Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2101 - m_g

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5313
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 230
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от LADA-2107 » 05 мар 2015 18:10

Това е оригиналната топка на лоста на 2101.

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Kiril » 09 мар 2015 14:18

Много се радвам да видя реставрирана кола до последния детайл в напълно годен за движение вид.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 369
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 18 мар 2015 19:54

Едно нещо в целия проект не беше на нужното ниво - колелата. Миналата година поставих старите ми зимни гуми на джанти втора употреба и така я карах до края на сезона. Причината за това беше, че не успях да открия комплект чисто нови джанти с ушите за тасове. Такива са произвеждани до 88-89 година, което не е кой знае колко скоро.
През зимната пауза успях да се сдобия с 3 нови джанти от 1984г. и една нова от 1982г. Всичките са български, производство на завод "Заря" - Павликени. Последва боядисване в правилния цвят за 1973г. - сребрист.
Днес купих и монтирахме на новите джанти 4 нови гуми Michelin Energy 175/70R13. По диаметър са близки до оригиналните гуми на модела, но са с 2 сантиметра по-широки. Това е максимумът като широчина, който е разумно да се монтира на оригиналните джанти 4,5 на 13 цола.
За този размер тези гуми за върха на сладоледа. Максимално качество и съответната цена. В целият проект не съм правил компромиси, не направих и сега.
Ето малко картинки от процеса:

Нова джанта:
Изображение

Останалите нови джанти си чакат реда:
Изображение

Готови за монтаж на автомобила:
Изображение

И автомобилът с нови гуми:
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Тасовете и ринговете са си на местата.
Изображение

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4309
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 191
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Frysco » 22 мар 2015 09:01

С тумбестите гуми вече седи както трябва :) Честито.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 369
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 23 мар 2015 22:10

Вчера смених и кардана. При смяна на предавките имаше един характерен дразнещ звук. Мостът е нов, внимателно проверих кардана и хванах виновника. Задното каре се било поразбило. Имах подръка здрав ревизиран кардан и не си играхме да сменяме карето, а директно сменихме кардана комплект.
Вече никакви хлопания не се чуват.
Изображение

Ето я и колата отдолу. За една година от цялостната реставрация каросерията не е мръднала. Старанието при обработката на заваръчните шевове и обилната консервация си казват думата.

Изображение

Потребителски аватар
Денис И.
Председател на ЛКБ
Мнения: 6767
Регистриран: 01 март 2008
Репутация: 113
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 21099
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Денис И. » 23 мар 2015 22:28

А аз се чудех каква работа имаш да минаваш през Горубляне към Дружба вчера :D
http://www.ladaclub-bg.com - новини, статии, полезна информация, рекламни материали

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 369
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 01 апр 2015 07:05

На 29.03.2015 участвах в Classic Racing 2015 на писта "Дракон" в Калояново.
Бяхме силна лададжийска група, както на пистата, така и на изложението за класически автомобили.
Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение



Ладите спечелиха всички призови места от състезанието в клас до 1600см3, а турбинираната 2105 на Мирката се класира на 2-ро място в най-големия клас - над 2000см3:
Изображение

Имаше дори гости от Чехия:
Изображение



Моето творение спечели специалната награда на журито за реставрация! Не очаквах такова признание и много се зарадвах.
Изображение

Изображение

Накрая за беда на връщане ми се доспука челното стъкло (карах си с шупличка от камъче още от първото изкарване на колата след възстановяването)...
Вчера поставихме ново руско триплексово, същото като строшеното:

Изображение

Изображение

Потребителски аватар
Лада-2104
Мнения: 1711
Регистриран: 14 април 2008
Репутация: 14
Местоположение: София
Контакти:

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Лада-2104 » 01 апр 2015 13:13

Какво се знае за гостите от Чехия ? Всеки път виждам Жигулата в Ст. Град пред 35 кафето. Чудя се кога ли да им подаря 2 лайстни за праговете :D

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 369
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 62
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от m_g » 12 юни 2015 09:53

Подготовката за събора върви с пълна пара.
Намерих нови кори за задните колонки 2101 и ги поставих.
Изображение

При реставрацията намерих нови само за 21011/2103/2106 с канал за вентилиране на стъклото.
Изображение

Получи се теч между кранчето на парното и радиаторчето, а и самото кранче спря да затваря.
Разглобих чисто ново съветско парно комплект и взех от него новото месингово радиаторче:
Изображение

Сложих и ново СССР кранче, както и 6-лопатна перка от ВАЗ 2121 за усилване охлаждането на двигателя:
Изображение

Сложих нови тампони на двигателя ВАЗ Интерсервиз:
Изображение

Лекият маховик и агресивното каране води до закономерни резултати. Това е стария десен тампон:
Изображение

А това е двигателят с тампони 2121. Много по-яки. Въпреки опасенията, не тресе кой знае колко на празен ход.
Изображение

От години карах с огледало от късните серии 2101, с черна рамка. Оригиналната бяла рамка се разпадна в 2005г.
Изображение

Сега благодарение на Сашо се сдобих със запазено югославско огледало от правилния тип. Монтирах го. Винаги ми е харесвало много повече от черното:
Изображение

Поставих и комплект съветски предпазни колани Норма:
Изображение
Изображение
Почистих седалките с препарат за кожа, доволен съм от резултата:
Изображение
Изображение

При опита за развиване пробката на радиатора само сложихме ключа за контра на пробката и тя се отпои. Последва запояване. Е да де, ама аз такива запоени работи не ми дават мира. На следващия ден приятел от квартала ми подари здрав незапояван радиатор. Снощи го сменихме със Сашо:

Старият - една от последните части, останали от първоначалната заводска комплектация по колата:
Изображение

Мокро значи чисто, а боядисано значи ново...
Изображение

Новият радиатор на място. Нищо не тече - не че няма, просто не тече.
Изображение

Потребителски аватар
Kiril
Мнения: 1521
Регистриран: 18 октомври 2008
Репутация: 70
Местоположение: Поморие

ВАЗ 2101 - m_g

Мнение от Kiril » 12 юни 2015 12:35

Много добра работа,и за мен тампоните от нива са по-добия избор,от 3 години карам с тях и не са мръднали,вибрации на празен ход не усещам,освен нормалната лека вибрация в скоростния лост,но това го има на всяка кола,особено на тези без привод за скоростите.А за смачкания десен тампон,не е проблема ти в карането,или маховика,просто заводските тампони на ладата са малко недоизмислени,особено този в опашката на скоростната кутия,при рязко тръгване или при боксуване в кал и внезапно зацепване тресе страшно много и при мен се е стигало до там перката да се удари в радиатора,да се счупи и да го пробие.И аз минах на перка от нива с 6 лопатки.Мисля да заменя задния тампон и гредичката с такива от нива,там доста по-добре е отигран проблема,но трябва да се дупчи купето.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост