ВАЗ 21011 - 1300

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 560
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 36
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 25 ное 2018 16:01

2018 година е изключително куца в автомобилен план.И двете ми коли се скапаха,на работа няколко от колите са скапаха и на двама мои приятели колите също се скапаха.
За жалост лошият късмет не подмина и бежавата.Още на парада в Драгоман колата започна прегрява.Спирах-охлаждах,доливах вода и полека лека се прибрах в Стара Загора.Понеже ангажименти в работата и вкъщи не ме оставиха цяло лято да си погледна колата,днес най-накрая намерих време да я погледна.Реалистът в мен предполагаше,че ще е глава,но тайничко се надявах да е термостат.Е,изкарах я от гаража,вдигнах щеката на маслото и вътре беше дармадан-масло и вода на едно.Не знам дали да я захващам сега или да я оставя на пролет. :(
Прикачени файлове
IMG_20181125_121420.jpg
"1300" since 1979

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6063
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 320
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от LADA-2107 » 25 ное 2018 20:59

Мен щеше да ме яде отвътре. Бих я разглобил при първа възможност.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от Frysco » 26 ное 2018 11:02

А при липса на достатъчно време, по разумно е да разпределиш работата през цялата зима...

Потребителски аватар
1300
Член на Лада Клуб България
Мнения: 560
Регистриран: 27 април 2009
Репутация: 36
Местоположение: Стара Загора
Автомобил: ВАЗ 21011

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от 1300 » 26 ное 2018 13:28

Основният проблем е липсата на отопляемо помещение за работа.Дано времето е по-благосклонно идните дни.
"1300" since 1979

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4458
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 245
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2105
Контакти:

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от Frysco » 26 ное 2018 20:46

Според прогнозата, имаш време до сряда. После и максималните щели да са минусови.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 397
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 86
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от m_g » 30 ное 2018 09:05

Свали главата - два часа работа е, дори и на студено. Ние със Сашо навремето строихме Жигула на -20 навън и още сме живи - и Жигулата и ние.
Препоръчвам ти да не правиш компромиси - направи пълна ревизия на главата и подмени всички невъзстановими елементи. Фаски, водачи, челно, нови гарнитури. Прегледай внимателно кобилиците и разпределителния вал.
Навремето като отворих оригиналния мотор да видя какво има вътре, така отремонтирах главата изцяло - успяхме да съхраним оригиналните клапани, вал и кобилици бях сменял преди това, и така и не е пален мотора от тогава.
Аз честно казано, не мога да трая да ми стои неизправна кола. Не че ще тръгна да карам, ама е така да знам, че отивам, качвам се и карам.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6063
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 320
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от LADA-2107 » 30 ное 2018 10:59

Ние с един приятел също събирахме една Е21-ца пред блока при минусови температури, а после се чудихме как не ни се отчупиха ушите и пръстите. Не е работа това. Когато човек е малък/млад ентусиазма го крепи. С времето обаче интусиазма отстъпва място на разума. Йоан дори няма гараж в който да работи, а да го брули вятъра..... Най-малкото което е, главата се стяга на определено усилие при определена температура. Това е продължителна работа, не е като да смениш бензинова помпа.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 397
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 86
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от m_g » 30 ное 2018 13:52

Все ще има два топли дена - един да се свали и един да се качи глава пред блока. Зорът е да се почне. Ладата е супер лесна специално за такъв тип операции.
Сваляш тенджерата на филтъра, махаш колекторите с карбуратора анблок и горния маркуч на радиатора, както и делкото. Сваляш капака на клапаните, докарваш я на белег. Откача се зъбчатката без да се вади от веригата - после се вади разпределителния вал със все тялото му, а зъбчатката си стои на веригата. Бележат се кобилиците - да се монтират там, където са си били. Сваля се главата. При монтажа - то е ясно, след 1000 км е добре пак да се стегнат болтовете на главата.
Пък и вие сте в Стара Загора, не сте на полето. Не може да нямате познати механици и възможност колата да се прави на топло в някой сервиз. Това е може би най-добрия вариант - закарай я, плати си и друг да се бори. За няколко дена ще стане. Предполагам имате и познати, които правят глави. Ако не - да питам в нашия сервиз. То и там могат да направят главата - сигурен съм, че и сега има някоя Нива вътре. Варианти бол.

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 397
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 86
Местоположение: София
Автомобил: 2101+M21

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от m_g » 03 дек 2018 15:01

Препоръчаха Иван Шлайфиста, някъде е близо до Сплавкомерс.

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 6063
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 320
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 21011 - 1300

Мнение от LADA-2107 » 03 дек 2018 15:35

Аз препоръчвам сервиза за глави в Казанлък. За тези нашите не съм чул добри думи. В Казанлък съм карал поне три мои глави. Проблем не е имало. Караш главата с мизерията и мръсотията, както си я демонтирал от двигателя. Хората я мият, надуват за пукнатини, преглеждат и ти се обаждат да ти кажат какво е състоянието, какво трябва да се прави и колко ще струва всико. После ти се обаждат когато е готова. Мен лично са ме чакали и след работа да отида да занеса, а след това и да прибера главите и трите пъти когато съм ходил.

Отговори

Върни се в “Оригинали”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост