ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 19 авг 2019 14:36

Ето какво беше изначалното състояние на колата преди да започнем реставрацията.
40-годишна улична кола - не само тотално изгнила, ами и крива след две тежки катастрофи. 2002г. - сменяван преден кош, заварки с оксижен. 2007г. - удар отзад и след това челно спиране в предната кола. Карана ежедневно от 2002 до 2008г и след това сравнително редовно.
Та разрових се и ето каква хубавица е била.
Изображение

Тук като се загледаш се вижда къде съм мацал с четката петънцата ръжда.
Изображение

Отдясно беше кърпена 2011г с листова ламарина. Реално съсипах нов праг, нова задна врата и нов преден калник. Прагът беше заварен върху вече двата изгнили (нейния си и още един 2002г) Та бяха три прага един върху друг. Всичко беше боядисано върху ръждата... Е да, дадох 250 лева, ама за две години пак беше пътник.
Изображение

Тука се виждат трите основни цвята на купето. Таванът си е от 2002г, дясната страна - 2013г, отляво и капакът - 2007г. Красота.
Изображение

Колата не износваше гумите, но отляво беше по-висока отколкото отдясно - всичко беше криво, бито и трагично.
Изображение

Вътре - табло от 2101 от варианта между 1974 и 1976г, изгорели калъфки, скъсана тапицерия на тавана...
Изображение

Изображение

Изображение

Тук се вижда колко е зле коша. Отдясно страницата буквално липсваше и е закърпена с лист на точкови заварки върху дупката.
Изображение

Ръжда и кал. Личи си как беше заварявана рамката на радиатора - оттук отзява, оттам идва късо. Точки с телачката без пилене - нали не се вижда?! 2002г. един п***рас боядиса коша върху транспортния грунд. За 11г боята буквално е паднала на много места, отдолу черното е ръждясало...
Изображение

Изгнила беше даже кутията на парното.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 393
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 71
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 20 авг 2019 12:25

Как започна всичко?
Няколко години събирах нови части за ВАЗ 2101.
Снимките са от последния ден на колата в движение и изгнила - юли месец 2013г.
Изображение

Дъното го купих 2011г. от небезизвестния Ваик - Арменеца, който имаше невероятно зареден магазин за Лада в моя квартал. Държах си го две години на площадката пред апартамента и ето, дойде му времето.
Изображение

Изображение

Дъното е натоварено. Това всъщност е и последната употреба на горен багажник. От него се мачкат лайсните на водостоците.
Изображение

Задна лява врата, калника, маската и капака са в цвета на тавана, тоест боядисвани 2002г.
Предна лява, калника и капака са 2007.
Дясната страна - 2011. В добавка има мазано с четката.
Съвсем закономерно развитие при ползване на евтини материали, активно каране през цялата година и съхранение на улицата.
Изображение

Изображение

Разноцветна и крива, но светлините работят.
Изображение

Левият калник още 2002г. беше монтиран накриво, после го ударих 2007г. - поизправиха го и получи кофа кит, който се напука. Чудо!
Изображение

Отдясно доминира забърканият през 2011г. по-зеленикав нюанс. За 250 лева кърпене + боя и резултатът е подобаващ. Жалко, че не направих близки снимки да се види колко беше грозно. На всичкото отгоре за две зими пак почна да гние.
Изображение

Задната маска беше "изправена" с кит през 2007г. след удара. След това пак я чукнах и кита падна (вижда се в долната част как я няма една буца). Естествено си бях мазнал с четката отгоре.
Изображение

Както казах, дълго време събирах какви ли не ламарини. В момента и да ги търсиш, няма откъде да се намерят. Всичко е старо съветско производство.
Тая колонка е рязана от заводски предлаганите "праг - рамки", тоест цяла лява или дясна част на колата. Така нареченият външен праг всъщност в завода е едно цяло с външната част на колонките и дори гредата над вратите.
На заден план се вижда какво е станало за 11 години с кикпанела, стената и рога. Всичко е изгнило. А беше намазано с български червен грунд и черно битумно Боди. 2002г. докато сменяваха калниците, всеки ден съм ходил в сервиза и мазах с четката до припадане. Е, чистих ръждата с четка и мазах със зелен ръждопреобразувател. Оказа се, че обработена с боклучиви материали ламарина не държи, ама изобщо.
Изображение

Калници, капаци, прагове, маски, всичко е ново и прекарано с Жигулата до тогавашния гараж на Сашо във Враждебна.
Изображение

Рогове и така наречените от руснаците "топори" - фабрично заварени лонжерон с предна напречна греда и стойка за крик.
Дъното идва от завода без гредите. Съответно Сашо сглоби цялата конфигурация.
Изображение

Вътрешните предни колонки - на тях се завиват пантите на вратите, както и ламарината над парното.
Изображение

Челната стена между купето и мотора. За 2101 не намерихме. Открихме обаче за 2017. Съответно в последствие поставихме педален възел тип 2103 и серво на спирачките, което си е добра доработка, откъдето и да я погледнем.
Изображение

Тук се вижда легена на парното. При катастрофата през 2002г той беше много смачкан и след това само изправен криво ляво. Е, за 11г. успя и да изгние.
Изображение

Още калници. Съветски. През 2002г. намерих и сложих полски, а там има разлика в ръба горе и беше по-остър, отколкото този на вратите. Класика в жанра. Преди двайсетина години се слагаше каквото има. Части се произвждаха къде ли не и съответно рядко някоя Лада имаше нормална линия. Най-фрапиращите случаи бяха с по-дълги или по-къси калници или капаци.
Изображение

Та ето ги тези всичките неща на колата. Отваря се, затваря се, не зяе. И като пита някой - боядисвана ли е, се чудя какво да му кажа.
Изображение

еver20102
Мнения: 181
Регистриран: 30 октомври 2011
Репутация: 2

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от еver20102 » 09 сеп 2019 15:11

Ми , не е! Кажи му че това е оригиналната боя. Има ги всякакви наивници.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост