ВАЗ 21011 - 1300
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 560
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 36
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
ВАЗ 21011 - 1300
Най накрая реших да пусна тема за моят първи и любим автомобил.Темата е доста дълга но предполагам,че ще е интересна.
Тъй като семейният ни автомобил не ми беше оставен като наследство,в яда си реших,че трябва да имам лично моя Лада.Реших,че моделът ще е или 21011 или 21013,тъй като бях натрупал много части с цел реставрация на семейната кола.След доста търсене намерих оригинална кола в Пазарджик.21011,произведена 1979г. на 53 900 км.,без газ,гаражна,със старите нмера,не карана от 10 години.Отидох,огледах я,харесах я и се спазарих с човека.Датата беше 3ти септември 2011. Прибрах се в Стара Загора.Еуфорията беше на макс.И се започнаха ремонтите.Цялата спирачна система беше подменена.Смених маслата,антифирза и какво ли още не.Колата започна да зарпиличва на такава,Ноо радоста ми бе кратка.Намерих голяма дука в единия ботуш.Това доста попари ентусиазма ми.
Това не попречи да я регистрирам в Кат Ст.Загора.Около година я карах като ежедневен автомобил.
Мина още време и се запознах със Сашо(LADA-2107)Той ми помогна за много неща по колата.Оправихме проблемния ботуш и още куп други дефекти.Монтирахме подкалници.И така след една зима в бокса колата пак излезна на пътя. След това колата мина през доста трансформации.Монтирах и стерео уредба,аларма и други съвременни екстри мислейки,че колата ще бъде за ежедневна употреба.Смених оригиналните гуми и сложих легендарните червени джанти.Аз бях втората кола в града с цветни джанти когато им излезна модата.
Тъй като семейният ни автомобил не ми беше оставен като наследство,в яда си реших,че трябва да имам лично моя Лада.Реших,че моделът ще е или 21011 или 21013,тъй като бях натрупал много части с цел реставрация на семейната кола.След доста търсене намерих оригинална кола в Пазарджик.21011,произведена 1979г. на 53 900 км.,без газ,гаражна,със старите нмера,не карана от 10 години.Отидох,огледах я,харесах я и се спазарих с човека.Датата беше 3ти септември 2011. Прибрах се в Стара Загора.Еуфорията беше на макс.И се започнаха ремонтите.Цялата спирачна система беше подменена.Смених маслата,антифирза и какво ли още не.Колата започна да зарпиличва на такава,Ноо радоста ми бе кратка.Намерих голяма дука в единия ботуш.Това доста попари ентусиазма ми.
Това не попречи да я регистрирам в Кат Ст.Загора.Около година я карах като ежедневен автомобил.
Мина още време и се запознах със Сашо(LADA-2107)Той ми помогна за много неща по колата.Оправихме проблемния ботуш и още куп други дефекти.Монтирахме подкалници.И така след една зима в бокса колата пак излезна на пътя. След това колата мина през доста трансформации.Монтирах и стерео уредба,аларма и други съвременни екстри мислейки,че колата ще бъде за ежедневна употреба.Смених оригиналните гуми и сложих легендарните червени джанти.Аз бях втората кола в града с цветни джанти когато им излезна модата.
Последна промяна от 1300 на 25 юни 2016 23:27, променено общо 1 път.
"1300" since 1979
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 560
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 36
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
ВАЗ 21011-1300
Колата се караше интензивно,но вече само летния сезон.И тъй като навивах доста километри реших,че ще монтирам 5 степенна кутия.Намерих една в София.Купих я.Тя пък се случи читава.Смених съединителя,семеринги и куп други обикалящи елементи.
Една вечер,прибирайки се вкъщи,кола на БЧК не спира на знак СТОП и ме блъска в предния десен калник.За моя радост щетата не беше голяма,но все пак не е приятно да ти шибнат колата. Разглобих предницата и я закарах на един бояджия.Докара и линиите.СЛед това сглобих всичко наново. Мина време и ме хванаха лудите да си правя салона като на2106.Речено-сторено.Нмаерих в една морга в Казанлък една перфектнна 2106 и разглобих салона и-табло,мокет,барче и всевъзможни други елементи от салона.Смених и ел.инсталацията с такава от 21013 в релета за фаровете,защото оригиналните балонни крушки измъчваха иначе слабото ми зрение.Сложих и спортен волан тъй като оригиналния идва неудобен когато си висок 2 метра.И всички се започна: И всичко си караше така докато не дойде 2015 година когато реших,че колата няма да се чупи за всеки ден,а ще бъде ретро екземпляр.Но темата ще продължа утре понеже стана късно.Очаквайте продължение.
Колата си вървеше чудесно,обиколих много места из България и си правих кефа.Но разбира се съдбата реши,че трябва да се подиграе с мене.Една вечер,прибирайки се вкъщи,кола на БЧК не спира на знак СТОП и ме блъска в предния десен калник.За моя радост щетата не беше голяма,но все пак не е приятно да ти шибнат колата. Разглобих предницата и я закарах на един бояджия.Докара и линиите.СЛед това сглобих всичко наново. Мина време и ме хванаха лудите да си правя салона като на2106.Речено-сторено.Нмаерих в една морга в Казанлък една перфектнна 2106 и разглобих салона и-табло,мокет,барче и всевъзможни други елементи от салона.Смених и ел.инсталацията с такава от 21013 в релета за фаровете,защото оригиналните балонни крушки измъчваха иначе слабото ми зрение.Сложих и спортен волан тъй като оригиналния идва неудобен когато си висок 2 метра.И всички се започна: И всичко си караше така докато не дойде 2015 година когато реших,че колата няма да се чупи за всеки ден,а ще бъде ретро екземпляр.Но темата ще продължа утре понеже стана късно.Очаквайте продължение.
"1300" since 1979
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21011-1300
Еййй тия стопчета под бронята... Върнах се назад във времето. Чакаме продължението. И нека да е подробно и изперпателно.
ВАЗ 21011-1300
Деа тия десни удари и тия неспирания на стоповете... . Бтаво. Сега да очакваме че ще и върнеш стария салон и ще е ретро.
- Москвич 412
- Мнения: 1396
- Регистриран: 01 април 2010
- Репутация: 1
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2103
ВАЗ 21011 - 1300
Джуджето "Стори-пакост" разширява своята дейност в цялата странаЛада-2104 написа:Деа тия десни удари и тия неспирания на стоповете...
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 560
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 36
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
ВАЗ 21011 - 1300
Та такаа.Малко се позабавих с продължението.
Към края на 2014 година един мой много добър приятел ме нави да закарам Ладата на ретро парада в Стара Загора.Казах си-защо не!Толкова много коли са направени през пръсти пък моята си е с оригиналните дефекти.Този момент още повече ме надъха да направя дългоочакваната реставрация. И така дойде 2015 година.Някъде февруари месец се оговорих с един майстор.Казах му какво искам и се съгласи.И се започна едно разглобяване.Абсолютно всяко болтче беше свалено и сортирано.Не се знаеше коя част ще бъде възстановена ако я нямам нова. Колата както си мислех не беше толква зле.Ръждата не беше много-единият ботуш,по ръбовете на вратите и на задните калници.Но аз реших всичко да се меня кардинало.Предницата беше китосвана заради удара,а вратите бяаха ръждясали защото някой глупка беше решил да ги натъпче с дунапрен,явно за шумоизолация.
Извадих всичките налични ламарини трупани с години от различни краища на България,натоварих ги в Берлингото и газ при майстора. И се започна великото сечене-предни калници и предна маска,четирите врати,задните калници,задна маска,дъно на багажника,заден капак и двата ботуша.Само предния капак си остана оригиналният на колата.
Към края на 2014 година един мой много добър приятел ме нави да закарам Ладата на ретро парада в Стара Загора.Казах си-защо не!Толкова много коли са направени през пръсти пък моята си е с оригиналните дефекти.Този момент още повече ме надъха да направя дългоочакваната реставрация. И така дойде 2015 година.Някъде февруари месец се оговорих с един майстор.Казах му какво искам и се съгласи.И се започна едно разглобяване.Абсолютно всяко болтче беше свалено и сортирано.Не се знаеше коя част ще бъде възстановена ако я нямам нова. Колата както си мислех не беше толква зле.Ръждата не беше много-единият ботуш,по ръбовете на вратите и на задните калници.Но аз реших всичко да се меня кардинало.Предницата беше китосвана заради удара,а вратите бяаха ръждясали защото някой глупка беше решил да ги натъпче с дунапрен,явно за шумоизолация.
Извадих всичките налични ламарини трупани с години от различни краища на България,натоварих ги в Берлингото и газ при майстора. И се започна великото сечене-предни калници и предна маска,четирите врати,задните калници,задна маска,дъно на багажника,заден капак и двата ботуша.Само предния капак си остана оригиналният на колата.
"1300" since 1979
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 560
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 36
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
ВАЗ 21011 - 1300
И още:
Докато майстора сечеше и заваряше аз решихда се захвана с другите възли по автомобила.Предното окачване беше разглобено до основи.Всичко беше оригинално-шарнири,накрайници.Съответно всичко беше изхвърлено и накупих нови качествени части:предни амортисьори,шарнири,накрайници,селенови втулки,спирачни дискове и накладки.Спирачните цилиндри бяха наред,пружините също.Носачите пружините,предпазните ламарини за дисковете и гредата на мотора получиха нова боя.Доста странно ме гледаха в магазина като пазарувах части за Лада,които даже не ги слагат и по западните автомобили.
В същото време по купето се работеше с пълна сила.Предните калници и маската бяха сложени.Вътрешната част беше изтъркана от транспортния грунд,вънвната я търкахме като ги монтирахме за по лесно.Вратите също бяха напаснати добре.И докато чаках да стане задницата се заех с двигателя.
"1300" since 1979
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 560
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 36
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
ВАЗ 21011 - 1300
Двигателя тогава беше на 68 000км.Реших,че така и така е свален да му ударя една ревизия.Капака на клапаните,филтърната кутия и картера отидоха за боя.През това време се смениха ангренажната верига и колелетата,разпределителния вал и кобилиците,водната помпа и абсолютно всички гарнитури и семеринги.Блока също го боядисах.
Най-тежкото според мен беше монтирането на двигателя.Със Сашо(LADA-2107) цял ден се занимавахме с него.Внимахаме да не прецакаме прясната боя пък и бързахме да сглобим колата за ретро парада в Стара Загора.
Всичко беше готово и чакаше да бъде монтирано.И един ден Оо чудо! колата беше готова.Още на същият ден успях да докарам колата в гаража си и да започвам да сглобявам.
Още следващият ден започнах да слагам шумоизолацията.Настлах целият под,щита и тавана.След това се захванах да монтирам тапицерията на тавана.Беше някакъв ужас!Никога не правете това сами.Отне ми цял ден и един багажник нерви.След всичкото призоваване на мамата тапицерията се изпъна.Най-тежкото според мен беше монтирането на двигателя.Със Сашо(LADA-2107) цял ден се занимавахме с него.Внимахаме да не прецакаме прясната боя пък и бързахме да сглобим колата за ретро парада в Стара Загора.
"1300" since 1979
- 1300
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 560
- Регистриран: 27 април 2009
- Репутация: 36
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: ВАЗ 21011
ВАЗ 21011 - 1300
След успешното монтиране на двигателя,най-тежки бяха последните2-3 дена преди събора-цял ден сглобяване на лайстни,щипки и подобни гнусотии които губят страшно много време.Всичко по хрома е абсолютно ново.Сутринта на 4-ти октомври бях станал в 5 сутринта за да довърша салона и да сложа чисто новата решетка.
За голямо мое учудване получих специална награда за дебют под формата на красива бутилка вино.Никога не съм бил толкова щастлив! След това имаше малки довършителни работи.Зимният период колата изкара на сухо в гаража.Новата 2016 година с колата посетихме ретро събора в Сливен както и Лада събора във Варна.
И накрая на 4-ти октомври след почти годишен труд от моя страна и на моите приятели проектът бе завършен!Една от големите мечти се сбъдна и беше на центъра на града пред погледа на всички!Дългогодишното събиране на части,ходене по автоморги и ядове по проекта някак си остана на заден план след като видях готовият автомобил.За голямо мое учудване получих специална награда за дебют под формата на красива бутилка вино.Никога не съм бил толкова щастлив! След това имаше малки довършителни работи.Зимният период колата изкара на сухо в гаража.Новата 2016 година с колата посетихме ретро събора в Сливен както и Лада събора във Варна.
"1300" since 1979
- m_g
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 399
- Регистриран: 12 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: София
- Автомобил: 2101+M21
ВАЗ 21011 - 1300
Много ти е хубава колата, приятелю! И тия червени джанти й стоят чудесно. Всъщност, и аз навремето моята я карах със странни джанти - жълти. Това до около 2008-9г.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост