23:15

Това е кратка история за това как направихме "невъзможното" - създадохме нов автомобил от куп ламарина.
Изображение
март 1973г. Сем. Иванови от София купуват от Мототехника на Хладилника ново Жигули.
1975г. Автобус блъска задна дясна врата. Вратата е сменена, а колата - цялостно пребоядисана, защото е имало разлика в тона на вратата и остналата част на купето.
юли 1984г. Ражда се внукът, тоест аз. Вземат ме от родилното с Жигулито на дядо. Нашите още са нямали кола тогава.
юли 1997г. Умира дядо ми. Колата остава без стопанин при пробег 103380км и все още оригинални ламарини. Баба ми решава, че аз съм добро момче - ентусиаст, и ми я подарява с уговорката да се уча на нея и да я продам като порасна... ;D
2000г. - Колата официално става моя по документи.
юли 2002г. За 18-тия ми рожден ден след два месеца тичане и помагане на тенекеджията колата е възстановена - сменени са 4-те калника и външните прагове. Колата е в супер кондиция и изглежда и върви перфектно - все пак е на малък пробег и поддържана старателно.
август 2002г. Удря ме баничарка отпред странично. Предницата е с 40см. надясно, поддал е тавана. На мене и на приятелчетата ми ни няма нищо. Семейният съвет решава - ще я възстановяваме пак.
ноември 2002г. Колата е възстановена за 2-ри път.
2007г. Печелим награда за оригинален външен вид на тогавашния събор за соц автомобили на Черни осъм.
2007г. На Цариградско ме удря отзад Самара и аз се забивам в предната кола. Щетите са значителни, но се разминава само с разпъване и смяна на 1/2 предна маска.
2010г. Каросерията е тотално изгнила отдясно. Прави се палиативен ремонт, ръждата избива след една зима...
2013г. Купето е много зле. И лявата страна е изгнила и се рони като юфка.

Явно беше, че е дошъл краят на моето любимо Жигули в досегашния му вид и трябва да се вземат незабавни мерки. Вариант първи - продажба - Жигулите още се търсят за работни коли, а тази и вървеше много добре. Мераклии за нея много. Но на мене не ми се разделя, чувствам я част от семейството...
Значи ще се прави. Със задачата се зае единственият човек, на когото имам доверие за старите ми коли. Александър Стоянов - Desert Ant или Дрона. В свободното си време беше построил вече неговата Лада, беше правил и заварки по Варшавата ми. Голям приятел и истински ентусиаст. По онова време работеше като компютърен специалист. Решаваме - в извънработно време ще строим Жигули! Сашо има инструменти, аз донасям малко мои в мястото - нещо средно между навес и гараж.
13.07.2013г. Натоварвам събираните с години ламарини (мда, имах цяла Жигула на части - събирам ги от как се помня.)

Чисто новият под го качвам на горния багажник...
Изображение
Колата си върви чудесно, нищо не предвещава следващите разкрития.
Изображение
14.07.2013г. Почваме разглобяване:
Изображение

Изображение

Изгнила е отчайващо много...
Изображение

Каросерията е напълно унищожена от корозията и катастрофите. Тука и двамата със Сашо се чудим дали да не се откажем и сме умерени песимисти. Очи се плашат, ръце не се плашат.
Изображение

Подготвил съм се с частите - някога магазините бяха доста по-заредени, отколкото сега. Това е ключово за всеки един проект. Без части ня може да се работи.
Изображение

Изображение

Режем предницата заедно с челната стена. При катастрофата през 2002г. парче от стената е рязано, изправено и пак заварено. Страниците също са заварявани и то с оксижен. За 12 години експлоатация металът е изтънял от корозия и стената буквално "диша" при натиск. Купето е укрепено.
Изображение

Решаваме първо да сменим челната стена + средните и вътрешни прагове. Да укрепим и замерим каросерията и да сменим и пода комплект... Звучи лесно, но не е!
Новата стена си е на мястото - от 2107, защото за 2101 не можахме да намерим. Тамън ще има и серво!
Изображение

Старата предница:
Изображение

Подменяме всичко изгнило - в случая външната арка на задното ляво колело.
Изображение

Сменени са стеничките до краката на шофьора и пътника, както и външната и вътрешната колонка, където се хващат пантите...
Изображение

Задницата чака ред:
Изображение

Полето на боя (лявата Лада е на Сашо):
Изображение

Зидария. Свалят се всички греди и гредички, за да се завари хубаво и да се обработи с цинк и други магии. :
Изображение

Паснахме вратите, сменихме външните и средните прагове, заварихме щита на скоростната кутия за челната стена (той ни беше ориентир). Сашо купи и завари винкели в купето - да не бягат размерите. Всичко се мери и четем в старите книги от Толиати дали размерът е точен.
Смело и безотговорно отрязахме пода, като преди това от стария Сашо разпроби и демонтира всичките му там греди и гредички, планчици, стойка за колелцето на ръчната и прочие...
Изображение

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 юни 2014 23:16

Старият ми под е чудесен. Кърпен, мазан с евтини боклуци от рода на Боди и миниум с безир... Изгнил докрай. Отива за скрап.
Изображение

Новият под - монтиран, заедно с греди и всичкото по него. Кратко изречение, реално работихме дни наред.
Изображение

Сашо прикапва пробно новата предница, за да я наложим на купето.
Изображение

Почва да придобива вид...
Изображение

Пробваме предницата. Сигурно е мерена десетки пъти... Проклетите диагонали! Дали няма да оставя 4 следи в снега?! Измервателните пособия са рулетка и канап. /Няма, премерили сме я вярно/
Изображение

Отново стана седан:
Изображение

Греди отдолу в процеса на работа, недокрай изпилени и обработени.
Изображение

Радиаторът го напасваме:
Изображение

Предницата придобива вид. Всички части по нея са оригинални. Как се намира маска без отвори??? С много късмет.
Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 юни 2014 23:17

Идва ред на задницата...
Изображение

Всичко - долу!
Изображение

Изграждане:
Изображение

И в готов вид:
Изображение

Изображение

И предница на един от слоевете грунд, вече заварена напълно:
Изображение

От тавана сваляме 3 слоя боя. Вече е кучи студ, разказа ни се играта тоя ден.
Изображение

Таванът - на Вюрт. По купето няма вече стари покрития:
Изображение

Воланът го мерим, идва точно:
Изображение

И дългоочакван миг!
В края на януари 2014г. изкарахме купето!!! Изглежда добре.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 юни 2014 23:19

Отправяме се към бояджийното:
Изображение

Докато я събирахме, със Сашо сме почистили всеки един ламаринен детайл до гол метал с телена четка. Следва ръждопреобразовател на Вюрт. За затворените кухини - цинков спрей + грунд. Следва пълна програма - изчистване до блясък навсякъде, кит, филери, уплътнители по всеки един шев (а те са десетки метри по колата), база + керамичен лак. Дъната - както са направени съвременните коли, с яко покритие. Всички материали са от топ качество, достатъчно компромиси съм правил, този път нещата стават както трябва:

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Е, на Класик дей си довлякох още ценни части от моя приятел Стоян от Панагюрище. Добре, че ми е голяма колата, всичко събра:
Изображение

април 2014г.: Имаме си боядисана каросерия. В новото леговище на Дрона.
Изображение

Естествено, само нови или перфектни стари части...

Подфарници - италиански и съветски - нови. Избирам два подходящи.
Изображение

Стопове Catalux - Италия. Нови, немонтирани, на 40г.
Изображение

Нови лайсни на водосточната лайсна - сложихме ги без да ожулим боята... :D
Изображение

Изолация на тавана - няма я вече смрадливата стъклена вата:
Изображение

И челната стена, и пода изолирахме. Снимка от процеса:
Изображение

Монтирахме нова тапицерия на тавана. Нова, нова, - производство 1989г, в пличкето с етикета от Толиати.
Изображение

Монтираме и оборудваме вратите. Отвратително и уморително занимание, ама го свършихме!
Изображение

Хайде и едно здраво табло от най-първите, до 1974г. Пазя си го от години.
Изображение

И първо изкарване... Велик момент след 10 месеца труд! Браво на Сашо!!! Браво ще си кажа и на мен самия... Успяхме!
Изображение
Последна промяна от m_g на 10 юни 2014 11:02, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 юни 2014 23:20

Малка снимка под капака. Сега е още по-добре, но все пак дава идея:
Изображение

И вече готова:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

А да, колата е обработена максимално антикорозионно, освен всичките покрития, всички кухини са заляти обилно с антикорозионен препарат - да го наречем парафин.

Накрая, качих готовата кола на най-модерен 3D стенд за измерване на геометрия. С по 3-4 пластинки регулировката дойде до заводските стойности на сходимост и напречен ъгъл на колелата. Надлъжния го оставихме малко по-голям, предницата има още да сляга и ще си дойде. С една дума - геометрията на нашето творение е перфектна!!!

А как върви? Ами като чисто нова кола, каквато е на практика (отдолу е нейна само гредата и щангите на задния мост). Всичко друго е ново. Пружини нови от едно време, амортисьори СААЗ (оригиналните от завода и те са СААЗ), шарнири, накрайници, шанги и прочие ВАЗ Интерсервиз и т.н.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 04 юни 2014 23:21

И вече зад волана...
Изображение

Изображение

На Спасовден и с двете ми коли:
Изображение

Интериорът - във вида, в който е излязла от завода. Всички седалки без шофьорската даже са си нейните:
Изображение

Изображение

Изображение

Екстериор. 100% оригинал. С нови всички лайсни и лайснички, червена емблема (от старата ми секция - купувал съм я преди 10 години), нови тасове, рингове за тасовете (май само те са стари) и т.н.
Изображение

Изображение

Мда. От старата кола остнаха само хубавите спомени и тавана...

Обемът на работа е огромен и не съм описал всички етапи. Но все едно, вижда се какво направихме с моя приятел Сашо, на когото за пореден път благодаря, че помогна да сбъдна старата ми мечта...

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4303
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 190
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Frysco » 05 юни 2014 07:29

Браво.Велик труд сте извършили.Най важното е, доказахте че когато човек си обича колата, пречки за него няма.Може да е трудно, но нищо не е невъзможно.

Потребителски аватар
plaki5
Мнения: 45
Регистриран: 03 август 2008
Репутация: 0

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от plaki5 » 05 юни 2014 11:24

Браво Момчиле! Поздравления за труда, ентусиазма, старанието и любовта към обичаната от нас марка автомобили.
Искрено се надявам да видя скоро на живо "красавицата" в Плевен (ако може и двете).

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 361
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 05 юни 2014 20:42

Благодаря ви!
Да влезем малко в детайли...
В производството на ВАЗ се ползват компоненти от страните от СИВ. Първоначално са вграждани и италиански части.
Съответно какво има по колата ми и какво се е монтирало:
-фарове - до 1972 - италиански Carello, после ФГ-140 - СССР, а паралелно в по-късни времена PAL - Чехословакия, Ruhla - ГДР и Wesem - Полша за разните модели с големи и малки фарове. На моята кола май са били съветски (в детството ми беше с един ФГ140 и един ПАЛ с габарит, значи неоригинален) Сега е по заводската спецификация с два чисто нови ФГ-140 - СССР без крушка за габарит, с нови каски и инсталация.
- Буфери на броните - 1971г. са с италиански, с по-особена форма. Тия на колата са си оригиналния модел до 1973 с по-масивните буфери, а предни и задни са различни. Взех ги от кола 1972г.
- Подфарници - какви са били най-първите на колата съм забравил, до 1975 са с габарит + мигач, с бяло стъкло. Сега е с два нови - един Италия, един СССР, с български стъкла, че имам 4 нови подфарника и 4-те бели стъкла са с различен релеф, а 2 са Италия и 2 - СССР...
- Стопове - в началото са италиански, после - СССР и Полша. На колата бяха фабрично италиански, сега са един основа със стъкла Catalux Италия и другата основа СССР с италиански Catalux стъкла. Явно са от началото на съветското производство и са сглобявали стъкла и основи - каквото има, външно са 100% еднакви. Италианските стъкла не избеляват...
- уреди Унгария. До 1974 са с малките лампички - унгарски.
- светлоотразители отзад - Италия, СССР и Чехословакия. Бяха 1 италиански и 1 СССР - 100% еднакви отвън, но избелели и със заминал хром на пластмасовия корпус. Сега са 2 чехословашки, в добро състояние.
- Стартер - СССР и НРБ. Беше със съветски, сега е с чисто нов на Динамо -Сливен (официален доставчик за конвейера)
- Алтернатор - СССР, НРБ - беше със съветски, сега е с чисто нов на Динамо -Сливен (официален доставчик за конвейера)
- Реле - регулатор - НРБ, СССР и някакви други. Фабрично беше с български, 12 години карах с елекронен. Сега купих и монтирах пак нов български, от последното производство преди спирането на ЕАЗ - Пловдив.
- ключалки - СССР, Унгария... Моята е с ключалка на предния капак СССР (нова) и ключалки на вратите Elzett - Унгария, оригиналните на колата.
- Механизъм на чистачките - Полша и СССР. Първите Жигулита са с полски механизъм. Намерих и монтирах чисто нов такъв. Рамената са без гайка, пак полски Zcm - същата марка като на Варшава, Жук, Ниса и Полски Фиат.
- Карбуратор. До 1971г. е монтиран италиански Weber DCR. След това - ДААЗ 2101-1107010 - 1:1 с италианския, без съветски "подобрения". Оригинално на колата е такъв.

Ако на някой му се гледат разлики по годините, давам връзка към унгарските колеги. Те правят наистина професионални реставрации и са една от причините да се забия в детайлите, и да направя колата в заводския й вид като визия.
http://veteranzsiguli.hu/2101-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5287
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от LADA-2107 » 06 юни 2014 00:15

Супер е колата колега, уникална работа. Ще я видим ли на събора?

Желая ти много безаварийни километри с нея и здраве за да можеш да си я караш с удоволствие.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост