Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

ВАЗ 2107 - жужа

Теми за автомобили запазени или възстановени в автентично състояние.
Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от m_g » 17 юли 2018 11:27

Разумният вариант е на Фриско. Да, калникът е изгнил. Ако се смени парчето, ще стане петно и ще си личи. Ако се смени калника, ще стане грозен калник с друг цвят и колата е вече за цялостно възстановяване.
В този ред на мисли, станалото - станало. По технологията, която Радо - Фриско споменава, мястото ще изкара около година. Докато се пробие хубаво, ще минат 2-3-4 години. И тогава - частично изкърпване на ъгълчетата и с леко петнисти ъгълчета ще изкара още години. След 10 - цялостно възстановяване и това е.
По темата за "оригиналната" боя. На всички съветски коли заводската кола е пълен боклук. Некачествена като материал и отвратително нанесена. Повечето Лади от завода са такъв ужасен портокал, да не говорим, че масово имат стечки.
Едно качествено боядисване струва поне 3-4000 лева. Колкото гаражна Лада в супер състояние. Та така - има ли, няма ли смисъл. Но се получава свръхреставрирана кола - такава, каквато не е от завода.

Потребителски аватар
teon
Мнения: 753
Регистриран: 27 юни 2010
Репутация: 18
Местоположение: Бургас
Автомобил: ВАЗ 2103

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от teon » 17 юли 2018 22:05

m_g написа:
17 юли 2018 11:27
да не говорим, че масово имат стечки.
...аре стига :) ...

Потребителски аватар
m_g
Член на Лада Клуб България
Мнения: 354
Регистриран: 12 март 2008
Репутация: 60
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2101

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от m_g » 18 юли 2018 09:58

Сериозно. През 2013-та гледах буквално под лупа червената жигула комби на 1018км. Е, освен портокала отвън, в коша беше яко стечена. А е чисто нова кола, на пак повтарям 1018км.
Имаше още едно червено комби да се продава преди няколко месеца - познай...
Последно като правихме жълтата на Филип, лека му пръст - тя беше на 47000, пак гледах оригинална боя, неизгоряла на слънцето. Сега ако я погледнеш, няма нищо общо със заводското подобие на боя. И пак е била за износ, с Югославска боя Хелиос.
Но има едно но - аз съм свикнал на нови коли, те също си имат портокал, но свинщините, които са правени преди 30, а да не говорим за колите от преди 50-60 години, ги няма. Мога книга да напиша за непасващите детайли и за килограмите припой, с които са заглаждани неравности примерно на ГАЗ М21. Там единствено пастелните цветове, на които не си личи толкова, са спасявали положението.

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от Frysco » 18 юли 2018 23:27

То тоя портокал го има на всяка оригинална боя, всъщност се води текстура... и между другото се води връх на майсторство в авторепаратурата да го постигнеш да е същия. Павлин, предполагам го познаваш, той е един от най-добрите бояджии у нас и е един от малкото които успява да постигне текстурата. Това го казвам, при положение, че с него сме доста скарани, но то е по отношение на заварките.
Свинщините намаляват пропорционално с опита. С оловно-калаен припой са заглаждали и мерцедесите, не само руските шосейно-селскостопански превозни средства. Просто е нямало кит тогава.
Както и да е, оригинална боя, дори и несъвършенна, си е просто оригинална и затова се цени, също както и оригиналните ламарини и двигатели и гуми и така нататък. Всяка следваща не е.

Но пък ако колата се ползва по предназначение, а не е музеен експонат, нормално е да се появят детайли от купето за ремонт.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от Дрон » 27 юли 2018 00:46

Айде, айде. Бомбетата тръгват след долния ъгъл на прага, а там пробие ли, заминава на основен ремонт на купето. Сваляш режеш и сменяш, особено внимание на снадката с прага и колонката - там е най-проблемното място.

Добър бояджия, ще докара калника да не си личи на цвят.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от LADA-2107 » 27 юли 2018 15:20

А дали ще е дълготрайно? Сериозно питам. Виждал съм коли на които не е пръскан цял детайл, а част от него "с преливане" или както го наричат не знам. На първо време не личи. Обаче новата боя не е толкова качествена и издръжлива както оригиналната. Вследствие боядисаното става матово, от слънцето или и аз не знам от какво, а оригиналната боя остава лъскава.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от Дрон » 28 юли 2018 20:28

Зависи от подготовката, а и от колориста. Факт е както казва Момчил, че цвета е много трудно да се докара - сега всичко е база+лак или акрил, а старите бои са синтетика, дето я няма отдавна. Но много по-важно е купето да се запази цяло с минимум интервенции, боята не е голям проблем.

А кола с оригинална боя, да ценна е. Да си я държиш в гаража и да не я караш? И какъв е кефа, вещомания чиста. Автомобилът трябва да е изправен и да се кара - така доставя удоволствие. Гаражен експонат е безсмислен, освен ако не смятате да отваряте музей
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4295
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от Frysco » 29 юли 2018 19:50

Съгласен за карането, но има хора които наистина ги колекционират.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от Дрон » 31 юли 2018 11:26

За музей става експонат, който не е каран почти. Разни гаражни ноходки на под 20к. Реставрирани, все още нямат тази стойност, не говоря за това как са направени, а че реставрирана реално излиза по-скъпа от находка, а последните все още ги има.
Тази кола специално в темата е карана, оттук зависи дали човека ще я прави на парче или цялата и каква сума е готов да хвърли на вятъра :)
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
LADA-2107
Член на Лада Клуб България
Мнения: 5269
Регистриран: 13 април 2008
Репутация: 228
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

ВАЗ 2107 - жужа

Мнение от LADA-2107 » 31 юли 2018 15:12

"На вятъра" Това ми хареса! Много точно казано.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост