Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от LADA-2107 » 15 юли 2014 17:32

Свършил е основната работа, дребните елементи ще ги оправи с времето, какво толкова? Дай сега заради един обелен лост да не си караме колите.

Аз на моето ЖИГУЛИ му смених ръчната, боядисах я и след една година се обели.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1520
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Kiril » 15 юли 2014 22:07

Лада-2104 написа:Лоста на ръчната е за смяна гледам пък и лоста на скоростите е за боя. Ключето за парното принципно трябва да е хромирано - такова лъскаво. Неможах да мерна на събора дали седалките и корите на вратите имат черни пръски (точки) това също е признак за автентичност. Първите Жигули са били така до към 74г.
Има ли разлика от предни и задни буфери ?
Прощавай ама страшни кусури намираш.Откакто имам колата 2 пъти съм боядисвал скоростния лост с основа и качествена боя и пак се протрива от постоянната употреба,виждал ли си жигули в движение на което да не е изтрита боята?Ключе за парното(ако става дума за това на вентилатора) никъде и никога не съм виждал хромирано,нито на комби от първите нито на жигули,нито в магазините.Аз проблема с скоростния лост си го реших като сложих хромиран от 7мица,хем по-близко до волана и по-удобно,хем не се износва и е красиво,а ръчната като неговата с ръкохватка е много по-удобна и не и се бели боята,все пак щом се кара колата трябва и малко от малко да се мисли за практичност,не е нито музеен експонат нито културно наследство.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от LADA-2107 » 15 юли 2014 23:21

Моята кола по принцип не е някаква тотално заминала, а е в добро здраве, но ако я дпокарам до такова състояние като на Момчил или Фриско ще ме е страх да я изкарам от гаража.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 19 юли 2014 20:47

Миналата седмица завърших в общи линии визията на автомобила.
Когато сглобявах колата установих, че имам нови само радиаторни решетки за 21011 и сложих такава. 21011 има 19 вертикални ребра, а 2101 - само 9. Хубаво изглеждаше с решетката от 21011, обаче не беше това, което ми се иска. Реших проблема по стандартния начин. Купих от колегата comandore нова решетка 2101. Понеже колата е от първите серии, по спецификация вертикалните ребра трябва да са черни. Боядисах ги. Останалото е приказки, бири и удоволствие от получения резултат.

С решетка 21011 - добре, но не достатъчно добре:
Изображение

Изображение

Ето нагледно как изглеждат двата модела решетки. 21011 - горе, 2101 - долу:
Изображение

Демонтаж:
Изображение

Вече с новата решетка 2101:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Телескопична антена 2101.
Изображение

Чистачки от най-първия вариант, без гайки на осите. Полско производство.
Изображение

Огледалце, огледалце...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6749
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 110
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Денис И. » 19 юли 2014 21:04

С новата решетка е много яка! Браво!
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 20 юли 2014 15:41

Щастлив съм, че успях да реализирам тази моя стара, детска мечта. Да си призная, не мога да й се нарадвам на старата ми нова кола...
Гордея се и с това, че успях да реша една адски сложна от техническа гледна точка задача - възстановяване на невъзстановим автомобил... Какво ми е струвало като пари, труд и време, аз си знам, и не съжалявам ни най-малко...

Ето и днес пак се занимавах с нея.
Миналата неделя установих, че не ми работи като хората единия звуков сигнал - за висок тон, и свиреше само с този за нисък. При реставрацията запазихме оригиналните унгарски клаксони "Бакони". Викам си, и на вас ви е дошло времето.
Купих два нови руски с щампи от 93-та и 94-та година:
Изображение

Монтирах ги и отново мога да се радвам на познатия силен и рязък глас на Жигулито. На нормалните коли звукът е по-мек, някак си възпитано и културно звучи, даже на Лада 1500/1600 е така. Сигналът на 2101 е свиреп, има сериозна доза злоба в него. Като ревне, е ясно какво искаш да кажеш на освиркваната страна. Нещо за родата от женски пол до девето коляно...
Изображение

Старите унгарски "Bakony" излизат в заслужена пенсия.
Изображение

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 19 ное 2014 14:03

Отдавна не съм писал по темата, то няма и кой знае какво за разказване. Навъртях 3000 абсолютно безаварийни километра на колата от края на реставрацията. Ходих къде ли не из България, основно с колегите от Лада клуба, както и по линия на БАК Ретро.

Ето ни над Рилския манастир:
Изображение

Изображение

Изображение

Бузлуджа:
Изображение

Ходих с нея и на ретро парада в Стара Загора, както и на Крушунските водопади...
Истинско удоволствие е за каране, исках нова кола, имам нова кола.

Оня ден свършихме и замислената замяна на задния мост. Свалих стария мост 2101 с главно предаване 4,3 и поставих чисто нов мост 21074 (Седмица - 1600) с главно предаване 3,9 и саморегулиращи се спирачки.

Старият мост:
Изображение

Новият. Преправих му вентилацията с маркуче, за да не се задръства.
Изображение

Изображение

Новото си е ново...
Изображение

В добавка сменихме и задната напречната щанга, защото старата беше леко крива - последица от среща с бордюр на Боаза над Търговище, навремето като докарвах Варшавата от Шумен.
Регулирах и клапаните, мърка като коте.

Изображение

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от LADA-2107 » 19 ное 2014 15:35

Всеки път когато ти видя колата си мисля, че трябва да престана да се занимавам с глупости и трябва най-после да си реставрирам ЖИГУЛИТO.

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 504
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 22
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от 1300 » 15 фев 2015 22:46

Момчиле,ще споделиш ли каква марка е шумоизолацията,откъде я закупи и начин на монтаж.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 16 фев 2015 11:31

Изолацията е 10мм самозалепваща микропореста гума. Купих я от "Изолайн" на Цариградско шосе. Официално се води изолация за тръбопроводи и е много по-евтина от хомологираната за автомобили. Има армировка от страната на лепящия слой и залепва брутално здраво. Технологията за поставяне е елементарна. Мериш, режеш и лепиш върху почистена и обезмаслена ламарина.
Изолацията не е хигроскопична и според мен върши перфектна работа. Ламарината не кънти и в купето е наистина тихо.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост