Онлайн магазин за оригинални авточасти за Лада

Въпрос за кърпене

Поправки, възстановяне и изграждане на детайли и части.
Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2199
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от auto_forum » 06 окт 2010 22:15

Desert Ant сподели как го правиш ти. Не ги караш на цял шев?

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от Дрон » 06 окт 2010 23:25

Не съм го измислил аз, нито пък го правя перфектно но горе долу това е идеята.

Ето това е въпросния инструмент и технологията...viewtopic.php?f=12&t=10490&p=106833#p106833" onclick="window.open(this.href);return false;
Прикачени файлове
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
8.jpg
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от Дрон » 06 окт 2010 23:38

Целия шев е голям майсторлък да го направиш, така че хем да стане здраво, хем да не прегориш или деформираш детайла и според мен не става за цели детайли. Отделно, че всяка заварка е огнище на корозия, целият шев още повече. Но това БМВ както го правят става перфектно, има по Дискавъри наред с всичките шитни и предаването Основен Ремонт, там човек може да види нещо смислено, как се възстановяват купета. Играе се на цял шев с Миг-Маг или ВИГ.

Обаче аз за сега съм пълен аматьор в тая работа и съвети не се наемам да давам, само взимам ;). Така, че ако видиш нещо което ти харесва, ще ти кажа и ще показвам, но дали това е правилният начин... незнам. Гледам от нета, чета и крада занаят (tease)
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2199
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от auto_forum » 07 окт 2010 10:16

Ок благодаря много на всички за помощта. Имам и още един въпрос как се прави калайдисване на купе?

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от BaiLamarin » 07 окт 2010 12:22

Не гледай от нета. Вземи една книжка за заваряване и якост на заварките.Всичко е измислено, другото е опит идва с работата. Добре я правиш- не е нужно да е без кит, цял шев за носещ детайл на такова купе е смешно. Едно е малка кръпка, друго носещ елемент. На колко човек лаадите не са с 2 кофи кит и 3 ръжда та се заоглеждахте в перфектния шев? Ладите гният от кухините на вън и да не са удряни. Не е проблема във фасона им. :)
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от Дрон » 07 окт 2010 22:47

За калайдисването и аз питам. Спред мен вариантите са или горелка, или пистолет за горещ въздух по якичък
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Потребителски аватар
Frysco
Зам. председател на ЛКБ
Мнения: 4294
Регистриран: 18 април 2008
Репутация: 186
Местоположение: София
Автомобил: ВАЗ 2106
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от Frysco » 08 окт 2010 00:24

Ламарина никога не се заварява на цял шев, това е абсурдно.Нито е здраво, нито е право после.Цял шев се правят само на дебели железории, примерно тръби.Ламарините се варят само на точкуване, за предпочитане със застъпване.Има някои хитрини застъпването да стане незабележимо.
П.С.Вижде как се калайдисват тигани примерно...

Потребителски аватар
BaiLamarin
Мнения: 3940
Регистриран: 25 юли 2008
Репутация: 54
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от BaiLamarin » 08 окт 2010 11:12

Само дето са бакърени- гледали сме, не бой се. Някога циганите и това правеха. Сега станаха роми... :D Чист калай се продава. Не може да се калайдиса ръждива ламарина. Има си флюс за това, но трябва да нагрееш ламарината над точката на топене на калая- всичко отива по дяволите като покритие. Безсмислено. Вие май не четете? Колите Ви се разкапват от вътре. Там има ред мероприятия. Външно и масторите от Факултето знаят как. Desert Ant - обърни внимание на покривните слоеве и на марките които ползваш. Кърпенето с рязане по детайла е красиво, но нито най- здравото, нито най- целесъобразното. Аз предпочитам припокриване с лепене и нитене или болтуване- много по- здраво, надеждно, а се оказа и дълготрайно. Между другото сребърния припой заварява всичко- почетете малко в тая насока. На по- истинските коли някога таваните се съединяваха на колонките така в завода още. И никога не гният там. Такива дълги шевове изрязани челно- за да не се напука кита цяла заварка, от нея ред напрежения и. Не се работи така. За това в книжките е дадено кое да припокрие другото и къде а се точкува точно, за да е носещ елемент. Не случайно един човек подметна в пропуски с оребряването. Аз лично ако мога подсилвам в тази насока. Не лади де. По ред причини. :D
п.п. Ето едно линкче- има и за електрожен електроди за заварки, които не ръждясват. Ама скъпичко. :)
http://www.elektrik90.com/index.php?categoryID=169" onclick="window.open(this.href);return false;
Мненията са като задниците всички ги имаме ,но не ги показваме. :whistle:Преди да се мъчите с тюнинг и да гледате клипчета теория на ДВС си припомнете това:http://www1.znam.bg/zmonres/edu/himia%2 ... text6.html :cheers:

Потребителски аватар
auto_forum
Мнения: 2199
Регистриран: 21 март 2008
Репутация: 25
Местоположение: София

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от auto_forum » 08 окт 2010 15:06

Да то е ясно, че в повечето случай ръждата тръгва отвътре навън и на места, които не можеш да забележиш. Питам за калайдисването, защото би било полезно за повечето, които изкърпват цялостно да обработят отвътре всичко ламарината.

Потребителски аватар
Дрон
Мнения: 1415
Регистриран: 12 март 2009
Репутация: 61
Местоположение: София
Автомобил: Volvo 945
Контакти:

Re: Въпрос за кърпене

Мнение от Дрон » 14 окт 2010 09:53

Другарите, които се занимават с реставрация казват така. Също и реставрирана кола, за да мине МОТ тествете трябва да е ремонтирана по следният начин.

1. Замяна на детайл - заварки през предварително продупчени отвори с разстовяние равни на заводските. Т.е. махат се старите точкови заварки и новият детайл се заварява отново на точки
2. Възстановяване на детайл - цял непрекъснат шев. Т.е ако ни липства част от веждата и слагаме нова, за да е правилно реставрирана колата се прави цял шев.

Това по официалната религия...
После смерти плохие десептиконы попадают в Автоваз

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта