ВАЗ 2107 - жужа
- m_g
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 399
- Регистриран: 12 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: София
- Автомобил: 2101+M21
ВАЗ 2107 - жужа
Разумният вариант е на Фриско. Да, калникът е изгнил. Ако се смени парчето, ще стане петно и ще си личи. Ако се смени калника, ще стане грозен калник с друг цвят и колата е вече за цялостно възстановяване.
В този ред на мисли, станалото - станало. По технологията, която Радо - Фриско споменава, мястото ще изкара около година. Докато се пробие хубаво, ще минат 2-3-4 години. И тогава - частично изкърпване на ъгълчетата и с леко петнисти ъгълчета ще изкара още години. След 10 - цялостно възстановяване и това е.
По темата за "оригиналната" боя. На всички съветски коли заводската кола е пълен боклук. Некачествена като материал и отвратително нанесена. Повечето Лади от завода са такъв ужасен портокал, да не говорим, че масово имат стечки.
Едно качествено боядисване струва поне 3-4000 лева. Колкото гаражна Лада в супер състояние. Та така - има ли, няма ли смисъл. Но се получава свръхреставрирана кола - такава, каквато не е от завода.
В този ред на мисли, станалото - станало. По технологията, която Радо - Фриско споменава, мястото ще изкара около година. Докато се пробие хубаво, ще минат 2-3-4 години. И тогава - частично изкърпване на ъгълчетата и с леко петнисти ъгълчета ще изкара още години. След 10 - цялостно възстановяване и това е.
По темата за "оригиналната" боя. На всички съветски коли заводската кола е пълен боклук. Некачествена като материал и отвратително нанесена. Повечето Лади от завода са такъв ужасен портокал, да не говорим, че масово имат стечки.
Едно качествено боядисване струва поне 3-4000 лева. Колкото гаражна Лада в супер състояние. Та така - има ли, няма ли смисъл. Но се получава свръхреставрирана кола - такава, каквато не е от завода.
- m_g
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 399
- Регистриран: 12 март 2008
- Репутация: 86
- Местоположение: София
- Автомобил: 2101+M21
ВАЗ 2107 - жужа
Сериозно. През 2013-та гледах буквално под лупа червената жигула комби на 1018км. Е, освен портокала отвън, в коша беше яко стечена. А е чисто нова кола, на пак повтарям 1018км.
Имаше още едно червено комби да се продава преди няколко месеца - познай...
Последно като правихме жълтата на Филип, лека му пръст - тя беше на 47000, пак гледах оригинална боя, неизгоряла на слънцето. Сега ако я погледнеш, няма нищо общо със заводското подобие на боя. И пак е била за износ, с Югославска боя Хелиос.
Но има едно но - аз съм свикнал на нови коли, те също си имат портокал, но свинщините, които са правени преди 30, а да не говорим за колите от преди 50-60 години, ги няма. Мога книга да напиша за непасващите детайли и за килограмите припой, с които са заглаждани неравности примерно на ГАЗ М21. Там единствено пастелните цветове, на които не си личи толкова, са спасявали положението.
Имаше още едно червено комби да се продава преди няколко месеца - познай...
Последно като правихме жълтата на Филип, лека му пръст - тя беше на 47000, пак гледах оригинална боя, неизгоряла на слънцето. Сега ако я погледнеш, няма нищо общо със заводското подобие на боя. И пак е била за износ, с Югославска боя Хелиос.
Но има едно но - аз съм свикнал на нови коли, те също си имат портокал, но свинщините, които са правени преди 30, а да не говорим за колите от преди 50-60 години, ги няма. Мога книга да напиша за непасващите детайли и за килограмите припой, с които са заглаждани неравности примерно на ГАЗ М21. Там единствено пастелните цветове, на които не си личи толкова, са спасявали положението.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
То тоя портокал го има на всяка оригинална боя, всъщност се води текстура... и между другото се води връх на майсторство в авторепаратурата да го постигнеш да е същия. Павлин, предполагам го познаваш, той е един от най-добрите бояджии у нас и е един от малкото които успява да постигне текстурата. Това го казвам, при положение, че с него сме доста скарани, но то е по отношение на заварките.
Свинщините намаляват пропорционално с опита. С оловно-калаен припой са заглаждали и мерцедесите, не само руските шосейно-селскостопански превозни средства. Просто е нямало кит тогава.
Както и да е, оригинална боя, дори и несъвършенна, си е просто оригинална и затова се цени, също както и оригиналните ламарини и двигатели и гуми и така нататък. Всяка следваща не е.
Но пък ако колата се ползва по предназначение, а не е музеен експонат, нормално е да се появят детайли от купето за ремонт.
Свинщините намаляват пропорционално с опита. С оловно-калаен припой са заглаждали и мерцедесите, не само руските шосейно-селскостопански превозни средства. Просто е нямало кит тогава.
Както и да е, оригинална боя, дори и несъвършенна, си е просто оригинална и затова се цени, също както и оригиналните ламарини и двигатели и гуми и така нататък. Всяка следваща не е.
Но пък ако колата се ползва по предназначение, а не е музеен експонат, нормално е да се появят детайли от купето за ремонт.
- Дрон
- Мнения: 1488
- Регистриран: 12 март 2009
- Репутация: 85
- Местоположение: София
- Автомобил: Volvo 945
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
Айде, айде. Бомбетата тръгват след долния ъгъл на прага, а там пробие ли, заминава на основен ремонт на купето. Сваляш режеш и сменяш, особено внимание на снадката с прага и колонката - там е най-проблемното място.
Добър бояджия, ще докара калника да не си личи на цвят.
Добър бояджия, ще докара калника да не си личи на цвят.
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6069
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
А дали ще е дълготрайно? Сериозно питам. Виждал съм коли на които не е пръскан цял детайл, а част от него "с преливане" или както го наричат не знам. На първо време не личи. Обаче новата боя не е толкова качествена и издръжлива както оригиналната. Вследствие боядисаното става матово, от слънцето или и аз не знам от какво, а оригиналната боя остава лъскава.
- Дрон
- Мнения: 1488
- Регистриран: 12 март 2009
- Репутация: 85
- Местоположение: София
- Автомобил: Volvo 945
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
Зависи от подготовката, а и от колориста. Факт е както казва Момчил, че цвета е много трудно да се докара - сега всичко е база+лак или акрил, а старите бои са синтетика, дето я няма отдавна. Но много по-важно е купето да се запази цяло с минимум интервенции, боята не е голям проблем.
А кола с оригинална боя, да ценна е. Да си я държиш в гаража и да не я караш? И какъв е кефа, вещомания чиста. Автомобилът трябва да е изправен и да се кара - така доставя удоволствие. Гаражен експонат е безсмислен, освен ако не смятате да отваряте музей
А кола с оригинална боя, да ценна е. Да си я държиш в гаража и да не я караш? И какъв е кефа, вещомания чиста. Автомобилът трябва да е изправен и да се кара - така доставя удоволствие. Гаражен експонат е безсмислен, освен ако не смятате да отваряте музей
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 246
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
Съгласен за карането, но има хора които наистина ги колекционират.
- Дрон
- Мнения: 1488
- Регистриран: 12 март 2009
- Репутация: 85
- Местоположение: София
- Автомобил: Volvo 945
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
За музей става експонат, който не е каран почти. Разни гаражни ноходки на под 20к. Реставрирани, все още нямат тази стойност, не говоря за това как са направени, а че реставрирана реално излиза по-скъпа от находка, а последните все още ги има.
Тази кола специално в темата е карана, оттук зависи дали човека ще я прави на парче или цялата и каква сума е готов да хвърли на вятъра
Тази кола специално в темата е карана, оттук зависи дали човека ще я прави на парче или цялата и каква сума е готов да хвърли на вятъра

После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6069
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 2107 - жужа
"На вятъра" Това ми хареса! Много точно казано.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост