ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
Пускам темата в този раздел, защото идеята е колата да се възстанови до оригинален вид.
Името в скобите е моето, просто брат ми беше правил регистрацията преди години и така си остана.
Приятно четене.
ВАЗ 21013 - това ще рече купе на Лада 1300 и 1200 кубиков двигател от Жигула или фейслифт на Жигула или Лада 1200s, на който, както му харесва.
Колата е на бащата на приятелката ми наследена от неговия баща. Условно ще наричам собственика на колата - моя човек. Произведена 1985 г. и е закупена от Мототехника гр. Пловдив през същата година.
Жигула използвана, като универсален автомобил - от кола за пътуване до страни от нашата страна на желязната завеса - до такава превозваща стотици килограми грозде с ремарке от полето или строителни материали за строежа на семейната къща.
В средата на 90-те й е правен основен ремонт на двигателя на пробег от около 100000 км. Около 2011 г. е правен втори основен ремонт заради разход на масло на пробег от около 170000 км, който довежда до още по-осезаем разход на масло, в следствие на това, колата спира да се кара. Малко по-късно е бракувана за съхранение в частен имот и така до коледните празници на 2022 г.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 30.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 25.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 8f.md.jpeg
Дълго време със собственика си подмятахме, как ще я оправим, като че ли на майтап. Един ден решихме просто да я измием, за да видим евентуално някой ден с какво си имаме работа.
Така изглежда кошът на кола стояла 12 години под навес.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 0b.md.jpeg
Измихме я, поогледахме я, на пръв поглед - гроб.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 32.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ed.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e3.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 98.md.jpeg
Оказа се обаче, че колата е с учудващо здрав под, през отворите през които могат да се видят средните прагове, се вижда, че са на грунд и нямат дори повърхностна ръжда а освен това няма предишни тенекеджийни ремонти или сериозни удари. Да не кажа, че има и малко по-права линия от моята. Единствената проблемна зона на пода е при водача. Вследствие на продължителен теч на спирачна течност ламарината е корозирала и изтъняла. В останалата си част под битума излезе боя, няма дори повъртностна ръжда.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 33.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 1a.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f4.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 66.md.jpeg
Та така, оценихме щетите. На пръв поглед е нужно да се сменят поне калници, прагове, преден,заден капак, предна задна престилка, и още доста детайли, други пък трябва да се ремонтират. От интериора, можеше да се спаси само тапицерията на тавана (табло,седалки, кори на вратите бяха за боклука) Очакване стойност на ремонта - 2-3 работещи Жигули в доста прилично състояние. Моят човек ме пита "Започваме ли я?"
Опитах се да го вразумя, предвид това, че съм запознат с филма, който предстои, но глупостта надделя над разума.
Тъй като колата е на морето а аз от София се разбрахме, аз да работя по двигател, скорости, ходова част, спирачна и кормилна уредба (всичко което мога да натоваря в колата си) а той да организира тенекеджийните и бояджийните ремонти, като разглобяването и сглобяването на колата са съвместни. И се започна.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c7.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 58.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 42.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e7.md.jpeg
За около ден и половина колата беше напълно разоборудвана, като оставихме само стъклата, защото не се знаеше още колко време ще остане под навеса и ходовата част, за да може да се мести. Празниците приключиха, натоварих разглобен двигателя, скоростите, стартер и каквото друго успя да събере багажника и си заминах с мисълта при следващото ми идване да са готови.
Пропуснах да кажа, че по-омаслен двигател не бях виждал, дори капака на клапаните беше в масло преди да го измием. Отне ни сигурно половин ден, чистене, като на места ползвахме шпатула.
Още на първия ден след края на празниците закарах главата на ремонт, разоборудвах блока, като заедно с коляновия вал ги закарах при шлайфисти а всички ламарини от рода на картер, капак клапани и т.н. дадох на песъкоструй и прахово боядисване.
Частите, които имат контакт с масло, чистих с телена четка, защото не исках да се набиват с пясък.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 7b.md.jpeg
Картинката в блока отговаряше на историята на колата. Поизносен колянов вал и лагери, ръждоподобна гняз във водните ризи, задръстила пространството между някои цилиндри.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 54.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 0a.md.jpeg
Заключението на шлайфистите беше - нови ремонтни лагери 0,25 мм и нови ремонтни бутала 76,8 мм (старите бяха 76,4 мм)
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f8.md.jpeg
Междувременно започнаха да ми се обаждат за първите готови части.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 35.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 82.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... bb.md.jpeg
Главата отнесе пълна програма (клапани, водачи, гумички, челен шлайф) без проверка за спукване.
Гумичките бяха по-скоро пластмасови
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 4c.md.jpeg
Паралено с работата не спирах да търся всякакви съветски части по обяви в интернет, като намерих една немалка част.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c3.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 03.md.jpeg
Маховика отнесе едно челосване
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e7.md.jpeg
Захванах се със старателното изчистване на блока отвън и отвътре (охладителната система). Мина през няколко цикъла в машина за миене на части, и после няколко цикъла с бормашина и телена четка.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 4f.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ae.md.jpeg
Оказа се, че бутала с размер 76,8 мм вече се откриват доста трудно, което доведе до известно забавяне на скоростта, която бях набрал. Шлайфистите няма как да си свършат работата без бутала. Докато търсех бутала все пак реших да действам по каквото има друго.
Захванах се с изпускателния колектор. Тук е момента отново да кажа - такова нещо не бях виждал. Очевидно разходът на масло е бил много сериозен.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 09.md.jpeg
Естествено от температурата, тези отлагания бяха станали на камък. Грубото им отстраняване беше с чук и секач.
След малко заигравка с телената четка, колектора доста се доближи до състоянието, в което трябва да бъде.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 7b.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 25.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 36.md.jpeg
Покрай колектора се заиграх и с други части по двигателя, които все още не бяха боядисани, както и с някои ламаринки, които купувах допълнително, тъй като някой гаражен майстор ги беше "оптимизирал" и липсваха.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 46.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f6.md.jpeg
Бутала все още не намирах, та продължих да се занимавам с други работи.
Стартерът също мина под телената четка, като по него смених четки, част на която руснаците казват спирачно колело и ремонтирах една резба, която някой беше превърнал в проходен отвор през който да минава шпилка.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 18.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... fc.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 6c.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... d1.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 3e.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 52.md.jpeg
Дойде ред на запалването
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 83.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 9f.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... af.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 10.md.jpeg
След това карбуратора
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 27b51.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 4baf7.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 64711.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 17a96.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... bf.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 89.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 64.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e1.md.jpeg
Вече бях търсил бутала къде ли не. Знаех, че има нови в завода в Разград, но идеята ми беше ремонтът да е максимално ефективен - максимален резултат с минимален бюджет. В крайна сметка се предадох и поръчах комплект бутала, сегменти и бутални болтове за сумата от 230 лв от завода в Разград, който понастоящем се казва Europistons.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 41.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... d7.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ca.md.jpeg
На шлайфистите не им трябваше много време и отупаха блока и вала
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 45.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f2.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 90.md.jpeg
Поиграх си малко с блока, за да доближи вида на нов.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... b3.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 21.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... dd.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 3c.md.jpeg
]https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 28.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f2.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 1e.md.jpeg
И вече имах условия да започвам да сглобявам
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 27.md.jpeg
Паралелно с това работих и по скоростната кутия. По нея смених,гарнитури, семеринги, колелото на задната, иглен лагер, изходящ вал, разни гумени маншони около лоста и от части останали от моите проекти подбрах най-добрите вилки и муфи.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 08.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 27.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a8.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 09.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 89.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 87.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 43.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 62.md.jpeg
Сглобих дивгателя
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 09.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 40.md.jpeg
[https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 06.md.jpeg
]https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... b3.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 15.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 11.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 99.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... b9.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a4.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 60.md.jpeg
Оборудвахме го с един чисто нов алтернатор за Самара произведен в завод Динамо в гр. Сливен. Решихме да не е оригиналния, главно заради собственото реле регулатор, което при оригиналния Г-221 (пак произведен в България) е външно.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 19.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c1.md.jpeg
Алтернаторът при монтажа обаче застана много накриво във видимо несъосие с останалите шайби (на водна помпа и колянов вал)
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 74.md.jpeg
Помислих, че е крив. В крайна сметка се оказа, че оригиналната конзола, която го държи за блока е криво пробит отвор. И такова нещо не бях виждал. Купих нова и всичко застана, както трябва.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 92.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ef.md.jpeg
Алтернатора общо взето беше и края на работата ми по двигател, скорости и периферия.
След това ги закарах обратно от където ги взех. Накичихме мотора със скорости, запалване, стартер, радиатор, генерация, свързахме таблото и след 12 г. без да е пален отново му чухме гласа.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 33.md.jpeg
След малко настройки на карбуратор и запалителна система заработи доста добре. Няма никакви шумове и течове. Моят човек и аз доста се зарадвахме.
Преместихме го на по-удобно място и пак свързах всичко, дори и таблото, за да може да го пали, когато му е кеф. Не се знае колко време ще отнеме работата по купето, та поне да има с какво да се радваме.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c1.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a6.md.jpeg
Междувременно, докато работя по двигател и скорости, набавихме 90% от ламарините, които ще трябват, но тъй като моят човек ги купи от Пловдив, нямам снимки, ще ги покажа по-натам в темата.
Един ден докато започвах работа, реших да вляза в Carco да видя има ли нещо интересно. Та от там се сдобихме и с преден капак за доста скромна сума. Цветът даже беше, като този на моята. Поиграх си да изчистя двата слоя боя и кит, както и руския черен грунд под който и преди сме виждали ръжда.
]https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 32.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 7b.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 9f.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 38.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... bf.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a5.md.jpeg
Подарих едно табло без пукнатини на моя човек, с което се сдобих покрай моята кола. Моето обаче е от "по-ранните", а това табло е точно за тази кола и е 1:1 с това, което свалихме (с изключение на състоянието).
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a0.md.jpeg
Сдобихме се и с един салон в почти перфектно състояние. Моят човек се беше засилил да дава неговия на тапицер. Пуснах обява в една от Лада групите и още на същия ден открихме салона. Смятам, че решението беше добро поне по две причини:
Излезе поне двойно по-евтино, изглежда оригинално. Тапицерът, колкото и да е добър все ще си личи, че е правен.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 62.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 19.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 20.md.jpeg
В общи линии това е дотук. Нещата в сравнение с моята кола се случват доста бързо. Двигателя, кутията и всички подробности около тях ми отнеха около 20 дни. Предстои по-тежката част - тенекеджийно-бояджийните работи. Планирам при следващото ми ходене да изработим някаква количка върху която колата да стъпи, за да мога да взема преден и заден мост и да ги започвам.
Името в скобите е моето, просто брат ми беше правил регистрацията преди години и така си остана.
Приятно четене.
ВАЗ 21013 - това ще рече купе на Лада 1300 и 1200 кубиков двигател от Жигула или фейслифт на Жигула или Лада 1200s, на който, както му харесва.
Колата е на бащата на приятелката ми наследена от неговия баща. Условно ще наричам собственика на колата - моя човек. Произведена 1985 г. и е закупена от Мототехника гр. Пловдив през същата година.
Жигула използвана, като универсален автомобил - от кола за пътуване до страни от нашата страна на желязната завеса - до такава превозваща стотици килограми грозде с ремарке от полето или строителни материали за строежа на семейната къща.
В средата на 90-те й е правен основен ремонт на двигателя на пробег от около 100000 км. Около 2011 г. е правен втори основен ремонт заради разход на масло на пробег от около 170000 км, който довежда до още по-осезаем разход на масло, в следствие на това, колата спира да се кара. Малко по-късно е бракувана за съхранение в частен имот и така до коледните празници на 2022 г.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 30.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 25.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 8f.md.jpeg
Дълго време със собственика си подмятахме, как ще я оправим, като че ли на майтап. Един ден решихме просто да я измием, за да видим евентуално някой ден с какво си имаме работа.
Така изглежда кошът на кола стояла 12 години под навес.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 0b.md.jpeg
Измихме я, поогледахме я, на пръв поглед - гроб.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 32.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ed.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e3.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 98.md.jpeg
Оказа се обаче, че колата е с учудващо здрав под, през отворите през които могат да се видят средните прагове, се вижда, че са на грунд и нямат дори повърхностна ръжда а освен това няма предишни тенекеджийни ремонти или сериозни удари. Да не кажа, че има и малко по-права линия от моята. Единствената проблемна зона на пода е при водача. Вследствие на продължителен теч на спирачна течност ламарината е корозирала и изтъняла. В останалата си част под битума излезе боя, няма дори повъртностна ръжда.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 33.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 1a.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f4.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 66.md.jpeg
Та така, оценихме щетите. На пръв поглед е нужно да се сменят поне калници, прагове, преден,заден капак, предна задна престилка, и още доста детайли, други пък трябва да се ремонтират. От интериора, можеше да се спаси само тапицерията на тавана (табло,седалки, кори на вратите бяха за боклука) Очакване стойност на ремонта - 2-3 работещи Жигули в доста прилично състояние. Моят човек ме пита "Започваме ли я?"
Опитах се да го вразумя, предвид това, че съм запознат с филма, който предстои, но глупостта надделя над разума.
Тъй като колата е на морето а аз от София се разбрахме, аз да работя по двигател, скорости, ходова част, спирачна и кормилна уредба (всичко което мога да натоваря в колата си) а той да организира тенекеджийните и бояджийните ремонти, като разглобяването и сглобяването на колата са съвместни. И се започна.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c7.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 58.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 42.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e7.md.jpeg
За около ден и половина колата беше напълно разоборудвана, като оставихме само стъклата, защото не се знаеше още колко време ще остане под навеса и ходовата част, за да може да се мести. Празниците приключиха, натоварих разглобен двигателя, скоростите, стартер и каквото друго успя да събере багажника и си заминах с мисълта при следващото ми идване да са готови.
Пропуснах да кажа, че по-омаслен двигател не бях виждал, дори капака на клапаните беше в масло преди да го измием. Отне ни сигурно половин ден, чистене, като на места ползвахме шпатула.
Още на първия ден след края на празниците закарах главата на ремонт, разоборудвах блока, като заедно с коляновия вал ги закарах при шлайфисти а всички ламарини от рода на картер, капак клапани и т.н. дадох на песъкоструй и прахово боядисване.
Частите, които имат контакт с масло, чистих с телена четка, защото не исках да се набиват с пясък.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 7b.md.jpeg
Картинката в блока отговаряше на историята на колата. Поизносен колянов вал и лагери, ръждоподобна гняз във водните ризи, задръстила пространството между някои цилиндри.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 54.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 0a.md.jpeg
Заключението на шлайфистите беше - нови ремонтни лагери 0,25 мм и нови ремонтни бутала 76,8 мм (старите бяха 76,4 мм)
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f8.md.jpeg
Междувременно започнаха да ми се обаждат за първите готови части.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 35.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 82.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... bb.md.jpeg
Главата отнесе пълна програма (клапани, водачи, гумички, челен шлайф) без проверка за спукване.
Гумичките бяха по-скоро пластмасови
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 4c.md.jpeg
Паралено с работата не спирах да търся всякакви съветски части по обяви в интернет, като намерих една немалка част.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c3.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 03.md.jpeg
Маховика отнесе едно челосване
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e7.md.jpeg
Захванах се със старателното изчистване на блока отвън и отвътре (охладителната система). Мина през няколко цикъла в машина за миене на части, и после няколко цикъла с бормашина и телена четка.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 4f.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ae.md.jpeg
Оказа се, че бутала с размер 76,8 мм вече се откриват доста трудно, което доведе до известно забавяне на скоростта, която бях набрал. Шлайфистите няма как да си свършат работата без бутала. Докато търсех бутала все пак реших да действам по каквото има друго.
Захванах се с изпускателния колектор. Тук е момента отново да кажа - такова нещо не бях виждал. Очевидно разходът на масло е бил много сериозен.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 09.md.jpeg
Естествено от температурата, тези отлагания бяха станали на камък. Грубото им отстраняване беше с чук и секач.
След малко заигравка с телената четка, колектора доста се доближи до състоянието, в което трябва да бъде.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 7b.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 25.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 36.md.jpeg
Покрай колектора се заиграх и с други части по двигателя, които все още не бяха боядисани, както и с някои ламаринки, които купувах допълнително, тъй като някой гаражен майстор ги беше "оптимизирал" и липсваха.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 46.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f6.md.jpeg
Бутала все още не намирах, та продължих да се занимавам с други работи.
Стартерът също мина под телената четка, като по него смених четки, част на която руснаците казват спирачно колело и ремонтирах една резба, която някой беше превърнал в проходен отвор през който да минава шпилка.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 18.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... fc.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 6c.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... d1.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 3e.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 52.md.jpeg
Дойде ред на запалването
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 83.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 9f.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... af.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 10.md.jpeg
След това карбуратора
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 27b51.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 4baf7.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 64711.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 17a96.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... bf.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 89.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 64.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... e1.md.jpeg
Вече бях търсил бутала къде ли не. Знаех, че има нови в завода в Разград, но идеята ми беше ремонтът да е максимално ефективен - максимален резултат с минимален бюджет. В крайна сметка се предадох и поръчах комплект бутала, сегменти и бутални болтове за сумата от 230 лв от завода в Разград, който понастоящем се казва Europistons.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 41.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... d7.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ca.md.jpeg
На шлайфистите не им трябваше много време и отупаха блока и вала
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 45.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f2.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 90.md.jpeg
Поиграх си малко с блока, за да доближи вида на нов.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... b3.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 21.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... dd.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 3c.md.jpeg
]https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 28.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... f2.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 1e.md.jpeg
И вече имах условия да започвам да сглобявам
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 27.md.jpeg
Паралелно с това работих и по скоростната кутия. По нея смених,гарнитури, семеринги, колелото на задната, иглен лагер, изходящ вал, разни гумени маншони около лоста и от части останали от моите проекти подбрах най-добрите вилки и муфи.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 08.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 27.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a8.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 09.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 89.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 87.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 43.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 62.md.jpeg
Сглобих дивгателя
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 09.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 40.md.jpeg
[https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 06.md.jpeg
]https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... b3.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 15.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 11.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 99.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... b9.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a4.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 60.md.jpeg
Оборудвахме го с един чисто нов алтернатор за Самара произведен в завод Динамо в гр. Сливен. Решихме да не е оригиналния, главно заради собственото реле регулатор, което при оригиналния Г-221 (пак произведен в България) е външно.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 19.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c1.md.jpeg
Алтернаторът при монтажа обаче застана много накриво във видимо несъосие с останалите шайби (на водна помпа и колянов вал)
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 74.md.jpeg
Помислих, че е крив. В крайна сметка се оказа, че оригиналната конзола, която го държи за блока е криво пробит отвор. И такова нещо не бях виждал. Купих нова и всичко застана, както трябва.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 92.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... ef.md.jpeg
Алтернатора общо взето беше и края на работата ми по двигател, скорости и периферия.
След това ги закарах обратно от където ги взех. Накичихме мотора със скорости, запалване, стартер, радиатор, генерация, свързахме таблото и след 12 г. без да е пален отново му чухме гласа.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 33.md.jpeg
След малко настройки на карбуратор и запалителна система заработи доста добре. Няма никакви шумове и течове. Моят човек и аз доста се зарадвахме.
Преместихме го на по-удобно място и пак свързах всичко, дори и таблото, за да може да го пали, когато му е кеф. Не се знае колко време ще отнеме работата по купето, та поне да има с какво да се радваме.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... c1.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a6.md.jpeg
Междувременно, докато работя по двигател и скорости, набавихме 90% от ламарините, които ще трябват, но тъй като моят човек ги купи от Пловдив, нямам снимки, ще ги покажа по-натам в темата.
Един ден докато започвах работа, реших да вляза в Carco да видя има ли нещо интересно. Та от там се сдобихме и с преден капак за доста скромна сума. Цветът даже беше, като този на моята. Поиграх си да изчистя двата слоя боя и кит, както и руския черен грунд под който и преди сме виждали ръжда.
]https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 32.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 7b.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 9f.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 38.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... bf.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a5.md.jpeg
Подарих едно табло без пукнатини на моя човек, с което се сдобих покрай моята кола. Моето обаче е от "по-ранните", а това табло е точно за тази кола и е 1:1 с това, което свалихме (с изключение на състоянието).
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... a0.md.jpeg
Сдобихме се и с един салон в почти перфектно състояние. Моят човек се беше засилил да дава неговия на тапицер. Пуснах обява в една от Лада групите и още на същия ден открихме салона. Смятам, че решението беше добро поне по две причини:
Излезе поне двойно по-евтино, изглежда оригинално. Тапицерът, колкото и да е добър все ще си личи, че е правен.
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 62.md.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 19.md.jpeg https://pichost.name/images/2023/03/14/ ... 20.md.jpeg
В общи линии това е дотук. Нещата в сравнение с моята кола се случват доста бързо. Двигателя, кутията и всички подробности около тях ми отнеха около 20 дни. Предстои по-тежката част - тенекеджийно-бояджийните работи. Планирам при следващото ми ходене да изработим някаква количка върху която колата да стъпи, за да мога да взема преден и заден мост и да ги започвам.
- LADA-2107
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 6068
- Регистриран: 13 април 2008
- Репутация: 320
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
Чудесна работа!!! Много ме зарадва факта, че всичко възстановяваш - карбуратор, делко, стартер, капаци... Не както правят повечето хора - купуват ново или запазено и готово.
Генератора освен, че е с вградено реле също така би трябвало да е 55А. Поне оригиналния съветски генератор за Самара е толкова. Което ще е в плюс - на празен ход с включени фарове напрежението няма да пада така, както пада с оригиналния Г221 - 40А. Обаче този е доста модернизиран и някак не се вписва в коша на Жигулито. Може би ако бяхте намерили съветски Самаров генератор щеше да е по-добре. Външно не се отличава от Жигуловия. Само задния капак с вграденото реле е различен.
А какво мислите да правите с оригиналния реле - регулатор РР 380? Според мен няма да е лошо да го оставите, от гледна точка на автентичност. Дори да не е свързан.
Генератора освен, че е с вградено реле също така би трябвало да е 55А. Поне оригиналния съветски генератор за Самара е толкова. Което ще е в плюс - на празен ход с включени фарове напрежението няма да пада така, както пада с оригиналния Г221 - 40А. Обаче този е доста модернизиран и някак не се вписва в коша на Жигулито. Може би ако бяхте намерили съветски Самаров генератор щеше да е по-добре. Външно не се отличава от Жигуловия. Само задния капак с вграденото реле е различен.
А какво мислите да правите с оригиналния реле - регулатор РР 380? Според мен няма да е лошо да го оставите, от гледна точка на автентичност. Дори да не е свързан.
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
Възстановявам, защото освен, че това са оригинални части ни се ще и да сме "финансово ефективни" .Генераторът е 80 A. Прав си, че има и доста по-близки по вид до Г-221. Това с релето е доста добра идея. Иначе по руските форуми, отзивите от продукцията на завод "Динамо" въобще не са добри. Оказва се, че в него няма почти нищо българско. Реле регулаторът е китайски, дидодната плочка украинска и т.н.
Времето ще покаже - такива коли са вечен проект, така че в бъдеще може да се мисли и за друг.
Времето ще покаже - такива коли са вечен проект, така че в бъдеще може да се мисли и за друг.
- Frysco
- Зам. председател на ЛКБ
- Мнения: 4458
- Регистриран: 18 април 2008
- Репутация: 245
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2105
- Контакти:
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
Само трябва да му изключиш червения кабел (15) от бушонното табло и може да си седи там за вид релето. Другия 63 така или иначе няма да има къде да го включиш.
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
Както споменах в предишното писание - колата вече е при местен тенекеджия. Снимките, които споделям са ми изпратени от собственика.
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 36311.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 44de8.jpeg
]https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 08d33.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 8e48e.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 01d45.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... a5f2b.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 5a043.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 4dbe3.jpeg
Видимо колата е пострадала най много в зоната около А колонките под калниците. Там ще се ремонтира, тъй като тякъв панел и продължение на колонката където са пантите се намират доста трудно. До колкото разбрах левият праг е вече сменен и по думите на тенекеджията средния праг е бил в чудесно състояние - каквото успях да видя и аз през някои отвори. Естествено новите панели не пасват без проблем, както може да се види на предпоследната снимка. Имам уверението, че всичката ръжда видима и по новите панели ще бъде изчистена до метал. Очаквам нови снимки от следващо посещение на моя човек при тенекеджията.
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 36311.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 44de8.jpeg
]https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 08d33.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 8e48e.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 01d45.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... a5f2b.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 5a043.jpeg
https://pichost.name/images/2023/03/23/ ... 4dbe3.jpeg
Видимо колата е пострадала най много в зоната около А колонките под калниците. Там ще се ремонтира, тъй като тякъв панел и продължение на колонката където са пантите се намират доста трудно. До колкото разбрах левият праг е вече сменен и по думите на тенекеджията средния праг е бил в чудесно състояние - каквото успях да видя и аз през някои отвори. Естествено новите панели не пасват без проблем, както може да се види на предпоследната снимка. Имам уверението, че всичката ръжда видима и по новите панели ще бъде изчистена до метал. Очаквам нови снимки от следващо посещение на моя човек при тенекеджията.
- butaloto.
- Член на Лада Клуб България
- Мнения: 2971
- Регистриран: 01 март 2008
- Репутация: 147
- Местоположение: София
- Автомобил: ВАЗ 2103
- Контакти:
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
Къде ти шлайфаха коляновия вал и блока?
Две неща никога няма да забравят сетивата ми - уханието на хубавата жена и мириса от старата Лада.
ВАЗ 21013 - Мишо (Димо)
В шлайфбазата на Балкан Стар в София на ул. Резбарска 5.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост